Autobusy

BusLine míří k zakázce v Pardubickém kraji. Vyhrál v oblastech, kde dosud jezdí ICOM

Autobus společnosti Busline KHK v Hořicích. Stejná firma bude v budově provozovat i informační centrum. Foto: Městský úřad Hořice
Autobus společnosti Busline KHK v Hořicích. Stejná firma bude v budově provozovat i informační centrum. Foto: Městský úřad Hořice
Ve čtyřech oblastech došlo k vyřazení nejlevnější nabídky, kraj pokračuje v hodnocení. Smlouvy mají platit od prosince.

Skupina BusLine by měla od prosince letošního roku nově jezdit ve čtyřech oblastech Pardubického kraje. Krajští radní ji vybrali jako vítěze soutěže na provoz v oblastech Jevíčsko, Litomyšlsko, Lanškrounsko a Orlickoústecko. Smlouvu má získat na deset let.

Konkrétně jde o sdružení firem BusLine LK a BL14, obě firmy patří do skupiny BusLine. BL 14 autobusovou dopravu dosud nikde neprovozuje. Vítězství sdružení oznámil kraj v tiskové zprávě. Ve všech oblastech dosud jezdí ČSAD Ústí nad Orlicí patřící do skupiny ICOM Transport. Výběr radními ale ještě neznamená jistotu, že BusLine zakázku skutečně získá.

Pardubický kraj rozdělil region na celkem osm oblastí. U čtyř není zatím o vítězi jasno, komise rozhodla o vyloučení nejlevnějšího dopravce a hodnocení dalších nabídek v pořadí. Kraj musel první tendr zrušit po námitkách některých dopravců. Vybrat vítěze chybí ještě v oblastech Poličsko, Chrudimsko, Přeloučsko a Holicko.

Plusem tohoto druhého řízení jsou nižší nabídkové ceny za kilometr dopravního výkonu,“ uvedl 1. náměstek hejtmana zodpovědný za oblast dopravy Michal Kortyš. „Naším cílem je dokončit výběrové řízení co nejdříve a předložit výsledky na příštím jednání krajské rady,“ dodal Kortyš.

Sedm miliard na deset let

Celková hodnota zakázky pro všechny oblasti je 6,958 miliardy korun. Kraj v soutěži nežádá nová vozidla. Průměrné stáří vozového parku nesmí být vyšší než devět let, přičemž žádný z autobusů nesmí být starší 12 let. Od třetího roku plnění smlouvy musí být polovina autobusů nízkopodlažních a s klimatizací.

Na první tendr si kvůli zadávacím podmínkám stěžovaly společnosti Arriva Morava a Toms Transport. V prvním tendru byly vítězem firmy vyhlášeny společnosti ČSAD Ústí nad Orlicí a Arriva Východní Čechy.

Základní objem dopravního výkonu je necelých 164 milionů kilometrů. Maximální rozsah se zahrnutím možného osmnáctiprocentního navýšení objemu odjetých kilometrů je 193 milionů kilometrů. Vedle ceny za jeden kilometr (váha 90 pct.) se hodnotí i takzvaná podpůrná technická kritéria, jako například zvýšený poměr nízkopodlažních vozidel, počet autobusů na alternativní paliva či těch s klimatizací, USB zásuvkami či wifi (váha 10 %).

39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
NaPravouMiru

Nechápu, opravdu to totálně nechápu. Busline vyhrál i přes svoje vyhlášené korupční kauzy? Škoda toho Icomu…

švarc

Teď čtu zápis z jednání Rady PK a ten vyloučený dopravce z ostatních lokalit je pro změnu taky Busline LK, tak tohle vidím na pěknou frašku, ve 4 oblastech dá kraj Busline smlouvu a ve 4 oblastech je vyřadí. Co si o tom má člověk myslet.

Ondřej

Nebyl, ale teď už je, bude to ještě zajímavé, očekávám, že to skončí u Uohs z několika stran

Lojzík

To bude asi tím že B.L projevil zájem jen o ty 4.oblasti a dodal k nim všechny podklady. Ani kapacity B.L. nejsou nekonečné .Vaše paranoia ale asi nic jiného než konspirace nepřipustí,že?

Koloděj

A v těch zbylých 4 oblastech podal (možná podstřelenou) nabídku jen tak ze sportu?

Toncek

A to, že Busline Tarmac podal nabídku snad do každé oblasti JMK?

Pedrito

A co třeba Žamberecko nebo Králicko? Tam autobusová doprava skončí?

švarc

To patří pod Ústecko nebo Lanškrounsko (Králicko).

