U Karlových Varů se opět sesouvá násep Podkrušnohorské magistrály, začne neplánovaná oprava

Nový násep v úseku trati Dalovice - Hájek. Pramen: ČKAITNový násep v úseku trati Dalovice - Hájek. Pramen: ČKAIT

Provoz u Karlových Varů je po jedné koleji, rychlost je snížena na 10 km/h.

58 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Schmidt

Snížení rychlosti na 10 km/h na dálnici, to by asi padla vláda, co?

Miloslav

To jako že se směrem na Sedlec bude jezdit jednokolejně a rychlostí 10 ještě tři roky???

Gejza

Tomu úseku (KV – Ostrov) by stejně slušel tunel s odstraněním Hájeckého průsmyku (přínos pro nákladní dopravu) a zkrácením a zvýšením traťové rychlosti (přínos pro osobní dopravu). Schválně kolik peněz se ještě naleje do flikování staré trati, než se vybuduje přeložka.

praktik

To máte jistě pravdu – pokud by to tedy geologie toho kopce nezhatila. Ale tady jde zjevně i o další úseky mimo vlastní oblast Hájku a okolí.

Martin

Otazkou je co je s temi naspy, tedy jaka je pricina sesuvu, zda neni vhodne jine reseni… nebo zda by jejich sanace nemela byt trochu dukladnejsi…
Jinak naprimeni trati proc ne, jenze ta cena by byla asi zavratna, osobne by se mi libil tunel mezi Ostrovem a KV, jen by v Hajku byla stanice v podzemi, a v Sadove u usti tunelu, vyskove je to temer bez sklonu,… Jenze ta cena…

F. K.

Na Hájku ani v Sadově žádná stanice být nemusí, vždyť tam skoro nikdo nebydlí.

Frantisek

A co raději za Ostrovem zřídit přímou estakádu k Hájku, zhruba podél té silniční? Zachováte zastávky (byť Hájku by slušela bližší) a ušetříte za rubání. Otázkou je ovšem také stabilita podloží pod estakádou, respektive nad tunelem v té Vaší variantě.

Petr Šimral

Pozor. Ono to vedení trati po vrstevnici má svůj účel. Ta estakáda by musela mít 40 promile stoupání.

Gejza

Cena nemusí být problém. Představte si jen, co bude stát komplet rekonstrukce trati v původní stopě (svršek, spodek, trakční vedení, ZABZAŘ,…). S tunelem by byla trasa kratší a odpadlo by flikování spodku kvůli podloží (byť by otázkou byly podmínky pro ražbu tunelu). Celkově by to sice bylo o pár miliard dražší, ale to v kontextu železničních staveb není taková darda. Pokud by se vyřešilo ještě pár problematických stoupání, vznikla by modernizací Podkrušnohorské magistrály plnohodnotná alternativní trať pro nákladní vlaky do SRN (a pokud by k tomu Němci odpovídajícím způsobem upravili trati na své straně). Jedná se o trať globální sítě… Číst vice »

F. K.

Nic jako Hájecký průsmysk neexistuje.
(otočil jste si asi mapu)

Gejza

To byla ironie. Resp. poukázání na to, že mezi Ostrovem a Hájkem trať 80 m stoupá, aby do KV 50 m klesala. Nic dobrého (zejména) pro nákladní dopravu.

Casper

Týhle trati by spíš slušel tunel mezi Ostrovem a Vojkovicemi/Stráží nad Ohří. Krušnohor mezi Stráží a Ostrovem jede 20 minut jenom proto, že musí objet kopec mezi nimi rychlostí 80km/h.

Gejza

To se nevylučuje…

Gejza

BTW, tam by mohl být problém s výškovým profilem, protože závlek údolím Bystřice umožňuje stoupání menším sklonem. Pokud by se dělala novostavba od Stráže, muselo by se tam už začít stoupat nad úroveň stávající trati, aby to bylo sjízdné pro těžké nákladní vlaky.

T_D

KAMKV (kancelář městského architekta) v únoru řekla, že nad tímhle už vůbec neuvažujou a nápad poslali k šípku. Podle nich je to nerealizovatelné.

