Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

Za zakázkou na pokračování dálnice D6 míří Metrostav, cenu snížil na 1,5 miliardy

Nový úsek dálnice D6. Foto: Úřad vlády
Nový úsek dálnice D6. Foto: Úřad vlády
Stavba sedmi nových kilometrů dálnice D6 má stavební povolení, začne ve 2. pololetí a potrvá tři roky.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes otevíralo nabídky stavebních firem na pokračování výstavby dálnice D6, konkrétně 6,5 kilometru dlouhého obchvatu obce Krupá. Ze sedmi nabídek přišla nejnižší od společnosti Metrostav Infrastructure. Její cena ve výši 1,543 miliardy korun je o 20 procent nižší než cena předpokládaná (1,94 mld.). Uvedl to na twitteru šéf ŘSD Radek Mátl.

„Stavba má pravomocné stavební povolení a její zahájení se předpokládá ve 2. pololetí,“ doplnil Mátl. V listopadu při vypisování tendru uvádělo ŘSD jako termín zahájení stavby letošní jaro. Lhůta pro doručení nabídek byla několikrát posunuta. Stavba potrvá tři roky.

Dálnice D6, přeložka Krupá. Pramen: ŘSD
Dálnice D6, přeložka Krupá. Pramen: ŘSD

 

Stávající silnice I/6 podle ŘSD už dávno nevyhovuje hustému provozu, po vybudování dálnice se změní v silnici II. třídy. Součástí nového dálničního úseku bude jedna mimoúrovňová křižovatka (Krupá), most přes železniční trať a přes 800 metrů dlouhá estakáda.

Řidiči se nicméně významného vylepšení silničního spojení Prahy a Karlových Varů dočkali už loni v prosinci, kdy ŘSD po třech letech výstavby otevřelo dva úseky: Nové Strašecí – Řevničov (5,5 km) a navazující obchvat Řevničova (4,2 km). Na něj naváže zmíněná přeložka u obce Krupá. Na dálnici je aktuálně ve výstavbě ještě třetí úsek, pětikilometrový obchvat Lubence v Ústeckém kraji. Ten by měl být hotový v polovině letošního roku.

Odebírat
Upozornit na
guest
51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mařík Vácslav

No, tak první kilometr šestky se stavěl mezi Tuchlovicemi a Kamennými Žehrovicemi, v Kalcpotu už v roce 1973, to sem se připravoval na maturitu, už sem třetí rok v penzi (a to mi jí o 4,5 roku odsunuli) a dálnice až do Varů je v nedohlednu! Čtyřicet osm let! No tak to tedy! To bych pomalu došel pěšky na Měsíc! Radši snad ať o tom mlčí a stydí se! Celé to Ředitellství silnic a dál nic!

MartinS.

Úsek Kamenné Žehrovice – Kačice se začal stavět v listopadu 1982. Dálnice do Chebu by měla být dokončena v roce 2027. Jasně, je to i tak 45 let, ale pořád je to méně než píšete.

Puk

Mám trochu povědomí jak to funguje.
Cena se snižuje lehce. Až se začne stavět, všechno se bude protahovat, protože nebudou schopni sehnat kapacitu kterou sami nemají.
A to všechno firma, jejíž vysokej management je u soudu za ovlivňování veřejnejch zakázek 🙂

jirka

6,5 km za 3 roky? no to je fofr, nepřehání to s tou rychlostí? 🙂

Jméno

je poměrně jedno jestli se staví 6,5km nebo 100km. Obojí potrvá zhruba ty tři roky, akorát, že na 100km bude několik úseků, které se budou stavět paralelně.

jirka

tak maj stavět víc km naráz! takto mi to připadá že si tu práci šetří

libor

je třeba to rozložit po celé zemi, tam 6km, tam 3km, tam 8km, někde dokonce 15km… když se bude stavět 100km v kuse, tak zbytek země se začne bouřit, jak je možné se tam staví tolik a u nich nic…

Havel

Hrozna blbost co pises…

jirka

ano máte pravdu,a le výsledek – nedoděláno nic do konce – je pro všechny naprd, a bouří se stejně všichni 🙂

Jirka

Na to nejsou peníze ani kapacity stavebních firem. Řeší se hlavně úseky, kde nejsou aktivisti a přitom tam jsou rozumné intenzity. Úseky s malou intenzitou nebo aktivisty musejí počkat.

mirek

V letáku ŘSD píšou uvedení do provozu 2023, tedy za dva roky.

Ale jestli se začne letos až v druhé polovině roku, tak se toho moc nestihne a přijde zima. Reálně se začne 2022 a dvě stavební sezony jsou minimum, je tam docela dlouhá estakáda, zemní práce… Takže začátek roku 2024 jako termín není nic k divení.

bkv

A jakou dobu výstavby si vlastně představuješ?

Čala Erich

Jel jsem po třiceti letech z Prahy do Karlovych Var.Že za takovou dobu není dalnice do Varu hotová,je to opravdové šlendrijanství všech vlad,které vladly,hnus.

jirka

souhlas, taky jsem tam jel vloni …asi po 20 letech a změna téměř žádná

mirek

Šlendrián je, že tam nevede pořádná železnice a jezdí se přes Ústí koženkama.

jirka

ještě že se to za dob Rakousko-Uherska vystavělo, to bychom tam nejezdili vůbec. Kolik km nové železnice se vůbec postavilo za posledních 100 let? tedy od doby vzniku Československa? to by mne zajímalo.

Nigieu

Doufám že se jednou upraví i křižovatka v centru KV aby se když řidič přijede z Chebu a chtěl jet rovně tak místo toho aby jel na Chomutov tak rovně na Prahu, chápete mě

Webster

Naprosto zbytečná věc, ten výjezd na Prahu je úplně v pohodě.

Josef Trögl

A jak k tomu přijdeme my z Podkrušnohoří?

Sauce

Dle studie dopravních směrů je v případě křižovatky u mostu Pražská hlavní dopravní směr Cheb-Chomutov.

Ivan

Řidič co jede na Prahu snad umí číst. Nebo si spíše z nás děláte legraci?

Vojta

D6 je spolu s D4 nejméně důležitá dálnice. Intenzita provozu na I/6 je nižší než na mnoha silnicích, kde se dálnice vůbec neplánuje. Měla by se stavět jen po křížení s I/27, dále až po dokončení D0, D1, D3, D7, D11, D35, D48, D49, D52, D55, I/12 atd.. Tahle stavba + další ve Středočeském kraji určitě ano, ale zbytek až úplně nakonec… Možná se to někomu nebude líbit, ale například dálnice D35 a D55 jsou x krát důležitější, neboť prochází desítkami velkých měst a obcí a mají mnohem vyšší intenzitu provozu. I/6 naopak vede z větší části mimo města a… Číst vice »

Ivan

Vy tam asi moc nejezdí tě,že?

Vojta II.

Souhlasím, tvůj komentář má hlavu a patu, nicméně aby to nebylo jen černobílý, tak D6 může výrazně pomoci Karlovarskému kraji, kde je v současné době dopravní infrastruktura fakt zoufalá. Proto tam není tolik firem, lidi radši utíkají pryč. Stavba D6 prostě může zvrátit vylidňování a udělat region zajímavější pro firmy, jelikož je tam teoreticky levnější pracovní síly a mohlo by se to firmám vyplatit. Možná se pletu, jen tak o tom přemýšlím

Vladimír Bílý

Toto ovšem platí obecně a mohli bychom to říct také o všech ostatních regionech, kde není dálnice. Zatím máme potíže dostavět základní dálniční síť, natož pak, abychom dospěli do stavu, kdy stavíme někde, abychom pomohli, ačkoliv tam nejsou odpovídající intenzity.

Pedro

Takže KV kraj bude čekat než se na zbylých trasách všichni dohádaj, kudy to přesně povede a počká, než se všichni stihnou 26x odvolat?
Ať se staví cokoli, co je připravené.

Mařík Vácslav

Jenom drobná otázka, jak dlouho ještě bude KV čekat? Mě to vychází na nějakých 35-40 let, při tomhle tempu a aktivitě zelených teroristů. Ví někdo něco víc?

buggs

2028

J.K.

Všechny dálnice by se měly – podle důležitosti – stavět až po D0. Takže 20 let by se nestavělo nic, protože pár lidí u Prahy se bude šprajcovat věčně – a to by bylo zbytečné škrcení infra…

Pedro

Takže KV kraj si počká, než se na zbylých dálnicích všichni dohádají a 26x odvolají?
Ať se staví cokoli, co je připraveno.
Váš návrh by měl smysl tehdy, pokud by všechny stavby měly potřebná razítka a muselo by se volit dle priorit. V takovém luxusní stavu nejsme.

Pedro

Omluva za 2x skoro stejný příspěvek. Nejprve to nešlo odeslat, pak mi to celý zmizelo, takže jsem to musel napsat znovu.

Walker

Mozna provoz na budou D6 nebude takovy, jako na D0 nebo D35, ale toto je investice do budoucna. Pokud by se melo cekat az na okamzik, kdy budou silnice precpany, tak to bude prave vypadat jako na chybejicich usecich D0 a D35. Proaktivita oproti reaktivite jen urcite na miste. Navic penize z EU nebudeme mit do nekonecna (resp. prijem vyssi nez vydej). Ale jinak souhlasim, ze jsou o dost dulezitejsi dalnice, nicmene jak bylo receno – kdyz to nejde tam, tak proc brzdit ostatni vystavby?

Webster

Kdyby byl problém v tom, že nejsou peníze, tak ano. Ale ty ostatní dálnice se nestaví proto, že stát pro ně není schopen získat stavební povolení. Potom není proti ničemu stavět D6, která povolení má.

Tonda

Souhlasím, rentabilita tenhle dálnice je na hraně. Spíše jde o politiku. Stačila 4 proudá směrově oddělená silnice I.třídy s obchvaty. Stoupaní D6 za Lubencem na KV má lepší parametry jak D1, zbytečné luxusní a drahé.

Mařík Vácslav

No staví se padesát let na dalších padesát, možná i víc. Hm, tak by se mělo trochu koukat dopředu, tak ajký luxus?

MLB

Nesmysl. D6 nijak neblokuje výstavbu D0, D35 a dalších kriticky důležitých úseků.

Vladimír Bílý

Nebyl bych tak příkrý. Za křižovatkou I/27 je pořád co řešit, např. průjezd Lubence je absolutně nevyhovující. Až Bošovem už ta komunikace intenzitám dopravy plně dostačuje, tam už se stavba dálnice bude těžko obhajovat.

Vladimír Bílý

Oprava. Až za Bošovem …

J.K.

Nicméně udělá se i tam, aby byla dálniční alternativa na západ pro D5…

Mařík Vácslav

No jasně, ono se tam moc nejezdí, všichni se vyhýbají, a je to jednoduché předjet kamionem pomalejší nejde a pak, jak říkají kamioňáci, je ta hladovo, není kde pořádně odstavit ale nepostavit za padesát let nějaký 120 km dálnice, to je opravdu na zápis do knihy rekordů!

lakes

Kéž by se začalo stavět co nejrychleji. Odstraní se m.j. úrovňový železniční přejezd (trať Praha – Chomutov – býv. rychlíková trať), kde došlo k mnoha smrtelným nehodám, když před staženými závorami stála auta – za horizontem (směr od Prahy).

Kalanis

Přejezd Krupá je veselý i v otevřeném stavu. Už nějakou tu dobu (přes dekádu) tam chybí v aleji na boku strom. Protože na něm docela dlouho končila auta střelců, co jim nedošlo, že trať dělá na silnici skokánek a pak to neuřídili.

Jarda

už aby se začalo stavět, tahle dálnice do karlovarska je hodne důležitá spojnice. Jinak ono se chystá i propojení resp dostavba d6 od chebu na hranice s německem. Ví o tom někdo víc a chystají němci, nějakou „dálnici“ směrem k chebu? Němci udajně přestavbu „b303“ zrušili.

Egerlanďan

Minulý rok proběhlo rozšíření obchvatu Schirdingu. Ale o dalším pokračování k dálnici A93 je ticho po pěšině.

Jarda

nejspíš ta silnice není pro němce priorita, ona ani ta d6 není kompletní, to není jako třeba u poláků, kde tlačej polaci se svou tuším s3 abychom dokončili d11, polsko bude mít brzo hotovou celou tu silnici v plné délce, takže musí být z nějake strany tlak. Stejně tak na slovensku měla existovat dálnice, co se napojí na naší neexistující zlínskou dálnici. U nich je to také v nedohlednu.

Egerlanďan

Vidím to stejně, kdyby byla D6 kompletní a I/13 čtyřpruh až do Varů, tak už to v Německu dávno stojí.

Kalanis

Já nevím. Souvislý čtyřpruh je od Dolního Žďáru u Ostrova nad Ohří až na Cheb-sever. Jo, pak je až k mostu přes přehradu dvoupruhová díra. Ale tím to hasne.
Jestli je myšleno od Prahy, tak to se zpracovává, protože je to na rozdíl od důležitějších staveb celkem nekonfliktní komunikace. Od Chomutova je prakticky neřešitelný problém jak se rozumně a relativně levně poskládat nad údolím Ohře.

looking4bucho

Nicmene studie na usek Ostrov – Smilov existuje a nejde se do toho hlavne kvuli financni narocnosti. V souvislosti s vystavbou (a ocekavanym narustem kamionove dopravy) logistickeho centra v arealu byvale Skodovky asi bude vetsi tlak se temito studiemi znovu zabyvat. Nicmene to bude boj na dlohou. Realnejsi je spis ochvat Klasterce.

F. K.

Od Chebu na hranice to vůbec není zapotřebí. Stávající stav vyhovuje.

libor

ano, zatím určitě…

Vlado

Proč to není zapotřebí,proč nedodělat cca 5km ať ta silnice někde končí.Němci hned za čárou rozšiřujou silnici a když by viděli,že jsme to dostavěli až k čáře,tak by to dostavěli taky.

Partneři


Czechtoll

pst
podcast