U Karlových Varů se opět sesouvá násep Podkrušnohorské magistrály, začne neplánovaná oprava
Nový násep v úseku trati Dalovice - Hájek. Pramen: ČKAIT
Provoz u Karlových Varů je po jedné koleji, rychlost je snížena na 10 km/h.
Snížení rychlosti na 10 km/h na dálnici, to by asi padla vláda, co?
To jako že se směrem na Sedlec bude jezdit jednokolejně a rychlostí 10 ještě tři roky???
Tomu úseku (KV – Ostrov) by stejně slušel tunel s odstraněním Hájeckého průsmyku (přínos pro nákladní dopravu) a zkrácením a zvýšením traťové rychlosti (přínos pro osobní dopravu). Schválně kolik peněz se ještě naleje do flikování staré trati, než se vybuduje přeložka.
To máte jistě pravdu – pokud by to tedy geologie toho kopce nezhatila. Ale tady jde zjevně i o další úseky mimo vlastní oblast Hájku a okolí.
Otazkou je co je s temi naspy, tedy jaka je pricina sesuvu, zda neni vhodne jine reseni… nebo zda by jejich sanace nemela byt trochu dukladnejsi…
Jinak naprimeni trati proc ne, jenze ta cena by byla asi zavratna, osobne by se mi libil tunel mezi Ostrovem a KV, jen by v Hajku byla stanice v podzemi, a v Sadove u usti tunelu, vyskove je to temer bez sklonu,… Jenze ta cena…
Na Hájku ani v Sadově žádná stanice být nemusí, vždyť tam skoro nikdo nebydlí.
A co raději za Ostrovem zřídit přímou estakádu k Hájku, zhruba podél té silniční? Zachováte zastávky (byť Hájku by slušela bližší) a ušetříte za rubání. Otázkou je ovšem také stabilita podloží pod estakádou, respektive nad tunelem v té Vaší variantě.
Pozor. Ono to vedení trati po vrstevnici má svůj účel. Ta estakáda by musela mít 40 promile stoupání.
Cena nemusí být problém. Představte si jen, co bude stát komplet rekonstrukce trati v původní stopě (svršek, spodek, trakční vedení, ZABZAŘ,…). S tunelem by byla trasa kratší a odpadlo by flikování spodku kvůli podloží (byť by otázkou byly podmínky pro ražbu tunelu). Celkově by to sice bylo o pár miliard dražší, ale to v kontextu železničních staveb není taková darda. Pokud by se vyřešilo ještě pár problematických stoupání, vznikla by modernizací Podkrušnohorské magistrály plnohodnotná alternativní trať pro nákladní vlaky do SRN (a pokud by k tomu Němci odpovídajícím způsobem upravili trati na své straně). Jedná se o trať globální sítě… Číst vice »
Nic jako Hájecký průsmysk neexistuje.
(otočil jste si asi mapu)
To byla ironie. Resp. poukázání na to, že mezi Ostrovem a Hájkem trať 80 m stoupá, aby do KV 50 m klesala. Nic dobrého (zejména) pro nákladní dopravu.
Týhle trati by spíš slušel tunel mezi Ostrovem a Vojkovicemi/Stráží nad Ohří. Krušnohor mezi Stráží a Ostrovem jede 20 minut jenom proto, že musí objet kopec mezi nimi rychlostí 80km/h.
To se nevylučuje…
BTW, tam by mohl být problém s výškovým profilem, protože závlek údolím Bystřice umožňuje stoupání menším sklonem. Pokud by se dělala novostavba od Stráže, muselo by se tam už začít stoupat nad úroveň stávající trati, aby to bylo sjízdné pro těžké nákladní vlaky.
KAMKV (kancelář městského architekta) v únoru řekla, že nad tímhle už vůbec neuvažujou a nápad poslali k šípku. Podle nich je to nerealizovatelné.
