Infrastruktura Silnice Stavebnictví Železnice Zprávy

Nové dopravní stavby? Zapomeňte. Peníze nebudou ani na ty stávající

Stavba obchvatu Lechovic na silnici I/53. Foto: ŘSD
Stavba obchvatu Lechovic na silnici I/53. Foto: ŘSD

Hojné časy dopravního stavebnictví, zdá se, končí. Státu se přes nebývalou hospodářskou konjukturu v posledních letech na dopravní stavby nedostává peněz.

Deník Zdopravy.cz prozkoumal rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury na příští rok a jednoduchými počty dospěl ke smutnému závěru: ve fondu nebudou příští rok peníze ani na probíhající stavby. Alespoň tak zatím rozpočet vypadá.

Na železniční a silniční stavby v realizaci (plus ty, které budou zahájeny do 1. ledna 2020) bude příští rok potřeba při součtu jednotlivých položek téměř 20 miliard korun, rozpočet ale nabízí pouze 17 miliard. V běhu je zhruba šest desítek akcí. Rozpočet tak je v minusu už při současné rozestavěnosti, což se dosud nikdy nestalo. O penězích na nově zahájené stavby během roku 2020 tak nemůže být ani řeč.

Ministerstvo dopravy problém přiznává, o zastavení staveb či jejich odkladu ale nemluví. Na meziresortním vypořádání připomínek k rozpočtu SFDI se k věci vyjadřovalo jak ministerstvo dopravy tak i vedení SFDI. „Snažíme se optimalizovat zdroje a jednat s ministerstvem financí o zajištění dodatečných peněz například od Evropské investiční banky,“ říká první náměstek ministra Tomáš Čoček. V úvahu připadá i převod nevyčerpaných peněz z letošního roku. „Není důvod běžící stavby zastavovat,“ dodal náměstek.

Hůře ale může být v letech 2021 a 2022. Podle rozpočtových výhledů příspěvek státu do fondu dopravy klesne ze 70 miliard v roce 2020 na 65 miliard v dalších letech. „Indikativní rozpis investičních akcí ŘSD a SŽDC v realizaci a nově zahajovaných je uveden v příloze č. 5. Objem těchto akcí převyšuje disponibilní zdroje výdajových rámců pro roky 2021 a 2022,“ píše vedení fondu dopravy v doprovodném materiálu k rozpočtu. Lze navíc očekávat že klesne i příspěvek z evropských fondů, zejména pro stavby mimo transevropskou síť jako jsou obchvaty na silnicích I. třídy nebo regionální tratě. Evropské peníze navíc bude nutné více spolufinancovat. Rozpočet fondu předpokládá, že na každé získané euro z Evropy bude potřeba euro ze státního rozpočtu. Dosud evropské fondy běžně hradí 85 procent nákladů.

Ministerstvo dopravy tak může paradoxně doplatit na pozitivní fakt, že v posledních letech se podařilo rozhýbat přípravu a naplnit zásobník staveb. „Tempo přípravy staveb už dohonilo propad, který zde historicky vznikl, i se započtením inflace již stavíme více než v letech před rokem 2010,“ říká Čoček.

České dopravní stavebnictví se každopádně dostává do finančních potíží v době, kdy je páteřní dálniční síť hotova zhruba z poloviny, nejsou dostavěné železniční koridory a vláda slibuje zbudování vysokorychlostních tratí.

