Infrastruktura Silnice Stavebnictví Železnice Zprávy

Nové dopravní stavby? Zapomeňte. Peníze nebudou ani na ty stávající

Stavba obchvatu Lechovic na silnici I/53. Foto: ŘSD
Stavba obchvatu Lechovic na silnici I/53. Foto: ŘSD

Hojné časy dopravního stavebnictví, zdá se, končí. Státu se přes nebývalou hospodářskou konjukturu v posledních letech na dopravní stavby nedostává peněz.

Deník Zdopravy.cz prozkoumal rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury na příští rok a jednoduchými počty dospěl ke smutnému závěru: ve fondu nebudou příští rok peníze ani na probíhající stavby. Alespoň tak zatím rozpočet vypadá.

Na železniční a silniční stavby v realizaci (plus ty, které budou zahájeny do 1. ledna 2020) bude příští rok potřeba při součtu jednotlivých položek téměř 20 miliard korun, rozpočet ale nabízí pouze 17 miliard. V běhu je zhruba šest desítek akcí. Rozpočet tak je v minusu už při současné rozestavěnosti, což se dosud nikdy nestalo. O penězích na nově zahájené stavby během roku 2020 tak nemůže být ani řeč.

Ministerstvo dopravy problém přiznává, o zastavení staveb či jejich odkladu ale nemluví. Na meziresortním vypořádání připomínek k rozpočtu SFDI se k věci vyjadřovalo jak ministerstvo dopravy tak i vedení SFDI. „Snažíme se optimalizovat zdroje a jednat s ministerstvem financí o zajištění dodatečných peněz například od Evropské investiční banky,“ říká první náměstek ministra Tomáš Čoček. V úvahu připadá i převod nevyčerpaných peněz z letošního roku. „Není důvod běžící stavby zastavovat,“ dodal náměstek.

Hůře ale může být v letech 2021 a 2022. Podle rozpočtových výhledů příspěvek státu do fondu dopravy klesne ze 70 miliard v roce 2020 na 65 miliard v dalších letech. „Indikativní rozpis investičních akcí ŘSD a SŽDC v realizaci a nově zahajovaných je uveden v příloze č. 5. Objem těchto akcí převyšuje disponibilní zdroje výdajových rámců pro roky 2021 a 2022,“ píše vedení fondu dopravy v doprovodném materiálu k rozpočtu. Lze navíc očekávat že klesne i příspěvek z evropských fondů, zejména pro stavby mimo transevropskou síť jako jsou obchvaty na silnicích I. třídy nebo regionální tratě. Evropské peníze navíc bude nutné více spolufinancovat. Rozpočet fondu předpokládá, že na každé získané euro z Evropy bude potřeba euro ze státního rozpočtu. Dosud evropské fondy běžně hradí 85 procent nákladů.

Ministerstvo dopravy tak může paradoxně doplatit na pozitivní fakt, že v posledních letech se podařilo rozhýbat přípravu a naplnit zásobník staveb. „Tempo přípravy staveb už dohonilo propad, který zde historicky vznikl, i se započtením inflace již stavíme více než v letech před rokem 2010,“ říká Čoček.

České dopravní stavebnictví se každopádně dostává do finančních potíží v době, kdy je páteřní dálniční síť hotova zhruba z poloviny, nejsou dostavěné železniční koridory a vláda slibuje zbudování vysokorychlostních tratí.

Z aktuálního materiálu MD pro vládu (doplněno 12:45): 

Podstatnou informací je také skutečnost, že zahajovaná zadávací řízení představují ve svém důsledku značnou finanční zátěž pro rozpočet SFDI, jehož výše pro rok 2019 je dostatečná, stejně jako ještě nelze předpokládat, že vzniknou zásadní problémy s průběžným financování staveb v roce 2020, ale rozpočtový výhled na roky 2021 a 2022 je nedostatečný pro pokrytí realizace všech staveb, u nichž by to připravenost umožňovala, a to i s přihlédnutím k dosahovaným realizačním cenám v zadávacích řízeních, které v uplynulé době po dlouhodobějším poklesu vykazují skokově zcela opačný trend, což je dle přesvědčení resortu dopravy způsobeno nedostatečnou kapacitou stavebního trhu především z hlediska lidských zdrojů. Objevují se již i zadávací řízení, ve kterých byla podána jen jedna nabídka, či i nebyla podána žádná nabídka. Při naplnění uvedených předpokladů to bude spolu s mandatorními výdaji a výdaji na menší stavby znamenat značnou kumulaci finančních potřeb na fakticky zahájené stavby především v druhé polovině roku 2020 a v roce 2021, resp. v letech následujících.

214 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal Strnádek

Jen doplním k politickým debatám níže v článku, že Babiš ovlivňuje politiku ČR již někdy od konce 90.let a to hlavně přes ČSSD. Se Zemanem se znají už mnohem déle a to otřepané, ,,kam ty peníze jdou?” ví moc dobře kam. Z čeho asi vybudoval komunista kapitalistickou korporaci? Byl tak pracovitý? To byl jeden z několika desítek nejúspěšnějších jezdců divoké nepřehledné doby po revoluci. Už toho o něm bylo doloženo dost jak na Slovensku, tak v ČR a to jen samá špína. Teď jen vidíme, že má v kleštích i justici. Tak prosím už neopakujte jeho slova, že ho stvořili… Číst vice »

Hanzi

No a jak to tedy bude s těmi projekty PPP v rámci kterého má vzniknout zbytek D4? Nebude se tedy nějakým způsobem uvažovat o jejich rozšíření? D35, D6 zbytek D3 ve Středočeském kraji …….

Glo

Při tom by stačilo, aby se Agrofert rozrostl o firmu stavejici velke dopravni stavby a nejspis by se najednou financi na dopravni stavby naslo dostatek :)))

lokodepo

Tak snad konečně se začne šetřit a stavět to, co je třeba. Ne jako např. ve Studénce, kdy namísto obyčejného nadjezdu přes čtyři staniční koleje za cca 150-200 mil. Kč si DSŽ prosadila opičárnu města za 0,7 mld. Kč. Nebo chybně stanovené celkové náklady některých staveb, např. elektrizace 2,2 km dlouhé tratě Hustopeče u Brna – Židlochovice za 953 mil. Kč versus elektrizace 5,1 km dlouhé tratě Kadaň-Prunéřov – Kadaň za 527 mil. Kč. Atd.

Haha

Soudit náklady podle názvu, to je na volání Chocholouška.

lokodepo

Máte pravdu, že DSŽ si s názvy staveb, stavebních objektů a provozních souborů moc velkou hlavu nedělá. Kde se např. dělá zcela nové trakční vedení, tak DSŽ to nazve „úpravou TV“. Atd. Ale zrovna v tomhle případě názvy obou staveb vcelku sedí a též věcná náplň obou staveb je poměřitelná.

Myth Buster

Například trať Hrušovany-Židlochovice má kompletně nová nástupiště, svršek v celé délce, další objekty spodku a taky novou trakci.