Neprojednatelne, nepostavitelne v dnesni dobe, sklonove nerealne…
Pro nákladní dopravu by zůstala trať vrchem, v nějaké podobě. Osobní dopravě by ale průtah kolem centra pomohl velice. Ono už dost na tom, že tam spoustu lidí taháme závlekem přes Ústí nad Labem, protože nejsme schopni dát do lepšího stavu přímější tratě od jihovýchodu. Až dodělají dálnici, bude vlak pro lidi směřující do města téměř na dvě věci, bohužel.
Zkuste mi Františku vysvětlit, jak chcete něco takového https://mapy.cz/s/polelacege centrem města projednat…
Postavit to jde, otázkou je, za kolik malých Jardů…
A mimo jiné by to asi znamenalo prodloužení jízdní doby.
Jasně, Buštěhradská dráha právně zanikla v roce 1923: opravdová právnická lahůdka.
nové problémy jen o pár kilometrů dál.
Desetiletí ten násep vydržel nápor nákladní dopravy včetně Sergejů v jejich vozbě. Čím to může být, že se to teď sype?
Stáří, více vlaků…
Problém zůstane, dokud se trať nepostaví jinak, což zatím není v úvahu
Ta oblast je poddolovaná a nestabilní, miliony se zde vyhazují oknem.
Přírodě neporučíme, sesuvy budou pokračovat.
Časem bude beztak nutné vybudovat zde dráhu v jiné stopě, nebo technologii. Spíše mám obavy, pokud se to brzy vyloučí, že to bude konec růžové cesty z východu na západ pro nákladní dopravu. Dojde ke kolidaci od jara (snad!) zavřeným mostem branickým ! Takže zbývá trasování (pouze) přes Budějovice a tam není nijak slavná propustnost ?!
Ta oblast je poddolovaná a nestabilní,
+
vybudovat zde dráhu v jiné stopě
Já vám nevím, ale v té jiné stopě bych očekával stejné problémy. Středověká těžba je nezmapovaná, nedoložená a pět století zapomenutá. Tož byla, neví se kde přesně.
Na to už snad dnes máme technologie, jak zjistit ve vybrané trase případné díry, aniž by se to muselo předem rozkopat…
Anebo dát dohromady i jiné tratě, než čtyři slavně vytyčené koridory, že… Jenže to by někdo tu dopravu musel chtít na koleje z těch silnic dostat, ne stavět další kapacitní silnice.
A co by vám tam po těch tratích jezdilo? Nebo si myslíte, že nákladní doprava poleze dobrovolně do kopců?
V této oblasti žádná důlní aktivita neobíhala.Těch několik hlinišť je trochu dál od trati.
Ve vzdálenosti stovek metrů mají mapy.cz „U šachty“. Proč asi?
Více vlaků tam rozhodně už dlouho nejezdí. Spíš půjde o šlendrián při stavbě náspu.
Otázkou je co to znamená vydržel. Jestli to tam každé druhé jaro rovnalo železniční vojsko…
Základní vojenská služba – železniční vojsko.
Čerstvá pracovní síla na údržbu a veliké výluky, byla každým rokem prakticky zdarma a bez soutěží … nevolám po starých časech, ale ne vše bylo špatné.
Čerstvá _nekvalifikovaná_ pracovní síla na údržbu. O kvalitě polootrocké práce si nedělejte iluze.
Budete se divit,ale ta práce byla velmi kvalitní.Železniční vojsko mělo i svoji vlastní vývojovou základnu,takže si vyvíjelo i vlastní mechanizaci a dokonce v době rozdělení světa na dva tábory nakupovalo stroje od renomovaných západních výrobců.Nepropaguji staré pořádky,pouze poukazuji na fakt,že zdaleka všechno nebylo černobílé.