Z aktuálního materiálu MD pro vládu (doplněno 12:45): 

Podstatnou informací je také skutečnost, že zahajovaná zadávací řízení představují ve svém důsledku značnou finanční zátěž pro rozpočet SFDI, jehož výše pro rok 2019 je dostatečná, stejně jako ještě nelze předpokládat, že vzniknou zásadní problémy s průběžným financování staveb v roce 2020, ale rozpočtový výhled na roky 2021 a 2022 je nedostatečný pro pokrytí realizace všech staveb, u nichž by to připravenost umožňovala, a to i s přihlédnutím k dosahovaným realizačním cenám v zadávacích řízeních, které v uplynulé době po dlouhodobějším poklesu vykazují skokově zcela opačný trend, což je dle přesvědčení resortu dopravy způsobeno nedostatečnou kapacitou stavebního trhu především z hlediska lidských zdrojů. Objevují se již i zadávací řízení, ve kterých byla podána jen jedna nabídka, či i nebyla podána žádná nabídka. Při naplnění uvedených předpokladů to bude spolu s mandatorními výdaji a výdaji na menší stavby znamenat značnou kumulaci finančních potřeb na fakticky zahájené stavby především v druhé polovině roku 2020 a v roce 2021, resp. v letech následujících.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Michal Strnádek
Host
Michal Strnádek

Jen doplním k politickým debatám níže v článku, že Babiš ovlivňuje politiku ČR již někdy od konce 90.let a to hlavně přes ČSSD. Se Zemanem se znají už mnohem déle a to otřepané, ,,kam ty peníze jdou?” ví moc dobře kam. Z čeho asi vybudoval komunista kapitalistickou korporaci? Byl tak pracovitý? To byl jeden z několika desítek nejúspěšnějších jezdců divoké nepřehledné doby po revoluci. Už toho o něm bylo doloženo dost jak na Slovensku, tak v ČR a to jen samá špína. Teď jen vidíme, že má v kleštích i justici. Tak prosím už neopakujte jeho slova, že ho stvořili… Číst vice »

Hanzi
Host
Hanzi

No a jak to tedy bude s těmi projekty PPP v rámci kterého má vzniknout zbytek D4? Nebude se tedy nějakým způsobem uvažovat o jejich rozšíření? D35, D6 zbytek D3 ve Středočeském kraji …….

Glo
Host
Glo

Při tom by stačilo, aby se Agrofert rozrostl o firmu stavejici velke dopravni stavby a nejspis by se najednou financi na dopravni stavby naslo dostatek :)))

lokodepo
Host
lokodepo

Tak snad konečně se začne šetřit a stavět to, co je třeba. Ne jako např. ve Studénce, kdy namísto obyčejného nadjezdu přes čtyři staniční koleje za cca 150-200 mil. Kč si DSŽ prosadila opičárnu města za 0,7 mld. Kč. Nebo chybně stanovené celkové náklady některých staveb, např. elektrizace 2,2 km dlouhé tratě Hustopeče u Brna – Židlochovice za 953 mil. Kč versus elektrizace 5,1 km dlouhé tratě Kadaň-Prunéřov – Kadaň za 527 mil. Kč. Atd.

Haha
Host
Haha

Soudit náklady podle názvu, to je na volání Chocholouška.

lokodepo
Host
lokodepo

Máte pravdu, že DSŽ si s názvy staveb, stavebních objektů a provozních souborů moc velkou hlavu nedělá. Kde se např. dělá zcela nové trakční vedení, tak DSŽ to nazve „úpravou TV“. Atd. Ale zrovna v tomhle případě názvy obou staveb vcelku sedí a též věcná náplň obou staveb je poměřitelná.

Myth Buster
Host
Myth Buster

Například trať Hrušovany-Židlochovice má kompletně nová nástupiště, svršek v celé délce, další objekty spodku a taky novou trakci.

Dominik
Host
Dominik

Máte pro svá tvrzení nějaké podklady, nebo jen střílíte do tmy?

lokodepo
Host
lokodepo

Vy si neumíte na internetu najít požadovaná data, že se takhle ptáte?

Vojta
Host
Vojta

V Židlách spolkne většinu částky kompletní přestavba žsr. Hrušovany.

Myth Buster
Host
Myth Buster

Z Hustopečí do Židlochovic žádná trať nevede. To zaprvé. Zadruhé, elektrifikace lokálních tratí má poměrně širokou souvislost se změnami v organizaci příměstské dopravy JMK a je to v souladu s dlouhodobými plány JMK v této věci. Takže, prosím, nešiřte tu bludy.