Zbyněk

Jak může tato firma ještě dostávat zakázky?

Lojzík

A proč ne?

švarc

taky nechápu kraje, které s nimi podepíší smlouvy po zkušenostech v jiných krajích. S ostatními velkými dopravci typu Arriva, Zemek group, ICom nebo Transdev takové problémy nejsou.

švarc

No Pardubický kraj je parodie na dopravu. Teď si vyberou Busline, který je začne za pár měsíců vydírat s cenou, jako to dělali v Ústeckém kraji, Jablonci nad Nisou a nebo v Libereckém kraji, zde všude by mohli podívat. A to okolo roku 2010 jsem bral Čsad Semily, Busline jako dobrého dopravce, ale v poslední roky je to jenom házení vidlí do jednotlivých VŘ, kam se nehlásili nebo nevyhráli. Bohužel je škoda, že neuspěli střední dopravci, i ta Arriva by byla lepší než toto, ale zase asi lepší Busline než třeba Icom. Doufám, že v ostatních lokalitách vyhrají aspoň něco… Číst vice »

Beny

V čem je ICOM lepší než BUSLINE?

LiborV

Ví se oficiální důvod vyloučení nejlepší nabídky?

Byvaly autobusak

Ne nejlepší. Nejlevnější.

LiborV

Děkuji za upozornění. A víme proč nejlevnější nabídku vyřadili?

Byvaly autobusak

Rád bych řekl něco ve smyslu, že nejlevnější nemusí být vždy nejlepší. Ale vzhledem k tomu, že v tom figuruje a vyhral busline, tak to asi bude zase nějaká levárna.

Řiditel

Vždy v tom bude levárna!

Luky

Jak jsi dlouho jezdil s autobusem že pomlouváš? A jezdil jsi u BusLine?
Jezdím v BusLine přes 30 let a myslím že to je solidní firma.

Denisa ze Slunečné💋

Ať BUSLINE jezdí tady na Mladoboleslavsku ta ARRIVA je kalamita

LiborV

Spíš je kalamita co si od Arrivy kraj u vás objednal.

-TR-

Jeden nejmenovaný kraj se s touto firmou spálil natolik, že se rozhodl založit vlastní dopravní společnost. Jsem zvědavý, zda v Pardubickém kraji nedojde k podobnému vývoji.

noerf

Problém je, že ceny, které platí Liberecký kraj svému dopravci jsou vyšší než u jiných dopravců v krajích.
Je to také důsledek toho, že místo vytvoření několika oblastí a šance mít několik dopravců, jde Liberecký kraj dlouhodobě cestou jednoho dopravce.

PAN

Veřejná doprava je horkou půdou, říká jednatel dopravní společnosti

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1549343501918317&id=100005280459765&anchor_composer=false

PetrB

Upřímnou soustrast…

Nechapem

“F” pro cestující.. 😢 neměly by VŘ náhodou znamenat zlepšení podmínek pro cestující?? Tady vidím opak. A je hodně zajímavý, že BL první soutěž nevyhrál, soutěž se zrušila, udělala nová a ejhle BL je najednou vítěz a vše je v pořádku. A ano vím, že z Tomsem jsou jedna ruka.

Pavel

To přece záleží na objednateli (= kraji), co chce – zlepšení podmínek pro cestující, nebo úsporu výdajů nebo ekologický pohon nebo … Takže cestující veřejnost se může těšit na komfortní cestování jen tehdy, jestliže to chce i vedení kraje. Může být, že kraj touží po ekologii, objedná CNG busy na linky s několika málo spoji denně a jako stěžejní kritérium pro výběr stanoví cenu, pak už jaksi na pohodlí nedojde.

Gwann

vyloučena nejlevnější nabídka. a BusLine v soutěži. mno…

švarc

Prdel je, že ta nejlevnější nabídka v ostatních oblastech byla též nabídka Busline LK 🙂

Ondřej

Největší problém Pardubického kraje je, že těch spojů objednává žalostně málo, hlavně v oblastech jako je Moravskotřebovsko nebo Svitavsko.

StepanCzech

Já ani nenašel na webu pardubického kraje nebo oreda žádné autobusové jízdní řády xd

OREDO
StepanCzech

Tam je pouze pár linek co jezdí po PK

Jirka

Souhlas

Kernteriér

Ještě by jim tím jezdili lidi… Fuj.

D.S.

O víkendech nejezdí skoro nic.

Ricky

A za pár let co, semiláci to pptopí jako další kraje 😁

Lojzík

Jaké například?