Velký přehled: Jak kraje zadávají železniční obslužnost? Většinou přímo bez soutěže

Regionova. Ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářRegionova. Ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Příští rok vyprší krajům desetileté smlouvy s Českými drahami. Ministerstvo dopravy si při té příležitosti z vlastní iniciativy sestavilo přehled

Příští rok vyprší krajům desetileté smlouvy s Českými drahami. Ministerstvo dopravy si při té příležitosti z vlastní iniciativy sestavilo přehled o tom, jakým způsobem kraje přistoupí k zajištění obslužnosti pro další období. Výsledek je jasný, jednoznačně převažují přímá zadání. Na to kraje mají právo až do roku 2023, což je nejzazší termín pro zadání desetiletých smluv na přímo. Cestou soutěží se vydal například Jihočeský kraj, který ale nakonec oba velké tendry zrušil. Přihlásily se pouze České dráhy s cenou, kterou kraj neakceptoval. Přímé zadání nicméně neznamená automatický podpis smlouvy s Českými drahami, jak se ukázalo v Ústeckém kraji. Část tamních výkonů má zajišťovat RegioJet. Deník Zdopravy.cz přináší údaje tak, jak je nashromáždilo ministerstvo dopravy.

kraj platnost od období úsek trati/oblast postup Poznámka
Jihočeský  JŘ 2019/2020 15 let „Motorová trakce“ nabídkové řízení Aktuálně zrušeno
190 Číčenice – Horažďovice předměstí; Protivín – Písek;
191 Nepomuk – Blatná;
200 Březnice – Písek;
201 Tábor – Ražice;
203 Březnice – Strakonice;
224 Tábor – Pacov
JŘ 2019/2020 15 let „Elektrická trakce“ nabídkové řízení Aktuálně zrušeno
190 České Budějovice – Horažďovice předměstí, Protivín – Písek město;
195 Rybník – Lipno nad Vltavou;
196 České Budějovice – Horní Dvořiště (-Summerau);
199 České Budějovice – České Velenice (-Gmünd NÖ);                                                                                                           201 Ražice – Písek – Písek město;
220 České Budějovice – Tábor;
225 Veselí nad Lužnicí – Počátky-Žirovnice;
226 Veselí nad Lužnicí – České Velenice
JŘ 2019/2020 5 let “Motorová trakce úzkokolejná železnice“ přímé zadání specifický rozchod
228 Jindřichův Hradec – Obrataň;
229 Jindřichův Hradec – Nová Bystřice
JŘ 2019/2020 10 let 202 Tábor – Bechyně přímé zadání specifická trakce
Jihomoravský 1.1.2020 3-6 let* celé území Jihomoravského kraje nabídkové řízení *trvání dle dodávky vozidel pro kraj, dále nabídkové řízení
Karlovarský JŘ 2019/2020 10 let celé území kraje přímé zadání současným dopravcům
Královéhradecký 8.12.2018 3 roky 045 Trutnov – Svoboda nad Úpou přímé zadání
1.1.2022 * zbytek kraje * *nebylo rozhodnuto o způsobu výběru
Liberecký JŘ 2019/2020 10 let linky do Ústeckého kraje přímé zadání ve spolupráci s Ústeckým krajem
JŘ 2019/2020 2 linky mimo spolupráci se sousedními regiony* přímé zadání *další postup po dvouletém období není rozhodnut
Moravskoslezský JŘ 2023/2024 4 roky Ostrava hl. n. – Frýdek-Místek – Frenštát nabídkové řízení další postup není rozhodnut
Olomoucký 1.1.2020 120 měsíců provozní soubor vlaky Haná přímé zadání
1.1.2020 120 měsíců provozní soubor vlaky v nezávislé trakci přímé zadání
1.1.2023 180 měsíců elektrická síť – stará infrastruktura nabídkové řízení 1.1.2020-31.12.2012 přímé zadání
1.1.2023 180 měsíců elektrická síť – nová infrastruktura nabídkové řízení 1.1.2020-31.12.2012 přímé zadání
Pardubický XII.2018 10 let celé území Pardubického kraje přímé zadání
Plzeňský JŘ2020/2021 15 let P2 Beroun – Plzeň – Klatovy nabídkové řízení
JŘ2020/2021 * Oblast Plzeňsko nabídkové řízení *podmínky dle výsledku P2
JŘ2020/2021 * Oblast Pošumaví a Český les Nabídkové řízení *podmínky dle výsledku P2
Středočeský a Praha JŘ 2019/2020 * celé území Středočeského kraje přímé zadání *nabídková řízení po spuštění IDS SK na celém území kraje a Systém jednotného tarifu
Ústecký JŘ 2019/2020 10 let celé území kraje přímé zadání* *neformální poptávky trhu
Vysočina JŘ 2019/2020 10 let celé území kraje Vysočina přímé zadání* *na základě tržních konzultací
Zlínský JŘ 2019/2020 6 let trať 303 Kojetín – Val. Meziříčí prodloužení stávající smlouvy* * z důvodu pravidel dotace na vozidla
JŘ 2019/2020 10 let Zlínský kraj východ přímé zadání
JŘ 2019/2020 4 roky (prodloužení až na 10)* elektrická vozba přímé zadání *prodloužení dle vývoje úprav infrastruktury
JŘ 2019/2020 4 roky (prodloužení až na 10)* Zlínský kraj střed přímé zadání *prodloužení dle vývoje úprav infrastruktury
Tagy kraje obslužnost vlaky zadání
10 komentářů