Železnice

Leoš Novotný starší odešel z čela dozorčí rady Leo Express. Firma mu dluží dál

Stadler Flirt, foto: LEO Express
Stadler Flirt, foto: LEO Express

Někdejší majitel Hamé Leoš Novotný opustil dozorčí radu soukromého dopravce Leo Express. Firmu ale dál podporuje, podle jeho slov jde jen o formální krok.

V čele dozorčí rady  firmy vlastněné jeho synem Leošem Novotným ho nahradil Josef Němeček. Vyplývá to z informací v pololetní zprávě firmy.   „Je to můj právník, který je jazykově lépe vybaven, než já. Jelikož je dozorčí rada mezinárodní, je lepší, aby tam byl místo mě někdo jiný,“ řekl Novotný serveru Zdopravy.cz. Jeho konec je tak prý jen formalitou, firmu svého syna dál podporuje. Česky v dozorčí radě Leo Express nemluví například Haydn Abbot.

Leoš Novotný starší nebyl nikdy majitelem firmy, na rozjezd synově firmě půjčil především peníze. Podle aktuální pololetní zprávy mu společnost dluží 71 milionů korun. Oproti konci loňského roku se tak výrazně snížila, podle výroční zprávy za rok 2016 mu firma dlužila 149 milionů korun s osmiprocentním úrokem.

Půjčka nemá definovanou splatnost. Závazky společnosti podle aktuální pololetní zprávy přesahují 800 milionů korun.

Leo Express výrazně prohloubil v první polovině letošního roku svoji ztrátu. Z loňské ztráty 31,7 milionů korun za první pololetí stoupl záporný hospodářský výsledek více než dvojnásobně na 65,9 milionů korun. Firma to vysvětluje hlavně úpravou všech jednotek pro provoz v Polsku, nehodou v Přerově i dalšími investicemi do expanze.

 

Štítky

8 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Tomáš a říká vám něco ekonomika provozu? Na co by tu soupravu měl? Aby vyjela 4x do roka? Pomiňme teď Přerov.

    Už jen z pár čísel, které tady autor uveřejnil je zřejmé, že celková zadluženost snižuje. Myslíte že banky by mi půjčili, kdyby byl neustále ve ztrátě?

    O jejich byznysplán bych strach neměl, navíc vyjma příspěvků za děti a studenty, za své. Se podívejte na ČD, které jsou rády že jsou rády a to mají štědré dotace.

    Kdyby tady pro malé dopravce nebyl trh, tak jezdí prázdné a už to dávno zabalili. A abych odpověděl na vaši poslední otázku, už jen proto, aby se kvalita a služby v dopravě zlepšovaly.

    • Jasně na co by ji měl. Prostě spoj zruší a nazdar . Když Vám to stačí… A to zlepšení kvality je dost diskutabilní. Tramvaje od LE, případně motoráky Arrivy, to je fakt pecka..

    • Tak oproti Bee, Bpee, atd. je ta tramvaj úplně jiná liga. Ano zruší a nejsou v tom sami, stačí se podívat na mimořádnosti ČD. Jen za týden 2x nedojela regionova z Berouna do Rakovníka, protože došla nafta…..

  • Jančura je mluvka ,ale aspoň mu občas něco vyjde-ale tohle jsou tragédi. s pěti tramvajemi proti čd a rj, s pár autobusy proti flixbusu, s jednou soupravou proti DB, s pár taxíky proti aaa, uberu a dalším.

    • A co je na tom špatného? Malí dopravci jsou také potřeba a třeba spoje LE do Košic jezdí plné.

    • co je na tom špatného? že nemá náhradní soupravy, že má neudržitelný byznysplán, vždyť jen generuje dluhy. atd. a nevím, proč jsou potřeba malí dopravci – nenapadá mě jediný důvod.

Newsletter

Partneři


Výběr editora