AAA
Host
AAA

dotace jsou zlo

Medvěd
Host
Medvěd

Je pozdě brečet. Opravdu už před měsícem o tom byla zmínka. Nejenže si to budeme muset sami profinancovat sami , ale EU nám dá max.50%, pokud to schválí ! Babiš nyní jedná o jakémsi balíku peněz na profinancování. A nedivte se, že SŽDC začala najednou opravovat to, co ČD oprašovaly .

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Plánované výdaje státního rozpočtu na rok 2019 vzrosty na 1465 mld Kč, nárůsto 140 miliard Kč oproti roku 2018. Plánované příjmy o 150 miliard. Státní dluh neroste. Přesto nebude na infrastrukturu. Kam ty prachy mizí?
PS: V roce 2006 za Paroubka byly skutečné příjmy 920 miliard a výdaje 1020 miliard Kč, což je rozpočet neovlivněný krizí v roce 2008.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Dlužno dodat: Průměrná mzda v roce 2006 byla 19500 Kč, pro stejném nárůstu mezd jako příjmů rozpočtu by dnes byla průměrná mzda 31000 Kč.

Radek Janata
Host
Radek Janata

Však ona je dokonce vyšší – průměrná mzda je nyní 34105 Kč (2. čtvrtletí 2019).

Bob
Host
Bob

Jde to na důchody a sociální dávky, platy úředníků (jejich počet stále narůstá), dotace na „čapí hnízda“ atd. Silnice a železnice jsou pro vládu až na posledním místě.

Georg
Host
Georg

to bych nerekl, na poslednim miste jsou zakladni a stredni skoly a zdravotni a socialni pece o stare lidi.

David M
Host
David M

Jen dodám, že za narůstající počet úředníků může stále složitější legislativa, kterou tvoří námi volební lidé. A pokud jde o sociální výdaje potřebným, přijde mi ubohé vůbec uvažovat nad tím, že by se měly omezovat. To se raději podívejme na to, kolik nás stojí armáda a proč ji vůbec máme…

liberal shark
Host
liberal shark

To máme z toho, že volíme levičáky a étatisty :-(.

liberal shark
Host
liberal shark

Plánovaný deficit je 40 miliard, takže státní dluh roste. Jen za úroky už platíme asi 50 miliard ročně :-(.

rory2k
Host
rory2k

Jak je možné, pane Šindeláři, že informace obsažené v tomto článku doposud nepotvrdil ŽÁDNÝ JINÝ zpravodajský portál a dokonce ani samotné ministerstvo dopravy, které zde https://mdcr.cz/Media/Na-pravou-miru/Falesna-hra-na-krizi?returl=/Media/Na-pravou-miru dokonce jakékoliv komplikace popírá? Na to je jednoduchá odpověď – všechno jste si vymyslel za účelem zvýšení čtenosti portálu zdopravy.cz. Až tak jednoduché je to…

Oldřich Sládek
Host
Oldřich Sládek

Velice se pletete. Je to pravda a dokonce tyto informace veřejně pronesl pan 1.namestek Tomáš Čoček na Dopravní konferenci v Pardubicích tento měsíc. Já osobně jsem to už pod nějakým článkem před 14 dny komentoval. ŽESNAD.CZ je ochoten odbornými argumenty přispět k řešení financování SŽDC ze SFDI. Je to totiž v našem zájmu.

Jan Sůra
Admin

1. Text byl autorizován. 2. Odkazujete na měsíc starý PR blábol MD. 3. Nemůžeme za to, že jiný zpravodajský server zprávu nepřevzal. 4. Zástupci MD na odborných konferencích tento problém uváděli sami. 5. Asi dobře víte, proč se nepodepisujete.

