Autobusy

ÚOHS opět řeší soutěž na autobusové dopravce v Pardubickém kraji

Autobus ČSAD Ústí nad Orlicí v České Třebové. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Autobus ČSAD Ústí nad Orlicí v České Třebové. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Radní vybrali BusLine jako nejvhodnější nabídku ve čtyřech oblastech, ve zbývajících čtyřech dopravce naopak vyloučili.

Pardubický kraj sice vyhlásil tento týden vítěze ve čtyřech oblastech v nové soutěži na zajištění autobusové regionální dopravy, k dokončení má ale celý tendr ještě daleko.

Samotnou zakázku opět řeší Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Na něj se obrátili dva dopravci: pražská společnost About Me a ČSAD Slaný ze skupiny Icom Transport. Podání návrhu potvrdil mluvčí ÚOHS Martin Švanda, vyplývá i ze zápisu jednání radních Pardubického kraje.

Návrhy směřují proti zadávacím podmínkám, prvostupňová řízení jsou v počáteční fázi,“ řekl Švanda. Řízení u ÚOHS může pro kraj znamenat další komplikaci ve výběru, stávající smlouvy vyprší letos v prosinci. ÚOHS loni zakázal kraji uzavřít smlouvy, kraj poté soutěž zrušil a vypsal novou zakázku.

Ve čtyřech z osmi oblastí vybrali radní nabídky sdružení BusLine LK a BL14, což je rovněž společnost z BusLine Holding. Ze zápisu jednání rady vyplývá, že BusLine nabídl nejnižší cenu i ve zbývajících čtyřech oblastech, byl ale vyloučen. Jde o oblasti Poličsko, Chrudimsko, Přeloučsko a Holicko.

Celková hodnota zakázky pro všechny oblasti je 6,958 miliardy korun. Kraj v soutěži nežádá nová vozidla. Průměrné stáří vozového parku nesmí být vyšší než devět let, přičemž žádný z autobusů nesmí být starší 12 let. Od třetího roku plnění smlouvy musí být polovina autobusů nízkopodlažních a s klimatizací.

Na první tendr si kvůli zadávacím podmínkám stěžovaly společnosti Arriva Morava a Toms Transport. V prvním tendru byly vítězem vyhlášeny společnosti ČSAD Ústí nad Orlicí a Arriva Východní Čechy.

Základní objem dopravního výkonu je necelých 164 milionů kilometrů. Maximální rozsah se zahrnutím možného osmnáctiprocentního navýšení objemu odjetých kilometrů je 193 milionů kilometrů. Vedle ceny za jeden kilometr (váha 90 pct.) se hodnotí i takzvaná podpůrná technická kritéria, jako například zvýšený poměr nízkopodlažních vozidel, počet autobusů na alternativní paliva či těch s klimatizací, USB zásuvkami či wifi (váha 10 %).

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
bohoušek

Jezdím v icomu 20let.Nikdo nemá lepší autobusy a to mám odjezděno hodně km.na autobusech jiných značek.Jo a nemáme snad autobus starší 5let.Každý den jede každá linka.jak to bude vypadat od prosince??

Milan

Je tu snad někdo, kdo si myslel, že to dopadne jinak? Dnes je prostě taková doba, že každé výběrko někdo shodí. A když se to vynásobí faktorem „Pardubický kraj“, je výsledek nabíledni.

Martin Favorit

A mě by zajímalo jak si to PK představuje s BusLine. Ta firma tu nema jediný m2 technického zázemí, nezná místopis, nevím jestli má zpracovaný turnusy, nevím jak chce vyřešit že některá klíčová AN patří ICOMu atd. Jediná možnost je koupit Čsad UO protože jinak si neumím představit za 10 měsíců vybudovat funkční provoz pro tak velkou oblast. Další otázka zní kde chtějí vzít řidiče, protože ukrajinci mají 5 let závazek v Icomu a zbytek chlapů co tu zbyde to nemá šanci objezdit. Proslýchá se, že se Netolický nemá rád s Kratochvílem, vadí mu Setry a Mercedesy a proto to… Číst vice »

