Železnice dostane navíc čtyři miliardy, umožní zahájit například přestavbu uzlu Pardubice
Stavba IV. koridoru Ševětín - Dynín v roce 2019. Autor: Petr Špetlák
Stát „látá díru“ v rozpočtu Správy železnic, který dosud nekryl všechny plánované stavby. Výbor Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) schválil
S tím se snad mělo počítat, ne? Spolupracuju na projektu už 2 roky. Neprojektuju nic do šuplíku.
• Zřízení výhybny Bartoušov
Tak tohle mě dost překvapilo.
Ta neměla být vůbec zrušena, měly se doplnit přestavníky a dálkové řízení.
Výhybky se vytrhaly, teď se budou za mnohonásobně větší prachy budou dávat zpět. Je to stejná absurdita, jakože tam a v Nemyčevsi byly zřízeny nové PZZ, ale bába je tam dál. Místo kolejového obvodu tam mačká tlačítko, jinak nic. Tu a tam ani to nezvládne. Hodně drahá sranda.
Jo cca 10 let jsem vyjížděl do Bartoušova proti stůj a hledal bábu uzavřenou na záchodě či zabitou. A ona jen čekala vlak z opačné strany….
A nebyla zrušena ještě v dobách, kdy se o pravidelném (taktově systémovém) křižování v Bartoušově ani nemluvilo?
Tihle mají anbici stavět VRT? To bude bomba!
Ambici.
Tak ono se dá předpokládat, že samotnou VRT bude platit stát, který si na to zřejmě půjčí.
Pokud VRT nezafinancuje nějaký OPD3, tak jí nikdo stavět nebude.
Někde se ty peníze ztrácí..je potřeba vybudovat takovou infrastrukturu, která je ekonomicky výhodná..když postavíte kilometry dlouhé zábradlí a kilometry dlouhé nástupiště tam, kde jednou za dvě hodiny jezdí 1 poloprázdná 810.. tak se není čemu divit. Pak zbytečné elektrifikace typu Šakvice-Hustopeče. Pak nejsou peníze pro přestavbu mnohem důležitějších uzlů a tratí (Pardubice, Česká Třebová..trať např. Brno-Přerov)..
S tím Brno-Přerov je to celkem prů*er..nakonec to vypadá, že se realizuje jen dvoukolejka Přerov – Nezamyslice, což je 4. a 5. stavba, protože dál k Brnu, což je 1. a 2. a 3. stavba se DÚR vystornovala a SŽ se finančně vyrovnalo se zpracovateli, a to už klidně bylo 90% DÚR hotové – jako důvody, co se k tomu uvádí jsou takové..nevím, no – níže citace SŽ: Objektivními důvody jsou změny zákonů týkajících se nakládání s odpady, které mají negativní vliv na investiční náklady stavby, a zpřesnění způsobu zakládání umělých staveb na základě doplnění inženýrsko-geologického průzkumu v oblasti přeložky… Číst vice »
To si snad dělají srandu..tento projekt zůstane tedy navždy dobrým snem..
Tak ono i na modernizaci trati Kojetín – Přerov hodilo vidle město Chropyně kvůli zrušení přejezdu. Takže zatím jediná možnost je stavbu rozdělit na úsek Chropyně (mimo) – Přerov (mimo).
Je tam navíc taky spor o to, co je nadřazeno – jestli Zásady územního rozvoje nebo Územní plán. ZÚR ZK je zpracován, ale nejsou tam detaily – jen čára železnice. ÚP dělá město Kroměříž a to údajně pozastavilo jeho aktualizaci taky kvůli tomu přejezdu – projektantem navržený podjezd se nelíbí starostce Chropyně a nechce to povolit dát do Územního plánu…….Takže se to celé buď zastaví nebo se bude čekat měsíce nebo roky podle politiky…….Nebo ? Neví někdo ?