Georg
Host
Georg

ty penize ale v navrhu rozpoctu opravdu chybi.
tady mate babidnes: https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/kremlik-doprava-silnice-rozpocet.A190815_181315_eko-doprava_mato
verim, ze pristi rok nejak polepej, ale 2021 a 22 vypada nevesele…

jan
Host
jan

No jo no, mohli jsme mít opravenou příměstskou trať 323 Ostrava Frýdek, Frýdlant (Beskydy) s 85% dotací – tedy téměř zdarma. Přestože to mělo být hotovo 2012, posouvají to dál a dál. A nevypadá to bohužel, že by v OPD2 vůbec udělali alespoň metr. Přesto, že v zadní části za Frýdkem po Beskydy zvolili jednokolejnou variantu (budiž) – tedy v PŮVODNÍ STOPĚ.. Nevím co je na tom tak těžkého to zmodernizovat.. A vstup do EU byl prosím v roce 2004. A konec OPD2 je tuším 2022. Bude se dál jezdit s průměrem elektrokola – 35km/h na příměstské trati a bez… Číst vice »

Georg
Host
Georg

a proc ten frydlant neustale odsouvali? tam byly nejake spory o pruchod uzemim? to se mi nechce verit, vzdyt to jede vetsinu trasy nejakym tim ostravskym hnusnym industrialem.

jan
Host
jan

Nevím.. Jen byla nějaká tisková zpráva odhadem cca 2013, 2014, že to chtěli nějak odrbat a udělat Frýdek Ostrava jednokolejně a disel. To jim bylo naštěstí vymluveno na elektřinu a dvoukolejnost po Frýdek alespoň a elektrifikaci dále po Frýdlant se zvýšením rychlosti.. V tom hnusném Industriálu je i tak mezi Ostravou a Frýdkem nějaká chráněná oblast u řeky Ostravice – nějaká Natura 2000. A slyšel jsem, že se tam objevilo se tam nějaké blokovací hnutí, které nevím, nerozumím, čeho chce dosáhnout, když zdvoukolejnění je plánováno nevím 40 let a vlaková doprava je nejekologičtější. Ale stále to nevysvětluje, proč nedělají Frýdlant… Číst vice »

Hřebíček
Host
Hřebíček

Aktuálně se projektuje jak stavba Ostrava – Frýdek-Místek, tak Frýdek-Místek – Ostravice/Frenštát.

bzhzz
Host
bzhzz

1) ano odpor ekoteroristů okolo p. Siwého, což se dotýkalo hlavně modernizace 322 2) Když se postavil nový Hyundai, tak a) FM -. ČTn, pak b) Ostrava-FM a teprve pak c) FM -Beskydy. Zastavilo se to kvůli bodu 1) i když Hyundai prohlásil že z 322 potřebuje jen Dobrá – FM a dál na Ostravu a přístavy 3) ano Natura 2000 a průchod okolo Ostravice 4) odpor zastupitelstva obce Baška proti přeložce nádraží – na zastávku u přejezdu /u ObÚ 5) zdržení více jak 3 roky hloupým zadáním a projednáváním „Studie proveditelnosti Beskydy“ – 323, 322, 325 (!), 324 6)… Číst vice »

Martin
Host
Martin

Jak neni v rozpoctu 100mld. na dopravni stavby, tak je neco spatne… nikdy tak nedozeneme propad vuci zapadnim zemim a polsku…

Martin
Host
Martin

A taky doplacime na to, ze jsme nedokazali stavet, kdyz stavby hradila temer cele EU… a nez se rozhoupem, tak budeme vse platit uz jen ze sveho… a nebudeme mit na nic,…

Via Rhetica
Host
Via Rhetica

A co se divíte,tato levicová vláda má jiné priority,než je výstavba dopravní infrastruktury,věda/vÿzkum,inovace,e-government,e-samosprava
Potřebuje peníze na přebujelý aparát armády úředníků,peníze na slevy pro důchodce a študáky,paní Venezuela potřebuje spoustu peněz pro Romy,musí jim sehnat nové byty,aby chudáci měli kde bydlet,jinak by to byla diškrimináce. K tomu spousta dalších natahovačů ruk,kteří mají své nároky a potřeby Peněz se proste nedostává,ikdyž máme to Eet;kontrolní hlášení a zaklekávaní od paní Klekánice,je to prostě pořád màlo,

