ÚOHS opět řeší soutěž na autobusové dopravce v Pardubickém kraji

Autobus ČSAD Ústí nad Orlicí v České Třebové. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czAutobus ČSAD Ústí nad Orlicí v České Třebové. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Radní vybrali BusLine jako nejvhodnější nabídku ve čtyřech oblastech, ve zbývajících čtyřech dopravce naopak vyloučili.

Pardubický kraj sice vyhlásil tento týden vítěze ve čtyřech oblastech v nové soutěži na zajištění autobusové regionální dopravy, k dokončení má ale celý tendr ještě daleko.

Samotnou zakázku opět řeší Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Na něj se obrátili dva dopravci: pražská společnost About Me a ČSAD Slaný ze skupiny Icom Transport. Podání návrhu potvrdil mluvčí ÚOHS Martin Švanda, vyplývá i ze zápisu jednání radních Pardubického kraje.

Návrhy směřují proti zadávacím podmínkám, prvostupňová řízení jsou v počáteční fázi,“ řekl Švanda. Řízení u ÚOHS může pro kraj znamenat další komplikaci ve výběru, stávající smlouvy vyprší letos v prosinci. ÚOHS loni zakázal kraji uzavřít smlouvy, kraj poté soutěž zrušil a vypsal novou zakázku.

Ve čtyřech z osmi oblastí vybrali radní nabídky sdružení BusLine LK a BL14, což je rovněž společnost z BusLine Holding. Ze zápisu jednání rady vyplývá, že BusLine nabídl nejnižší cenu i ve zbývajících čtyřech oblastech, byl ale vyloučen. Jde o oblasti Poličsko, Chrudimsko, Přeloučsko a Holicko.

Celková hodnota zakázky pro všechny oblasti je 6,958 miliardy korun. Kraj v soutěži nežádá nová vozidla. Průměrné stáří vozového parku nesmí být vyšší než devět let, přičemž žádný z autobusů nesmí být starší 12 let. Od třetího roku plnění smlouvy musí být polovina autobusů nízkopodlažních a s klimatizací.

Na první tendr si kvůli zadávacím podmínkám stěžovaly společnosti Arriva Morava a Toms Transport. V prvním tendru byly vítězem vyhlášeny společnosti ČSAD Ústí nad Orlicí a Arriva Východní Čechy.

Základní objem dopravního výkonu je necelých 164 milionů kilometrů. Maximální rozsah se zahrnutím možného osmnáctiprocentního navýšení objemu odjetých kilometrů je 193 milionů kilometrů. Vedle ceny za jeden kilometr (váha 90 pct.) se hodnotí i takzvaná podpůrná technická kritéria, jako například zvýšený poměr nízkopodlažních vozidel, počet autobusů na alternativní paliva či těch s klimatizací, USB zásuvkami či wifi (váha 10 %).

Tagy BL14 Busline Lk Pardubický kraj ÚOHS Úřad pro ochranu hospodářské soutěže
18 komentářů