To, že byla zdarma, je iluze. Ti lidi nemohli v té době vykonávat jiné práce, mnohdy výrazně kvalifikovanější než hrubé dělnické pozice. Což pochopitelně přináší výrazné ekonomické ztráty, protože jsou zkrátka ty lidské zdroje alokovány velmi neefektivně. Základní služba může mít určité benefity ve scénářích zvýšeného ohrožení státu, třeba proto, že poskytne alespoň nějaký základní výcvik velké části společnosti a je pak, alespoň teoreticky, snazší skokově navýšit počet vojáků. Na takovém principu funguje třeba Finsko. Tam zkrátka ty ekonomické ztráty vyvažuje nějaký bezpečnostní přínos. Ale využívat ty lidi prakticky k nucené práci, je skutečně nesmysl a není náhodou, že to… Číst vice »
Práce u železničního vojska (ŽV) byla konána v rámci nácviku obnovy tratí v případě válečného konfliktu. Pracovali/sloužili tam vojíni, stejně jako u jiných zbraní, zařazovaní dle rozdělovníku podle sociálního statusu. Vysokoškoláci – absolventi vojenských kateder (s kolejnicemi na náramenících) tam za trest s lopatou a krumpáči nepracovali, ti byli zpravidla velitelé čet u různých útvarů (sloužili 1 rok). Naopak hrubé dělnické profese byly právě u ŽV, tankistů, dělostřelců, atd. Pokud jde o výsledek práce, pak ŽV dělalo vždy jen obnovy svršku (příp. mosty). Tedy nečistily se příkopy a do spodku se nezasahovalo. Kvalita nového svršku byla dobrá, protože vždy končila… Číst vice »
Hned v prvni vete vidim znacny problem, obnovit trat pro prujezd vlaku ve valecnem stavu je neco jineho nez postavit/obnovit trat v parametrech bezneho normalniho provozu osobnich a nakladnich vlaku, tak aby se netratilo na kvalite…
Vsichni vime, ze zel. vyrazne zaostavala i kvalitou trati..
Výsledkem byla vždy rychlost původní – tedy i pro veškerou vozbu. Nikdy nedošlo ke snížení rychlosti. Pokud jde o válku, tam by stačilo provizorium s rychlostí třeba 20 km/h.
Nucené práce se už zrušily, pokud to netušíte..
Dyť právě železniční vojsko ty tratě po roce 1970 příšerně zničilo. Hlavně odvodnění.
Jestli myslite nasep smerem k Sedleci, coz ale neni to misto, o kterem je rec, tak ten se neustale ladi od sedmdesatych let…
Toť ten problém Petře, komentující neví o kterém místě přesně je řeč. Bohužel pod tou kremací bude velký problém to sanovat.
Ano, taktéž si myslím.
Zajímalo by mě, jak se této „bezodkladné situaci bez uveřejnění“ dojde zrovna k ceně prací 128 mil. Kč…
Kalkulací odhadovaných nákladů, jak jinak asi.
Zdá se, že na té trati začínají selhávat stopadesátiletá odvodňovací opatření a měla by být urychleně celá včetně spodku zrekonstruována.
Spíš jestli by nebylo jistější a nakonec i levnější to celé odbagrovat a udělat tam estakádu.
Jestli je to místo, jak píší, kde je ta současná 10km rychlost, tak těžko. Je to vlastně ve stanici.
Zkuste nám tento nápad popsat podrobněji…
Bavíme se o tomto místě: https://mapy.cz/s/megaseseho
je to o kousek dál: https://mapy.cz/s/kofagusugu
Ne, tady ta 10km rychlost neni.
Ne. Pravdu má Petr Šimral.
Tam, co odkazujete, je sice též problém, ale ne akutní a není řešen nyní zadávanou zakázkou, o níž je v článku řeč.
Nikoliv. Ja to mam spravne.
Ale tam je dalsi misto, mimo jine cestuje prakticky neustale minimalne od sedmdesatych let…
O 100 metrů dále?
V textu píšou o několik kilometrů dále.
100 m je délka odvodňovacího žebra.
O pár km dále.
Tak podle fotek je to zánovní trať, to to tam neviděli před několika lety?
Při té rekonstrukci to odvodnění asi zvrtali…