Tam je problémů přece celá řada než jeden přejezd – EON nesouhlasil s TNS Vyškov a trvá pouze na TNS Nezamyslice, Blažovice, Holubice, Rousínov, Luleč, Vyškov zase trvají na kompletním vybudování P+R u každé zastávky na trati včetně osvětlení a příjezdových komunikací, Ivanovice na Hané chtějí prodlužovat podchod,. atd. atd. – SŽ udělala zatím tada to, že zaplatila na „skoro-dokončených“ DÚR jejich zpracovatelům 56 850 840,- + 53 194 149,- = 110 044 989,- Kč bez DPH z peněz daňových poplatníků, aniž by se dalo nějakým způsobem v projektu pokračovat ! Dle mých informací je aktuálně celá akce „u ledu“,… Číst vice »
Tak to je drsný těch cca 110 melounů a nebylo dokončeno ani DÚR…..To asi bude dříve ta VRT a současná trať se rozpadne.
to je takový problém aby se to nějak zašmelilo propadem na 160? Je to hned za stanicí, takže by to vadit nemuselo, na druhou stranu to mělo být zrušení bez náhrady? Nebo jaký je důvod že jsou proti tomu?
Kdyby tam všechno (alespoň většina vlaků) stavělo, tak možná, jinak propad na 160 v tomhle místě je blbost.
Jo, zábradlí v ceně 1% projetku, to je výrazná úspora. A tahat 5 autobusových linke k nádraží za městem to je taky logické. Nebo si mají přestupující ty dva kilometry dojít pěšky, dál než ve Valašském Meziříčí? Nebo tam bude pendlovat Regionova, která za den najezdí úctyhodných 35 kilometrů na lince a dalších 50 km režijně jako návoz/odvoz.
A o prodloužení jízdní doby jste neslyšel? Ani ne o tom, že prakticky dojde k redukci dopravy na trati Šakvice-Břeclav pro Os? Tak si něco zjistěte, a pak budu ochotný s vámi diskutovat.
Kde chtějí vzít 40-80mld. na přesun Brněnského hl. nádraží? Proč to schvalovali, když na to nejsou peníze?
Přesun Brněnského nádraží není v seznamu investic určitě do roku 2025.
Asi jste si sám odpověděl, že tento záměr (sám o sobě poměrně kontroverzní) bude realizován hned po objevení ložiska diamantů v blízkosti Brna.
Jestli někomu nestačí brněnské nádraží, ať pošle všechny tornáda, hydry, honeckery a podobné sračky do Tlumačova a nakoupí nízkopodlažní elektrické jednotky s rychlou výměnou cestujících. S tím a průjezdným modelem a nádraží vydrží navěky. Nakonec je hezky opravené a má i moderní zabezpečovací zařízení, takže je škoda ho opouštět… :)))
Když někteří mají stále představu šetření v tom smyslu, že v Brně odstoupí střídavá loko, do Třebové pojede dvousystém a tam odstoupí. Aby se s dvousystémy neplýtvalo, pojede ze Třebové stejnosměrná. A když se pojede přes HavloBrod, tak bude statčit jedna střídavá a jedna dvousystémová, posunovací loko prostě je.
To by někdo musel prvně ten průjezdný model zavést, prozatím to dělá asi jenom Regiojet, možná některé vlaky na Tišnov. Další věc, která by se musela udělat je úprava počtu kolejí tratí vedoucích na jih, tedy Komárovská a Chrlická by musely do nádraží vstoupit jako levostranná dvojkolejka, pak by musela vstupovat břeclavská trať jako pravostranná dvojkolejka pak by musela být střelická trať jako levostranná dvojkolejka s tím že se na Heršpice vedou tři koleje a na mostě by to už muselo být nějak poskládané na 4 koleje. Pak by se muselo také udělat něco se zapojením kusých nástupišť, teď je… Číst vice »
On už ten průjezdný model _byl_ _zaveden_ před dávnými léty. Jen někteří to ještě nevzali na vědomí.
