Umbrella míří k první zakázce na krajskou linkovou dopravu. Jezdit má na Přeloučsku
V dalších oblastech Pardubického kraje má přijít o zakázky ČSAD Ústí nad Orlicí a Arriva.
Pardubický kraj oznámil vítěze opakované soutěže na zajištění autobusového provozu v dalších čtyřech oblastech. Zatím nepravomocné rozhodnutí přináší vstup nového hráče do byznysu krajské dopravy ve veřejném zájmu.
Vítězem soutěž pro oblast Přeloučska se stala společnost Umbrella Coach & Buses. Tuzemský dopravce, který jezdil dosud jako jeden z hlavních partnerů FlixBusu, už minulý týden začal provozovat MHD v Jablonci nad Nisou, teď míří k další velké zakázce.
Vyplývá to z oznámení o výběru vítězů, které kraj rozeslal dopravcům. Umbrella na Přeloučsku vystřídá Arrivu. Jezdit bude za 36,94 Kč za kilometr. Šéf Umbrelly Pavel Steiner minulý týden po získání dalšího státem garantovaného úvěru potvrdil, že právě krajská doprava jeho firmu zajímá.
V oblasti Poličska by měla v případě uzavření smlouvy jezdit společnost ZDAR, která nabídla cenu 33,26 korun za kilometr. Chrudimsko má zůstat u Arrivy Východní Čechy s cenou 37,58 Kč, Holicko pak Car-Tour s cenou 34,48 Kč. Na Holicku jezdí dosud také Arriva, na Poličsku Zlatovánek.
První balík souborů řeší antimonopolní úřad
Již dříve vybral Pardubický kraj pro čtyři oblasti vítězem sdružení BusLine a BL 14. Sdružení nabídlo nejnižší cenu i ve zbývajících čtyřech oblastech, bylo však vyloučeno. „Pozitivem pro kraj a jeho rozpočet jsou předložené ceny za ujetý kilometr, které se pohybují od 33,3 korun po 37,6 korun za kilometr. To je výrazně méně, než v rámci stávajícího provizoria,“ řekl náměstek Michal Kortyš. Kraj chce, aby dopravci podle nových smluv vyjeli od 12. prosince letošního roku.
Vítězství oznámené radními ale neznamená ještě zdaleka konec výběru. Zakázku řeší opět Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Na něj se obrátili dva dopravci: pražská společnost About Me a ČSAD Slaný ze skupiny Icom Transport.
„Návrhy směřují proti zadávacím podmínkám, prvostupňová řízení jsou v počáteční fázi,“ řekl mluvčí ÚOHS Martin Švanda. Řízení u ÚOHS může pro kraj znamenat další komplikaci ve výběru, stávající smlouvy vyprší letos v prosinci. ÚOHS loni zakázal kraji uzavřít smlouvy, kraj poté soutěž zrušil a vypsal novou zakázku. Na první tendr si kvůli zadávacím podmínkám stěžovaly společnosti Arriva Morava a Toms Transport. V prvním tendru byly vítězem vyhlášeny společnosti ČSAD Ústí nad Orlicí a Arriva Východní Čechy.
Celková hodnota zakázky pro všechny oblasti je 6,958 miliardy korun. Kraj v soutěži nežádá nová vozidla. Průměrné stáří vozového parku nesmí být vyšší než devět let, přičemž žádný z autobusů nesmí být starší 12 let. Od třetího roku plnění smlouvy musí být polovina autobusů nízkopodlažních a s klimatizací.