Dominik

Máte pro svá tvrzení nějaké podklady, nebo jen střílíte do tmy?

lokodepo

Vy si neumíte na internetu najít požadovaná data, že se takhle ptáte?

Vojta

V Židlách spolkne většinu částky kompletní přestavba žsr. Hrušovany.

Myth Buster

Z Hustopečí do Židlochovic žádná trať nevede. To zaprvé. Zadruhé, elektrifikace lokálních tratí má poměrně širokou souvislost se změnami v organizaci příměstské dopravy JMK a je to v souladu s dlouhodobými plány JMK v této věci. Takže, prosím, nešiřte tu bludy.

AAA

dotace jsou zlo

Medvěd

Je pozdě brečet. Opravdu už před měsícem o tom byla zmínka. Nejenže si to budeme muset sami profinancovat sami , ale EU nám dá max.50%, pokud to schválí ! Babiš nyní jedná o jakémsi balíku peněz na profinancování. A nedivte se, že SŽDC začala najednou opravovat to, co ČD oprašovaly .

Jiří Kocurek

Plánované výdaje státního rozpočtu na rok 2019 vzrosty na 1465 mld Kč, nárůsto 140 miliard Kč oproti roku 2018. Plánované příjmy o 150 miliard. Státní dluh neroste. Přesto nebude na infrastrukturu. Kam ty prachy mizí?
PS: V roce 2006 za Paroubka byly skutečné příjmy 920 miliard a výdaje 1020 miliard Kč, což je rozpočet neovlivněný krizí v roce 2008.

Jiří Kocurek

Dlužno dodat: Průměrná mzda v roce 2006 byla 19500 Kč, pro stejném nárůstu mezd jako příjmů rozpočtu by dnes byla průměrná mzda 31000 Kč.

Radek Janata

Však ona je dokonce vyšší – průměrná mzda je nyní 34105 Kč (2. čtvrtletí 2019).

Bob

Jde to na důchody a sociální dávky, platy úředníků (jejich počet stále narůstá), dotace na „čapí hnízda“ atd. Silnice a železnice jsou pro vládu až na posledním místě.

Georg

to bych nerekl, na poslednim miste jsou zakladni a stredni skoly a zdravotni a socialni pece o stare lidi.

David M

Jen dodám, že za narůstající počet úředníků může stále složitější legislativa, kterou tvoří námi volební lidé. A pokud jde o sociální výdaje potřebným, přijde mi ubohé vůbec uvažovat nad tím, že by se měly omezovat. To se raději podívejme na to, kolik nás stojí armáda a proč ji vůbec máme…

liberal shark

To máme z toho, že volíme levičáky a étatisty :-(.

liberal shark

Plánovaný deficit je 40 miliard, takže státní dluh roste. Jen za úroky už platíme asi 50 miliard ročně :-(.

rory2k

Jak je možné, pane Šindeláři, že informace obsažené v tomto článku doposud nepotvrdil ŽÁDNÝ JINÝ zpravodajský portál a dokonce ani samotné ministerstvo dopravy, které zde https://mdcr.cz/Media/Na-pravou-miru/Falesna-hra-na-krizi?returl=/Media/Na-pravou-miru dokonce jakékoliv komplikace popírá? Na to je jednoduchá odpověď – všechno jste si vymyslel za účelem zvýšení čtenosti portálu zdopravy.cz. Až tak jednoduché je to…

Oldřich Sládek

Velice se pletete. Je to pravda a dokonce tyto informace veřejně pronesl pan 1.namestek Tomáš Čoček na Dopravní konferenci v Pardubicích tento měsíc. Já osobně jsem to už pod nějakým článkem před 14 dny komentoval. ŽESNAD.CZ je ochoten odbornými argumenty přispět k řešení financování SŽDC ze SFDI. Je to totiž v našem zájmu.

Jan Sůra

1. Text byl autorizován. 2. Odkazujete na měsíc starý PR blábol MD. 3. Nemůžeme za to, že jiný zpravodajský server zprávu nepřevzal. 4. Zástupci MD na odborných konferencích tento problém uváděli sami. 5. Asi dobře víte, proč se nepodepisujete.

Georg

ty penize ale v navrhu rozpoctu opravdu chybi.
tady mate babidnes: https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/kremlik-doprava-silnice-rozpocet.A190815_181315_eko-doprava_mato
verim, ze pristi rok nejak polepej, ale 2021 a 22 vypada nevesele…

jan

No jo no, mohli jsme mít opravenou příměstskou trať 323 Ostrava Frýdek, Frýdlant (Beskydy) s 85% dotací – tedy téměř zdarma. Přestože to mělo být hotovo 2012, posouvají to dál a dál. A nevypadá to bohužel, že by v OPD2 vůbec udělali alespoň metr. Přesto, že v zadní části za Frýdkem po Beskydy zvolili jednokolejnou variantu (budiž) – tedy v PŮVODNÍ STOPĚ.. Nevím co je na tom tak těžkého to zmodernizovat.. A vstup do EU byl prosím v roce 2004. A konec OPD2 je tuším 2022. Bude se dál jezdit s průměrem elektrokola – 35km/h na příměstské trati a bez… Číst vice »

Georg

a proc ten frydlant neustale odsouvali? tam byly nejake spory o pruchod uzemim? to se mi nechce verit, vzdyt to jede vetsinu trasy nejakym tim ostravskym hnusnym industrialem.

jan

Nevím.. Jen byla nějaká tisková zpráva odhadem cca 2013, 2014, že to chtěli nějak odrbat a udělat Frýdek Ostrava jednokolejně a disel. To jim bylo naštěstí vymluveno na elektřinu a dvoukolejnost po Frýdek alespoň a elektrifikaci dále po Frýdlant se zvýšením rychlosti.. V tom hnusném Industriálu je i tak mezi Ostravou a Frýdkem nějaká chráněná oblast u řeky Ostravice – nějaká Natura 2000. A slyšel jsem, že se tam objevilo se tam nějaké blokovací hnutí, které nevím, nerozumím, čeho chce dosáhnout, když zdvoukolejnění je plánováno nevím 40 let a vlaková doprava je nejekologičtější. Ale stále to nevysvětluje, proč nedělají Frýdlant… Číst vice »

Hřebíček

Aktuálně se projektuje jak stavba Ostrava – Frýdek-Místek, tak Frýdek-Místek – Ostravice/Frenštát.

bzhzz

1) ano odpor ekoteroristů okolo p. Siwého, což se dotýkalo hlavně modernizace 322 2) Když se postavil nový Hyundai, tak a) FM -. ČTn, pak b) Ostrava-FM a teprve pak c) FM -Beskydy. Zastavilo se to kvůli bodu 1) i když Hyundai prohlásil že z 322 potřebuje jen Dobrá – FM a dál na Ostravu a přístavy 3) ano Natura 2000 a průchod okolo Ostravice 4) odpor zastupitelstva obce Baška proti přeložce nádraží – na zastávku u přejezdu /u ObÚ 5) zdržení více jak 3 roky hloupým zadáním a projednáváním „Studie proveditelnosti Beskydy“ – 323, 322, 325 (!), 324 6)… Číst vice »

