Autobusy

Umbrella míří k první zakázce na krajskou linkovou dopravu. Jezdit má na Přeloučsku

Autobusy Umbrelly pro provoz v Jablonci nad Nisou. Foto: Umbrella
Autobusy Umbrelly pro provoz v Jablonci nad Nisou. Foto: Umbrella
V dalších oblastech Pardubického kraje má přijít o zakázky ČSAD Ústí nad Orlicí a Arriva.

Pardubický kraj oznámil vítěze opakované soutěže na zajištění autobusového provozu v dalších čtyřech oblastech. Zatím nepravomocné rozhodnutí přináší vstup nového hráče do byznysu krajské dopravy ve veřejném zájmu.

Vítězem soutěž pro oblast Přeloučska se stala společnost  Umbrella Coach & Buses. Tuzemský dopravce, který jezdil dosud jako jeden z hlavních partnerů FlixBusu, už minulý týden začal provozovat MHD v Jablonci nad Nisou, teď míří k další velké zakázce.

Vyplývá to z oznámení o výběru vítězů, které kraj rozeslal dopravcům. Umbrella na Přeloučsku vystřídá Arrivu. Jezdit bude za 36,94 Kč za kilometr. Šéf Umbrelly Pavel Steiner minulý týden po získání dalšího státem garantovaného úvěru potvrdil, že právě krajská doprava jeho firmu zajímá.

V oblasti Poličska by měla v případě uzavření smlouvy jezdit společnost ZDAR, která nabídla cenu 33,26 korun za kilometr. Chrudimsko má zůstat u Arrivy Východní Čechy s cenou 37,58 Kč, Holicko pak Car-Tour s cenou 34,48 Kč. Na Holicku jezdí dosud také Arriva, na Poličsku Zlatovánek.

První balík souborů řeší antimonopolní úřad

Již dříve vybral Pardubický kraj pro čtyři oblasti vítězem sdružení BusLine a BL 14. Sdružení nabídlo nejnižší cenu i ve zbývajících čtyřech oblastech, bylo však vyloučeno. „Pozitivem pro kraj a jeho rozpočet jsou předložené ceny za ujetý kilometr, které se pohybují od 33,3 korun po 37,6 korun za kilometr. To je výrazně méně, než v rámci stávajícího provizoria,“ řekl náměstek Michal Kortyš. Kraj chce, aby dopravci podle nových smluv vyjeli od 12. prosince letošního roku.

Vítězství oznámené radními ale neznamená ještě zdaleka konec výběru. Zakázku řeší opět Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Na něj se obrátili dva dopravci: pražská společnost About Me a ČSAD Slaný ze skupiny Icom Transport.

Návrhy směřují proti zadávacím podmínkám, prvostupňová řízení jsou v počáteční fázi,“ řekl mluvčí ÚOHS Martin Švanda. Řízení u ÚOHS může pro kraj znamenat další komplikaci ve výběru, stávající smlouvy vyprší letos v prosinci. ÚOHS loni zakázal kraji uzavřít smlouvy, kraj poté soutěž zrušil a vypsal novou zakázku. Na první tendr si kvůli zadávacím podmínkám stěžovaly společnosti Arriva Morava a Toms Transport. V prvním tendru byly vítězem vyhlášeny společnosti ČSAD Ústí nad Orlicí a Arriva Východní Čechy.

Celková hodnota zakázky pro všechny oblasti je 6,958 miliardy korun. Kraj v soutěži nežádá nová vozidla. Průměrné stáří vozového parku nesmí být vyšší než devět let, přičemž žádný z autobusů nesmí být starší 12 let. Od třetího roku plnění smlouvy musí být polovina autobusů nízkopodlažních a s klimatizací.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Luboš

Hlavně ať už brzy z tohoto kraje zmizí šukafony. Jinak si na veřejnou dopravu v pardubickém kraji nebude nač stěžovat

BUS

Nema nekdo informaci s cim bude jezdit Umbrella na Preloucsku? Opet SOR nebo konecne neco lepsiho?

Koken

Tak sorek se určitě nebojím.. očekával bych Setry

švarc

nebo Mercedesy

Miloš

A není to jedno? Hlavně ať to nejsou Karosy

BUS

Karosy😂😂😂 Ty už se hodně dlouho nevyrábí.

