Velká důvěra investorů ve sdílenou dopravu. Přepravní služba Bolt získala přes 15 miliard korun

Elektrické koloběžky Bolt v Praze. Foto: BoltElektrické koloběžky Bolt v Praze. Foto: Bolt

Estonská firma chce pomoci městům zbavit je přetlaku aut.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš679.2

Tak jsem tak trochu přemýšlel a dospěl jsem k závěru, že doba pokročila a tak jako v minulosti mladí řádili na motorkách dnes budou řádit na koloběžkách. Vlastně se vše jen opakuje. Takže jo. Mladým to přeji, ale já zůstanu věrný ropě ať již pod kapotou nebo mezi nohama 😉 Zase čím více lidí bude jezdit na koloběžkách, tím méně bude lidí za volantem a tedy tím více bude na silnicích bezpečno.

https://www.youtube.com/watch?v=l6a3VoFe-E8

Tomáš679.2

Ještě tohle. A klidně by se to dalo nazvat generační propastí.
https://www.youtube.com/watch?v=3ZWYHzFGEFo
https://www.youtube.com/watch?v=PlLpVx-pDZ8

Honza

Nahodou ty Bolt kolobezky jsou dobry. Muzou parkovat jen na vyhrazenych mistech, tak nedelaji bordel jako ten Lime. Navic nejsou tak predrazeny. Doporucuju vyzkouset a sami uvidite 🙂

jkjk

Pořád 2,5 Kč za minutu? V porovnání s Rekoly nebo nextible (24/30 min, s lítačkou prvních 10 min zdarma) pořád dost drahé.

Poudy

S lítačkou máte zdarma prvních 15 minut.

Honza

To je pravda, taky si myslim, ze kdyby to dali levneji, tak by to lidi zacali pouzivat mnohem vic. Nebo treba prvnich x minut s litackou zdarma. Jezdim i na Rekolech, ale z Nusli na Jirak se mi nechce slapat a mhd je to dost na dlouho, takze jezdim Boltem za 10 minut. Akorat teda jsem se jednou vysekal kdyz jsem spatne najel na obrubnik, a je to pekna rana…

Tomáš679.2

No. A teď si představte, že se poškodí konstrukce, vy tu kolobrndu vrátíte a někdo další si jí půjčí a bude ho to stát třeba život. A je dobře, že nákupní košíky do obchodu nejsou zdarma. To by byly odstavené po celém parkovišti. Jednu takovou kolobrndu jsem před nějakou dobou viděl na Proseku stát opřenou o sloup u přechodu pro chodce. Celkem tam lidem překážela.

Tomáš679.2

Nevím co všichni mají s tím sdílením. Znám případy mladých co všechno vyhází protože nic nepotřebují. Obvyklým argumentem bývá, že proč by to měli skladovat a starat se o to a udržovat, když si to můžou půjčit jen když by to potřebovali. Tohle nikdy nepochopím.

Ondřej

Tak odpovězte…proč by ty věci měli skladovat a udržovat a marnit tím čas i peníze, když si to mohou pronajmou v případě potřeby na nezbytně nutnou dobu? Proč? Prosím o logickou odpověď.

Tomáš679.2

Protože pokud něco budou potřebovat nebudou muset shánět kde si to mohou vypůjčit a platit. Co si koupí to mají. Rovněž pokud musejí vynaložit na pořízení své vydělané peníze budou se k tomu podle toho také chovat. Ne nadarmo se říkalo „chovej se k tomu tak, jako by ti to říkalo pane“.

jkjk

Ne každý má prostě doma prostor na to, aby skladoval něco, co použije jednou za rok.

Honza

OK, boomer…

Radek Šindel

Kolega na tohle téma uvedl pěkný příklad se slepicí. Dříve lidé potřebovali nutně vlastnit slepice, aby měli vejce. Postupem času se ukázalo, že není nutné vlastnit slepice a udržovat celý kurník, když si mohou koupit vejce. Není to služba pro každého. třeba já se na malém městě bez auta neobejdu, ale dovedu si představit, že lidé bez rodiny ve městě s kvalitní veřejnou dopravou se bez auta obejdou. Třeba v Praze jsem auto měl, ale využíval jsem ho tak sporadicky, že jsem ho měl kolikrát problém nastartovat. Kdyby v té době bylo k dispozici sdílení, tak bych si pro občasné… Číst vice »

Tomáš679.2

Rozumím. Právě proto jsem napsal že to je případ převážně mladých lidí a tedy spíše těch, co nemají rodinu. I když najdou se i výjimky. To s tou slepicí je dobré. Jen si tak říkám, že člověk co má slepice má vejce, ale rovněž slepici co přestane nést může zabít a udělat polévku. Na tu si ten co vejce kupuje bude muset tu slepici opět koupit. Ale chápu, že to je také o možnostech.