Martin

Jak neni v rozpoctu 100mld. na dopravni stavby, tak je neco spatne… nikdy tak nedozeneme propad vuci zapadnim zemim a polsku…

Martin

A taky doplacime na to, ze jsme nedokazali stavet, kdyz stavby hradila temer cele EU… a nez se rozhoupem, tak budeme vse platit uz jen ze sveho… a nebudeme mit na nic,…

Via Rhetica

A co se divíte,tato levicová vláda má jiné priority,než je výstavba dopravní infrastruktury,věda/vÿzkum,inovace,e-government,e-samosprava
Potřebuje peníze na přebujelý aparát armády úředníků,peníze na slevy pro důchodce a študáky,paní Venezuela potřebuje spoustu peněz pro Romy,musí jim sehnat nové byty,aby chudáci měli kde bydlet,jinak by to byla diškrimináce. K tomu spousta dalších natahovačů ruk,kteří mají své nároky a potřeby Peněz se proste nedostává,ikdyž máme to Eet;kontrolní hlášení a zaklekávaní od paní Klekánice,je to prostě pořád màlo,

Musíme holt čekat do roku 2021 a hlavně volit jinak,roky hojnosti byly prožrány,no a až přijde ochlazení neřku-li krize,voliči Babiše jako první poznají poradny fičák

David M

1/ tato vláda není levicová. 2/ počet úředníků narůstá ( tvoří se stále složitější legislativa), ale to za to mohou všichni stejně. To není žádná pravicová nebo levicová specialita. 3/ nevím, kde berete údaje a jestli vůbec nějaké máte ohledně např. sociálního bydlení ( v Evropě běžná věc, u nás politici ve vidině okamžitého zisku obecní byty prodali a teď má ČR problém). 4/ hesla, která jste uvedl, jsou líbivá a má je v programu každá strana 🤗…

PetrWhatever

Tato vláda je nepochybně levicová.
ČSSD – jasné
podpora KSČM – ještě jasnější
ANO původně levicové nebylo, ale v posledních volbách už jednoznačně levicově populistické.
Však se podívejte na některé kroky – proplácení jízdného, zrušení karenční doby, chystaná regulace home office, atd…

Insider

Přesně tak!

Moza14

Voliči poslední dobou absolutně nepožadují výsledky. Jim stačí sliby a med kolem huby. A že nebudou peníze na důležité stavby voličům ANO, ČSSD a KSČM nevadí. Bohatě stačí, když Andy slíbí…

David M

Ano, volte dredařské piráty, Kalouska s chrápajícím dědkem, osvědčenou ODS 90. let a další 🤪😃

Petr Whatever

Možná by už konečně taky se stavby mohly projektovat úsporně. Třípatrová křižovatka u Rádelského mlýna? Hradecké nádraží za 2.5 miliardy? Opravdu je nutné být takhle rozmáchlý? Evidentně na to nemáme.
Kdyby si všichni od zadavatelů po architekty nechtěli budovat pomníky, možná by to najednou šlo.

Ulafme

Bylo by na vše, kdyby se rozdávalo pouze potřebným. Jenže důchodci a lidé s nižším vzděláním tvoří většinu voličů, že ANO…
Víte třeba, že Opoziční smlouva stála ČR jen do roku 2002 přes 2 bilióny Kč? Dva tisíce miliard rozkradených pod dohledem Klause a Zemana. Spočítejte si, co za to mohlo tehdy být. Všechno….

AAA

a už jste podal trestní oznámení?

Karel

Jaký smysl má oznamovat zloději, že něco ukradl?

PetrWhatever

Opoziční smlouvu jsem nesnášel a aktéry nesnáším doteď, ale jak jste přišel na ty dvě tisícovky miliard?

AAA

neříkali to na koncertě?

PetrWhatever

ne

PH86

Zdravím. Kde se mohu dočíst o rozkradených dvou miliardách Kč pod dohledem Klause a Zemana nějaká fakta? Bylo to v době, kdy jsem ještě politiku vzhledem k věku moc nesledoval. Děkuji.

Honza D.

Burešův PR tým dozajista vymyslí řešení jak to zdůvodnit. Třeba vytvoří svého „Patrika z Tetčic“, kterému budou dávat noty jak co napadat a ve výsledku se zahájí méně staveb, peníze budou stačit a „vše bude podle práva“.
Je mi z toho šoufl…

Pedro72

Není nad to spojit nespojitelné. S Babišem máte pravdu, ale zbytek je čistá paranoia.

asdf

Když už se tu psalo, že na stavby bude míň peněz v rozpočtu, našlo se tu dost burešovců, co to vyvraceli. No tak maj možnost a ať přispějou ze svého. Vůdce to přece potřebuje a ovce rádi pomohou, anebo né?

-TR-

Všichni tady nadáváte na Babiše. Ale uvědomujete si, že když se dostane k moci opozice, bude to stejné, ne-li horší?

-TR-

K těm mínusům.

Babiš je pouze důsledkem katastrofálního vládnutí stran před ním, které jsou dnes v opozici.

Petr

Bureš v premiérském křesle je důsledkem nadkritického množství naivních hlupáků a závistivých sviní v tuzemském obyvatelstvu. Oboje úspěšně vypěstováno za „vlády jedné strany“ – soudruzi, děkujeme :-Q

BoH

Jak byste prosím definoval „naivního hlupáka“ a „závistivou svini“ v daném kontextu?

Ulafme

Třemi slovy – volič Babiše a Zemana.

BoH

A přesněji pomocí argumentů by to prosím šlo?

Ulafme

Na tyto voliče žádné argumenty neplatí, jestli jste si doposud za těch sedm let nestihl všimnout…
„Čau lidi“, „Sorry jako“ a rozdávání koblih opravdu za argumenty nepovažuji. Ale stádu to stačí. A stačit bude, dokud bude mít co žrát. Až přijde další krize a důchodci budou chcípat hlady, tak bude mít ANO možná 5%…

BoH

Proč myslíte, že všichni voliči ANO dávají jen na tyto marketingové řeči? Schválně, doporučte mi jakoukoliv stranu a u každé strany také dokážu jejich voliče pošpinit 🙂

Ulafme

Protože Babiš nic jiného než marketing nedělá!
A to, co dělá, je jasně shrnuto v tomto článku. Někdo ho mohl jako změnu volit v roce 2013, to chápu. Ale potom, co ty čtyři roky předváděl jen marketing a svou neschopnost mu hlas nikdo s IQ vyšším než houpacího koně dát nemohl…

BoH

No… to bych úplně neřekl. Minulá i tato vláda toho udělala poměrně hodně (samozřejmě může se nám to líbit nebo nemusí), nicméně Babiš si dokáže úspěchy té vlády přivlastnit. V podstatě hraje na národně sociální politiku (v podstatě taková vykradená ČSSD vyhraněnější vůči migrantům a nepřizpůsobivým) se snahou se tvářit, že brzdí ČSSD v růstu daní (a ty skutečně na drobné výjimky nerostou, ale jdu mu hlavně o to nezvýšit daně Agrofertu). A díky právě těm marketingovým kecům dokáže přitáhnout voliče. Ale není pravda, že vláda nedělá nic.