Jinak SOR nemá ke starým Karosám daleko, konstruktéři z Karosy založili SOR… Takže když nechcete Karosu, nechcete i SOR😂😂😂😂

Bidlo30

🤣🤣🤣, SOR a jim podobné křápinózní vehikly nemůžou vzít na Umbrelle ani za kliku, protože by to taky nemuseli u toho přerostlýho pána přežít… 🤣🤣🤣 Já si myslím, že varianty jsou prakticky jenom dvě, protože MB ani MAN autobusy LE zatím nevyrábí … Tipl bych si Setru…

BUS

Co třeba Iveco Crossway? Vypada jako podobny koncept Setra LE.

-TR-

Obávám se, že pokud je cena za kilometr nižší než 40 Kč, tak to nakonec dopadne stejně jako v Ústeckém kraji. Tam jeden nejmenovaný dopravce vyhrál zakázku za podnákladovou cenu, a pak se náramně divil, když mu kraj nechtěl dát peníze navíc v rozporu se smlouvou.

Bidlo30

Sorry, ale kdyz se podivas na rocni objem km a k tomu das cenu, tak jsem si jisty, ze lidi z Umbrelly pocitat umi….

Toníček

To vypadá nadějně. Bude to víc rozdrobené, takže jeden dopravce nebude mít na kraj takovou páku a konečně už skončí pseudo-dopravci s nevhodnými vozidly (zájezďáky).
Jo. Já jsem pro 🙂

švarc

Tak určitě je to zajímavější výsledek než to minulé VŘ, ale stejně to dopadne stejně jako loni.

Koken

Nadějně to právě nevypadá vůbec.. viz BL půlka oblastí a jistě to skončí u UOHS

švarc

Do VŘ bylo opět ušito horkou jehlou, možná ještě hůře než to první, už tam nebyly ani oběh vozidel, to je vidět, jak se na to kraj vysral.

Podle mě jim do toho vidle hodí ještě další dopravci, nabízí se i Busline, kterej měl získat všechno a nakonec mu nechali jen polovinu.

Zdar skončil na Moravě, tak má 30 busů navíc, což mu akorát vychází na Poličsku, takže cenu mírně podstřelil. Zlatovánek to dnes jezdí za 34,5 Kč/km.

Kernteriér

Kde jsi na tom byl? Zdar na Moravě skončí jen na minimu výkonů, celkem přijde o 7 autobusů. Zbývající skupiny s 18 autobusy bude jezdit až do konce příštího grafikonu v prosince 2022.

švarc

Aha měl jsem za to, že skončí v obou lokalitách k prosince 2021. Ono to stejně v tom PK k 12/2021 nevyjede, já to vidím na 6/2022 nejdříve.

Kernteriér

Jestli do toho hodí vidle Busline, tak bude sám proti sobě, protože přijde i o to, co už vyhrál.

švarc

no vyhrál vlastně vše, ale dostal akorát půlku a to ještě dle mého tu horší, takže je otázka, jak to bude brát. každopádně máme již námitky proti VŘ a ještě mohou být námitky proti samotnému výběru dopravce. Já to vidím tak na 20% že by noví dopravci k prosince 2021 vyjeli. Už jen to, že Busline nebude mít ani 10 měsíců na přípravu, záleží, kdy rozhodne ÚOHS, ale do nějaké dubna se to protáhne.

Kernteriér

Vše nevyhrál, jen v té druhé části dal nejnižší nabídku. 🙂

Za 10 měsíců by se stihnout mělo vše, JM kraj dává na vyjetí 9 měsíců od podpisu.

švarc

a byl vyřazen z nějakého důvodu

Jana .S.

Nešiřte tady vaše hloupé konspirace .BusLine vyhrál sice daleko víc oblastí ,jenže jim bylo jasné že když dají podklady ke všemu co vyhráli ,schodí výběrko kraj ze stolu protože by se mu zrodil hegemon na který by neměl páky . Takže zvítězil zdravý rozum a pravidlo :když žereš nemlaskej a dotáhli do konce jen maximum možného a ostatní oblasti prostě přenechali druhému v pořadí.Je to jednoduché ,prosté a bez tajemství ,takže pro vás asi málo atraktivní…

Kernteriér

Zní to vcelku logicky.

Jarka

snad tam nebudou zastavovat půl metru od obrubníku zastávky, jako v Jablonci, senioři ty skoky do sněhu fakt nedávají..

Luboš Beneš

To je otázka cviku… jak důchodců tak řidičů. To si sedne. Neboj.

Byvaly autobusak

Ono se s těmi nízkopodlažními autobusy mnohdy až k obrubníku zajet nedá, protože mají malou světlou výšku a obrubníky jsou naopak vysoké a došlo by k poškození autobusu.

Divočák

to je ale nesmysl