Ondřej

Tak se zázemím bych úplně problém neviděl, to se najde vždy nějaké. S nádražími už to bude horší a s řidiči to samé, plno je Ukrajincu a nejen u icomu a dále dost v důchodovém věku, kteří už nebudou mít potřebu dopravce měnit a radši skončí, ale toto se dá řešit částečně subdodavky. No já zase slyšel, že kraj nemá rád Zlatovanka, ale pak nechápu, že každým rokem se jim o něco přidávají výkony, asi to bude tím, že jsou o 5 Kč na km levnější než icom nebo arriva. Za mě by ale tyto věci měli jít stranou a… Číst vice »

Karel Kouba

Prosím vás myslím, že vaše starosti jsou zbytečné. Tak mě napadá jak si to představuje kraj Královéhradecký s Transdevem Morava. Nemá zázemí, nezná místopis, nemá zpracovány turnusy. Jsou to vaše slova. Zázemí se dá najít, na to mají rok. Neznají místopis a to je k čemu dobrý? Kdo myslíte, že bude dělat dispečer atd. Místní lidé se znalostmi. Turnusy se zpracovávají na schválené jízdní řády. Na to mají času. Tak se dá pokračovat. Nejsou řidiči. No a kam odejdou ti místní? Navíc klidně můžou přijet řidiči jiných středisek. Spousta řidičů to vezme rádo, je to pro ně výhodné. A ti… Číst vice »

Josef Petrák

Ne, že by i v jiných krajích dopravci v IDS neplatili provozovatelům nádraží… nebo snad všechny IDS JMK linky z/do ÚAN Zvonařka provozuje Tourbus?

Josef Král

Ach jo. Kdysi byl v každém (ještě velkém) kraji podnik ČSAD, který patřil pod kraj a měl zde technickou základnu. Nikdo se nemusel zde dohadovat, kdo zde bude nebo nebude jezdit.

Ondřej

Ono se k tomu časem zase budeme přibližovat, Ústecký a liberecký kraj už to tak vlastně mají na více, jak půlce krajských linek. Ono to má své výhody, pružnější změny jízdních řádů, ale taky nevýhody dražší provoz o něco a pak třeba zakázky na nové vozy viz.ustecky kraj.

Zrzek

Jo to by se to nesmělo zprivatizovat. Uteče 20 let a začne se zjišťovat, že ten starý model nebyl tak hrozný, 25 let začnou se nové podniky zakládat a budovat znovu zázemí a tato rozhodnutí našich nej, kteří za nic nenesou odpovědnost, zaplatí všichni prostřednictvím daní, které by se daly použít mnohem účelnější. Většina politiků a vysokých úředníků by opravdu potřebovala být na nucených pracech a dostávat jídlo a ostatní podle pracovních výsledků.

Karl vB.

Pane Králi, myslíte si, že ICOM, nebo Ariva technickou základnu pro své autobusy nemají? Pamatuju si, jaké „zázemí“ mělo v 80. letech ČSAD Praha-Vršovice, z vlaku na Tábor to bylo dobře vidět a nebyl to zrovna pěkná pohled. V tom jejich areálu by se tenkrát daly bez větších problémů točit filmy z poválečného období.

Jiří 3

Nekonečný příběh

švarc

No když je kraj neschopný napsat pořádný výběrko, tak dobře jim tak. Podle mě toto byl ještě větší paskvil než to předešlé, už jen to, že na 80% spojů stačí malý vůz, ale v podmínkách pak chtějí mít malých vozů tak 10%. Navíc teď jim chyběli i vzorové oběhy vozidel.

M19

A přitom by stačilo se podívat, jak to funguje jinde, třeba v JMK.

švarc

přesně tak, ono se stačí podívat na Královehradecký kraj, kde to také funguje o dost lépe a mají snahu s dopravou něco dělat.

Jolo

Nevím jestli bych dával zrovna Královéhradecký za vzor

Ondřej

Neříkám jako vzor, ale určitě tam doprava funguje o dost lépe a VR už mají úspěšně za sebou, sice také s problémy, ale kde problémy nebyly.

Josef Petrák

Tak minimálně je divné, že PK a KHK mají společné IDS, ale každý soutěží zvlášť a jinak úspěšně…

Ondřej

Protože v Khk pracuji asi schopnější lidé, jak politici, tam zaměstnanci na odboru dopravy, už jen to, že khk třeba informuje o změnách pce kraj prakticky ne, když sem psal na pce kraj, jaké jsou změny od nějaké změny jr, tak místo, aby to měli nějak popsané, odkazou mě na obce, při tom by neměl být problém tyto změny někam zveřejnit viz.treba Liberecký kraj.