Petr

To že lidé s nižším IQ volí pravici, již bezpečně prokázali Kanadští vědci. Vy jste toho jasným důkazem, přesně jak bylo popsáno v jejich studii – … tito lidé nemají dostatečnou mozkovou kapacitu na to pochopit složitější problémy, tak se uchylují ke „zkratkám“

Oldřich Sládek

Naučte se nejdřív psát česky bez hrubek, než začnete psát další mimořádně totální bláboly. Pobavil jste, netušil jsem, že lidská hloupost může dosahovat až takových výšin. A samozřejmě anonym, jak jinak.

Placebo

No hlavně , že ty jsi chytrej a s IQ na výši a máš to pěkně zaškatulkovaný a víš , že část obyvatel jsou blbci a plebs. Ach jo.

David M

Zato všichni s plackou Milion chvilek, co chodili s Karlem na pivko, jsou cool, in čistí, slušní a moudří. 🤩😁😄👍👍 Závidím Vám do jisté míry to primitivní černobílé vidění světa.

Georg

to ale bohuzel neni pravda. babis neni kscm ani okamura, babis posbiral hlavne stredove volice ods a cssd (ty strany mely taky velke volicske baze v duchodcich)

Pako

Boze, ty jsi kr.eten!

MildaIV

Na vládu jedné strany se budete vymlouvat i za 100let?

Myth Buster

To ano, ale lékem na chyby transformace z bolševické kleptokracie není jiná kleptokracie. Na demokracii a svobodu se musí občanská společnost nadřít a ne zvolit šmejda, co vykládá, jak bude makat za ně. Nebude, nemaká. Takže důvěra v demokratické strany, důsledně jim koukat pod prsty a dbát na dodržování pravidel. To je řešení. Ne Babiš – lhář a populista.

BoH

V podstatě si myslím, že máte pravdu. Stačí vzpomenout na odkláněče Řebíčka, nekňubu Stanjuru a jim podobné. Ano, může být hůře. Nicméně to Babiše neomlouvá, když se chvástal tím, že on to umí dobře. Zatím to zjevně také moc dobře neumí.

Martin

Nejhorsi na tom je, ze za tech lidi co jste jmenoval, se preci jen neco stavelo a penize byly, take jeste nehrozil pokles dotaci, pak prisel jisty pan z TV nova do politiky a s nim dalsi velmi aktivni lidi, co chteli vse zastavit a prehodnotit aby se nestavelo tak predrazene a doted se vyhrabavame z toho marastu… Bohuzel tahle vlada zmenu neprinesla, vsechno jsou zatim jen plany a reci, ale hlavni prioritou vlady bylo levne jizdne, zvysovani min. mzdy, rozdavani penez a narust uredniku, slibovane az stovky mld. z EET, …. a nic… rozpocet stale planovan jako minusovy byt… Číst vice »

BoH

No jo, ale je třeba si uvědomit, že peníze musí jít nejen do stavby, ale i do údržby (například všichni nadávají na rozkopané dálnice, ale kdyby nebyly rozkopané, tak budou děravé). Čím více budete toho mít postaveného, tím více musíte i investovat do té údržby. Abych řekl pravdu, tak si nejsem jistý, kolik toho kdo postavil, ale vím, že Řebíček si stavěl tak akorát to, co potřeboval sám a Stanjura škrtal a škrtal a škrtal … Tato vláda skutečně v oblasti dopravy příliš pozitivní změnu nepřinesla, to je pravda. Rozpočet je minusový, ale nevěřím, že u jiné vlády by byl… Číst vice »

Martin

Souhlasim s vami, se vsim, krom cestovani za praci, tam to vidim sice pozitivne, ale rada prosesi to neumoznuje, ani skol… a co se tyce pravicovych vlad, v krizi se skrtat musi, mozna i zvysovat dane, resp. je mozne jit jinou cestou a to pusteni zilou do investic, ale za cenu mnohem vyssich vydaju…naopak dnes si vemte, ze pri rekordni nezamestnanosti a vyssim dph co zustalo z krize, vcetne nekterych skrtu, je rozpocet tam kde je a rozdil v rustu hdp je cca 4%, 1% hdp rustu je cca 50mld. prijmu do rozpoctu,… Ja nevim, zda by pravicova vlada mela… Číst vice »

A.R.

Uvědomuješ si, že už dnes je to katastrofa?

Dáda

Jak můžete vědět jak by bylo, kdyby bylo? Vy umíte věštit? já bych poškal, až se opozice dostane k vládě a teprve poté ji hodnotil.

-TR-

Milý pane, já si to pamatuji, co tady bylo před rokem 2013. Už nikdy to nechci zpět.

Jan Tichavský

To je přesně ten mylný argument proč lidi volí stále dokola ty největší gaunery i když je jasné, že ti gauneři dělají jen pro sebe a řadoví občané jsou jim ukradení. Radši mají jistotu špatné volby než jakoukoliv nejistotu, strach z (možná pro ně) neznámého. A ti gauneři to samozřejmě vědí a využívají toho, proto taky straší těmi druhými (můžeme jim říkat třeba opozice) na pár příkladech když se jim něco nepovede (obvykle s malým dopadem), přitom mistrně přecházejí řadu svých chyb, často ještě větších a s větším dopadem přímo na své voliče. Prostě radši mít za souseda někoho nevrlého,… Číst vice »

-TR-

Všechny strany tzv. Demokratického bloku už u moci byly, před rokem 2013. Já si to pamatuji. A už to nikdy nechci zpět. To raději i toho Babiše.

-TR-

Doplním – zajímavou alternativou by mohla být v budoucnu Trikolóra Klause mladšího, ale ještě musíme počkat, co se z nich vyvrbí.

Jiří Kocurek

Chudák Babiš. Ani za 6 roků nedokázal dát do pořádku to, co tehdy dilentantům jakž takž fungovalo. A to přesto, že příjmy státního rzopočtu od roku 2013 vzrostky o 45 % !

R2R2

Jste na nej zly, vzdyt uz investice navysil skoro na krizovou uroven 😉

Petr

přitom by stačilo ty stavby zadat Agrofertu :-)))

Martin

:-D, opravdu skoda, ze agrofert neni vice angazovan v doprave :-D, jen a pouze repkou…

A.R.

Hlavně že koblihář má peníze na slevy.

Roman Svačina

Tady v téhle zemi to začíná pěkně smrdět. Rozpočet na hadry, dochází peníze a to nezačala ani žádná krize… Už aby se člověk pomalu začal učit cizí jazyky k emigraci. Aneb posledni zhasne…

A.R.

