Železnice Zprávy

Velký přehled: Jak kraje zadávají železniční obslužnost? Většinou přímo bez soutěže

Regionova. Ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Regionova. Ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Příští rok vyprší krajům desetileté smlouvy s Českými drahami. Ministerstvo dopravy si při té příležitosti z vlastní iniciativy sestavilo přehled o tom, jakým způsobem kraje přistoupí k zajištění obslužnosti pro další období. Výsledek je jasný, jednoznačně převažují přímá zadání. Na to kraje mají právo až do roku 2023, což je nejzazší termín pro zadání desetiletých smluv na přímo. Cestou soutěží se vydal například Jihočeský kraj, který ale nakonec oba velké tendry zrušil. Přihlásily se pouze České dráhy s cenou, kterou kraj neakceptoval. Přímé zadání nicméně neznamená automatický podpis smlouvy s Českými drahami, jak se ukázalo v Ústeckém kraji. Část tamních výkonů má zajišťovat RegioJet. Deník Zdopravy.cz přináší údaje tak, jak je nashromáždilo ministerstvo dopravy.

kraj platnost od období úsek trati/oblast postup Poznámka
Jihočeský  JŘ 2019/2020 15 let „Motorová trakce“ nabídkové řízení Aktuálně zrušeno
190 Číčenice – Horažďovice předměstí; Protivín – Písek;
191 Nepomuk – Blatná;
200 Březnice – Písek;
201 Tábor – Ražice;
203 Březnice – Strakonice;
224 Tábor – Pacov
JŘ 2019/2020 15 let „Elektrická trakce“ nabídkové řízení Aktuálně zrušeno
190 České Budějovice – Horažďovice předměstí, Protivín – Písek město;
195 Rybník – Lipno nad Vltavou;
196 České Budějovice – Horní Dvořiště (-Summerau);
199 České Budějovice – České Velenice (-Gmünd NÖ);                                                                                                           201 Ražice – Písek – Písek město;
220 České Budějovice – Tábor;
225 Veselí nad Lužnicí – Počátky-Žirovnice;
226 Veselí nad Lužnicí – České Velenice
JŘ 2019/2020 5 let “Motorová trakce úzkokolejná železnice“ přímé zadání specifický rozchod
228 Jindřichův Hradec – Obrataň;
229 Jindřichův Hradec – Nová Bystřice
JŘ 2019/2020 10 let 202 Tábor – Bechyně přímé zadání specifická trakce
Jihomoravský 1.1.2020 3-6 let* celé území Jihomoravského kraje nabídkové řízení *trvání dle dodávky vozidel pro kraj, dále nabídkové řízení
Karlovarský JŘ 2019/2020 10 let celé území kraje přímé zadání současným dopravcům
Královéhradecký 8.12.2018 3 roky 045 Trutnov – Svoboda nad Úpou přímé zadání
1.1.2022 * zbytek kraje * *nebylo rozhodnuto o způsobu výběru
Liberecký JŘ 2019/2020 10 let linky do Ústeckého kraje přímé zadání ve spolupráci s Ústeckým krajem
JŘ 2019/2020 2 linky mimo spolupráci se sousedními regiony* přímé zadání *další postup po dvouletém období není rozhodnut
Moravskoslezský JŘ 2023/2024 4 roky Ostrava hl. n. – Frýdek-Místek – Frenštát nabídkové řízení další postup není rozhodnut
Olomoucký 1.1.2020 120 měsíců provozní soubor vlaky Haná přímé zadání
1.1.2020 120 měsíců provozní soubor vlaky v nezávislé trakci přímé zadání
1.1.2023 180 měsíců elektrická síť – stará infrastruktura nabídkové řízení 1.1.2020-31.12.2012 přímé zadání
1.1.2023 180 měsíců elektrická síť – nová infrastruktura nabídkové řízení 1.1.2020-31.12.2012 přímé zadání
Pardubický XII.2018 10 let celé území Pardubického kraje přímé zadání
Plzeňský JŘ2020/2021 15 let P2 Beroun – Plzeň – Klatovy nabídkové řízení
JŘ2020/2021 * Oblast Plzeňsko nabídkové řízení *podmínky dle výsledku P2
JŘ2020/2021 * Oblast Pošumaví a Český les Nabídkové řízení *podmínky dle výsledku P2
Středočeský a Praha JŘ 2019/2020 * celé území Středočeského kraje přímé zadání *nabídková řízení po spuštění IDS SK na celém území kraje a Systém jednotného tarifu
Ústecký JŘ 2019/2020 10 let celé území kraje přímé zadání* *neformální poptávky trhu
Vysočina JŘ 2019/2020 10 let celé území kraje Vysočina přímé zadání* *na základě tržních konzultací
Zlínský JŘ 2019/2020 6 let trať 303 Kojetín – Val. Meziříčí prodloužení stávající smlouvy* * z důvodu pravidel dotace na vozidla
JŘ 2019/2020 10 let Zlínský kraj východ přímé zadání
JŘ 2019/2020 4 roky (prodloužení až na 10)* elektrická vozba přímé zadání *prodloužení dle vývoje úprav infrastruktury
JŘ 2019/2020 4 roky (prodloužení až na 10)* Zlínský kraj střed přímé zadání *prodloužení dle vývoje úprav infrastruktury

