Autobusy

Flixbus přestal účtovat poplatek za storno jízdenky, jen u jízdenek v korunách

FlixBus na Florenci. Foto: Jan Sůra
FlixBus na Florenci. Foto: Jan Sůra

Společnost Flixbus přestala od zákazníků platících v českých korunách vybírat poplatek ve výši 25 korun za stornování jízdenky. Nově cestujícím vrací peníze za nevyužitou jízdenku v plné výši, pokud ji stornují 15 minut před odjezdem.

Změnu obchodních podmínek oznámila deníku Zdopravy.cz mluvčí firmy Martina Čmielová v reakci na text o důvodech, proč Flixbus v Česku neporáží Regiojet.

Nové obchodní podmínky platí od 30. listopadu, a to pouze pro zákazníky na vnitrostátních linkách. Storno je možné přes webové stránky, nejde přes aplikaci. Firma peníze neposílá zpět na kartu, ale formou poukazu na další cestu, který obdrží zákazník v e-mailu.

„Jsme evropský dopravce a na rozvoji služeb přizpůsobených zákazníkům v každé zemi neustále pracujeme. K datu 30.11.2017 jsme změnili naše storno podmínky a českým zákazníkům poskytujeme možnost stornovat jízdenku bezplatně, tedy nově je storno poplatek 0 Kč,“ uvedla Čmielová.

Podle seznamu storno poplatků na webových stránkách Flixbusu jsou rezervace v českých korunách jediné, které lze stornovat bezplatně. Kurz koruny vůči jiným měnám je u vnitrostátních linek z pohledu zákazníka výhodnější kvůli zaokrouhlování cen. Například jízdenku za 59 Kč lze při přepnutí na webové stránky FlixBusu v angličtině koupit za 2,70 euro.

Vzhledem k cenám, které Flixbus na českých trasách nasadil, tvořil poplatek za storno jízdenky v některých případech i 50 % hodnoty jízdenky. U konkurenčního RegioJetu je storno zdarma.

13 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Řekněte tedy ještě sami mluvčí Čmielové, že systém nějakých voucherů za zrušení jízdenky (byť stejně jako tomu bylo i dříve – plné částce) je pro zákazníky naprosto nepohodlný. Páč pamatovat si kupu čísel s omezenou platností je děs..
    Když by alespoň bylo možné použít na jednu rezervaci více voucher kodů, tak by to rušení mělo možná smysl. Ale takto, jak je to nyní nastatené – jeden voucher a zbytek doplať je naprosto nepraktické a velmi omezující
    To se potom jen kupí kódy a člověk aby sledoval, kdy propadnou….v tomto je zatím Jančura rozhodně nedostižný…

    • Jiří, díky. Ale já skutečně nemám potřebu jí něco takového sdělovat.
      Já to myslel tak, že by se mohl třeba napsat nový článek – Proč i nadále neporáží FLIX RegioJet, a třeba zmínit tam něco takového, zdali by se i nad tímto zamysleli, jelikož především nutnost uvádět jméno cestujícího na jízdence a k tomu tento systém voucherů s kódy i nadále min. pro mě dělá poněkud neatraktivního dopravce.
      Navíc mám za to, že nějaký můj jeden hlas soukromé osoby by neměl žádný přínos ani důvod k zamyšlení se nad změnou…

  • 2. prosince jsem stornoval jízdenku na 3. prosince a poplatek mi byl stržený. Tak ta změna asi není od 30. listopadu, jak tvrdí v článku mluvčí.

    • Oprava: Nestornoval jsem ji 2. prosince (sobota), OMLOUVÁM SE, ale buď 1. prosince (pátek), nebo nejdříve toho 30. listopadu (čtvrtek) pozdě večer, protože teprve tehdy jsem se dozvěděl, že tím spojem nepojedu. Bohužel jsem smazal e-mail se slevovým kódem, takže nemám jistotu. Ale tvrzení mluvčí, že přestali účtovat stornovací poplatek k 30. 11. stejně neodpovídá mé zkušenosti.