O emigraci uvažuju už dávno, jsem tady jen kvůli rodičům. Je vidět, že si stát svých občanů prostě neváží.

patology_chef

Jsem na tom úplně stejně. Trochu vidím do domini a od doby Víta Bárty je všecko pojebané, dojebané, případně rozjebané. Omlouvám se za odbornou terminologii 🙂

thegrid

Vlaky jezdí docela často, prosím jeďte.

Martin Hanzal

Třetím rokem jsme s manželkou z ČR pryč a nelitujeme. A i vládnoucí garnitura byla jedním z impulzů k odchodu…

Placebo

No tak nevyhrožujte a bežte, nikdo Vás tu nedrží.

...

Plany revanšistu zhati kostelečti vepři boubelati.

Přemek

Krize se blíží. Ti, co jsou financováni z euroatlantického prostoru nebo jejich vazaly jinde se dočkají již brzy velkého překvapení. Totální kolaps do dvou let bude již jen hřebíčkem do rakve. Měly bychom se osamostatnit a společně se vrhnout na budouvání své země a na účinnou obranu před parazity všeho druhu. Říkám to zcela odpovědně.

Greyfin

Zase jeden povedený věštec, který předpovídá katastrofu. Čím to, že jim to pořád nevychází ?

Petr Petr

85 procent nejde z EU ani nyní. Stačí se podívat na projekty v OP Doprava:
https://www.opd.cz/projekty
Většinou je to v rozmezí 50-70%.
Ministerstvo pravděpodobně počítá se převodem nevyčerpaných peněz z letošního roku, což je logické
V roce 2021 začne nová EU sedmiletka 2021-2027, zatím se politici hádají, takže kolik peněz půjde v tomto období z fondů je velká neznámá.

Martin

Díky Babišovi se má ČR dobře, tak klid jo !

D.S.

Doufám, že je to myšleno jako vtip.

Jan Tichavský

Přesněji řečeno ČR se má dobře navzdory Babišovi. A ti důchodci dostali díky němu přidáno jen nějakou stovku, zbytek byl podle již dřívě schváleného systému, jenže to je bohužel pod rozlišovací schopnost jeho voličů.

Démon

Díky Babiši, Tvá socialistická politika nás dovedla až sem. Peníze pod polštářem důchodců nás nikam neposune a zase se bude stavět na dluh 🙁

James1492

Vždyť jste tu nedávno psali, že je tam několik desítek miliard pohyblivá vata, která připadne buď ŘSD nebo SŽ.

Petr Petr

Také že je, ještě jsou peníze ze současné EU sedmiletky (2014-2020). Článěk je zmatený.

Petr Petr

Roky 2021 a 2022 jsou již v další EU sedmiletce (2021-2027). Kolik bude peněz z fondů ještě nyní nikdo neví. Politici se v EU hádají. Ohledně roku 2020, naplánováno je toho hodně, záleží co se opravdu začne stavět. Příprava je tragická a hodně akcí se zadrhne na pozemcích, aktivistech, výběrovém řízení.

Honza D.

Vím o zemi, která bude prosazovat dotace zejména do…..a ted překvápko – do agroprůmyslu 🙂

Petr

normální vláda směřuje státní investice do doby krizí a nevysává vyčerpanou nabídku v době vrcholících konjunktur – my to pochopitelně musíme „po soudružsku“ dělat přesně naopak

Rossec

S Babišem na věčné časy. NIKDY!

Honza D.

Když bude ve Valdicích v teplákách, tak proč ne?

VRT

Dokud bude na slevy a důchody, tak se nic nezmění. Do té doby bude mít pořád 30 % a jistotu abolice v kapse.

Laik

Amatérismus největšího kalibru. Nefunkční stát.

Tady na Moravě

Vy se divite? Delat v teto zemi ministra dopravy nebo sefa RSD je uz jen za trest. Do takoveho stavu nas dovedl anofert a jeho strategie postupneho tunelovani statu.
Bude velmi tezke si ziskat zpet duveru odborniku a presvedcit je k praci pro stat.

Andrej

Z toho je mi hodně smutno. Když už se trochu zlepšila příprava, tak to zazdíme snížením financí. Když nebudou peníze na nové stavby, logicky se pak zastaví příprava. Pak někdo v budoucnu třeba zvýší peníze na stavby, ale nebude dostatek připravených projektů. A takhle pořád dokola. Rozvoj zanedbané a nedostavěné infrastruktury by měla být naprostá vládní priorita. Zejména kvůli tomu že se tady 10 let pořádně nestavělo. Bez pořádne infrastruktury (nejenom dopravní, ale taky energetické a komunikační) nikdy nebudeme zemí skutečne bohatou a vyspělou. Současná vláda není dobrá. Výrazně sice navyšuje mandatórní výdaje v oblasti sociálního zabezpečení a platů ve… Číst vice »

Riki

Co se Andreji divíš, dyť jsme v Česku ala Kocourkově. Kecat a ledacos prožrat a potom si stěžovat že nic nemáme to umí češi velmi dobře. Není to sice jen černobílé, ale zjednodušeně tomu tak je. Chybí vize a dobrý vůdce, který by lidi strhl na budování budoucnosti aby i těm dalším generacím tady něco zbylo a nejen zadlužený, nefunkční, marnotratný, byrokratický stát. HOWG

Stanislav Fanta

Vezmi chlup na dlani, když tam není aneb kde nic není, ani smrt nebere. Důchodci, studenti jezdí za 25% ceny (zbytek platí stát), samá populistická gesta, investuje se do naprostých hovadin. Vždycky je to otázka priorit, které, kdyby se přehodnotily, tak by se jistě peníze našly… A podle všeho to vypadá, že krize už je pomalu za dveřmi. Už nyní pomalu stagnuje obrat v autoprůmyslu (kde to vždycky začíná) a klesá prodej realit (jsou tak drahé, že už na ně nikdo nemá peníze)…

Jan Tichavský

Proto všichni volají do zvýšení investic i za cenu růstu dluhu, protože se to vrátí, narozdíl od dotací na výlety. Nejvíc je potřeba do vzdělání, pak do infrastruktury, a taky do aplikace nových technologií, kdy bude země žít z prodeje výrobků s vysokou přidanou hodnotou. Nikoliv surovin nebo montování dílů zahraničních firem. Co se týče prodeje realit tak smutným faktem je že ty reality jdou do vlastnictví zahrančních subjektů, které potřebují někde zaparkovat svoje finance a je jim jedno že kvůli tomu obyvatelé oné země nemají kde bydlet, jelikož mají poměrně nižší příjmy.

liberal shark

Co takhle přestat vyhazovat naše peníze na dotace pro solární a větrné barony a politické (ne?)ziskovky ? To by pár desítel miliard hodilo, ne ?

AAA

co by na to řekla Gréta….

Zlínka

Ta až v pátek.