Musíme holt čekat do roku 2021 a hlavně volit jinak,roky hojnosti byly prožrány,no a až přijde ochlazení neřku-li krize,voliči Babiše jako první poznají poradny fičák

David M
Host
David M

1/ tato vláda není levicová. 2/ počet úředníků narůstá ( tvoří se stále složitější legislativa), ale to za to mohou všichni stejně. To není žádná pravicová nebo levicová specialita. 3/ nevím, kde berete údaje a jestli vůbec nějaké máte ohledně např. sociálního bydlení ( v Evropě běžná věc, u nás politici ve vidině okamžitého zisku obecní byty prodali a teď má ČR problém). 4/ hesla, která jste uvedl, jsou líbivá a má je v programu každá strana 🤗…

PetrWhatever
Host
PetrWhatever

Tato vláda je nepochybně levicová.
ČSSD – jasné
podpora KSČM – ještě jasnější
ANO původně levicové nebylo, ale v posledních volbách už jednoznačně levicově populistické.
Však se podívejte na některé kroky – proplácení jízdného, zrušení karenční doby, chystaná regulace home office, atd…

Insider
Host
Insider

Přesně tak!

Moza14
Host
Moza14

Voliči poslední dobou absolutně nepožadují výsledky. Jim stačí sliby a med kolem huby. A že nebudou peníze na důležité stavby voličům ANO, ČSSD a KSČM nevadí. Bohatě stačí, když Andy slíbí…

David M
Host
David M

Ano, volte dredařské piráty, Kalouska s chrápajícím dědkem, osvědčenou ODS 90. let a další 🤪😃

Petr Whatever
Host
Petr Whatever

Možná by už konečně taky se stavby mohly projektovat úsporně. Třípatrová křižovatka u Rádelského mlýna? Hradecké nádraží za 2.5 miliardy? Opravdu je nutné být takhle rozmáchlý? Evidentně na to nemáme.
Kdyby si všichni od zadavatelů po architekty nechtěli budovat pomníky, možná by to najednou šlo.

Ulafme
Host
Ulafme

Bylo by na vše, kdyby se rozdávalo pouze potřebným. Jenže důchodci a lidé s nižším vzděláním tvoří většinu voličů, že ANO…
Víte třeba, že Opoziční smlouva stála ČR jen do roku 2002 přes 2 bilióny Kč? Dva tisíce miliard rozkradených pod dohledem Klause a Zemana. Spočítejte si, co za to mohlo tehdy být. Všechno….

AAA
Host
AAA

a už jste podal trestní oznámení?

Karel
Host
Karel

Jaký smysl má oznamovat zloději, že něco ukradl?

PetrWhatever
Host
PetrWhatever

Opoziční smlouvu jsem nesnášel a aktéry nesnáším doteď, ale jak jste přišel na ty dvě tisícovky miliard?

AAA
Host
AAA

neříkali to na koncertě?

PetrWhatever
Host
PetrWhatever

ne

PH86
Host
PH86

Zdravím. Kde se mohu dočíst o rozkradených dvou miliardách Kč pod dohledem Klause a Zemana nějaká fakta? Bylo to v době, kdy jsem ještě politiku vzhledem k věku moc nesledoval. Děkuji.

Honza D.
Host
Honza D.

Burešův PR tým dozajista vymyslí řešení jak to zdůvodnit. Třeba vytvoří svého „Patrika z Tetčic“, kterému budou dávat noty jak co napadat a ve výsledku se zahájí méně staveb, peníze budou stačit a „vše bude podle práva“.
Je mi z toho šoufl…

Pedro72
Host
Pedro72

Není nad to spojit nespojitelné. S Babišem máte pravdu, ale zbytek je čistá paranoia.

asdf
Host
asdf

Když už se tu psalo, že na stavby bude míň peněz v rozpočtu, našlo se tu dost burešovců, co to vyvraceli. No tak maj možnost a ať přispějou ze svého. Vůdce to přece potřebuje a ovce rádi pomohou, anebo né?

