Je dobře, že nikdo nepožaduje zachovat ty hrůzy na perónech naúř. jako památku, takhle to celé dostane moderní fazónu, a část starých interiérů a ůpřikryté“ budovy byly asi zapracovány docela hezky.
Zajímavé a moderní bude i řešení na masaryčce.
Ještě se nějak asi zbavit toho podivného „ufona“ vymyšleného pro Hlavák.
Každopádně se po skoro 100 letech (dobře po 50, 70..) v Praze pohnou dvě (tři) významné nádraží směrem k moderní Evropě.
ZHalkova
10 měsíců
V soutěži o návrh začínala cena na 2 mld.
J.Š.Hájek
10 měsíců
Nemá úplně náhodou Metrostav „zaracha“ na veřejné zakázky ??
Jde o další zakázku na Správě železnic, kde v porovnání s minulostí překvapivě začala cena klesat oproti odhadované hodnotě a dosáhla 4,144 miliardy korun bez DPH. Odhadovaná cena byla 4,757 miliardy korun, vysoutěžená je tak o více než 600 milionů korun nižší. Současně ale před soutěží došlo ke zvýšení předpokládané hodnoty: ještě na jaře byla odhadovaná cena o 600 milionů korun nižší.
Chapu spravne, ze odhadovana cena na jare byla o 600mil. nizsi, ta se navysila o 600mil. a vysoutezena je o 600mil. nizsi, tedy to bude za puvodni odhadovanou cenu?
Mnou je vnímána negativně proto, že místo uzavřeného, lehce vytápěného prostoru, nabídne prostor otevřený. Stávající hala je funkční, stačilo by udělat důkladnou údržbu, aby nezatékalo apod. Proti dřevu nic nemám, jistě ale vyžaduje náročnější údržbu, než ostatní materiál. Podívejte se např. na protihlukové stěny, kde je použité dřevo. Po cca dvaceti letech bez údržby se pomalu rozpadají.
Lehce vytápěného, říkáte?
Běžte se tam podívat, Vašku, hlavně do té přední části, která se má odstranit. Uvidíte, že tam docela táhne a ta skleněná fasáda tomu úplně nepomáhá. Cigaretový dým od vchodů už je jen bonus.
Pergola je nevhodná, celý prostor je otevřený pro povětrnostní vlivy. Bude TM průvan, holubi, atd. Zmizí možnost plochy nad nádražím. Neřeší se parkování osobních vozů. Kritika soutěžících, kteří zachovávají původní budovu a pouze ji vhodné doplňují o nové nástup a vazby na okolí, je oprávněná. Za ty zbytečně miliardy by se mohla začít řešit humanizace magistrály.
Zase bohužel nápad nezkušeného týmu architekta. To nádraží autobusů na střeše nad halou, příjezd autobusu po mokré, ledové rampě, nebo rampu budou muset vytápět, dále závislost na vertikální dopravě, výtahy na střechu, zcela nesmyslné, zdlouhavé, nákladné. Přitom vedle je nekvalitní park, kde zastávky pro autobusy a tram promohly být autonomní a cestující by nemusel překonávat 3 patra. Návaznost na nádražní halu bez barier. Na jednotlivá nástupiště se stejně zase leze pod tratí, jako všude jinde na nádražích. Tady to stačilo řešit eskalátory, pohyblivými chodníky, jako na Hlaváku nebo letišti. Je to hezká vizualizace. Toť vše.
To je zajímavé, že nikde jinde obdobný problém s nájezdovými rampami není, ale zrovna na Smíchově by měl být?
Ten park, mimochodem, je terénně i dispozičně velmi nešťastný, a jeho využití by docela výrazně prodloužilo přístup k autobusům, navíc to vůbec neřeší příjezd od Strakonické/Radlické, takže by veškerá doprava musela kolem Smíchov City, nebo naopak projet před nádražím, což jaksi popírá jeden ze záměrů projektu.
Koukněte třeba na hlavní nádraží v Haagu, jak hezky to propojení s autobusákem funguje a nikdo nepotřebuje travelátory.
