Letecké společnosti Letectví

Wizz Air potichu změnil podmínky pro přepravu zavazadel, odbavení v Budapešti zkolabovalo

Airbus A320 v nátěru společnosti Wizz Air. Foto: Wizz Air
Airbus A320 v nátěru společnosti Wizz Air. Foto: Wizz Air

Největší středoevropská nízkonákladová letecká společnost Wizz Air od pátku nečekaně změnila podmínky pro přepravu palubních zavazadel. Způsobila tím ale velké komplikace při odbavení cestujících, zejména na své hlavní základně v Budapešti.

Wizz Air i nadále povoluje cestujícím na palubu jedno zavazadlo zdarma, dvě v případě cestujících, kteří si připlatí za službu přednostního nástupu.  V pátek ale firma změnila podmínky pro přepravu zavazadel. Podle nich musí cestující, kteří si nekoupili přednostní nástup do letadla, nechat odbavit zavazadlo zdarma na přepážce, pokud se nevejde pod sedačku.

Bez služby přednostního nástupu mohou na palubu pouze cestující se zavazadlem do velikosti 40 x 30 x 18 centimetrů, větší zavadlo do rozměrů 55 x 40 x 23 cm musí projít zdarma odbavením před bezpečnostní kontrolou.

Wizz Air ale pravidla změnil zcela nečekaně den poté, co nové podmínky pro přepravu zavazadel zveřejnil Ryanair. Oba dopravci od tohoto kroku (v případě Ryanairu zpoplatněného) očekávají redukci možných zpoždění.

Spousta lidí o změně nevěděla, připraven na nová pravidla zjevně nebyl ani personál. Server Fly4free.pl upozornil na chaos, který nastal v sobotu ráno na hlavní základně Wizz Airu v Budapešti. Na ranní odletovou vlnu otevřel Wizz Air pouhých pět přepážek.

Spousta lidí se do letadla vůbec nedostala, velká část letů odletěla se značným zpožděním. Na jiných letištích dosud běží odbavení postaru, kufr přebírají pracovníci handlingu až před nástupem do letadla.

7 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Je dobře, že ta velká zavazadla neprochází přes běžnou bezpečnostní kontrolu, tam totiž musí splňovat náležitosti pro palubní zavazadlo a to byl vlivem špatné informovanosti cestujících problém. Tolik zbytečně zabavených tekutin a na palubu nepřípustných předmětů… a všichni říkali to stejné: „oni nám řekli, že to půjde dolů…“ (a takový překvapený cestující pak zablokuje stanoviště bezpečnostní kontroly na dlouhé minuty) Rayanair a Wizzair byly pro provoz letiště opravdovou brzdou a to se snad teď narovná.

  • No, už by to pro mě byl pomalu důvod hledat „normální“ letenky …
    Není mi 17-19, abych sebou nechal smýkat ve snaze o nejlevnější letenku – přijít na letiště a nová pravidla?
    Ani nová pravidla co půlrok a oznámená čtvrt roku předem by mě nebavilo studovat

  • V clanku je uvedeno, ze wizz air nadale povoluje dve zavazadla zdarma, co je to za nesmysl? Pri koupi letenky je v cene pouze jedno prirucni rozmeru 55x50x23, to druhe menso v cene neni. Tak se chci zeptat bud jsem blba ja nebo ten co psal ten clanek. Muze mi to nekdo objasnit?
    Dekuji

    • V textu to bylo popsáno poněkud zmateně, teď už je to snad popsáno jasně. Děkuji za upozornění.

  • To je jasný kartel – chtějí co nejlevnější letenky aby byli vepředu ve vyhledávačích a pak si to doúčtují na dalších poplatcích.
    Ti lidé co si doposud vystačili s kabinovým zavazadlem (v základní ceně letenky nikoliv zdarma) jim dělali čáru přes rozpočet, tak jim k rozsazování ještě doúčtují zavazadlo. Je to vlastě taková promoakce na priority.
    Tyhle aerolinky (RA a WA) si zdaleka nekonkurují tak jak by se mohlo zdát, spíše se doplňují.

    • Ale je to asi správná cesta, jak z to průšvihu vyjít. Cena letenek i s Priority Q je dnes levnější, než samotná letenka ještě pár let nazpátek. A pokud si někdo chce připlatit, musí mu letecká společnost nabídnout lepší servis. Jinak nebude mít důvod si připlácet. A pokud někdo chce letět za pár euro, stejně mu tá možnost zůstane, jenom ne v tom rozsahu služeb, jakou má někdo jiný s vyšší cenou letenky.

Newsletter

Partneři


Výběr editora