Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Rychleji a levněji. Rozšíření a opravu silnice ze Znojma na Brno nabídl nejlevněji Metrostav

Obchvat Lechovic. Foto: ŘSD
Obchvat Lechovic. Foto: ŘSD
Soutěž srazila cenu o čtvrtinu, zkrátila se výrazně i doba výstavby. Úsek má již stavební povolení.

Oprava a rozšíření silnice I/53 ze Znojma do Lechovic vyjde stát pravděpodobně výrazně levněji, než očekával. Řidiči by se pohodlnějšího svezení měli dočkat také dříve, než plánovali projektanti.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes otevřelo nabídky v soutěži na zhotovitele, celkem projevilo zájem sedm firem nebo sdružení. Nejlevnější byla nabídka od Metrostav Infrastructure, který nabídl 328 milionů korun. Odhadovaná cena přitom byla o čtvrtinu vyšší: 443 milionů korun. Výrazně se navíc může zkrátit doba stavby: z plánovaných 630 dnů na 420 dnů. Vyplývá to z informací, které dnes na svém twitterovém účtu zveřejnil generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Už na počátku týdne získalo ŘSD stavební povolení na tuto stavbu. „Předpokládáme zahájení prací v červnu nebo červenci letošního roku,“ uvedl Mátl.

Vytížená spojnice k dálnici D52 je hlavní trasou mezi Znojmem a Brnem. Jedná se celkem o sedm kilometrů dlouhý úsek. Po úpravě dojde k rozšíření na šířku 11,5 metru. Zhruba kilometr a půl před obchvatem Lechovic dojde ještě k rozšíření na tři pruhy, dva pruhy budou ve směru na Znojmo.

Součástí stavby je také přestavba stávající úrovňové křižovatky silnice I/53 se silnicemi III/41317 a III/40834, zrušení úrovňové křižovatky I/53 se silnicí III/41313 a zrušení úrovňových napojení sítě polních cest a sjezdů na silnici I/53.

ŘSD si od úprav slibuje zvýšení bezpečnosti provozu. Denně mezi Pohořelicemi a Znojmem projede kolem osmi tisíc aut.

Mapa opravovaného úseku silnice I/53 mezi Znojmem a Lechovicemi. Foto: ŘSD
Mapa opravovaného úseku silnice I/53 mezi Znojmem a Lechovicemi. Foto: ŘSD

Rekonstrukce výrazně zkomplikuje provoz na silnici. Akce je naplánována na tři stavební sezóny a rozdělena do pěti etap. ŘSD počítá, že během stavby bude silnice zcela uzavřena a auta pojedou po objízdných trasách. Stavba naváže na loni otevřený obchvat Lechovic. Kompletně je popsána v informačním letáku ŘSD.

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojta

V letáku není zmínka, co bude se zastávkou Práče, rozc. 0.7 (ostatně jak příznačné). Bude nějak zkultivovaná? Aspoň by mohlo díky mostu odpadnout přebíhání. Nebo má být snad zrušená?

Jaroslav

Užívejme si dnešní rozbitou, ale průjezdnou 1/53! 3 stavební sezony bude objížďka mezi Znojmem a Lechovicemi, následovat bude několik dalších let mezi Lechovicemi a Pohořelicemi. Pokud nedojdou peníze, máme na 5-6 let vystaráno. A výsledek? Zase silnice 1+1 (s pár úseky 1+2). Nemám slov.

Jiří Kocurek

Nezoufejte, objížďka může vypadat i takhle: https://mapy.cz/s/rehulebego

Jaroslav

to je ale u Kojetina, ne u Znojma 😀

Jiří Kocurek

Já vím. U Znojma nejsou ty alternativní trasy až tak špatné, když by to někdo objížděl jinudy.

Jan

Když nemáte slov, tak mlčte. Stejně to, co si myslíte nebo nemyslíte, nemá vliv vůbec na nic a nikoho.

Eduard

Dobrá zpráva. Škoda, jen, že to rovnou není 2+2. Škoda, že si nebereme příklad z Poláků, kteří si nechávají při stavbě dálnic rezervu na stavbu dalších pruhů. Co by taková D1 za to dala…..

On.

Jestli ty rozdíly v cenách nejsou spíš dané tímže ŘSD ceny spíš nadhodnocuje a SŽ výrazně podhodnocuje. Určitý vliv má na železnici vyčerpání kapacit,ale na silnicích taky není nějaký extra velký přetlak kapacit.

Svojsin

Dobrý, ale chtěloby to 2+1 na většině Pohorelice – Znojma ať Ex 108 není zbytečně zdržovaný .

PetrN

Taky mi není jasné proč to nenavrhnuli rovnou celé o 2m širší v kategorii S13,5 tj. 2+1… Velká škoda

Tomáš Gottschalk

ŘSD se očividně nepodívalo za hranice – 2+1 je u S3 standard.

malej-jarda

+ mimoúrovňová křížení. Zkuste u nového obchvatu Lechovic přejet křižovatku ve směru od Borotic do Lechovic. Hlavně při dopravní špičce nebezpečné. Od Znojma klesání, každý jede 90 a víc.

Kebab

U nás to s tou bezpečností bohužel platí jen do té doby, dokud to prachy nestojí místo aby je to jen bezpracně přinášelo…