10 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • dotaz na redakci- v tabulce třeba na trať 303 je uvedeno 6let, třeba soukromník tady píše, že vše zůstane stejné, ale kraj slíbil zvýšit takt na 1 hodinu. Nemá redakce kontakt na soukromníka a z jakýho zdroje čerpá.

  • V jihočeském kraji jsou odbornici na výběrové řízení. Stanovili takové nesmyslné podminky, ze se logicky prihlasili jen CD. Na trasách, kde standardně jezdi 810 zábavné portaly apod.
    Pokud by zadali pouze prepravni kapacitu a wifi, tak se prihlasi všichni.

    • V tom to není, mnozí doufali v doplnění prostředků do OPD 2 ve výši přes 10 miliard korun, ale babišoťoková slibotechna se zasekla, takže proto jen České dráhy, které si jako jediné mohou dovolit zakoupit poptávané nové soupravy za své. Částka, kterou nabídly ČD je vyšší, než kraj očekával, ale když si uvědomíme, že v Ústeckém kraji bude jezdit Jančura s repasy za 150,-Kč na km, tak vyšší částka za nové, moderní soupravy byla odpovídající. Rozpočet kraje s takovou částkou nepočítal, ale nejspíš měl…

  • Ve zlínském kraji čd zachránily žraloci. Nevím, ale kde se vezme další a ten zvyšující takt. tuším, že k sharkovi nic se nedá připojit aby to komunikovalo a je v tom výběrku tohle napsáno? Zlínský krak podle mojich propočtů by potřeboval asi deset sharků, nebo je dost obtížný zapojovat regionovu za sharka a vždy to udělá asi deset minut sekyru.

    • On se někde spojuje Žralok s Regionovou? Hmmm. Vidím, že Váš dodavatel má evidentně kvalitní matroš 😀 Ale zase to vysvětluje ty Vaše příspěvky zde 😀

      • V hulíně asi regionova jela místo sharku nebo byla pokažená, fíra vytáhl ten segment který si vozí každý shark ve vnitřku, podívejte se na oběhy a když tak diskutujte slušně a po technické stránce stručně. Jinak se shark spojuje v otrokovicích a co když jeden shark nejede? Viděl jste někdy plně obsazenou 81O s vlečnákem, která táhla hektora carga a posunovač byl v 010 a navigoval fíru po vysílačce. Ne? a proč vůbec na zdopravy chodíte? prudit?když o dopravu se vůbec nezajímáte.

        • Vy se pořád ztrapňujete. Vaše příspěvky nemají nic společného s fakty.
          Pouze Vaše domněnky….Většinu uhájí Čd.
          A ináč to na valachách pravíme takto-Pane Bože, proč si dal dušu do barana.
          Hezký den a nebuďte trapný.

          • Přečtite si to ještě jednou a článek, vy nečtete článek a nevidíte na co jsem založil diskuzi a když jste začal napadat, tak nám řekněte co by čd musely zaplatit kdyby sharky skončily ve zlínským kraji, nebot byly pořízeny z eu peněz. Máte to napsaný i ve vnitřku soupravy.
            Ještě jednou, to nejsou domněnky, to jsou fakta, i v článlku je to vysvětleno.

            • Vážený, i po roce 2019 budou jezdit na výkonech jako dosud, vy opravdu nevíte co píšete, zamyslete se nad sebou…..O problematice vozidel pořízených z Rop nevíte nic, stejně tak o jakékoli věci týkající se dopravy provozované v závazku veřejné služby.Vězte, že já ano, pracuji v daném oboru. Ještě jednou přeji hezký den a toto byla moje poslední reakce na vás, ostatně jako dalších diskutujících, kterým jste pro smích.

              • vážený pane soukromníku tenhle článek je o výběrových řízení od prosince 2019-dále je tam tabulka a jak můžete vědět jestli za tři roky kraj nezvedne takt přímých linek mezi okresy? Jestli vy pracujete v oboru, tak napište, jestli v dané době hájení je schopno čd dodat do zlínského kraje soupravy co zvýší takt mezi městy na 1hodinu nebo dvouhodinový takt je nedostatečný a ještě napište po dokončení dvoukolejky co tam bude za elektriku jezdit, když děláte v oboru a víte vše co druzí nevědí.

Newsletter

Partneři


Výběr editora