Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

Metrostav Infrastructure míří za zakázkou na opravu mostů v Prostějově, znovu boduje cenou

D46 v Prostějově. Pramen: ŘSD
D46 v Prostějově. Pramen: ŘSD
Firma ze skupiny Metrostav šla do tendru s cenou 318,65 milionu, což je 84 procent ceny předpokládané.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se sešly čtyři nabídky na náročnou opravu mostní estakády na D46 v Prostějově. Podobně jako v několika nedávných tendrech na „práce na silnici“ přišla s nejnižší cenou společnost Metrostav Infrastructure.

Firma ze skupiny Metrostav šla do tendru s cenou 318,65 milionu, což je 84 procent ceny předpokládané (380 mil.). Nejlevnější firma nabízí i nejkratší dobu výstavby: 20 týdnů pro každý ze dvou mostů. Maximum stanovilo ŘSD na 40 týdnů. Stavební práce budou probíhat letos a příští rok.

Oprava mostů na D46 v Prostějově. Pramen: ŘSD
Oprava mostů na D46 v Prostějově. Pramen: ŘSD

Na D46 v Prostějově přitom vládne pracovní ruch už od loňska, neboť společnost Strabag provádí modernizaci mimoúrovňové křižovatky Prostějov-střed. V tomto tendru ovšem cena stoupla z předpokládaných 145 milionů na 196 milionů. Křižovatka z roku 1991 se dočká především plnohodnotných připojovacích a odbočovacích pruhů.

Společnost Metrostav Infrastructure bodovala v poslední době s výrazně nižší cenou (oproti předpokladům investora) i v dalších tendrech ŘSD. Například úsek dálnice D7 kolem obce Chlumčany je ochotna postavit za 1,179 miliardy korun, což je 68 procent předpokládané ceny (1,73 mld.).

Do tendru na odpočívku Střechov na D1 šla s cenou 127,9 milionu korun, když předpokládaná cena byla 176 milionů. Nejlevnější nabídku podala i v tendru na opravu a rozšíření silnice I/53 ze Znojma do Lechovic. Nabídla 328 milionů korun, odhadovaná cena byla o čtvrtinu vyšší (443 milionů korun).

Jde zatím vesměs o údaje po otevření obálek, po kterém teprve následuje vyhlášení vítěze hodnotící komisí a podpis smlouvy.

Odebírat
Upozornit na
guest
9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

asi by bylo lepší, kdyby bodovali kvalitou a rychlostí zhotovení

Michael

Jsme rádi za opravy, konečně se to hýbe!

Facepalm

Koukám, že ten rozsudek vylučující Metrostav z veřejných zakázek byl asi vyhotoven na toaletním papíru.

Lumpy

Tohle je vecktera zadnou firmu nezastavi zitra muzou podnikat na jinou a reference si propujcit

Kernteriér

Je ten rozsudek již pravomocný?

Daniel Bečvář

Rozsudek není pravomocný, Metrostav se tak v současné době může zakázek účastnit i dál. A na Metrostav Infrastructure se to stejně vztahovat nebude. Je to fraška, tady zkrátka zase tvůrci naší legislativy zaspali.

Jiří Kocurek

Ono je dost problematické přijmou legislativní opatření, podle kterého se budou sankce vztahovat i na dceřinné firmy, dokonce i na dceřinky v budoucnu založené. ČD něco pokazí a odskáče to nejen Cargo, ale i DPOV a nebude moci přijmou státní zakázku. To uvádím jen jako modelový příklad.
on je rozdíl mezi potrestáním psa a snahou umlátit ho k smrti kusem železa.

Jiří

Vidím, že Metrostav infrastructure, dříve MVE Štětí, potřebuje rychle nabrat nové stavby za pomocí referencí mateřského Metrostavu než bude pravomocný zákaz účasti Metrostavu ve státních výběrových řízeních kvůli Rathově kauze.

P73

Heh, to jsem ani nevěděl, že použili existující IČO. 😀