Železniční staveniště Blansko. U zastávky začala stavba podchodu
Vizualizace nového podchodu v Blansku. Foto: Městský úřad v Blansku
Kompletně hotovo má být do nového jízdního řádu.
Kompletně hotovo má být do nového jízdního řádu.
Vidím tam jen výtah a schody. Takže cyklisté nebudou moci projet? To by bylo obzvlášť v dnešní době dost velké omezení. Nebo je záměrem hnát všechny cyklisty směr Staré Blansko přes hlavní silnici a nový most? Prazvláštní přístup…
Bude nějak omezen provoz vlaků? Jinak je super, že se počítá s třetí kolejí 👍🏻
Nepočítá – je to pouze prostorová rezerva a má sloužit k tomu, aby bylo možné udělat mezi Blanskem a Rájcem-Jestřebí regulérní trojkolejku proto, aby osobní vrstva reprezentovaná linkou S2 do/z Letovic nemusela být 2x předjížděna (= Blansko, Rájec-Jestřebí), ale maximálně jednou – a to v časových řezech 2035, resp. 2050. Dálková doprava (R19, Ex3, Regiojet) by tak jela po 0. TK mezi Blanskem a Rájcem-Jestřebí, a to po rychlých spojkách (V = 120 km/h), kdy současně celý úsek by byl přeprojektován na V = 160 km/h (pokud mne paměť neklame) – někde bych k tomu možná pohledal i výkres celého… Číst vice »
Zajímavé časové řezy, zjevně nepočítající s VRT. 🙂
Ano – je to záložní varianta pro případ, že by VRT Brno-Praha nevznikla, nicméně dává smysl vytvářet už teď – v rámci stavby – prostorovou rezervu, neboť bourání podchodu z důvodu neexistence VRT pro přidání třetí koleje by pak byl očividný nesmysl:-))
Ta trať je a bude vyřízena ikdyž VRT bude, v tomto moc VRT nepomůže
On už je, nejezdí náklady ani dálková doprava a to co tam zůstalo se asi vyjezdí i po jedné koleji.
Ještě pohled z opačného směru:
https://dopravnizesp.rajce.idnes.cz/TU_Rajec_-_Blansko_pohled_od_Rajce/
A tady je dobře vidět ten problém – viz. fotogalerie traťového úseku Rájec – Blansko (fotky seřazeny od Rájce k Blansku, pohled tedy jakoby z konce jedoucího vlaku):
https://dopravnizesp.rajce.idnes.cz/TU_Rajec_-_Blansko/
Netýká se to sice tohoto článku, ale takto to minulý týden vypadalo za žst Blansko směr Adamov. Nickolejný provoz v plné parádě:
https://www.youtube.com/watch?v=m10WbqS6CeA&t=18s
takhle by mohli opravovat i lokálky, at se tam jezdí rychle
Jako že by do pražského Semeringu někdo vletěl rychlostí 137 km/h?
Pro většinu lokálek znamená více než 100 km/h úplně novou trasu. A kdyby jenom lokálek, viz trať do Budějovic.
S tím zrychlením na 140 nevím no. Opravit se to musí, nicméně navazující úsek fakticky byl, je a bude na 70/75 kmh.
Ale ona tam ta 140 km/h je , ale končí zbytečně před tím mostkem, takto se jen protáhne…
Až 140, tj naklápěcí skříně. Klasiky kolik? 110/115?
Jedná se o tento most. https://mapy.cz/s/fagodebasu
Dnes je z důvodu konstrukce svršku na mostě (mostnice) rychlost 120 km/h. Po rekonstrukci bude prodloužena navazující 140 km/h (pro všechny vlaky), která dnes začíná za mostem, až po oblouk za zastávkou Blansko město (prodloužení vyšší rychlosti o 2,1 km). Dalo by se tak říct, že stavbou se napraví šetření v době koridorizace, kdy byl most ponechán.
V místě podchodu a nadjezdu dnešní rychlost zůstane (100/105/?/120).
Teoretická úspora jízdní doby vychází na 8,5 sekundy, praktická ještě výrazně méně, když v navazujícím úseku je rychlost výrazně menší. Šetření z doby koridorizace zůstává pokud lijeme miliardy do tratě ve stávající stopě s téměř nezlepšenými rychlostmi.
A kolik by se tam podle vás mělo jezdit, aby výměna 90 let starého mostu nebyla vyhazováním peněz?
Podotýkám, že vedle trati je skalní sráz.
Pamatuju si, že na ta byla původně rychlost V = 120/125 km/h, ale v nějakém momentě se ta 125-ka sundala a zůstala jen 120-ka.