Mezi 7:00 a 8:00 z celé linky S3 končí na Hlavním 0 (slovy NULA) ze 4 spojů. Ukončen na Hlavním je pouze vlak linky R9 od Břeclavi. https://www.idsjmk.cz/jrady/S3.pdf?date=15.12.2019
Obobně od 7:00 do 8:00 pro linku S2 platí, že na Hlavním končí 0 ze 2 spojů. Ukončen na Hlavním je pouze vlak linky R12 od Olomouce. https://www.idsjmk.cz/jrady/S2.pdf?date=23.12.2019
Co se týká polohy nádraží, tak v současnosti jsou od severu 2+1 linky Eska a od jihu 3 linky Eska. Od severu zaústěná +1 vlárská linka úvraťuje v Židenicích. Od jihu +1 (západu) vedená linka od Střelic jezdí na kusé koleje k Poště. Průjezdná linka směrem do Vyškova končí v Křenovicích, horním nádraží. A to proto, že z Blažovic do Vyškova vede jediná kolej, na které není místo. po odsunutí nádraží budou ze seevru zaústěny 4+1 linky a z jihu 2+0 linky. Před plus je linka páteřní (tj, od Tišnova, Blanska, Vyškova a Křenovic), za plus je linka z Vláry… Číst vice »
A jak to má být co do počtu spojů, což je možná důležitější údaj než počet linek? I na velmi dlouhých linkách jezdí vozy s uzavřeným WC, jízdní doba mezi Prahou a Bohumínem nebude myslím o tolik jiná než je to z Prahy do Budapešti. Průjezd někam dál je třeba z důvodu aby se neobsazovaly nedostatkové koleje před budovou, pokud bude změněno zapojení kusých nástupišť (dvojkolejně) a eventuálně se přestaví nádraží v Heršpicích a bude tam pro to zázemí, tak problém tak velký nebude. Otázka je, teď když to vypadá že z té tratě na Vyškov sejde, jestli by se… Číst vice »
Nejsou chechtáky na modernizaci Roztok, financování přestavby Pardubic doposud nebylo zajištěné, výhled na další roky je bídný apod. Nakolik je, prosím, možné brát v kontextu těchto zpráv vážně úvahy o výstavbě VRT v ČR v horizontu řekněme 25 let? Obzvláště za situace, kdy výstavba plánované sítě RS je odhadována zhruba na 1,5násobek celkové sumy, která šla ze SFDI do železnice (a to jak na stavby, tak na údržbu) za posledních 20 let…
Já mysllím, že jste si odpověděl sám, kdo to trochu sleduje tak ví jak je výstavba VRT pravděbodobná a nejen jich ale i tunelů v Berouně, Brandýse n.O., Budějovic nebo Brno-Přerov…
Brno-Přerov prý padlo na úrovni DÚR a souhlas, Beroun ani Budějky mi moc optimistické nepříjdou. Budeme rádi za Běchovice-Poříčany, Plzeň-Stod, záchranu pravobřežky před rozpadem a možná salámová dostavba VoChocu během dalších 20 let…
Z celé sítě VRT se postaví akorát tak právě ty Běchovice-Poříčany a to ještě v osekané variantě. Dál se bude už jen udržovat skanzen, bo na víc už nebudou chechtáky. Maximálně se občas postaví něcdo, kde bude bota tlačit nejvíc. Jo, a rekonstrukce nádražní budovy poze v případě, kdy se za pomoci dotace uvnitř zřídí pekárna koblih.
I kdyby celou VRT síť zaplatila EU tak nebudeme mít ani na její údržbu. Stát má problém ufinancovat údržbu stávajících koridorú.
Špatné nastavení priorit, nic víc. Zdroje jsou, jenže alokace je mizerná.
Kdyby si vláda uvědomovala strategickou funkci dráhy, tak by na ni dala víc než usmolených 40 mld. Chápu, že Svoboda jako jeden z mála šéfů státních organizací zatím politické přetřesy ustál bez ztráty kytičky, ale takhle očividně (a opakovaně) by Andrejovi lízt do zadku nemusel..
Hospodský řeči… Železnice má 8-9x menší výkony než silniční doprava a jde do ní polovina investic. To je podpora tak „strategická“, že je pomalu až nelogická.
A Svoboďák je v tý funkci první, co začal koncepčně pracovat. Pokud pošle Andreje hrdě do prdele, na jeho místo nastoupí další dálkově řízený pablb z Anofertu. To chcete?
Přesný postřeh. Tak to je.
ANO bude Líp jak slyšíme, když náhodou nespí a sní.
Pěkná hovadina.
Neříkáte pravdu. Např. Nákladní doprava je v poměru 1:3 ve prospěch silnice. S ohledem na strategii, kdy se chce ještě více přeprav dostat na železnici, tak ty rozpočtové objemy rozhodně nejsou nelogické..
Jenže zrovna na nákladní dopravu stát dlabal úplně, až do vzniku ŽESNAD.