-TR-
Host
-TR-

Všichni tady nadáváte na Babiše. Ale uvědomujete si, že když se dostane k moci opozice, bude to stejné, ne-li horší?

-TR-
Host
-TR-

K těm mínusům.

Babiš je pouze důsledkem katastrofálního vládnutí stran před ním, které jsou dnes v opozici.

Petr
Host
Petr

Bureš v premiérském křesle je důsledkem nadkritického množství naivních hlupáků a závistivých sviní v tuzemském obyvatelstvu. Oboje úspěšně vypěstováno za „vlády jedné strany“ – soudruzi, děkujeme :-Q

BoH
Host
BoH

Jak byste prosím definoval „naivního hlupáka“ a „závistivou svini“ v daném kontextu?

Ulafme
Host
Ulafme

Třemi slovy – volič Babiše a Zemana.

BoH
Host
BoH

A přesněji pomocí argumentů by to prosím šlo?

Ulafme
Host
Ulafme

Na tyto voliče žádné argumenty neplatí, jestli jste si doposud za těch sedm let nestihl všimnout…
„Čau lidi“, „Sorry jako“ a rozdávání koblih opravdu za argumenty nepovažuji. Ale stádu to stačí. A stačit bude, dokud bude mít co žrát. Až přijde další krize a důchodci budou chcípat hlady, tak bude mít ANO možná 5%…

BoH
Host
BoH

Proč myslíte, že všichni voliči ANO dávají jen na tyto marketingové řeči? Schválně, doporučte mi jakoukoliv stranu a u každé strany také dokážu jejich voliče pošpinit 🙂

Ulafme
Host
Ulafme

Protože Babiš nic jiného než marketing nedělá!
A to, co dělá, je jasně shrnuto v tomto článku. Někdo ho mohl jako změnu volit v roce 2013, to chápu. Ale potom, co ty čtyři roky předváděl jen marketing a svou neschopnost mu hlas nikdo s IQ vyšším než houpacího koně dát nemohl…

BoH
Host
BoH

No… to bych úplně neřekl. Minulá i tato vláda toho udělala poměrně hodně (samozřejmě může se nám to líbit nebo nemusí), nicméně Babiš si dokáže úspěchy té vlády přivlastnit. V podstatě hraje na národně sociální politiku (v podstatě taková vykradená ČSSD vyhraněnější vůči migrantům a nepřizpůsobivým) se snahou se tvářit, že brzdí ČSSD v růstu daní (a ty skutečně na drobné výjimky nerostou, ale jdu mu hlavně o to nezvýšit daně Agrofertu). A díky právě těm marketingovým kecům dokáže přitáhnout voliče. Ale není pravda, že vláda nedělá nic.

Petr
Host
Petr

To že lidé s nižším IQ volí pravici, již bezpečně prokázali Kanadští vědci. Vy jste toho jasným důkazem, přesně jak bylo popsáno v jejich studii – … tito lidé nemají dostatečnou mozkovou kapacitu na to pochopit složitější problémy, tak se uchylují ke „zkratkám“

Oldřich Sládek
Host
Oldřich Sládek

Naučte se nejdřív psát česky bez hrubek, než začnete psát další mimořádně totální bláboly. Pobavil jste, netušil jsem, že lidská hloupost může dosahovat až takových výšin. A samozřejmě anonym, jak jinak.

Placebo
Host
Placebo

No hlavně , že ty jsi chytrej a s IQ na výši a máš to pěkně zaškatulkovaný a víš , že část obyvatel jsou blbci a plebs. Ach jo.

David M
Host
David M

Zato všichni s plackou Milion chvilek, co chodili s Karlem na pivko, jsou cool, in čistí, slušní a moudří. 🤩😁😄👍👍 Závidím Vám do jisté míry to primitivní černobílé vidění světa.