Radek Šindel

Ano, však tak je to taky myšleno. Mnoho lidí argumentuje u podobných věcí. „Není to pro mě vhodné, tak je to automaticky špatně“. Jenomže je potřeba si připustit, že ne všichni žijí stejným způsobem a ne všichni mají stejné potřeby. Pokud žije pár mladých lidí v bytě, má k dispozici po ruce MHD a auto použije párkrát do roka, tak se ho opravdu nevyplatí vlastnit. Já jsem takhle fungoval rok ve Vancouveru. Po ruce MHD a kvalitní cyklostezky. Auto jsme potřebovali jenom na delší výlety mimo město a vyšlo daleko levněji párkrát auto z půjčovny, než platit pojištění a ostatní… Číst vice »

Tomáš679.2

Rozdíly chápu. Ale v případě lidí co nežijí ve městě, prostor mají a i tak si vlastního málo co pořídí mi to rozum nebere. A je asi také dobré si uvědomit, že pokud má člověk věc vlastní a něco se s ní stane, tak pořád má člověk danou věc vlastní a může se rozhodnout jak s ní naloží. Pokud člověk nabourá vypůjčené auto tak jak to bude? Nebude řidič platit škodu? Já myslím že bude. Bude platit a nic z toho mít nebude.

Radek Šindel

Tak k půjčovnému se v zásadě platí nějaké pojištění. Záleží na podmínkách, ale to může být s nějakou spoluúčastí, nebo tzv. „full coverage“, které kryje všechno. Vlastnictví znamená vždycky také starosti. Třeba takové lyže – je potřeba je sem tam nabrousit, zahladit skluznici a hlavně zabírají spoustu místa. Je proto naprosto pochopitelné, když je někdo ve 2+1 neskladuje a jednou za sezónu si je půjčí přímo ve středisku. Vždycky záleží na četnosti použití. Dříve bylo daleko běžnější věci vlastnit. Lidi kupovali lodě, aby je pak komplikovaně přepravovali na řeku. Pokud jedu jednou za rok na vodu, tak loď nepotřebuji kupovat,… Číst vice »

dejf

Filosofická otázka je, jestli se využíváním půjčených věcí degenerujeme, protože to na nich prostě nějak odkroutíme, nebo zdokonalujeme, protože jsme nuceni využívat věci, na které nejsme zvyklí. Brr, představa jezdit v neznámých botech na neznámých lyžích, hnusná představa. Nějaký prapodivně nabroušený půjčovenský pěnovky, fuj.

Tomáš679.2

Ano, I to je jeden faktor. Lidé dnes mají v podstatě život velice jednoduchý. Je třeba si říci, že dříve lidé byli schopní si leccos udělat a opravit sami,
protože museli. Dnes na vše stačí určitá částka a o vše se za člověka postará někdo jiný. Hlavní je mít kačky. Ovšem neplatí to tak zcela. Čím více lidí si bude půjčovat tím méně bude potřeba vyrábět. Výrobce bude mít menší odbyt a ten kdo na tom vydělá bude ten co půjčuje. A na konci celého řetězce je opět ten zaměstnanec závislý na výplatě.

Tomáš679.2

Tak loď je trochu něco jiného když se použije 1 za rok. Věřím tomu, kdo jezdí vodu často má loď vlastní protože se mu to prostě vyplatí. Stejně tak lyže. Dříve byly za tímto účelem i v Praze sklepy a nebo tzv. kočárkárny. Přesně jak říkáte, je to závislé na četnosti použití. Ale třeba u nářadí člověk nikdy neví, kdy ho bude potřebovat a proto je lepší mít to základní vlastní. Jistě, pneumatické kladivo se nepoužívá každý den a tak je lepší si ho vypůjčit, ale půjčovat si každou chvilku el. vrtačku by za chvíli možná převýšilo na půjčovném její… Číst vice »

erik

No jo, koloběžkáři….

Ondřej

A tímto komentářem to začíná.
😀

Tomáš679.2

Přesně. Dobrá tak akorát pro Hurvajse. Za chvíli aby se lidé rodili s jednou nohou kratší.

Zapa

K čemu, když se nepotřebuju odrážet?

Tomáš679.2

Aha. A když dojede šťáva?

Jiří Kocurek

No právě. Když se odrážet museli, tak na tom skoro nikdo nejezdil.

Ondřej

Takové články byste asi měli přestat zveřejňovat…pro zdejší výkvět jsou příliš kontroverzní, to zase bude přehlídka stížností a blbých výšplechtů 🙈🤣

Atrem

Jo, kdyby tak půjčovali šlapací drezíny!

Facepalm

…na kterejch by platila režijka.

Jiří Kocurek

… a mělo to motor z autobusu.