Ty 4 mld. jsou kapka v moři bohužel. Všichni přeci vědí, že celková infrastruktura v ČR je dlouhodobě podfinancovaná. Je otázkou času, kdy se to projeví ekonomicky. Kdyby se třeba peníze, co jsou do slev použily na zlepšování infrastruktury, mělo by to stejný nebo možná lepší výsledek na počet přepravených cestujících a nákladu.
A to ještě je modernizace tratě Brno – Zastávka oproti dřívějším předpokladům rozdělena do dvou etap, takže o to méně peněz na ni bude v tomto roce potřeba (bude se pracovat jen v úseku Brno – Střelice). Jinak by bylo potřeba přidat ještě o něco více.
Na druhou stranu, takto se tam bude výlukovat o to déle; a oproti verzi „všechno udělat v celém úseku během dvou let“ bude potřeba zajistit financování pro úsek Střelice – Zastávka v letech pozdějších (dle předpokladu 2022 + 2023).
Spolek Voda z Tetčic blokuje modernizaci trati Brno-Zastávka už 15 let. Nedivím se SŽ(DC), že se stavbu rozhodla rozdělit (a měla to udělat dřív), aby byl vyřešen alespoň úsek do Střelic. Jelikož pro druhou část bude potřeba vykoupit pozemky pro druhou kolej, tak se v roce 2022 určitě nezačne.
To má logiku. Ale řekněte to těm tam.
Vodník z Tetčic snad také jednou uschne.
Only the good die young,
but the evil seems to live forever.
Peněz ubývá a MD to látá jak se dá. Co je ale také problém, že stavební firmy/projektanti mají hodně práce a je jim jedno, nebo taky trošku schválně zakázky hooodně předražují a je jim jedno, že je to drahé …..
Tady je příklad:
https://zdopravy.cz/o-43-drazsi-nez-rozpocet-sprava-zeleznic-zrusila-soutez-na-modernizaci-stanice-roztoky-nema-na-ni-penize-42222/
Hmm jiná zakázka zase vyšla levněji než rozpočet.
Firmy mají hodně práce…. zakázky schválně předrazuji a je jim jedno, že je to drahé
To je úvaha, panečku. Říká se tomu podnikání a tvorba zisku. Přes řadu pokusů zatím nikdo funkcnejsi ekonomicky model nevymyslel.
To tak v ekonomice funguje: když nestíhám, tak zdražuju, aby se nehrnulo tolik zakázek, když nemám co dělat, tak zlevňuju, abych je přilákal. Prostě záporná zpětná vazba, která se snaží regulovat množství zakázek na tak akorát a stabilizuje tím chod firmy.
Navíc práce v kalupu s sebou přináší rizika (ať už že se to nestihne nebo že se něco pos**e), a do rizika nikdo zadarmo nejde.
Nebo máte nějakej lepší nápad…?
Tak ono je s tím spojené i růst mezd a nedostatek pracovníků skoro ve všech oborech. Což samozřejmě firmy promítnou do celkové ceny.
Ono je taky otázka, s jakou cenou práce projekty počítají.
Spíš tolik nejde o zdražování samotné jednotlivé zakázky, jako o systematické zavádění norem a předpisů, vyžadujících zbytečně drahá řešení. Modernizovat by se dalo určitě i s mnohem menší tonáží betonu a železa.
Zkuste ty možné úspory někde najít. Identifikovat co vyžaduje ty vysoké objemy betonu a železa, konkrétně jaká regulace, pak se podívejte jestli tam je levnější řešení.
Peněz na investice ubývá a na sociální dávky přibývá. ANO bude Líp.
Kdyby šlo každý rok do infrastruktury 6 mld navíc místo do slev na jízdném… dnes bohužel pouze krásný sen.
Nejsem příznivce Babiše, ale slevy na jízdném mají i několik pozitiv:
1. Představují pro dopravce peníze navíc především na obnovu vozového parku.
2. Daří se více naplnit i okrajovější vlaky, byť za cenu přeplnění špičky.
3. Růst cestujících vede k růstu nabídky spojů. Třeba u nás na divokém severu je to proti loňsku velmi pozitivní změna.
4. A v neposlední řadě dostávají slevy z aut do vlaků dvě skupiny podprůměrných řidičů – mladé a důchodce, takže nepatrně přispívají k vyšší bezpečnosti silniční dopravy.