Tady na Moravě

Co by na to asi rekl institut vaclava klause a podobny hnizda byvalych studentu VSE, ze jim chcete sebrat penize? 🙂

ondra

Upozornění-IVK čerpá na svoji činnost z dotací a grantů přesně 0 slovy nula Kč,na rozdíl třeba pana Patrika z Dětí země a statisíce dalších neziskovek…

David

Statisíce neziskovek? 😂😂😂😂

2701

Kolik cerpa pan Miroslav? Nejaky zdroj by nebyl? On je to fanatik, takze na sepsanou A4, jednoduchy web, zadne miliony nepotrebuje…on veri…

mgr.pavel

Prosím, kolik peněz jde na podporu solárů? A kolik na neziskovky? A víte, že největší neziskovka co se příjmu dotací týče je ČMFS (jako těm bych já osobně platil málo, ale to je off topic)? A že další v pořadí jsou třeba hospice či jiná sociální pomoc, potřebná ale suplovaná mimo státní instituce?

Jako fakt by mne zajímalo jaké peníze byste takto našel..

AAA

cca 30 miliard ročně

https://demagog.cz/vyrok/18386

liberal shark

Na „podporované zdrojue energie“ jde 74 miliard ročně, dílem přes státní rozpočet, dílem přímo od spotřebitelů (500 Kč / MWh). Na „neziskovky“ jdou také řádově miliardy přes rúzná ministerstva, kraje i obce.

Mraky

jojo, zrušíme sociální služby, domovy důchodců, pečovatelské služby, sporty, junáky a bude ušetřeno … chjo. Co tak prvně se trošku informovat?

Zlínka

Jo a zeptejte se, kdo jim ty peníze přihrál…… Na ty solární panely apod.

Petr766

Copak, vseci nekradú, eet nefunguje, zdroje jsou jen na uplácení a na dotace holdingu? A stejně ho koblihy budou volit. …

jiri klejna

Vládní čtvrť v Letňanech . To je teď priorita.

Démon

Každý den tam skoro stojí doprava a oni tam přivedou dalším 10 tisíc aut 🙂
Dokud nebude okruh Prahy, tak to tam úřady nepovolí

Jindra

ANO,to se dalo čekat.Tomu dáme,tomu přidáme.Ale dutohlavy stále plácají jak je Bureš schopný.

Jan

jo, protoze blbi jsme my. 40 procent lidi, co nemuzou Babise vystat, to strasne chytre rozhazi mezi sedm ruznych politickych stran, a vsichni po sobe plivou, jak ti ostatni jsou hrozni (Pirati jsou neomarxisti! – ODS jsou zlodeji a uz je nikdy volit nebudu! – Kalousek akorat mava tibetskou vlajkou – CSSD je nejvetsi zlo na svete). Tak to se pak nemuzeme divit, ze nam vladne hnuti ANO. A ze by se nekdo zamyslel nad tim, jestli blbe nevoli sam a jeho okoli, to uz nikoho nenapadne.

Dáda

to je prostě daň za Kalousovo Zemanův „vetšinový“ koeficient. Máme co jsem chtěli, mi přijde nyní říct.

Jan

neni, to je dan za to, ze se neumime uskromnit ve vlastni volbe. a zvlast zanicenost lidi volicich TOPku a STAN, dva naprosto zbytencne petiprocentni subjekty, nas srazi do kolen. Ma tu byt jedna konzervativni strana (ODS) a jedna stredova liberalni (Pirati) a cus. Vsechno ostatni je zbytecnost a vyhozeny hlas.

BoH

Já bych zrušil vše od středu napravo 😀

Kubrt

Jasně, obnovíme Národní frontu nebo rovnou Národní souručenství. Pryč se stranama, jen politikaří a brání ve skutečném řízení země. Nejlepší bude, když budou vládnout odborníci a žádní politici jim do toho nebudou kafrat, žejo mámo.
Roztříštěnost a vzájemné animozity jsou problém, ale nemá to umělé řešení, jen musíme počkat, až mezi nima vyroste nějaká silná „zastřešující“ osobnost, nebo některé strany „vymřou“ (což už se v novodobé historii stalo taky mnohokrát).

kix

@Jan já bych to vyřešil jen jednou stranou..to bude to nejlepší..

Dáda

jak to hodláte zařídit?

D.S.

Hlavně, že vláda rozhazuje prostředky na slevy na jízdném pro vybrané skupiny a na investice do infrastruktury nemá peníze. To opravdu nejde nazvat jinak, než čirý populismus.

rsp

Takže nové brněnské hlavní nádraží se zase stavět nezačne. A přitom se už už začalo…

Radim Cenek

Ve stavu „co nevidět začínáme stavět“ se nové brněnské hlavní nádraží nachází už cca 100 let. Je to, podobně jako zvonění poledne v jedenáct, jedna z místních historických zvyklostí. Takovou pěknou tradici by přece bylo škoda rušit 😉

MildaIV

VRT, odsun Brněnského nádraží ani tunel z Prahy do Plzně nebudou. Chybí potřebnější věci, které nedostavíme ani za 20 let. Například D35.

BoH

Tak to si rozhodně nemyslím, že D35 je důležitější než VRT, ale samozřejmě je to otázka priorit 🙂

MildaIV

Ta D35 je pro stát návratná investice. Z poplatkú se zaplatí jak údržba tak časem i výstavba. U VRT se nezaplatí nejspíš ani ta údržba.

Ušatá

Poplatky za silniční dopravu by se musely výrazně zvýšit, aby se zaplatily investice, údržba a opravy, dopady do prostředí, zdravotní dopady atd. Pište o tom, čemu rozumíte.

VRT

Nic z toho se ale nemá začít stavět v nejbližších 10 letech. A tou dobou už snad bude vládnout někdo úplně jiný.

Martin V.

Nestrašte! Třeba Tálibán? 🙂

Jedine vlaky

Strčte to vaše nádraží někam..vláda neschválila žádné nové nádraží, ale akorát kolaps dopravy v Brně, který už se poslední dobou začíná na všech místech JMK projevovat..IDS založený na autobusy a nefungující MHD je skvělý příklad toho, jak veřejná doprava vypadat nemá..tarif IDS JMK je jednoduchý a přehledný, to chválím, ale kvalita vozového parku je na hrozném úrovni..a ty falešné zprávy o páteřní železniční dopravě v JMK mě taky vždy pobaví..

Svojsin

Jeině vlaky: IDS-JMK je! postavena na páteřní železniční dopravě.

Jedine vlaky

Fakt? A proto se vozíme v 50 let starých vlacích, vysokopodlažní a neklimatizované? Soutěž na nové vlaky už běží 2 roky, zatím to nevypadá, že se něčeho dočkáme. A 7 Panterů je děsně málo, navíc jezdí jen na jedné lince. Kdyby nekoupily InterPantery pro R13 a R19, tak to tady vypadá úplně jinak. Na brněnské MHD je hlavně děsně dlouhá jízdní doba, zastaralý vozový park a nadprůměrný počet spojů na některých linkách. A pak to, jak lidé z města divně reagují na to, že mohou jet vlakem na „šalinkartu“..

mgr.pavel

No ale za tu soutěž na vlaky nemůže vláda, ale kraj.

