Infrastruktura Stavebnictví Železnice Zprávy

Ministerstvo schválilo zdvoukolejnění trati Plzeň – Nepomuk a „zadrátování“ Písku

Dvoukolejná trať začíná v Horažďovicích předměstí. Autor: SŽDC
Dvoukolejná trať začíná v Horažďovicích předměstí. Autor: SŽDC

Správa železniční dopravní cesty dostala od ministerstva dopravy zelenou k modernizaci hlavní železniční tepny v jihozápadních Čechách. Centrální komise ministerstva schválila projekt zdvoukolejnění úseku mezi Plzní a Nepomukem na trati z Plzně do Českých Budějovic. Součástí balíku je zároveň i elektrizace centra Písku, kde vznikne nová zastávka.

Rozhodnutí ministerské komise, kterou musí projít každý chystaný projekt, mimo jiné vychází ze studie proveditelnosti a ekonomického hodnocení, které vyšlo pozitivně. Deníku Zdopravy.cz to sdělil ředitel odboru strategie Správy železniční dopravní cesty Radek Čech.

Železničáři tak mohou zahájit standardní přípravu, která potrvá čtyři až pět let; aktuálně se pustili do projektové dokumentace. Zhruba 30 kilometrů z Plzně do Nepomuku navazuje na už dvoukolejný úsek z Nepomuku do stanice Horažďovice předměstí. Na stejné trati je (kromě několika krátkých úseků) ještě dvoukolejný jihočeský úsek Číčenice – Zliv.

Nejvytíženější část trati je ale právě u Plzně, kde se na jednokolejce tísní příměstská doprava s dálkovou. Elektrizace krátkého úseku trati z Písku na Tábor pak přivede elektrické vlaky až do centra Písku, kde vznikne i nová zastávka. Dnes troleje končí na nádraží, které je na kraji města.

4 komentáře

Klikněte pro vložení komentáře
    • No, snad tam na jihu ta současná škůdcovská squadra nevydrží věčně …
      Já bych těch cca 2 km nových drátů v Písku a priori nezatracoval: lze to postavit relativně levně a tento stát utrácí nesmyslně mnohem větší finanční prostředky za mnohem větší hovadiny. Rychlé přímé vlaky vedené v Písku až do / z města by přitom mohly přilákat i nějakou další frekvenci – neznám sice detailně místní poměry a ani složení frekvence ve „švejcích“, ale myslím, že by ty elektrické vlaky klidně mohly nahradit třeba právě ty „švejky“ v úseku Písek – ČB s tím, že „švejky“ by mohly být převedeny na (asi rovněž užitečnější) relaci Praha Zdice – Písek – Strakonice – … (Sušice = ?) s možností vzájemného přestupu s těmi českobudějovickými elektrickými vlaky v Písku: pak by ale asi bylo vhodné do té stavby přidat (kvůli možnosti zrychlit sled vlaků) ještě rozdělení úseku Písek – Putim na aspoň dva oddíly.

  • Od prosince jsou vlaky z Prahy do Mnichova nazývány „zapadni expres“ a ne tak, jako tomu bylo již mnoho let, Franz Kafka, Einstein, Hus? proč není R Mathias Schoenerer atd. Jen vlaky Praha-Linz se nazývají „Jizni expres“? Kdo to vynalezl? hrozné.

    • Je dobře, že jste přemýšlivý, ale dotazy píšete pod špatný článek, tento se týká dojivosti krav.