Leo Express zastaví v Osvětimi, RegioJet vynechá Českou Třebovou

Jednotka Stadler Flirt s novým barevným schématem. Foto: LEJednotka Stadler Flirt s novým barevným schématem. Foto: LE

RegioJet již od října rozšířil počet spojů na lince Praha – Brno – Bratislava ze tří na čtyři páry denně.

Alternativní dopravci Leo Express a RegioJet dnes oznámili několik změn, které v jejich jízdním řádu přinese nadcházející neděle. Leo Express například zavede večerní spojení z Ostravy do Prahy, RegioJet hovoří o plánech na zavedení spojů Praha – Berlín.

Leo Express rozšíří spojení z Ostravy do Prahy o vlak, který bude vyjíždět z ostravského hlavního nádraží v 18:57 a do Prahy dorazí přes Olomouc a Pardubice ve 22:28. Ve 23:00 pak vyrazí zpět a jízdu ukončí v Ústí nad Orlicí.

Leo Expres také oznámil výrazné zkrácení (z 6 hod. 51 min. na 5 hod. 58 min.) doby jízdy mezi Prahou a Krakovem. Nově přitom zastaví v Osvětimi, naopak podle jízdního řádu vynechá například Tychy a Katovice. Vlaky do Krakova jezdí dvakrát týdně, ve zbylé dny mohou cestující využít přestup z vlaku na autobus v Ostravě. „Rychlejší spoje nabídneme také z Košic či do Ostravy,“ doplnil šéf Leo Expressu Peter Köhler.

RegioJet již od října rozšířil počet spojů na lince Praha – Brno – Bratislava ze tří na čtyři páry denně. Cestujícím nabízí nový ranní spoj z Bratislavy do Prahy (odj. 6:21, příj. 10:37) a odpolední spoj z Prahy do Bratislavy (odj. 17:15, příj. 21:32).

K nedělní změně oznámil „efektivní optimalizaci, která zahrnuje změny v zastavování vlaků“. Úprava se týká zejména stanice v České Třebové, kde nově zastaví jen vybrané spoje směřující do Prahy, v opačném směru pak Českou Třebovou vynechají všechny spoje.

„Tato úprava je součástí úsilí o zefektivnění cestování vlakem, což přináší rychlejší a plynulejší cestu pro cestující, kteří cestují na delší vzdálenosti,“ uvedl dopravce.

RegioJet plánuje rozšířit svoji mezinárodní síť, což mimo jiné zahrnuje expanzi na Ukrajinu. Hlavním cílem je prodloužit stávající linku Praha – Košice až do ukrajinského města Čop, které se nachází na hranicích s Maďarskem a Slovenskem. Prodloužený noční spoj bude vybaven lůžkovými vozy i sedačkami. Datum zavedení spoje firma nesdělila.

Konkrétnější jsou plány na spuštění denní vlakové linky mezi Prahou a Berlínem. Podle poznámky v jízdním řádu by měl žlutý vlak začít jezdit do Berlína 20. března.

Tagy jízdní řád 2024 LEO Express RegioJet
79 komentářů