Petr Šimral

Neprojednatelne, nepostavitelne v dnesni dobe, sklonove nerealne…

Frantisek

Pro nákladní dopravu by zůstala trať vrchem, v nějaké podobě. Osobní dopravě by ale průtah kolem centra pomohl velice. Ono už dost na tom, že tam spoustu lidí taháme závlekem přes Ústí nad Labem, protože nejsme schopni dát do lepšího stavu přímější tratě od jihovýchodu. Až dodělají dálnici, bude vlak pro lidi směřující do města téměř na dvě věci, bohužel.

Petr Šimral

Zkuste mi Františku vysvětlit, jak chcete něco takového https://mapy.cz/s/polelacege centrem města projednat…
Postavit to jde, otázkou je, za kolik malých Jardů…
A mimo jiné by to asi znamenalo prodloužení jízdní doby.

Kuna

Jasně, Buštěhradská dráha právně zanikla v roce 1923: opravdová právnická lahůdka.

Jiří Kocurek

nové problémy jen o pár kilometrů dál.

Mimopražský

Desetiletí ten násep vydržel nápor nákladní dopravy včetně Sergejů v jejich vozbě. Čím to může být, že se to teď sype?

Miroslav

Stáří, více vlaků…
Problém zůstane, dokud se trať nepostaví jinak, což zatím není v úvahu

Doctor

Ta oblast je poddolovaná a nestabilní, miliony se zde vyhazují oknem.
Přírodě neporučíme, sesuvy budou pokračovat.
Časem bude beztak nutné vybudovat zde dráhu v jiné stopě, nebo technologii. Spíše mám obavy, pokud se to brzy vyloučí, že to bude konec růžové cesty z východu na západ pro nákladní dopravu. Dojde ke kolidaci od jara (snad!) zavřeným mostem branickým ! Takže zbývá trasování (pouze) přes Budějovice a tam není nijak slavná propustnost ?!

Jiří Kocurek

Ta oblast je poddolovaná a nestabilní,
+
vybudovat zde dráhu v jiné stopě

Já vám nevím, ale v té jiné stopě bych očekával stejné problémy. Středověká těžba je nezmapovaná, nedoložená a pět století zapomenutá. Tož byla, neví se kde přesně.

Sova

Na to už snad dnes máme technologie, jak zjistit ve vybrané trase případné díry, aniž by se to muselo předem rozkopat…

Frantisek

Anebo dát dohromady i jiné tratě, než čtyři slavně vytyčené koridory, že… Jenže to by někdo tu dopravu musel chtít na koleje z těch silnic dostat, ne stavět další kapacitní silnice.

Petr Šimral

A co by vám tam po těch tratích jezdilo? Nebo si myslíte, že nákladní doprava poleze dobrovolně do kopců?

Bohumil Pokorný

V této oblasti žádná důlní aktivita neobíhala.Těch několik hlinišť je trochu dál od trati.

Martin58

Ve vzdálenosti stovek metrů mají mapy.cz „U šachty“. Proč asi?

Bohumil Pokorný

Více vlaků tam rozhodně už dlouho nejezdí. Spíš půjde o šlendrián při stavbě náspu.

Jiří Kocurek

Otázkou je co to znamená vydržel. Jestli to tam každé druhé jaro rovnalo železniční vojsko…

Doctor

Základní vojenská služba – železniční vojsko.
Čerstvá pracovní síla na údržbu a veliké výluky, byla každým rokem prakticky zdarma a bez soutěží … nevolám po starých časech, ale ne vše bylo špatné.

Jiří Kocurek

Čerstvá _nekvalifikovaná_ pracovní síla na údržbu. O kvalitě polootrocké práce si nedělejte iluze.

Bohumil Pokorný

Budete se divit,ale ta práce byla velmi kvalitní.Železniční vojsko mělo i svoji vlastní vývojovou základnu,takže si vyvíjelo i vlastní mechanizaci a dokonce v době rozdělení světa na dva tábory nakupovalo stroje od renomovaných západních výrobců.Nepropaguji staré pořádky,pouze poukazuji na fakt,že zdaleka všechno nebylo černobílé.

