Znovu Metrostav. Nabídl nejnižší cenu opravy dálnice D35 mezi Olomoucí a Lipníkem

Nový úsek dálnice D8 mezi Rychalticemi a Rybím. Foto: Metrostav InfrastructureNový úsek dálnice D8 mezi Rychalticemi a Rybím. Foto: Metrostav Infrastructure

Pro ŘSD to znamená další složité rozhodování a úvahy o referencích firmy Metrostav Infrastructure.

Společnost Metrostav Infrastructure ze skupiny Metrostav si může přiřadit do sbírky další dálniční tendr, ve kterém nabídla nejnižší cenu. Tentokrát jde o kompletní opravu zchátralého úseku dálnice D35 mezi Olomoucí a Lipníkem nad Bečvou (km 288,7 až km 292,8).

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zveřejnilo na profilu zadavatele seznam pěti cenových nabídek, které do soutěže dorazily. Nabídka číslo 5 ve výši 188,4 milionu přitom odpovídá nabídce Metrostavu, což firma potvrdila. Odhadovaná cena byla 260 milionů. Druhého v pořadí (188,54 mil.) ovšem Metrostav překonal jen těsně.

Vedle nejnižší ceny nabídla společnost Metrostav Infrastructure i nejkratší dobou uvedení stavby do provozu, a to ve lhůtě 10 týdnů. Se stejnou dobou prací přišli i další dva dražší uchazeči.

Pro ŘSD to znamená další složité rozhodování a úvahy o referencích firmy Metrostav Infrastructure. Metrostavu totiž byla loni nepravomocně zakázána účast v tendrech o veřejné zakázky. Výstavbu silnic a dálnic následně převedl do dceřiné firmy Metrostav Infrastructure, která v posledních měsících boduje cenou v řadě velkých dálničních tendrů.

Investor řeší zásadní otázku, zda má nejlevnější účastník tendrů potřebné reference. Tendry se tak zpožďují. Ředitelství silnic a dálnic firmu nedávno vyloučilo z tendru na modernizaci odpočívky Střechov na D1, ačkoliv ji původně jako nejlevnější vyhlásilo vítězem. Důvodem bylo, že společnost podle ŘSD neprokázala převod referencí. Firma to ovšem odmítla.

Příklady: Ve kterých tendrech ŘSD je Metrostav Infrastructure nejlevnější

– dálnice D3 úsek Třebonín – Kaplice nádraží, cena z nabídky 1,878 miliardy korun (79 procent předpokládané ceny: 2,388 mld. Kč);

– dálnice D7 kolem obce Chlumčany, cena z nabídky 1,179 miliardy korun (68 procent předpokládané ceny: 1,73 mld.);

– oprava mostní estakády na D46 v Prostějově, cena z nabídky 318,65 milionu (84 procent ceny předpokládané: 380 mil.);

– dálnice D6 kolem obce Krupá, cena z nabídky 1,543 miliardy korun (80 procent ceny předpokládané: 1,94 mld.);

– odpočívka Střechov, cena z nabídky 127,9 milionu korun (73 procent předpokládané ceny: 176 milionů) – původně vyhlášena vítězem, rozhodnutí následně zrušeno a po přezkoumání byla vyloučena;

– rozšíření silnice I/53 ze Znojma do Lechovic, cena z nabídky 328 milionů korun (75 procent ceny předpokládané: 443 milionů korun).

Tagy D35 Metrostav Infrastructure ŘSD
28 komentářů