Georg
Host
Georg

to ale bohuzel neni pravda. babis neni kscm ani okamura, babis posbiral hlavne stredove volice ods a cssd (ty strany mely taky velke volicske baze v duchodcich)

Pako
Host
Pako

Boze, ty jsi kr.eten!

MildaIV
Host
MildaIV

Na vládu jedné strany se budete vymlouvat i za 100let?

Myth Buster
Host
Myth Buster

To ano, ale lékem na chyby transformace z bolševické kleptokracie není jiná kleptokracie. Na demokracii a svobodu se musí občanská společnost nadřít a ne zvolit šmejda, co vykládá, jak bude makat za ně. Nebude, nemaká. Takže důvěra v demokratické strany, důsledně jim koukat pod prsty a dbát na dodržování pravidel. To je řešení. Ne Babiš – lhář a populista.

BoH
Host
BoH

V podstatě si myslím, že máte pravdu. Stačí vzpomenout na odkláněče Řebíčka, nekňubu Stanjuru a jim podobné. Ano, může být hůře. Nicméně to Babiše neomlouvá, když se chvástal tím, že on to umí dobře. Zatím to zjevně také moc dobře neumí.

Martin
Host
Martin

Nejhorsi na tom je, ze za tech lidi co jste jmenoval, se preci jen neco stavelo a penize byly, take jeste nehrozil pokles dotaci, pak prisel jisty pan z TV nova do politiky a s nim dalsi velmi aktivni lidi, co chteli vse zastavit a prehodnotit aby se nestavelo tak predrazene a doted se vyhrabavame z toho marastu… Bohuzel tahle vlada zmenu neprinesla, vsechno jsou zatim jen plany a reci, ale hlavni prioritou vlady bylo levne jizdne, zvysovani min. mzdy, rozdavani penez a narust uredniku, slibovane az stovky mld. z EET, …. a nic… rozpocet stale planovan jako minusovy byt… Číst vice »

BoH
Host
BoH

No jo, ale je třeba si uvědomit, že peníze musí jít nejen do stavby, ale i do údržby (například všichni nadávají na rozkopané dálnice, ale kdyby nebyly rozkopané, tak budou děravé). Čím více budete toho mít postaveného, tím více musíte i investovat do té údržby. Abych řekl pravdu, tak si nejsem jistý, kolik toho kdo postavil, ale vím, že Řebíček si stavěl tak akorát to, co potřeboval sám a Stanjura škrtal a škrtal a škrtal … Tato vláda skutečně v oblasti dopravy příliš pozitivní změnu nepřinesla, to je pravda. Rozpočet je minusový, ale nevěřím, že u jiné vlády by byl… Číst vice »

Martin
Host
Martin

Souhlasim s vami, se vsim, krom cestovani za praci, tam to vidim sice pozitivne, ale rada prosesi to neumoznuje, ani skol… a co se tyce pravicovych vlad, v krizi se skrtat musi, mozna i zvysovat dane, resp. je mozne jit jinou cestou a to pusteni zilou do investic, ale za cenu mnohem vyssich vydaju…naopak dnes si vemte, ze pri rekordni nezamestnanosti a vyssim dph co zustalo z krize, vcetne nekterych skrtu, je rozpocet tam kde je a rozdil v rustu hdp je cca 4%, 1% hdp rustu je cca 50mld. prijmu do rozpoctu,… Ja nevim, zda by pravicova vlada mela… Číst vice »

A.R.
Host
A.R.

Uvědomuješ si, že už dnes je to katastrofa?

Dáda
Host
Dáda

Jak můžete vědět jak by bylo, kdyby bylo? Vy umíte věštit? já bych poškal, až se opozice dostane k vládě a teprve poté ji hodnotil.

-TR-
Host
-TR-

Milý pane, já si to pamatuji, co tady bylo před rokem 2013. Už nikdy to nechci zpět.

