Velký přehled: Jak kraje zadávají železniční obslužnost? Většinou přímo bez soutěže

Regionova. Ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářRegionova. Ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Příští rok vyprší krajům desetileté smlouvy s Českými drahami. Ministerstvo dopravy si při té příležitosti z vlastní iniciativy sestavilo přehled

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr.R

dotaz na redakci- v tabulce třeba na trať 303 je uvedeno 6let, třeba soukromník tady píše, že vše zůstane stejné, ale kraj slíbil zvýšit takt na 1 hodinu. Nemá redakce kontakt na soukromníka a z jakýho zdroje čerpá.

noerf

V jihočeském kraji jsou odbornici na výběrové řízení. Stanovili takové nesmyslné podminky, ze se logicky prihlasili jen CD. Na trasách, kde standardně jezdi 810 zábavné portaly apod.
Pokud by zadali pouze prepravni kapacitu a wifi, tak se prihlasi všichni.

Vladimír S.

V tom to není, mnozí doufali v doplnění prostředků do OPD 2 ve výši přes 10 miliard korun, ale babišoťoková slibotechna se zasekla, takže proto jen České dráhy, které si jako jediné mohou dovolit zakoupit poptávané nové soupravy za své. Částka, kterou nabídly ČD je vyšší, než kraj očekával, ale když si uvědomíme, že v Ústeckém kraji bude jezdit Jančura s repasy za 150,-Kč na km, tak vyšší částka za nové, moderní soupravy byla odpovídající. Rozpočet kraje s takovou částkou nepočítal, ale nejspíš měl…

Petr.R

Ve zlínském kraji čd zachránily žraloci. Nevím, ale kde se vezme další a ten zvyšující takt. tuším, že k sharkovi nic se nedá připojit aby to komunikovalo a je v tom výběrku tohle napsáno? Zlínský krak podle mojich propočtů by potřeboval asi deset sharků, nebo je dost obtížný zapojovat regionovu za sharka a vždy to udělá asi deset minut sekyru.

Martin N.

On se někde spojuje Žralok s Regionovou? Hmmm. Vidím, že Váš dodavatel má evidentně kvalitní matroš 😀 Ale zase to vysvětluje ty Vaše příspěvky zde 😀

Petr.R

V hulíně asi regionova jela místo sharku nebo byla pokažená, fíra vytáhl ten segment který si vozí každý shark ve vnitřku, podívejte se na oběhy a když tak diskutujte slušně a po technické stránce stručně. Jinak se shark spojuje v otrokovicích a co když jeden shark nejede? Viděl jste někdy plně obsazenou 81O s vlečnákem, která táhla hektora carga a posunovač byl v 010 a navigoval fíru po vysílačce. Ne? a proč vůbec na zdopravy chodíte? prudit?když o dopravu se vůbec nezajímáte.

soukromnik

Vy se pořád ztrapňujete. Vaše příspěvky nemají nic společného s fakty.
Pouze Vaše domněnky….Většinu uhájí Čd.
A ináč to na valachách pravíme takto-Pane Bože, proč si dal dušu do barana.
Hezký den a nebuďte trapný.

Petr.R

Přečtite si to ještě jednou a článek, vy nečtete článek a nevidíte na co jsem založil diskuzi a když jste začal napadat, tak nám řekněte co by čd musely zaplatit kdyby sharky skončily ve zlínským kraji, nebot byly pořízeny z eu peněz. Máte to napsaný i ve vnitřku soupravy.
Ještě jednou, to nejsou domněnky, to jsou fakta, i v článlku je to vysvětleno.

soukromnik

Vážený, i po roce 2019 budou jezdit na výkonech jako dosud, vy opravdu nevíte co píšete, zamyslete se nad sebou…..O problematice vozidel pořízených z Rop nevíte nic, stejně tak o jakékoli věci týkající se dopravy provozované v závazku veřejné služby.Vězte, že já ano, pracuji v daném oboru. Ještě jednou přeji hezký den a toto byla moje poslední reakce na vás, ostatně jako dalších diskutujících, kterým jste pro smích.

Petr.R

vážený pane soukromníku tenhle článek je o výběrových řízení od prosince 2019-dále je tam tabulka a jak můžete vědět jestli za tři roky kraj nezvedne takt přímých linek mezi okresy? Jestli vy pracujete v oboru, tak napište, jestli v dané době hájení je schopno čd dodat do zlínského kraje soupravy co zvýší takt mezi městy na 1hodinu nebo dvouhodinový takt je nedostatečný a ještě napište po dokončení dvoukolejky co tam bude za elektriku jezdit, když děláte v oboru a víte vše co druzí nevědí.