Velká Británie škrtá část plánů na vysokorychlostní trať, do Leedsu nepovede

Opozice krok označuje za velkou vlakovou loupež, podle ministra dopravy se rychlejší spojení dostane škrty k lidem dříve.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Axel

Celá situace má ještě jeden rozměr…. Jestli ČD opravdu nebude schopen dokázat, že skutečně šlo o nešťastnou náhodu, tak pokud si úřady vyhodnotí, že ČD nyní měsíc před nástupem RGJ, takto chtěly poškodit svého konkurenta (RGJ), bude to zlé.

Protože už nyní PŘEDBĚŽNĚ hrozí protimonopolní pokuta až 10% z obratu.
https://zdopravy.cz/evrpska-komise-ceske-drahy-nabizely-mezi-prahou-a-ostravou-podnakladove-ceny-hrozi-jim-obri-pokuta-64754/

Přitěžující okolností je dřívější (prokázané) monopolní chování ČD vůči konkurenci.

A tato aktuální situace (měsíc před nástupem RGJ) by mohla být další přitěžující okolností

Zdrasa

Jste pod jiným článkem.

Axel

Ano, máte pravdu.

Prosím redakci o smazání mylného komentu. Díky.

zdenek

Někde bylo napsané že i ta HS1 je prý mnohem víc ekonomicky špatná, než čekali. Třeba je to jeden z důvodů. A to je to spojení mezi Londýnem a zbytkem Evropy a Paříží.

Tomáš

No on tu ekonomiku asi dost zhoršil covid a brexit…

Zdrasa

Psali to na jednom anti-VRT webu co bojuje proti plánům v Česku, takže bych tomu moc nevěřil.

ene bene

HS1 logicky musí vyjít horší než významné vnitrostátní spoje v rámci Británie, Evropa je pro ně vedlejší kolej – to nemyslím jako nadsázku, nebo pomluvu, to myslím prostě jako fakt.

Alibaba

Jako náhradu budou muset elektrizovat úsek mezi Birminghemem a Derby + kus ze Sheffieldu směrem do Leadsu, což se bude hodit i v případě nějakého postavení VRT v budoucnu.

Ten_z_Biliny

Tak i Britové mají svého Bártu 🤷‍♂️

Kubrt

V dnešní ekonomické situaci to je vlastně celkem mírný škrt (z celé akce), nevylučující, že se jednou bude pokračovat až do Leedsu (kam vede relativně dobrá trať z Londýna už dnes).

J.K.

Přesně, od Leedsu na Londýn už vede trať na cca 200, jenom tam nebudou stavět druhou, aspoň zatím… Asi jako kdyby nám na Brno vedla trať na 200, ale z důvodů škrtů jsme tam zastavili stavbu druhé…

Kubrt

Víc než Leeds na to zkrácení doplatí Sheffield..

tarten

Ovšem pro Brity není 200 žádná rychlost. To u nich občas jely parní mašiny už před válkou.

Vesos

Zase nepřehánějte, nebylo to v běžném provozu a lokomotiva A4 Mallard jela při zkoušce toto rychlostí plných 5 vteřin ze svahu se sklonem 5promile. Ovšem záznam z měřicího vozu ukazoval jen 125 mil, to v Americe jezdily běžné vlaky až 227km/hod, ovšem je když načerno doháněly zpoždění a neexistují o to žádné záznamy.
Pozn. anglická míle je 1609m.

Jiří Kocurek

Z Londýna do Leedsu vedou víceméně dvě tratě. Jedna na 200 přes Peterborough a druhá na 160-180 přes Leicester a Sheffield.

Jiří Kocurek

A ještě dodám, že dálnice E15+A1 a také M1:
https://mapy.cz/letecka?x=-1.2804086&y=53.3757813&z=19

Kéž by I/43+35 byla v parametrech alespoň té E15. Ne, Lipůvka!

Martin

Pocitaji investicemi ve vysi 96mld. liber?

PetrV

Labour also point out that despite the £96bn label, much of this money had already been earmarked for HS2.

Takže opravdu je to tak.