Jan Tichavský
Host
Jan Tichavský

To je přesně ten mylný argument proč lidi volí stále dokola ty největší gaunery i když je jasné, že ti gauneři dělají jen pro sebe a řadoví občané jsou jim ukradení. Radši mají jistotu špatné volby než jakoukoliv nejistotu, strach z (možná pro ně) neznámého. A ti gauneři to samozřejmě vědí a využívají toho, proto taky straší těmi druhými (můžeme jim říkat třeba opozice) na pár příkladech když se jim něco nepovede (obvykle s malým dopadem), přitom mistrně přecházejí řadu svých chyb, často ještě větších a s větším dopadem přímo na své voliče. Prostě radši mít za souseda někoho nevrlého,… Číst vice »

-TR-
Host
-TR-

Všechny strany tzv. Demokratického bloku už u moci byly, před rokem 2013. Já si to pamatuji. A už to nikdy nechci zpět. To raději i toho Babiše.

-TR-
Host
-TR-

Doplním – zajímavou alternativou by mohla být v budoucnu Trikolóra Klause mladšího, ale ještě musíme počkat, co se z nich vyvrbí.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Chudák Babiš. Ani za 6 roků nedokázal dát do pořádku to, co tehdy dilentantům jakž takž fungovalo. A to přesto, že příjmy státního rzopočtu od roku 2013 vzrostky o 45 % !

R2R2
Host
R2R2

Jste na nej zly, vzdyt uz investice navysil skoro na krizovou uroven 😉

Petr
Host
Petr

přitom by stačilo ty stavby zadat Agrofertu :-)))

Martin
Host
Martin

:-D, opravdu skoda, ze agrofert neni vice angazovan v doprave :-D, jen a pouze repkou…

A.R.
Host
A.R.

Hlavně že koblihář má peníze na slevy.

Roman Svačina
Host
Roman Svačina

Tady v téhle zemi to začíná pěkně smrdět. Rozpočet na hadry, dochází peníze a to nezačala ani žádná krize… Už aby se člověk pomalu začal učit cizí jazyky k emigraci. Aneb posledni zhasne…

A.R.
Host
A.R.

O emigraci uvažuju už dávno, jsem tady jen kvůli rodičům. Je vidět, že si stát svých občanů prostě neváží.

patology_chef
Host
patology_chef

Jsem na tom úplně stejně. Trochu vidím do domini a od doby Víta Bárty je všecko pojebané, dojebané, případně rozjebané. Omlouvám se za odbornou terminologii 🙂

thegrid
Host
thegrid

Vlaky jezdí docela často, prosím jeďte.

Martin Hanzal
Host
Martin Hanzal

Třetím rokem jsme s manželkou z ČR pryč a nelitujeme. A i vládnoucí garnitura byla jedním z impulzů k odchodu…

Placebo
Host
Placebo

No tak nevyhrožujte a bežte, nikdo Vás tu nedrží.

...
Host
...

Plany revanšistu zhati kostelečti vepři boubelati.

Přemek
Host
Přemek

Krize se blíží. Ti, co jsou financováni z euroatlantického prostoru nebo jejich vazaly jinde se dočkají již brzy velkého překvapení. Totální kolaps do dvou let bude již jen hřebíčkem do rakve. Měly bychom se osamostatnit a společně se vrhnout na budouvání své země a na účinnou obranu před parazity všeho druhu. Říkám to zcela odpovědně.

Greyfin
Host
Greyfin

Zase jeden povedený věštec, který předpovídá katastrofu. Čím to, že jim to pořád nevychází ?

Petr Petr
Host
Petr Petr

85 procent nejde z EU ani nyní. Stačí se podívat na projekty v OP Doprava:
https://www.opd.cz/projekty
Většinou je to v rozmezí 50-70%.
Ministerstvo pravděpodobně počítá se převodem nevyčerpaných peněz z letošního roku, což je logické
V roce 2021 začne nová EU sedmiletka 2021-2027, zatím se politici hádají, takže kolik peněz půjde v tomto období z fondů je velká neznámá.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce