Zlevňování zakázek na železnici pokračuje. Smíchovské nádraží přestaví sdružení firem vedené Metrostavem

K zahájení prací má dojít hned v lednu.

Správa železnic dokončila výběr zhotovitele pro další velkou drážní zakázku. Proměnu železniční stanice Praha-Smíchov zahájí v lednu sdružení firem Metrostav TBR, OHLA ŽS, Hochtief CZ a Elektrizace železnic Praha.

Podpis smlouvy s vítězem soutěže dnes oznámila Správa železnic v tiskové zprávě. Jde o další zakázku na Správě železnic, kde v porovnání s minulostí překvapivě začala cena klesat oproti odhadované hodnotě a dosáhla 4,144 miliardy korun bez DPH. Odhadovaná cena byla 4,757 miliardy korun, vysoutěžená je tak o více než 600 milionů korun nižší. Současně ale před soutěží došlo ke zvýšení předpokládané hodnoty: ještě na jaře byla odhadovaná cena o 600 milionů korun nižší.

Nádražní zakázka roku. Správa železnic hledá firmu na proměnu stanice Praha-Smíchov

Pro Správu železnic jde o druhou velkou zakázku na proměnu nádraží v Praze uzavřenou ještě letos, před Vánoci vybrala zhotovitele proměny Masarykova nádraží. Ceny drážních zakázek začaly klesat v soutěžích po dlouhé době, minulý týden byly pod odhadovanou cenou vysoutěženy práce například na modernizaci trati přes Vysočinu.

Ceny v soutěžích Správy železnic začaly klesat. Modernizace trati přes Vysočinu bude levnější

Proměna nástupišť i podchodů

Stavbaři zrekonstruují všechny staniční koleje a nástupiště, oba podchody se přestaví a současně prodlouží pod celou stanicí. Díky výtahům bude bezbariérový přístup na jednotlivá nástupiště, a to jak z podchodů, tak i nově vybudované lávky. Práce se rozběhnou krátce po Novém roce a potrvají do roku 2027.

Zahájení hlavní fáze rekonstrukce předcházelo odstranění části kolejí a také původní lávky přes stanici. Nyní dojde ke kompletní přestavbě kolejiště, obnově tří stávajících nástupišť a vybudování jednoho nového. To budou využívat zejména vlaky ve směru na Prahu-Zličín a Hostivici.

Rekonstrukcí projdou také oba stávající podchody, navíc se prodlouží pod celým kolejištěm až do budoucího parkovacího domu, jehož investorem je hlavní město Praha. Samozřejmostí bude bezbariérový přístup na všechna nástupiště, který zajistí výtahy. Most přes Nádražní ulici bude po dokončení prací tříkolejný, aby svou kapacitou odpovídal navazujícímu, v budoucnu rovněž tříkolejnému železničnímu mostu na Výtoni.

Součástí prací bude také vybudování nové lávky do Radlické ulice, která umožní přístup nejen na jednotlivá nástupiště, ale současně propojí stanici s novou čtvrtí vzniklou v rámci projektu Smíchov City.

Další bezprostředně navazující stavbou bude výstavba moderního terminálu Smíchov, jehož zhotovitele už hledá pražský magistrát.

Nádraží Praha - Smíchov před příjezdem rychlíku Berounka. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýTerminál Smíchov, vizualizace. Pramen: Město PrahaTerminál Smíchov a Nádražní ulice, vizualizace. Pramen: Správa železnicLávka přes smíchovské nádraží. Foto: RopidDemontáž kolejí ve stanici Praha - Smíchov. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czSmíchovské nádraží po modernizaci, vizualizace. Pramen: SŽSmíchovské nádraží před rekonstrukcí. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářTerminál Smíchov, vizualizace. Pramen: Město PrahaTerminál Smíchov, vizualizace. Pramen: Město PrahaPodoba Terminálu Smíchov po rekonstrukci. Foto: Správa železnicPodoba Terminálu Smíchov po rekonstrukci. Foto: Správa železnicPodoba Terminálu Smíchov po rekonstrukci. Foto: Správa železnicPodoba Terminálu Smíchov po rekonstrukci. Foto: Správa železnicPodoba Terminálu Smíchov po rekonstrukci. Foto: Správa železnicPodoba Terminálu Smíchov po rekonstrukci. Foto: Správa železnicPodoba Terminálu Smíchov po rekonstrukci. Foto: Správa železnicPodoba Terminálu Smíchov po rekonstrukci. Foto: Správa železnic
Tagy Elektrizace železnic Praha Hochtief CZ Metrostav TBR OHLA ŽS Praha-Smíchov Smíchovské nádraží Správa železnic
50 komentářů