A i když jeszdí bůhvíjaké vlaky, pořád jde o páteřní linky IDS.

Kubrt

Řada ultrazz šotoušů považuje IDS-JMK za zlo, protože mu padlo za oběť několik suprdupr lokálek. Ten zbytek – resp. gros – aktivity Kordisu už nejsou schopni vnímat.

Jedine vlaky

Jj pane Kubrte, IDS JMK je přece nejlepší! Špičková kapacitní vozidla, se kterými denně jezdí stovky tisíc lidí (nebo spíš každý má svoji dvojku ve vlaku)? A že tady ubývá cestující..to psát nesmím, protože to tajné (pššt)!! Já vám to řeknu takhle, některé „lokálky“ mají obrovský význam. Třeba ta do Boskovic. Nebo ta ze Zaječí Čejče (větší potenciál pouze v tomhle úseku). Po úpravách tratí. Přemýšlí nad tím IDS? Tlačí na modernizaci železničních zastávek? Ne. Jednoznačně lze říct, že kolejová doprava v JMK není natolik podporována, jako např.ve Středočeském kraji. A to si teda přiznejme, že těch vzduchovozičů je několik… Číst vice »

BoH

1) Souhlasím, že nové nádraží by si měli strčit někam. Brňákům je ukradené a dojíždějící ho chtějí tam, kde je. 2) Co je špatného na MHD v Brně? Nikdo jsem tak komplexní a dobře fungující systém hromadné dopravy neviděl. 3) IDS JMK zase tak skvělý není. Když jsem jel před týdnem 2 zóny za 16 Kč a hned poté jsem jel 2 zóny za 20 Kč a řidič na mě koukal jak na blba, když jsem mu dával 16 Kč, tak jsem si zrovna neříkal, jak je ten systém jednoduchý a přehledný 😀 4) Co je špatného na vozovém parku… Číst vice »

ondra

Ano,například 471 oproti 560 jsou každým coulem starší,měl li jste na mysli přímo MHD,to nejsem stavu porovnat.

BoH

Ano, MHD

Jan

Ako do IDS založeného na autobusoch pasujú tie vlaky jazdiace v špičke á 15 minút?

Jedine vlaky

To je pouze ve špičce..já mluvím o celkovém vozovém parku. Trojvozová Regionova na „páteřních“ železničních linkách ve špičce? Běžná věc během týdne na S2 i S3. Lidé v S2 stojí, S3, které jezdí do/z Vranovic, jsou přeplněné, protože na S3 se lidem Reginou jezdit prostě nechce..a jestli se chcete přesvědčit, pojeďte do Brna..jenom to vám změní celý váš názor..

BoH

Tak to je asi jediná zpráva, ze které mám upřímnou radost 😀

Dushan

Pokud máte na mysli odsun brněnského nádraží, tak je pochopitelně jedině správně, že nedojde k vyházení přes 60mld. z veřejných peněz pro zhoršení dopravní obslužnosti. Jinak generální rekonstrukce Brno hl.n. právě probíhá.

Ušatá

Konečně šance, že ten odsunutý nesmysl se stavět nebude.

Martin

ANO vládne dobře. Není třeba všude stavět dálnice a je treba myslet na potřebné. Na to že je to pravicová vláda tak ok. Samozřejmě za komunistů bylo všechno ok a vsichni se měli dobře a ještě se všude stavělo

Jackub

Vy jste ale veselá kopa, Martine! 😀

Vladimír Bílý

A titul Mimoň roku získává! … Pan Martin:-)

Vladimir

Čtu to jako ironicky text a vše sedi do posledního slova

MildaIV

Pravicová vláda? Středové i pravicové strany odmítli jít do vlády, takže tam jsou místo nich komunisti a ČSSD. A to opravdu nejsou pravicové strany.

Ferenc Futurista

Ty seš blbej jak troky.

Petr

Ferenci, nemusíte nám sem citovat vše, co Vám lidi říkají.

BoH

V zásadě máte pravdu v tom, že není potřeba za každou cenu stavět. Jenže Babiš nestaví nic, ani to potřebné, ani to nepotřebné, protože rozhazuje na nesmyslech typu jízdenky „skoro zadarmo“.

Dáda

Ale to se mýlíte. Bureš si staví jak zběsilej!!! Akorát ČR nic moc…

BoH

To máte pravdu. Agrofert se může díky nasosaným státním dotacím pořádně rozšoupnout 😀

Mesicek

Delate si srandu???tohle prece nemůžete myslet vazne

Petr

když blb, tak výstavní 🙁

Martin Ler

Omlouvám se, nerozumím jedné věci – na začátku se píše, že je potřeba 20 mld, bude 17, o dva odstavce dál se zmiňuje příspěvek 70, potažmo 65 mld. To jsou peníze odkud a na co?

Václav

Těch 17 mld. je určeno pouze na novou výstavbu, zatímco těch 65 je celkem příspěvek do fondu dopravní infrastruktury. To znamená včetně údržby, oprav a rekonstrukcí.

Andrej

Údržby, opravy a rekonstrukce snad nejsou 70 -17 = 53 miliard.

Jsou v tom taky Eurofondy?

Mohl by někdo znalý vysvětlit?

Děkuji

Tady na Moravě

To neustaly pripominani VRTu je uz otravne.
Je to asi jako tvrdit, ze nam chybi penize na duchody, zdravotnictvi a mezigalakticke casoprostorove lety.
Proste dalnice a koridory jsou pruser, VRTy jsou medialni lakadlo.

Petr

VRT jsou jediný způsob, jak z ČR nevytvořit prázdnou díru na dopravní mapě Evropy.
Do jejich stavby by měly směřovat „evropské“ peníze, protože jejich úloha bude především tranzitní.

DE/Bavorsko – Polsko trs Plzeň, Prahu, Brno, Ostravu;
DE/Sasko – Rakousko/Slovensko trs Prahu a Brno;
DE/Sasko – Rakousko trs Prahu, Č.Budějovice;
Polsko – Rakousko/(Slovensko) trs Ostravu, Brno
– toť vše.

Tady na Moravě

Petre, za 200 let, az tu bude velkocinska rise a vsichni budem mluvit cinsky, to mozna bude pravda. Do te doby jsou tranzitni proudy osobni dopravy pres Cesko vhodne maximalne tak na lepsi koridory. VRT je ekonomicky efektivni az v momente, kdy tam projizdi v jednom smeru jedna jednotka v prumeru aspon co 30 minut. Dokazete si predstavit ICE co 30 minut mezi Prahou a Mnichovem? Kdo by tim jezdil? Sudetaky tu uz nemame a Praha neni zas takovy pupek Evropy 😀

Josef Sláma

Mšenky a jiné koňky…

Ferenc Futurista

Jasně. Za to, že jde státní rozpočet do prdele, může před lety provedená oprava nějaký lokálky.
Jinak, kobliha chutnala?

