Železnice dostane navíc čtyři miliardy, umožní zahájit například přestavbu uzlu Pardubice

Stavba IV. koridoru Ševětín - Dynín v roce 2019. Autor: Petr ŠpetlákStavba IV. koridoru Ševětín - Dynín v roce 2019. Autor: Petr Špetlák

Stát „látá díru“ v rozpočtu Správy železnic, který dosud nekryl všechny plánované stavby. Výbor Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) schválil

Stát „látá díru“ v rozpočtu Správy železnic, který dosud nekryl všechny plánované stavby. Výbor Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) schválil příspěvek pro Správu železnic ve výši 4,2 miliardy korun. Částka určená na železniční stavby pro letošní rok se tak zvýšila na 43,4 miliardy korun.

„Rozpočet naší organizace se podařilo navýšit díky jasně deklarované podpoře vlády, která si uvědomuje, že železniční doprava plní strategickou roli v rámci celé České republiky,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Zhruba 1,85 miliardy korun půjde na opravy a údržbu, jde o peníze z národního rozpočtu. Zbývající peníze (cca 2,4 miliardy korun) jsou určeny na investice. Tuto částku tvoří národní zdroje (necelá 1 miliarda korun) i peníze z evropských fondů.

Stavby SŽ určené letos k zahájení, které dosud nebyly kryty rozpočtem:
• Elektrizace trati vč. PEÚ Brno – Zastávka u Brna, 1. etapa
• GSM-R Chomutov – Cheb
• GSM-R Ústí nad Labem – Chomutov
• ETCS Beroun – Plzeň
• Zřízení výhybny Bartoušov
• Revitalizace trati Chlumec nad Cidlinou – Trutnov
• ETCS Mosty u Jablunkova – Dětmarovice
• Modernizace železničního uzlu Pardubice
• Rekonstrukce R110 kV na TNS Jablunkov

Část z navýšených zdrojů na investice bude využita i na již rozestavěné stavby, například Zvýšení traťové rychlosti v úseku Valašské Meziříčí – Hustopeče nad Bečvou nebo Kolejové úpravy ve stanici Žďár nad Sázavou.

Na nedostatek peněz na dopravní stavby upozornil deník Zdopravy.cz už loni v září. Ještě hůře než letošek vypadají rozpočtové výhledy na další léta.

Tagy rozpočet Správa železnic Top
83 komentářů