Infrastruktura Stavebnictví Železnice Zprávy

Správa železnic hledá projektanta elektrizace trati Plzeň – Nýřany – Chotěšov

Nová zastávka Plzeň-Skvrňany. Autor: Swietelsky Rail
Nová zastávka Plzeň-Skvrňany. Autor: Swietelsky Rail
K modernizaci tratě by mělo dojít v letech 2025 až 2027

Příprava elektrizace trati z Plzně přes Nýřany do Chotěšova míří do projektové fáze. Správa železnic v pondělí vypsala tendr na projektanta, který zhotoví dokumentaci pro vydání stavebního povolení a provedení stavby. Na stavbě následně zajistí autorský dozor. Předpokládaná cena prací je 68,4 milionu korun.

Cílem Správy železnic je „modernizace a elektrizace stávající jednokolejné trati vedené ve stávající stopě tak, aby odpovídala současným standardům pro moderní železniční trať, která je součástí hlavní evropské železniční sítě“.

K modernizaci tratě by mělo dojít v letech 2025 až 2027. Správa železnic elektrizaci vede jako 2. stavbu celého spojení Plzeň – Domažlice – státní hranice. Tzv. 1. stavbou je novostavba paralelní dvoukolejné trati Plzeň – Stod (až pro 200 km/h), pro kterou Správa železnic hledá projektanta od října. Předpokládaná hodnota zakázky na projekt činí 219,3 milionu korun.

Zachování a zmodernizování původní tratě přes Nýřany zdůvodňují správci železnic mimo jiné napojením kontejnerového terminálu Metransu v Nýřanech a zajištěním obslužnosti Vejprnic, Tlučné a Nýřan. Zároveň chtějí zelektrizovat i navazující regionální trať do Heřmanovy Hutě. Trať Plzeň – Nýřany – Chotěšov se bude napojovat na novou trať Plzeň – Stod v místě dnešní výhybny Chotěšov, kde bude zřízena nová stanice Chotěšov.

V rámci vylepšení železničního spojení do Bavorska pak zbývají ještě dvě stavby označené čísly 3 a 4. Jde o úseky Stod (mimo) – Domažlice (včetně) a Domažlice (mimo) – státní hranice SRN.

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Pochman

Náročný úkol. Zvlášť, když někdo trasu nalajnoval přes poddolované území mezi Nýřany a Zbůchem??? A trať do Hermanovy hutě jde také kolem starých dolů.

Jarda Š.

Tenhle článek je o elektrizaci stávající tratě, ne o novostavbě.

Kubrt

Není mic moc jasná situace v místě spojení staré a nové tratě; v článku se píše, že k němu dojde v dnešní výhybně Chotěšov, ale podle mapek se mi zdá, že to bude o něco severněji, na západní okraji Zbůchu (v prodloužení dnešní výhybny Chotěšov??). Tím by nová stanice nahradila dnešní zastávku Zbůch, která zanikne?

Martin

současná výhybna Chotěšov se akorát překlopí přes plzeňské zhlaví severovýchodně a bude to žst. a zastávka Zbůch bude u vjezdu do žst. od Nýřan ve véčku

Petr

Na YouTube je animace „Modernizace trati Plzeň – Domažlice – st. hranice SRN, nová trať Plzeň – Stod“, kde je provedení vidět.

XXXD

Nevím, co přesně se v tomto případě myslí slovem napojovat, já osobně bych spíš řekl, že původní trať se bude napojovat hned za zastávkou Zbůch a ne až v místech dnešní výhybny Chotěšov. Viz video https://youtu.be/ffzlalkKIYE?list=PL_9qD8YjiAuwqoQVNhzalEcabFyAsZbJy&t=471

Jarda Š.

Ano, zastávka Zbůch má být v nové poloze a za ní odbočka na původní trať. Od odb. Chotěšov k Nové Hospodě má vést trať ve zcela nové stopě..