Petr

násobení jste ve škole probírali?

FANDA

A co vyuzit PPP projektu??? A nebo nechat slevy jen duchodcum???

Daniel Mach

PPP projekty jsou pouze nepojištěnou půjčkou. Spustí se jeden, a ten bude rozpočet vysávat tak jako tak, takže dlouhodobě to nic neřeší. Slevy bych ze 75% stáhnul na 50% a hned by byly v rozpočty 3 miliardy. No a pak se neuskuteční megalomanská stavba vládní čtvrti (a podle výhrůžky premiéra se na oplátku nedostaví okruh přes Suchdol), nemusela by se stavět nová galerie u Dejvického nádraží, k ledu by se dal DOL a pár dalších drobných opatření, a peníze na skutečné investice by se jen hrnuly :).

Václav

PPP je v podstatě jen jiná forma úvěru

-TR-

Když se nechají slevy jen důchodcům, nic se nestane. Studenti Babiše beztak nevolí.

Sch

Dobu kdy byla ruka otevřená jsem prozívali. V roce 2010 do toho sice jeden pán hodil pořádně vidle, ale tak od roku 2015 mi přijde nevhodné se na to stále vymlouvat.
Mohli jsme mít dálnice a železnice za 15 procent ceny, ale my jsme řekli „ne“ a pořídíme si je za 50 až 100 procent ceny.

mgr.pavel

Obávám se, že my si ty dálnice a železnice nepostavíme ani za těch 50 či 100 procent ceny. Jestliže my sami (aspoň pod Babišem) na stavby nebudeme mít peníze..

No hlavně že důchodce z Hroní do Dolní jezdí za dvě koruny.

Tomáš Ramert

Výborně, takže modernizace trati do Zlína, na kterou všichni Zlíňané už 10 let čekají bude zase odložena. Zrovna v roce 2021 by měla ta modrnizace začít, ale ne, paní Šílená neboli Schillerová musí takto krátit rozpočty.

IGCT

Tak to ale budou oslavy ve zlíně, že nová trať nebude 😊

Pavlik

Třeba Zlín projde a bude se stavět a nikdo nic nestopne, ta trať už je technicky mimo.

František

Šílené na tom je, kolik peněz se bez reálného užitku rozházelo, i v dopravě. Za to nemůže jedna osoba, jakkoli třeba nesympatická. Vy byste dával, kdybyste neměl? Tahle i další věci už se ve prospěch jiných odkládají léta, není to věc poslední doby.

mgr.pavel

Což ale není omluva pro další zdržení, tentokrát plně na vrub ANO.

MildaIV

Zatímco ČSSD to jsou vyložení šetřílkové.

Dáda

šetřílků je tam celá smečka -* jedna populističtější partaj než druhá…

mgr.pavel

„.. a vy zase bijete černochy“ argument. (pokud neznáte ten vtip, tak https://cs.wikipedia.org/wiki/Argumenta%C4%8Dn%C3%AD_klam#.C3.9Ahybn.C3.BD_man.C3.A9vr_.28red_herring.29)

Tady na Moravě

Co si lid zvolil… a udela to zase.

Dáda

každý národ má takovou Vládz/Parlament/Prezidetna… jakou si zvolil a jakou si zaslouží. Bohužel v ČR máme systém, kdy každý hlas má jinou „váhu“ v parlamentu a pak to tak dopadá. Tento systém (vytůněný soudruhy Zemanem a Klausem ve spolku „opoziční smlouvy“) umožní aby minorita vládla. Rovnému pomerovému systému se stávající politici brání zuby nehty.

AAA

No X pidistraniček co budou mít jeden mandát nám to vylepší. Ne, potřebujeme většinový volební systém.

Dáda

V toimn případě bude zabetonovyný status quo. Pak si nestěžujme. POdle mne je zapotřebí dojít SPRAVEDLIVÉHO systému. I s jeho riziky. podel mne je výhodné mít vždy maximálně rovné podmínky. JInak opět deformujeme (trh, politockoý prosotr, společnost…) Situace kdy všichni jsou si rovni, ale někteří jsou si rovnější není to, co bych já považoal za optimální.

AAA

A sám byste si vládnout nechtěl? Já bych vás hnal…

Dáda

nikolivěk. nemám ambice ovládat lidi a vnucovat jim „svůj“ řád. Každý ať si dělá svoje na svým. To je „moje“ krédo.

Vrtal

Co to melete kdyby byl poměrny volební systém tak ten soudně potvrzený StBak nemůže v životě postavit vládu…

AAA

to by jí v životě nepostavil nikdo

...

Jestli ono by to tak nakonec nebylo lepší…

rsp

Zkrátka potřebujeme pořádného Vůdce (jó, v Rusku, Číně, Brazílii a jinde jsou napřed, jen my zase zaostáváme…)

Kubrt

Soude dle složení senátu, ani většinový systém by u nás dnes stabilní vládu nezajistil (dříve to plativalo).

Ferenc Futurista

Vzhledem k d’Hondtově metodě tu quasi-většinový systém máme dvacet let, hostejno, že jste si toho zatím neráčil všimnout. Což v kombinaci s většinově naprosto debilní populací nemůže prostě dopadnout dobře. Říkám to už léta – uznat, že sme parta nesvéprávných kreténů s hlavama vymetenejma bolševismem a požádat o mandátní správu nějakou civilizovanou zemi typu Německa, Holandska nebo tak něčeho. A samozřejmě sebrat všem Čechům volební právo, s výjimkou voleb na radnice. (hyperbola).

liberal shark

Německo je civilizovaná země ???? A z čeho tak račte usuzovat ?

Ferenc Futurista

z toho, jak to tam vypadá a funguje. myslím reálně vypadá a funguje, né apokalyptický retardovaný fantazie českejch vlastenců.

Dáda

Německo? Podívejte z jakých sraček po 2. válce Nemci vylezli. s jakým „stigmatem“ se musel národ vypořádat. Naproste zničená zem, včetně obyvatelsta. Čtvrtina území 40 let pod boleševickou koloniální správou. To, co dokázali Němci po 2. válce dosud zasluhuje hluboký obdiv. Ano nebylo vždy vše dokonalé, i tam se děly omyly a přešlapy.

AAA

ano, právě že quasi-, který v lepším případě generuje stojedničkové koalice, v horším to co máme teď

Petr

však se na mandátní správě už pilně pracuje – jen zatím drhne výběr, zda bude z Ruska či z Číny 🙁

Ušatá

Cítíte se dobře?

Václav

Že hlas pro vítěze voleb má větší váhu je ve většině demokracií a myslím, že je to dobře. Problém vidím spíše v tom, že náš systém prakticky neumožňuje vytváření předvolebních koalic.

Dáda

koalice dopředu se „znevýhodňuje“ tím, že má vyšší „práh“ ve vstupu do sněmovny… Náš volební systém je velmi nespravedlivý.

Ušatá

Ta trať i modernizace se odsouvá a táhne již pár desetiletí, takže viníků a příčin bude asi víc.