SaulGoodman

To, že byla zdarma, je iluze. Ti lidi nemohli v té době vykonávat jiné práce, mnohdy výrazně kvalifikovanější než hrubé dělnické pozice. Což pochopitelně přináší výrazné ekonomické ztráty, protože jsou zkrátka ty lidské zdroje alokovány velmi neefektivně. Základní služba může mít určité benefity ve scénářích zvýšeného ohrožení státu, třeba proto, že poskytne alespoň nějaký základní výcvik velké části společnosti a je pak, alespoň teoreticky, snazší skokově navýšit počet vojáků. Na takovém principu funguje třeba Finsko. Tam zkrátka ty ekonomické ztráty vyvažuje nějaký bezpečnostní přínos. Ale využívat ty lidi prakticky k nucené práci, je skutečně nesmysl a není náhodou, že to… Číst vice »

Granja

Práce u železničního vojska (ŽV) byla konána v rámci nácviku obnovy tratí v případě válečného konfliktu. Pracovali/sloužili tam vojíni, stejně jako u jiných zbraní, zařazovaní dle rozdělovníku podle sociálního statusu. Vysokoškoláci – absolventi vojenských kateder (s kolejnicemi na náramenících) tam za trest s lopatou a krumpáči nepracovali, ti byli zpravidla velitelé čet u různých útvarů (sloužili 1 rok). Naopak hrubé dělnické profese byly právě u ŽV, tankistů, dělostřelců, atd. Pokud jde o výsledek práce, pak ŽV dělalo vždy jen obnovy svršku (příp. mosty). Tedy nečistily se příkopy a do spodku se nezasahovalo. Kvalita nového svršku byla dobrá, protože vždy končila… Číst vice »

Martin

Hned v prvni vete vidim znacny problem, obnovit trat pro prujezd vlaku ve valecnem stavu je neco jineho nez postavit/obnovit trat v parametrech bezneho normalniho provozu osobnich a nakladnich vlaku, tak aby se netratilo na kvalite…
Vsichni vime, ze zel. vyrazne zaostavala i kvalitou trati..

Granja

Výsledkem byla vždy rychlost původní – tedy i pro veškerou vozbu. Nikdy nedošlo ke snížení rychlosti. Pokud jde o válku, tam by stačilo provizorium s rychlostí třeba 20 km/h.

PvvS

Nucené práce se už zrušily, pokud to netušíte..

qěcy

Dyť právě železniční vojsko ty tratě po roce 1970 příšerně zničilo. Hlavně odvodnění.

Petr Šimral

Jestli myslite nasep smerem k Sedleci, coz ale neni to misto, o kterem je rec, tak ten se neustale ladi od sedmdesatych let…

Marty

Toť ten problém Petře, komentující neví o kterém místě přesně je řeč. Bohužel pod tou kremací bude velký problém to sanovat.

Petr Šimral

Ano, taktéž si myslím.

Jan

Zajímalo by mě, jak se této „bezodkladné situaci bez uveřejnění“ dojde zrovna k ceně prací 128 mil. Kč…

F. K.

Kalkulací odhadovaných nákladů, jak jinak asi.

Škrpál

Zdá se, že na té trati začínají selhávat stopadesátiletá odvodňovací opatření a měla by být urychleně celá včetně spodku zrekonstruována.

Ten Onen

Spíš jestli by nebylo jistější a nakonec i levnější to celé odbagrovat a udělat tam estakádu.

klouzan

Jestli je to místo, jak píší, kde je ta současná 10km rychlost, tak těžko. Je to vlastně ve stanici.

Petr Šimral

Zkuste nám tento nápad popsat podrobněji…

Bavíme se o tomto místě: https://mapy.cz/s/megaseseho

Projektant

je to o kousek dál: https://mapy.cz/s/kofagusugu

klouzan

Ne, tady ta 10km rychlost neni.

Hroch

Ne. Pravdu má Petr Šimral.
Tam, co odkazujete, je sice též problém, ale ne akutní a není řešen nyní zadávanou zakázkou, o níž je v článku řeč.

Petr Šimral

Nikoliv. Ja to mam spravne.
Ale tam je dalsi misto, mimo jine cestuje prakticky neustale minimalne od sedmdesatych let…

M_D_M_A

O 100 metrů dále?

Kryštof

V textu píšou o několik kilometrů dále.
100 m je délka odvodňovacího žebra.

Petr 8

O pár km dále.

Elb

Tak podle fotek je to zánovní trať, to to tam neviděli před několika lety?

Jaaaa

Při té rekonstrukci to odvodnění asi zvrtali…