      Na stornování mně nejvíc vadí nikoli ten poplatek, ale zatímco jízdenku můžu snadno koupit v mobilní aplikaci (mám uloženou platební kartu) a dokonce si uložit lístek do systémové aplikace Wallet (iOS), kvůli stornu musím k počítači s dostatečně velkým monitorem, kde se ke stornu musím proklikat. Ještě bych pochopil, že Flixbus nevrací peníze na platební kartu (možná nějaké poplatky karetní společnosti nebo bance), což Jančura neřeší, protože u něj mám předplacenou kartu (kreditová jízdenka znamená, že kredit, úvěr, poskytují zákazníci dopravci) a on přesouvá peníze jen uvnitř svého systému, účetnictví, ale proč nemůžu stornovat nějak jednoduše v aplikaci a v ní dostat ten slevový kód, který si v té aplikaci uchovám, nebo zkopíruji do aplikace Poznámky (nebo jiné, znám jen iOS v české verzi)?

    • Včera jsem to zkoušel a jde to stornovat i přes aplikaci – ta vyhodí nějaký ten kód, který je doručen i na email, ale kódy se neukládají do aplikace. Je třeba si vést jejich přehled zcela samostatně a dbát na to, aby člověk o nějaký nepřišel či mu nepropadla platnost – uživatelsky velmi nepříznivý a nepřehledný systém…

  • Honzo nezlobte se na mě, ale Vy musíte mít neuvěřitelné ego a nebo jste neskutečná naivka, protože napsat jako redaktor do článku, že dnes FB zrušil v ČR storno poplatek za jízdenku, v reakci na Váš včerejší článek, tak na to musí člověk asi hodně dlouho studovat aby na takovouhle p……. přišel a ještě se s ní i veřejně pochlubil…. Jestli si myslíte, že to ve FB a v dopravě všeobecně vážně takto funguje, tak jděte psát někam do Ruska raději něco o zahrádkářích, protože tam co dnes vysadíte, to zítra zcela jistě sklidíte. Zdraví Vás Pavel

    • Dobrý den, Pavle. Zkuste si přečíst text v klidu ještě jednou. „Změnu obchodních podmínek oznámila deníku Zdopravy.cz mluvčí firmy Martina Čmielová v reakci na text o důvodech, proč Flixbus v Česku neporáží Regiojet. Nové obchodní podmínky platí od 30. listopadu.“
      Mimochodem, když jsem psal text v sobotu, storno poplatek tam byl, ostatně viz jiný čtenář v této diskuzi.

    • Pane Pavle, zkuste zapracovat na své funkční gramotnosti. Pan Sůra napsal, že to tisková mluvčí oznámila ve zprávě, kterou reagovala na článek.

    • a Vy si jako pánové vážně myslíte, že to co tady někdo ,,oficiálně,, napíše, tak že je i skutečná pravda… ??? Vážně si myslíte, že někdo na FB zruší během 24 hod něco, co všude jinde na dalších tisících spojích zcela normálně funguje ??? To snad ne…
      Jinak to že FB snižuje na zimu počty linek, tak to je zcela normální praxe na prakticky všech linkách, včetně Bruselu, Paříže, Amsterdamu či Berlína. a to se tam jezdí patrákama a posílají se i posilové spoje. Hledáte senzace tam kde nejsou. To že se ne vše úplně povedlo je pravda a to že ne vše ze strany FB je super je rovněž pravda, ale přijde mě úplně padlé na hlavu, když se někde píše že FB vyklízí pozice, protože pokrátil na zimu počet spojů na jednotlivých linkách…. Nicméně pokud jsem se někoho svým zaujatým, neodborným, negramotným čí jakýmkoliv jiným komentářem nepatřičně dotknul, tak se mu omlouvám. Honzo Vy mě to prosím nemějte za zlé, protože víte že to vždy řeknu na plnou h…. tak jak to je. Já mám rád maso vždy nasyrovo, bez zbytečných příloh… Zdraví Vás Pavel

    • Jedno kdo to jede, na patra je požadavek z německa a tak se tyto busy objednají, koupí a následně nasazují, podle předpokladu vytíženosti, patra jsou na 79-81. Pak nepatra která jsou na 53.

Newsletter

Partneři


Výběr editora