Travelátory jsou příjemnější, než výtahy (viz špinavé a smradlavá výtahy u stanic metra, kde spí bezdaci). Překonávají se vzdálenosti i výšky, nemusí se na ně čekat a jsou vizuálně kontrolovatelné. Výjezdová rampa pro bus na střechu je dle mne nedomyšlena, i kdyby mělo být AN na druhé straně, směr Zlichov, na terénu jižně od vjezdu do BRENO, je to po vrstevnici. Chápu propojení metro, ŽS a AN, ale zde není na to vzhledem k významu a četnosti linek dost místa. Návaznost na P+R nevidím, tedy nevidím ho vůbec. Bohužel se Zlíchov prodal a zase byty, mezi rušnými silnicemi. Pro tak… Číst vice »
Nádraží v Haagu se liší tím, že AN je vedle a do prostoru nad vlaky vyjíždí pouze čistá bezemisní doprava, tramvaje, tak to joooo. To je ok. Ale dokud nebudou autobusy elektrické, což asi nebudou, nebo vodíkové, tak bude cítit na nástupištích smrad z emisí, i když zejména směrem vzhůru. Ony i vlaky na stanici zanechávají smrad, pravděpodobně z oleje, který se vpije do pražců. Pražce jsou po zrušení trati obecně nebezpečným odpadem. Ale do Haagu má tento návrh daleko. Bohužel.
Vladimir
10 měsíců
Prvně to zdrazime na odhadované ceně, aby to ve výsledku vypadalo, že je cena nižší. Jde vidět že SZ tyto komenty cte a přemýšlí ve stylu 1+1 = 3, proste nechceme slevu zadarmo. Takhle pánové opravdu ne!!! P. Kupno dovedte nám na trh nové firmy, které si budou konkurovat jak ve výstavbě, tak v dodávce materiálu.
To se ale take resi… Me spise zajima, zda a za jak dlouho prijde na radu tunel Praha-Beroun…
A zda nebude lepsi linku S7 (po dostavbe tunelu) provozovat jako metro napr. v int. 5-10min. a mozna ji dat i pismeno…
Kazdopadne tunel pro nakladni a rychlou osobni dopravu je dost zadouci…
„A zda nebude lepsi linku S7 (po dostavbe tunelu) provozovat jako metro napr. v int. 5-10min. a mozna ji dat i pismeno…“ …. já většinou nepatřím k těm, kdo všude cpou lament, že už se toho nedožijí, ale tady bych udělal asi vyjímku. Ten tunel je opravdu potřeba, ale bude to tak náročná stavba, že vidím x jiných staveb, které dostanou přednost, včetně tunelu do Německa. Takže jestli se kopne už v první půli 30. let, budu opravdu hodně hodně překvapen.
Myslim, ze krusnohorsky budou vicemene stavet nemci, na nasem uzemi je mnohem mensi cast, a nikde neni receno, ze krom placeni ji budeme i stavet, i kdyz je stavba prestizi dane firmy ci statu…
MaT
10 měsíců
Některé obrázky se v galerii opakují – stejné jsou 6 a 11 (asi přijíždějící souprava mezi dvěma nástupišti) a dále pak 17 a 19 (týpek mávající na vlak, asi zastávka na znamení, ale stejně stojí u blbého nástupiště).
none
10 měsíců
Neříkej hop, dokud ti nepřijde poslední faktura.
A blahopřeji jedné vítězné firmě, malém měla státní zakázky zapovězené 😀
Vícepráce mohou nastat, vyloučit předem se nedají. Nicméně ten náhlý zlom ve vysoutěžených cenách, doufejme, snad půjde přibližně v kopii se silničními stavbami.
Studý Chudent
10 měsíců
Vedené tím Metrostavem, co má zákaz účastnit se na veřejných zakázkách?
To není bizárek, to je nástin plánované zahraniční expanze ČD.
Navíc se osvědčila autobusová divize, takže můžeme očekávat i aerolinky. V brzké budoucnosti dojedete z domu busem ČD, pak vlakem ČD až na letiště, tam poletíte letadlem ČD do USA a tam přestoupíte na Panter.
Nebylo to myšleno úplně vážně, ale přidáme nějaké výztuže po vzoru závodních aut a můžeme jet. Alespoň jestli se nepletu tak je pevnost jeden z problémů.
Tady myslím dost sedí porovnání se stanicí Warszawa Zachodnia.
Jak to tam vypadalo před dvěma lety a to, co bude funguvat už v létě, je prostě k neporovnání. Praha má samozřejmě výhodu v přímém napojení metra, na což si budou muset ve WAW počkat minimálně deset, ale spíše patnáct roků.
Ve své době hodnotná stavba. Stačilo vybavit eskalátory na nástupiště. To propojení s autobusy vertikálně pro bus a kloubaky blbost. Rampy do výšky ca 5m blbost.
Je dobře, že nikdo nepožaduje zachovat ty hrůzy na perónech naúř. jako památku, takhle to celé dostane moderní fazónu, a část starých interiérů a ůpřikryté“ budovy byly asi zapracovány docela hezky.
Zajímavé a moderní bude i řešení na masaryčce.
Ještě se nějak asi zbavit toho podivného „ufona“ vymyšleného pro Hlavák.
Každopádně se po skoro 100 letech (dobře po 50, 70..) v Praze pohnou dvě (tři) významné nádraží směrem k moderní Evropě.
V soutěži o návrh začínala cena na 2 mld.
Nemá úplně náhodou Metrostav „zaracha“ na veřejné zakázky ??
Metrostav ano. Ale Metrostav TBR ne.
počítá se v tom s Metrem S?
Jde o další zakázku na Správě železnic, kde v porovnání s minulostí překvapivě začala cena klesat oproti odhadované hodnotě a dosáhla 4,144 miliardy korun bez DPH. Odhadovaná cena byla 4,757 miliardy korun, vysoutěžená je tak o více než 600 milionů korun nižší. Současně ale před soutěží došlo ke zvýšení předpokládané hodnoty: ještě na jaře byla odhadovaná cena o 600 milionů korun nižší.
Chapu spravne, ze odhadovana cena na jare byla o 600mil. nizsi, ta se navysila o 600mil. a vysoutezena je o 600mil. nizsi, tedy to bude za puvodni odhadovanou cenu?
Tak cena začínala na 2 miliardách. Pak se zvedla na odhadem 6 mld. Pokud je dnes 4 mld, je to stále 2x více, než byl předpoklad na základě návrhu A69.
Působí to na mne velice hezky. Daleko lépe, než ta šílenost na hlaváku. (pergola)
Mam takovy pocit, ze „pergola“ je vnimana negativne jen proto, ze je ze dreva, kdyby byla z betonu, skla ev. oceli, nebyla by vnimana nijak kriticky.
Mnou je vnímána negativně proto, že místo uzavřeného, lehce vytápěného prostoru, nabídne prostor otevřený. Stávající hala je funkční, stačilo by udělat důkladnou údržbu, aby nezatékalo apod. Proti dřevu nic nemám, jistě ale vyžaduje náročnější údržbu, než ostatní materiál. Podívejte se např. na protihlukové stěny, kde je použité dřevo. Po cca dvaceti letech bez údržby se pomalu rozpadají.
Lehce vytápěného, říkáte?
Běžte se tam podívat, Vašku, hlavně do té přední části, která se má odstranit. Uvidíte, že tam docela táhne a ta skleněná fasáda tomu úplně nepomáhá. Cigaretový dým od vchodů už je jen bonus.
Vězte, že jsem tam párkrát byl. Dojížděl
jsem z Berouna, když to ještě jakš takš šlo. Přesto jsem pro zachování stávající haly.
Pergola je nevhodná, celý prostor je otevřený pro povětrnostní vlivy. Bude TM průvan, holubi, atd. Zmizí možnost plochy nad nádražím. Neřeší se parkování osobních vozů. Kritika soutěžících, kteří zachovávají původní budovu a pouze ji vhodné doplňují o nové nástup a vazby na okolí, je oprávněná. Za ty zbytečně miliardy by se mohla začít řešit humanizace magistrály.
Zase bohužel nápad nezkušeného týmu architekta. To nádraží autobusů na střeše nad halou, příjezd autobusu po mokré, ledové rampě, nebo rampu budou muset vytápět, dále závislost na vertikální dopravě, výtahy na střechu, zcela nesmyslné, zdlouhavé, nákladné. Přitom vedle je nekvalitní park, kde zastávky pro autobusy a tram promohly být autonomní a cestující by nemusel překonávat 3 patra. Návaznost na nádražní halu bez barier. Na jednotlivá nástupiště se stejně zase leze pod tratí, jako všude jinde na nádražích. Tady to stačilo řešit eskalátory, pohyblivými chodníky, jako na Hlaváku nebo letišti. Je to hezká vizualizace. Toť vše.
To je zajímavé, že nikde jinde obdobný problém s nájezdovými rampami není, ale zrovna na Smíchově by měl být?
Ten park, mimochodem, je terénně i dispozičně velmi nešťastný, a jeho využití by docela výrazně prodloužilo přístup k autobusům, navíc to vůbec neřeší příjezd od Strakonické/Radlické, takže by veškerá doprava musela kolem Smíchov City, nebo naopak projet před nádražím, což jaksi popírá jeden ze záměrů projektu.
Koukněte třeba na hlavní nádraží v Haagu, jak hezky to propojení s autobusákem funguje a nikdo nepotřebuje travelátory.
Travelátory jsou příjemnější, než výtahy (viz špinavé a smradlavá výtahy u stanic metra, kde spí bezdaci). Překonávají se vzdálenosti i výšky, nemusí se na ně čekat a jsou vizuálně kontrolovatelné. Výjezdová rampa pro bus na střechu je dle mne nedomyšlena, i kdyby mělo být AN na druhé straně, směr Zlichov, na terénu jižně od vjezdu do BRENO, je to po vrstevnici. Chápu propojení metro, ŽS a AN, ale zde není na to vzhledem k významu a četnosti linek dost místa. Návaznost na P+R nevidím, tedy nevidím ho vůbec. Bohužel se Zlíchov prodal a zase byty, mezi rušnými silnicemi. Pro tak… Číst vice »
Nádraží v Haagu se liší tím, že AN je vedle a do prostoru nad vlaky vyjíždí pouze čistá bezemisní doprava, tramvaje, tak to joooo. To je ok. Ale dokud nebudou autobusy elektrické, což asi nebudou, nebo vodíkové, tak bude cítit na nástupištích smrad z emisí, i když zejména směrem vzhůru. Ony i vlaky na stanici zanechávají smrad, pravděpodobně z oleje, který se vpije do pražců. Pražce jsou po zrušení trati obecně nebezpečným odpadem. Ale do Haagu má tento návrh daleko. Bohužel.
Prvně to zdrazime na odhadované ceně, aby to ve výsledku vypadalo, že je cena nižší. Jde vidět že SZ tyto komenty cte a přemýšlí ve stylu 1+1 = 3, proste nechceme slevu zadarmo. Takhle pánové opravdu ne!!! P. Kupno dovedte nám na trh nové firmy, které si budou konkurovat jak ve výstavbě, tak v dodávce materiálu.
I Němci jsou levnější, ale český trh bojkotuje západní dodavatele. Kazí tu ceny.
Zůstane ten přejezd na Semmeringu pod Dobříšskou? Je tam poslední AŽD71 v okolí.
Nezůstane
Můžu někde najít plány komunikací? Doufám, že Dobříšská neztratí dálniční charakter. Stačí ten Barranďák.
Tak konečně se to trochu hýbe a bude se na Beroun dělat víc než jedna stavba v jeden čas…
Zbylé dva úseky by se měly taky dělat víceméně ve stejnou dobu.
Ještě zůstává úsek Smíchov – hl.n.
To se ale take resi… Me spise zajima, zda a za jak dlouho prijde na radu tunel Praha-Beroun…
A zda nebude lepsi linku S7 (po dostavbe tunelu) provozovat jako metro napr. v int. 5-10min. a mozna ji dat i pismeno…
Kazdopadne tunel pro nakladni a rychlou osobni dopravu je dost zadouci…
„A zda nebude lepsi linku S7 (po dostavbe tunelu) provozovat jako metro napr. v int. 5-10min. a mozna ji dat i pismeno…“ …. já většinou nepatřím k těm, kdo všude cpou lament, že už se toho nedožijí, ale tady bych udělal asi vyjímku. Ten tunel je opravdu potřeba, ale bude to tak náročná stavba, že vidím x jiných staveb, které dostanou přednost, včetně tunelu do Německa. Takže jestli se kopne už v první půli 30. let, budu opravdu hodně hodně překvapen.
Myslim, ze krusnohorsky budou vicemene stavet nemci, na nasem uzemi je mnohem mensi cast, a nikde neni receno, ze krom placeni ji budeme i stavet, i kdyz je stavba prestizi dane firmy ci statu…
Některé obrázky se v galerii opakují – stejné jsou 6 a 11 (asi přijíždějící souprava mezi dvěma nástupišti) a dále pak 17 a 19 (týpek mávající na vlak, asi zastávka na znamení, ale stejně stojí u blbého nástupiště).
Neříkej hop, dokud ti nepřijde poslední faktura.
A blahopřeji jedné vítězné firmě, malém měla státní zakázky zapovězené 😀
Vícepráce mohou nastat, vyloučit předem se nedají. Nicméně ten náhlý zlom ve vysoutěžených cenách, doufejme, snad půjde přibližně v kopii se silničními stavbami.
Vedené tím Metrostavem, co má zákaz účastnit se na veřejných zakázkách?
Ne, zákaz měla jen matka MTS a MTS Infra.
MTS TBR je dcera (bývalá divize 5), ta už získala vícero zakázek (mj. most u Červené nad Vltavou, most na Zlíchově nebo modernizace Bubny-Výstaviště).
Oslovte poslance za váš obvod a iniciujte změnu zákona. Když to neuděláte, tak jste jen otravný trol.
Uz se na to ICE a Eurostar moc tesim. Doufam, ze autori vizualizace tu investici zaplati pokud tam ty vlaky nebudou jezdit.
Tak vozidla na vizualizacích lze málokdy brát vážně. ICE na Smícháči je ještě nic oproti TGV v Semilech.
Když mohlo jet TGV po vlečce v Brně-Poříčí, tak proč ne v Semilech.
# TGV na Kozí dráhu!
Na spoustě vizualizací z USA a Jižní Ameriky jsem viděl Pantery ČD, někdy dokonce i na tramvajových tratích.
Pošlete prosím nějakou? Nerýpu, jen bych se na ten bizárek také rád podíval…
To není bizárek, to je nástin plánované zahraniční expanze ČD.
Navíc se osvědčila autobusová divize, takže můžeme očekávat i aerolinky. V brzké budoucnosti dojedete z domu busem ČD, pak vlakem ČD až na letiště, tam poletíte letadlem ČD do USA a tam přestoupíte na Panter.
Panter by asi nesplnil americké normy stejně jako velká část evropských vlaků. I když nové TSI normy se těm americkým přibližují už…
Nebylo to myšleno úplně vážně, ale přidáme nějaké výztuže po vzoru závodních aut a můžeme jet. Alespoň jestli se nepletu tak je pevnost jeden z problémů.
Nejdříve by se zejména v Praze vyplatilo sjednotit tratě pro vlaky, tramvaje a metro. Tak, jak to mají např.v Německu. A pak stavět předražené parády.
Hurá. Na tohle čekám roky. Smícháč je takový náš Bronx.
No moc bych se do Bronxu nenavážel, aby to nevzali jako urážku 😀
Tady myslím dost sedí porovnání se stanicí Warszawa Zachodnia.
Jak to tam vypadalo před dvěma lety a to, co bude funguvat už v létě, je prostě k neporovnání. Praha má samozřejmě výhodu v přímém napojení metra, na což si budou muset ve WAW počkat minimálně deset, ale spíše patnáct roků.
To sedí, ta vůně před smíchovským nádražím byla vždycky trochu Záchodní. Jenom se obávám, že tohle se po rekonstrukci zase tak moc nezmění…
Pravda, nemá to hlavu patu, řeší to ego architekta. Ten návrh není technicky žádný zdatný posun do 21.stoleti.
Zase tam alespoň staví podzemní tramvaje.
Ve své době hodnotná stavba. Stačilo vybavit eskalátory na nástupiště. To propojení s autobusy vertikálně pro bus a kloubaky blbost. Rampy do výšky ca 5m blbost.