To mi jako chtějí zdělit že na ty pardubky doteď nebyl cash? I když to koridor potřebuje už jak prase drbání? Stejně jako uzel ČT..
Železnice není jen koridor a jen trať z Práglu do Ostravy.
I když je mi jasné, že cokoli co NEVEDE do Prahy ( ať silnice nebo železnice) Pražáky nezajima, protože to nepotřebují
Nějak mi přijde, že tu dráhu vytěžují spíš lidi, kteří nejsou z Prahy a proto do ní jezdí. 🙂 Že by Pražáci nejak masivně objevovali kouzla provinčních měst a houfně tam jezdili se mi moc nezdá…
Možná by se ale měli zajímat. Možná by někteří přestali být tak zabednění.
Přes Prahu jezdíme i my vidláci 🙂 někam Jezdí tam nejvíce spojů ze všech směrů a je to nejlogičtější přestupní uzel.
I když jsem Pražan (je třeba rozdělovat, Pražan je rodilý a Pražák je náplava), chápu potřebu kvalitní infrastruktury i na Moravě. Například D55 ze Starého Města do Hodonína je zapotřebí víc než dost a divím se, že se v tom skoro nic neděje.
Pražák je akorát hovorová forma slova Pražan. Znamená to to samé.
Tak já vám Sdělím jedno malé tajemství. Většina připravovaných staveb se dělá s tím, že půjde do šuplíku. Nejsou peníze na dopravní stavby.
Ale SŽDC má alespoň dost šuplíkových staveb, které může spustit hned, jakmile se někde objeví peníze (od vády, z EU…).
ŘSD oproti tomu má peníze, ale projekty nemají povolení, takže se nestaví.
Je třeba objektivně dodat, že s povolením je to na železnici obecně poněkud jednodušší, většina staveb jsou modernizace a bohužel ne novostavby.
Na ten Bartoušov jsem zvědavý.
Jestli pak přesunou část křižování do Hrubé Skály jak mají v plánu.
Počítají v Bartoušově s DOZ nebo tak bude výpravčí?
Jak souvisí Bartoušov s křižováním na 041?
V Bartoušově bude výpravčí.
Posunutí časových poloh v Jičíně HKR – TUV vs JCN – NBK. Víc to bude vidět až se zruší úvrať v TUV ale v plánu to je. Naopak přesun křižování do Libuně a lepší návaznost na os Paka – Boleslav nebude.
Ve špičce nemáte v takovém modelu kde křižovat v půl (chybí Železnice). I v sedle by bylo Ostroměř – Hrubá Skála dost s jazykem na vestě, bez nového SZZ v HS bych to považoval za neproveditelné.
Doufám, že když se bude dělat například nádraží Pardubice, bude v rámci dopravního uzlu udělaná příprava pro větší počet traťových kolejí na trase Praha – Česká Třebová.
Ano přes Hradec.
To naráží na problém, že v Kolíně na 4 koleje není místo. Jědině při zbourání radnice na náměstí. A není to jediné úzké místo.
Jestli další koleje, tak jinudy.
Místo tam je, pokud zbouráte ty podivné baráčky u vody a zrušíte cestu, těsně, ale vleze se to.
Nebude.
Bude druhá kolej přes Chlumec a Týniště (možná)
Bez 3. a 4. koleje Ústí-Třebová to bude o ničem.
To by pak muselo být z Prahy do Kolína těch kolejí asi tak šest…
Ale v plánu je (přinejmenším bylo) udělat zastávku na východním konci nádraží, protože je blíž k centru, a dotáhnout tam obracáky od Hradce.
V DÚR Uzlu Pardubice je pouze příprava na zastávku, přičemž dostavba se má provést s Chrudimskou spojkou.
Spojka do Chrudimi už dávno padla.
Ano, ale VOCHOC.
Jé. Toho by mohl využít PK a koupit z toho vlaky. Podobně jako JMK. 🙁
Jak může z příspěvku pro SŽ někdo kupovat vlaky? Zapracujte na pochopení textu.
a co kdyby si soukromí dopravci a kraje koupili např. vlečkové a manipulační vlaky – to by bylo zcela pro ně výnosné terno!!!