kmax

Roudnice jako kritické místo české železnice. Vlaky opět nejezdily kvůli stržené troleji

Stanice Roudnice nad Labem po modernizaci. Foto: Chládek&TintěraStanice Roudnice nad Labem po modernizaci. Foto: Chládek&Tintěra

Oprava mostu v Roudnici se protáhne, podobné situace tak hrozí ještě rok.

284 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kolbaba

Na silnici:
Nebezpečná křižovatka, která je příčinou mnoha havárek a nehod automobilistů bude přestavěna, aby to chudáčci zvládli a neměli s řízením složitého vozidla ani nejmenší potíže ani když budou unavení.
Na kolejích:
Hovada strojvedoucí ty hákovnice furt strhávaj. Jestli se nenaučíte řídit a respektovat dopravní značení přistoupíme k tvrdým restrikcím.
Autistický Čechystán říjen 2025

Tomáš Záruba

Před chvíli jsem projel Sereď: Most v rekonstrukci nad zhlavim stanice na dvoukolejce, 25 kV. Délka stahovacky 197 m (z toho asi 100 m rezerva) kolem uzemněného místa dva pavouky z každé strany (rozestup mezi nimi odhadem 5-10 metru), žádná hákovnice. Jak oni to jenom dovedou….

Lukáš

Také jim tam občas padají mosty rovnou na koleje a koridor místy má traťovou rychlost horší než lokálka 😀

Tomáš Záruba

Přijde mi, že je obecně lepší inspirovat se tím, co kdo umí lépe. Nicmene:
1) To nám taky
2) Kde myslíte? Trumfne to 75 km/h u Brna či ještě nedávno 65 km/h v Petrovicích?

manus

Není tohle už stereotypní zpráva? Co takhle za tu dobu kdyby si SŽ pohnula a vymyslela nějaké jiné opatření! Nebo snad žádné jiné řešení na světě než toto neexistuje? I když SŽ je již od dob ČSD potažmo SŽDC absolutní stát ve státě, ani armáda se nedovolí takovou autonomii rozhodování na nikom a jenom na sobě jako SŽ. Myslím, že nastal čas tuto organizaci zrušit, zreorganizovat a hlavně rozprášit všechny stávající zaměstnance do světových stran a nikdo mi nevymluví, že by to nešlo. Někdy se zjistí, že systém funguje i bez vedení. 😉

Pavel

Zajisté, a spoustu zdejších „expertů“ je může nahradit 🤣 Jak dlouho by trvalo, než by ti borci zjistili, že na své idealistické vzdušné zámky nemaj prachy? 🤣 To by pak bylo koktavejch výmluv… 😁

O. M.

Řešení samozřejmě existuje, ale když se nechce…

Honza J.

No, být to v letectví, tak už se to dávno řeší, aby se to nestávalo, ať za to může, kdo chce. Ale na dráze to je každému buřt, hlavně, že to je na koho hodit. Pak se nedivme, že se na dráhu pohlíží skrz prsty.

Pavel

V letectví by pilot nerespektující řízení provozu velmi rychle za kniplem skončil. Letectví se s průseráři ignorující předpisy moc nemaže a taková individua rychle končí. Holt dráha to neumì 🤣

Y.K.

Nikoliv, takhle to nefunguje. Když se někde incident opakuje, tak na to vlítnou regulátoři a je dusno. V letectví totiž moc dobře vědí, že všichni lidé chyby dělají (i vy, ač si to určitě nemyslíte) a systém má být udělaný tak aby potenciál chyb omezil. Ne že už tu máme třicátého blba který se chytil, jeho chyba -my nic-.

NERESPEKTUJÍCÍ je totiž jen taková formulka, neznamená to, že dotyčný předpisy ignoruje.

Pavel

První věc, co regulátor udělá je uzemnění aktérů nebo i dotčených strojů. Pokud by platilo, že Vectrony občas nereagují na pokyn ke stažení sběrače, jak někdo brečí níže, pak by dost rychle dostaly zakaz vůbec vyjet. Ale to by bylo řevu, že? 🤣

Honza Vrba

To nemusí být jen letectví, ale i železnice jinde. Třeba v Německu soudy po železniční nehodě dávají běžně část viny provozovateli, i pokud strojvedoucí poruší fatálně předpis. A to tam mají traťové a vlakové zz téměř na každé trati. I tak se soud ptá, co mohl provozovatel udělat lépe.

vjkm

Vzhledem k těm škodám i na infrastruktuře, nebyl by lepší nějaký ten státní diesel, který by stál v Roudnici a prostě vytlačoval vlaky na trať ?

Pavel

Ten beznapĕtový úsek je krátký a problém není uvíznutí v něm.

wondon

Diskuse se rozjela a je plná emocí, zkusíme to bez nich. 1. je adekvátní návěst stůj k návěsti stáhni sběrač, já si myslím, že je a bude se projetí návěsti stůj takto urputně obhajovat. 2. V sousední stanici Hněvice se cca před dvěma měsíci stal úraz traťového dělníka, tržná rána na hlavě, padající trolej ho vzala po hlavě, zaplať bůh – příčina – projetí návěstidla a propojení děliče, následek přepálená trolej, běžná staniční výluka, kterých je denně několik desítek na síti SŽ. Také urputná obhajoba, výkřiky o systémových chybách? 3. Tato akce není věcí SŽ, je to věc odpovědného projektanta,… Číst vice »

Wondon

Opravs TNZ 343109

Ondra K.

Domnívám se, že na tuhle záležitost je třeba se dívat v širších souvislostech. Každý takovýto incident mající dopad na větší množství cestujících dělá železnici jako celku negativní reklamu, a část lidí klidně může od používání železnice úplně odradit. Pokud se něco takového navíc děje opakovaně na jednom místě, působí to úplně blbě bez ohledu na to, že je to v souladu s předpisy a kdo to způsobil. Z vlastních zkušeností v jiných oblastech dopravní a technické infrastruktury vím, že ať průšvih způsobí kdokoliv, hněv a negativní ohlasy vždycky nakonec spadnou na příslušného správce. Tedy v tomto případě by SŽ měl… Číst vice »

JAJV

SŽ je to jedno, pro cestující nejde vlak ČD, je to problém ČD, důvod proč přestat používat vlaky jsou ČD
A to bez ohledu na to, že trolej strhne klidně náklad německého dopravce…

Leinad

Smluvně jsem ve vztahu s dopravcem, infrastrukturník mě nezajímá.

Wondon

Mate pravdu, za to opravdu nemohou reditele, naopak se to snazi resit, ale je to problem bezpecnosti a odpovednosti za dane reseni. Pokud to reseni jde proti normam a predpisum, tak kdo bude asi odpovedny kdyz se tam neco stane.

Pavel

Však jsou to dopravci, kteří tu negativní reklamu zapříčiňují. Každá mimořádnost vede k zastavení provozu a velmi často je tou příčinou jen porušení předpisů.

Lukáš

Dopady na cestující ale nejsou totéž co bezpečnost provozu – a nejen provozu. Argumentujete bezpečnostním incidentem, ale tím incidentem tady bylo nerespektování návěsti pro eletrický provoz. Problém je, že ať uděláte cokoliv, tak se vždy se najde někdo, kdo bude nadávat. Lze se domnívat, že v situaci kdy by došlo k úpravám trolejového vedení tak aby nebylo třeba hákovnic, tak se najde někdo, kdo bude nadávat na vyhazování peněž. V tomto případě by řešení ani nebylo možno zachovat trvale, neboť je zde plánována celková přestavba s přípravou na 25kV systém. Inu, žijeme v Česku. Nadáváme na všechno. Na předražené stavby… Číst vice »

Jakub P

Nadáváme na lidi, kteří „ušetřili“ peníze za děliče a tím vyhodili mnohonásobně víc peněz za celou řadu stržených sběračů, kontrol a oprav trolejového vedení, atd. Nemluvě o mnoha hodinách výluk, zpoždění, NAD, poškození pověsti železnice.

Nadávat na šetření na nesprávném místě mi přijde docela adekvátní a rozumné.

Leinad

1) Ano, praštit někoho elektrickým propojením nebo mechanicky nabourat vlaky. Ani jedno nemusí záviset čistě na lidském faktoru, zabezpečovací zařízení bránící projetí stůj existují, etcs umí i stahovačky. Hákovnice umí zabránit kopnutí dělníka, ale opravdu je nutná? Výkolejka umí zabránit vjetí vozidlu kam nemá, ale vesměs se zastavuje jinak.
2) Ano. Že to strojvedoucí zvoral nezpochybňuju, naopak já bych hecoval ať tam někdo uvázne schválně i když by rychlost měl, chová se bezpečně.
Nicméně proč má jeho zvorání působit škody dalším?
3) A náklady na mimořádnosti holt investor neplatí, to platí viník, třeba strojvedoucí. Pravda, ale alibismus.

N.N.

Ad 1.
Po projetí návěsti Stáhni sběrač snad ještě nikdo nezemřel.
Při projetí Stůj to bylo naposledy na Slovensku 100 zraněných, z toho 2 desítky těžce, 2 zničené lokomotivy a 1 vagon taky na šrot.

Pro srovnání s instalací děliče: Tak moc to zase nebude bolet jak několik dní na JIPce toho nebohého fíru.

Practicus

Opravdu? Co takový Otrokovice? Upálený 2 zkratovací lana ze 3, vypálený kompletně celý SZZ a přilehlé TZZ, škoda kolik to desítek milionů, a těch úrazů na VN je taky víc, než dost, akorát se to nedostává na veřejnost

Y.K.

1. jestli je návěst něčemu rovnocenná nehraje žádnou roli. Oproti návěsti stůj se ovšem u návěstí pro elektrická provoz rozhodně klade menší důraz na jejich viditelnost a umístění. Když strojvedoucí budou opakovaně projíždět jeden a ten samý klacek, tak tam bude něco špatně. 3. systémová chyba je cokoliv co se opakuje. Až tak je to prosté. Když se to stane jednou, tak to někdo zkonil, když se opakuje jeden a ten samý případ, tak je tam prostě problém. Možnosti určitě jsou, hákovnice je dost specifické místní řešení, to že je nikdo nepožaduje je věc jiná (pak to samozřejmě jinak nejde,… Číst vice »

Pavel

A nejsou k řešení podobných podle Vás systémových problémů předurčeny odbory? 😁 Copak ty v tomto dělají?

Leinad

A jaký byl přínos jízdy tam a zpátky?

J.K.

Proč tam vlastně není neutrální pole, je to blízko peronům?

Hsnm

Je to blízko perónum.

Tomáš Záruba

Těch 20 metrů už to nevytrhne.

Pavel

Od konce nástupiště pod most je to přes 150 metrů. Samotný beznapěťový úsek má 51 metrů. A od nástupiště to máte jako bonus z mírného kopce.

Leinad

Jaké klesání? Znamená to, že by se tam stejně nedalo uváznout „do nekonečna“ ale prostě by to sjelo než by přijel diesel?

Pavel

Uváznout na 50 metrech při sklonu 2,5 promile po více jak 100 metrech na rozjezd – no to by musel být opravdu nešika 😂

N.N.

Pokud stažení sběrače trvá až 3 až 20 sekund…

Pan ŠImral psal, že snad přímo tam zasekli i korektně stažený sběrač, což je fakt na pováženou.

Practicus

Stažení sběrače má podle normy trvat max. 3 vteřiny – cokoli navíc jde na vrub majitele vozidla

Y.K.

Nikoliv, vozidla jsou certifikovaná, tedy odpovídají normám, takže infra musí odpovídat tomu co vozidla mohou (a nemohou).

Pavel

Tak to máte hodně popletené. Viz třeba Pendolina, ty maji na sobě namontované kompenzace… a jsou tratě, kde víc jak 40km/h nemohou – bez ohledu na traťovou rychlost. A na některé tratě nemůže souprava s dvěma trakčně činnými Vectrony či TRAXXy a zrovnatak mají někde omezenou rychlost.

Leinad

A situace kdy hákovnice chytla sběrač, který už byl stažen v krajní poloze.

Lukáš

Asi úplně nebyl, když se to stává jen ojediněle. Možná se tento stav jen signaliyoval, ale realita byla jiná.

Také strojvedoucí

Dle přepisu V25/7 je doba stažení sběrače stanovena na 8 sekund.

Přípravář

pan Šimral psal…. LOL

Jirka z CB

Ať si říka kdo chce co, tohle smrdí systémovým problémem. Kolikrát to už bylo?

Pavel

Systémový problém je nízká odpovědnost strojvůdce za škody způsobené nedbalostním jednáním.

Petr Šimral

Zodpovednost vsech zamestnancu je dana Zakonikem prace…

Pavel

No však. Jen 4,5-násobek platu prostě nestačí k tomu, aby někteří nelajdačili a neflákali práci, za kterou jsou placeni.

jackbrno

Jasně, oni to dělají schválně, že? A že to má blbě SŽ tě nenapadlo pane neomylný? Jsi schopen dát ruku do ohně za to, že jsi nikdy v životě nic nepřehlédl/nezapomněl?

Pavel

Za blbost se platí. Za chyby vzniklé z nerespektování návěstí je zodpovědný strojvedoucí. Dnes se snažìte okecat stahovačku, zítra budete obhajovat projetou návěst zakazující jízdu?

Pokuď nejste schopný sledovat návěsti, na mašinu nelezte. Taky byste mohl někoho zabít…

N.N.
Pavel

Kde z toho vyplývá obhajoba nerespektovaného návěstidla?

jackbrno

Vždycky to nějaký trouba bude bagatelizovat… Pokud to projíždí takové množství různých strojvedoucích různých dopravců, evidentně je to prostě systémový problém. Nedostatečné značení v nevhodném místě, kde strojvedoucí má na práci spoustu dalších věcí.

Pavel

Kolik tam od března projelo vlaků a kolik těch incidentů bylo? Na systêmový problém to nevychází ani omylem. V tomto konkrétním případě tu neschopnost pár nýmandů na lokomotivách za nedostatečnê značení nesvedete, když se těm borcům i volá. To místo je natolik specifické, že si ho ani nemáte šanci splést, pokuď jen sledujete trať.

Pavel P.

Upřímně, už jen ty samotné návěsti pro elektrický provoz jsou systémový problém. Jde o modrý čtverec postavený na vrchol, pouze různé symboly. Nicméně takový konec trolejového vedení (strojvedoucí ve dne stejně vidí, že drát dál není) nebo změna trakční soustavy (vyžaduje neutrální pole a tedy minimálně vypnutí a zapnutí proudu) nemá zdaleka takový význam pro bezpečnost a provoz jako třeba stažení sběrače (aby ho nesebrala hákovnice), nebo vypnutí proudu (poškození TV), a přitom z dálky ta návěst vypadá skoro stejně. Na silnicích značky už svým tvarem a barvou říkají, jak moc jsou důležité. To byl ostatně záměr, když se vytvářely.… Číst vice »

Pavel

A ẓ̌e je to problém až posledních pár let. Ty návěsti fungují desítky let. Jesti on nebude problém v nemehlech, co se posledních pár let na mašiny dostávaj 🤣

Vid

Jakou spoustu dalších věcí má strojvedoucí zrovna v tomto konkrétním místě na práci kromě stažení sběrače?

Pavel

Točit videíčka na internet 😁 Je toho plnej Instáč, Fejsbŭk i Jůtůb 🤣

Lukáš Chytil

Podle vašich příspěvků bych si tipnul, že jste výpravčí od SŽ a na mašině jste v životě nebyl.

Kar

Ale to video si nikdo nenatáčí kamerou na film, poháněnou pérm. Dnes používané kamery žádnou obsluhu ani trvalou kontrolu nepotřebují.

Lukáš Chytil

Například brzdit na 50 km/h (pomalá) a sledovat, jestli mu tam nějaký dělník neleze do kolejí.

Pavel

Tak jestli u toho nezvládnete ťuknout do přepínače na stažení sběrače na pultu před sebou, vraťte papíry. Ten most máte nad hlavou, vidíte ho před sebou a ta stahovačka je pod ním. Jen nemehlo neschopné řízení vozidla to nezvládne.

Y.K.

Systémový problém je, když se jedna chyba neustále opakuje. To pak není selhání jedince (což se může stát), ale věc udělaná tak, že se do ní lidi chytají furt a dokola. Je to indikace toho, že to je řešené velmi špatně.

Pavel

Pořád? Jsou to jednotky případů. Vlakŭ tam projely tisíce.

Jakub P

Jsou to desítky případů a dost možná to už dalo nebo do konce rekonstrukce mostu dá i stovku…

Pavel

Lžete. Své tvrzení ani nemáte čím doložit.

Y.K.

Kolik vlaků tam projelo není argument. Argument je kolik vlaků se tam poškodilo. Jsou železnice, kde na stavbách (ani jinde) nestrhnou sběrač co je rok dlouhý. A opravdu to není superioritou tamních strojvedoucích. Pokud se na jednom místě něco stane dvakrát, už to zvedá obočí, pokud se tam to samé stane jednou za pár týdnů, tak je to tam prostě špatně. To je definice systémového problému. To že se to samé opakuje.

Pavel

Ano, jsou železnice, kde i mašinfírové více dbají předpisů a často riskují i vyšší sankce v přìpadě pochybení, byť z nedbalosti. Ono logicky jsou pak opatrňejší. Jenže v Česku je to malinko balkán, předpis si někteří jedinci vykládají jako nezávazné doporučení. Ono kdyby každému atomaticky sebrali prémie, sebrali mu 4,5násobek platu a sebrali způsobilost… tak by to taky vypadalo jinak.

N.N.

So kdyby Správa dělala svou práci pořádně a nevytvářela pasti? Hákovnice není jediné technické řešení a na opravách trolejí už jste tam prodělali násobek ceny děličů.

Pavel

Jasně, cokoliv kde vlak nemá na volno je past 🤣 I jízda do odbočky, žeano. Nedejbože návěstidlo na stůj v cestě. Tak jestli na to dotyčný mentálně nemá, ať si najde práci úměrnou svým schopnostem.

Y.K.

Mám pocit že hodnotíte jiné podle sebe. Ještě jsem neviděl strojvedoucího, který by bral předpisy jako nezávazné doporučení.

Pavel

Tak proč někteří ten sběrač včas nestáhli? 🤣

Jenda

Protože člověk občas něco přehlédne.

Proč takovou blbost neřeší v roce 2025 automat?

O. M.

Člověče, vy jste nějakej chytrej. Měl byste jít dělat šéfa DÚ.

Marty

Ty budeš odborník

strojvedoucí J.

odborník provokatér, takovými se nemá cenu zabývat…

Martin Toman

Je na to rozkaz a je to tam už skoro rok. Padesátkou se to dá proplachtit. I dvacítkou. Není to dlouhý úsek. Tak o čem je řeč? Stačí shodit smeták. Kdo tohle nezvládne, ať na tu mašinu vůbec neleze.

Péťa

Osobka tam má dokonce místo zastavení někde ve třetině perónu a rozjet se do stahovačky bych tam zvládnul pohodlně i s nákladem.
Fakt nechápu co tam pořád vymýšlí.

Y.K.

nejlepší je takovéto arogantní smýšlení, protože ten co tam strhl sběrač včera taky možná do včera taky nechápal co tam všichni blbnou. A pak… Na železnici opravdu chybí aspekt poučení se z chyb druhých a uvědomění si, že zítra se to může stát mě. Protože, že se mi něco dosud nestalo nic neznamená.

Pavel

Coby blbli – nevěnují se plně řízeni a čumí okolo a ne na trať před sebou.

Y.K.

Zřejmě máte cosi společného se SŽ. Proč se u nás do ETCS neimplementuje funkce stahovaček, kterou ten systému umí?

Pavel

A to jste si nevṣ̌im, že u Roudnice ETCS není? 🤣

okarban

Pokud je to děje na jednom místě pravidelně víte určitě, že tam nebude hlubší problém? Místo těchto výkřiků, neměla by se provést Root case analysis? Uvedu příklad. V místě kde bydlím je křižovatka, klasický kříž. Pravidelně tam byly nehody. Na první pohled nebyl důvod, jasná křižovatka se stopkou. A vždy to skončilo tim, ať neschopní řídící nemají řidičák. Pak si místní gymnáziste dali tu práci a zjistili, že všechny nehody mají jedno společné a to že auto nedá přednost když přijíždí z jednoho konkrétního směru. Tak se na to soustředili a zjistili, že z tohoto směru (vedlejší) je to trochu… Číst vice »

Pavel

Root cause jsou nemehla na stanovištích 🤣

jackbrno

Ne, root case je trouba co to vymyslel a ještě větší, co to schválil. No a ti co to pořád dokola omlouvají, ti tomu vévodí…

Pavel

To řìkají sněhové vločky, co na mašinu nepatří.

David 814-047

Jenomže v realitě českých železnic to nebude fungovat, protože to by musela SŽ něco smysluplného dělat.

jackbrno

Řeč je o tom, že to je debilní řešení na debilním místě. Vzhledem k množství těch incidentů to evidentně není dostatečně dobře komunikované. Kdyby se to stalo jednou za dlouhý čas, je to individuální chyba. Ale pokud je to jak na běžícím pásu různí fírové různých dopravců, evidentně je to prostě systémový problém. To že to tam je skoro rok, je irelevantní. Poznání trati platí 13 měsíců a zjevně to netrhají fírové, kteří tam jezdí denně osobku, ale spíš ti, co se tam objeví jednou za uherský rok.

Pavel

Tak nám sdělte svůj magický recept, co vṣ̌e ignorují 😁 K některým jedincům můžete komunikovat jak chcete, ale oni budou mít svoji ptlravdu, žejo 🤣 Jen vedení vlaku není žádná demokracie – fíra je tam od toho, aby se pokyny řídil. Co s těmi, co pokyny ignorují?

JAJV

Jel jsem s fírou v rámci seznání a 2x to tam strhal a 2x to byla technická závada, kdy se sběrač stahoval 15 sekund … 2x z toho tedy vyvázl, protože závada.
Jenže 2x trať stála…

Pavel

Tak to je ale problém provozovatele, že zanedbává údržbu mašin. Samozřejmě taková mašina stojící na dílně nevydělává, žeano 🤣

Vid

Takže nakonec to s těmy strojvedoucimi nebude tak špatné a za většinu incidentů nejspíš může technická závada vozidla, takže byste s těmy nadavkami už mohl mírnit. Strojvedouci si klidně po převzetí vozidla může vyzkoušet chod sběrače, ale to neznamená, že se to při dalším stáhnutí nemůže pokazit.

Pavel

Strojvedoucí by si ale měl funkce vozidla kontrolovat, žeano. Ale kašle se na to. Tyhle věci se nekazí skokově, vada má nějakou progresi. Jen občas se její prvotní projevy ignorují nebo bagatelizují.

Vid

Jo v osobce při střídání, na které je jedna minuta, je na to určitě čas.

Pavel

To je ale problém strojvedoucích (a odborů), že takový stav akceptují. Za to ale správce infrastruktury nemůže, že si dopravci i tímto snižují své náklady a strojvedoucí ani odbory proti tomu aktivně nezasáhnou.

Petr

Nemají se dle systému kvality, kritická místa odstraňovat? 🙂

Pavel

Odstraňovat strojvůdce nerespektující návěsti z provozu? To je vskutku revoluční myšlenka 😂

Jakub

Jste z OTV? Vysvětlíte mi co je zde za problém? U nás na OTV (možná i v celém OŘ) už několik let hákovnice nepoužíváme a asi půl roku jsem neviděl opálené zkratování po nestáhnutí – s tím, že výluk máme denně alespoň jednu a u jedné opravy mostu je také stahovačka (hádám, že kvůli podobným problémům jak tady) a žádné projetí. Co je jinak?

Pavel

Jste-li z OTV, tak jistě nebudete mít problém si relevantní dokumentaci k danému místu dohledat. Vyčíst mnohé jde i ze SŘ. To, že někdo vlítne do hákovnice každopádně znamená, že návěst projel a nestáhnul…

J.K.

Ano, a jako kritické místo byl označen sběrač…:)

Petr

Špatně definované kritické místo.

Pavel

Kritickým místem je ten blb na židli, co nezvládne ovládat příslušný přepínač a včas stáhnout koště😆

David 814-047

Vy jste proti strojvedoucím úplně zaujatý, určitě nějaký zaměstnanec SŽ, který si neuvědomuje, že SŽ je služba a nikolil monopilista 19. století.

Pavel

To, co dnes leze na mašiny je urážkou toho řemesla, kterému se kdysi oprávněně říkalo strojvedoucí.

Ty sněhové vločky, co se hroutí už z toho, že podél trati jsou nějaké návěsti jsou ostudou toho řemesla 🤪

O. M.

Pavel je zřejmě autorem té stahovačky s hákovnicí.

Tomáš Vostrel

Prázdný sud nejvíce duní. A Pavlovi zřejmě utekla žena s nějakým mašinfírou, zatímco se marně snažil pochopit, co se skrývá pod pojmem risk analýza. 🙂

Petr

Zase je mu potřeba závidět tu jeho nesmrtelnou hlavu. 😀

Mlok

Evidentně je tam něco spatně a sž je to jedno.

David 814-047

Mají, ale pro manekýna je lepší se ukázat v televizi na nějaké konferenci.

Jan Tichavský

Dnes jedu tímto směrem, na ČT24 jsem náhodou viděl v proužku zmíněnou Roudnici a omezení provozu, tak hned zjišťuju, jestli to jezdí a jestli stihnu přípoj v Drážďanech. Smutná realita.

Lukas

Vážení.

Co vím…

1) hákovnice jsou v úseku z důvodu ochrany – bezpečnosti pracovníků stavby silničního mostu. Investorem je Ústecký kraj.

2) Zpracovatelem projektu je Ústecký kraj. Projektové řešení neumožňovalo jiné řešení na straně SŽ než hákovnice.

3) Před zahájením akce proběhlo místní šetření s federací strojvůdců a upozorněním na uvedené rizikové místo a hledáním jiného možného řešení.

4) Nad rámec návěstí se v oblasti volá každému strojvedoucímu na HV a ten se znovu upozorňuje na to, že v oblasti je návěst stáhni sběrač. Fíra to odkýve a nestáhne… 🙁

Vzteklá hákovnice

Amen. Není co bych dodala.

Tomáš Záruba

2) A někdo to řešení akceptoval.
4) To je akorát otravný albismus.

Alternativních nápadů už zaznělo v diskusích spousta, už mě to nebaví psát furt dokola.

Pavel

Ta řešení na 50 metrů beznapèťového úseku jsou nesmysl. Dávat z každé strany 20m dělič by mimo jiné znamenalo, že ve stanici tím musíte vystrojit pět kolejí.

Tomáš Záruba

No a?

Pavel

Zaplatíte to ze svého? Asi ne 😁 Klidně si udělejte na ty děliče veřejnou sbírku na Doniu – a uvidíme, kolik na ten nesmysl vyberete 🤣

Dusmor

Dotaz na někoho znalého:
Jak vychází finančně instalace děličů na těch pět kolejí v porovnání s kolika již zničenými sběrači, trolejemi a škodami v souvislosti s mnohahodinových výpadky provozu na takto důležité trati?

jackbrno

Možná by stačilo snížit odměny managementu SŽ. Z toho by se udělalo děličů víc než dost…

Pavel

Management SŽ za blbce na stanovištích nemůže. ŘSD také nebudete plísnit za to, že nějaký debil v kamionu ucpe svou blbostí dálnici.

Tomáš Záruba

Tak schválně, kolik?

Pavel

Bádej, šotoušku.

David 814-047

To je odpověď typická pro SŽ – dopravce vždy musí, ale SŽ nemusí nic. Musí kamaráde.

Tomáš Záruba

Takže jen rádoby moudré kecy v kleci.

Pavel

Ty máte vy. Jaká že je vaše kvalifikace v oboru projektování trolejových vedení, že tu činíte své závěry? 🤣

Tomáš Záruba

Takže fachidiot, co si nechce nechat narušit rutinu. Ale neumí upřesnit ani svoje vlastní argumenty (cena).

Pavel

Prohlásil nevzdělaný šoto-idiot 🤣

jackbrno

No a? Není to tam na týden, ale >rok. Jestli tohle nestojí za inteligentnější řešení, tak už nevím co. Ale holt Skáza Železnic to má u pr… Nebylo by na prémie.

Pavel

Jestli nemáte na to sledovat návěsti podêl trati, tak na tu mašinu prosím už nelezte 🤣

Jakub P

1) ochrana je potřeba, hákovnice není jediný účinný způsob ochrany
2) tak mělo být ze strany SŽ kraji jasně řečeno, aby zadání pro projektanty udělali takové, že to bude bez hákovnic
3) očividně pozdě
4) očividně nefunguje

Pavel

Nefungují jedinci, co se plně nevěnují řízení svěřené lokomotivy.

jackbrno

Nefunguje management SŽ, který má poskytovat podmínky pro bezpečné a plynulé provozování drážní dopravy

Pavel

Tak když to sabotují strojvůdci, co kašlou na návěsti. To koště musì fíra občas stáhnout a když to neudělá, potenciálně tím může i zabít. Ono s 3kV špásovat nejde.. o 25kV nemluvě. Strojvedoucí musí uposlechnout přìkaz. Je to práce, za kterou je placen. A strojvedoucí nerespektující návěsti je potenciální vrah.

Tomáš Záruba

Jak je tedy možné, ze Německo, Rakousko, Polskoma dokonce i Slovensko se bez hakovnic obejdou? Jaké situace u nás nastávají, které tam ne, popr. proč to neumíme řešit jako tam?

Pavel

Ale používají. A nejsou s nimi problémy jako v Česku, protože holt tam mají ordnung a předpisy nejsou substitut pro toaletní papír 🤪

Tomáš Záruba

Zajímavé. Ja v Bad Schandau pozoroval dočasné izolátory v prime troleji, aby se vedle výluky dalo jet do odbočky pod výkonem, a v Schöne prodloužení jednokolejného provozu za výluku o jedno zhlavi dal, aby to delat nemuseli a stejně stahovacku nepotřebovali. A to je ten “přetížený” Elbtal, kdyby náhodou chtěl někdo argumentovat kapacitou.

Pavel

Aha, takže šotoušek projel Schandau a z toho dělá univerzální závěry 🤣

Tomáš Záruba

Kde ve jmenovaných zemích tedy je hakovnice? To je samé přemoudřelé naznačování, že “chytří přece vědí”, ale ve výsledku nic konkretniho. Vyjímal byste se na K-reportu.

Pavel

Vy jste přišel s tvrzením, že se nepoužívají. Důkazní břemeno nesete vy. Pokuď to dokázat neumíte, pak jste sedmilhář 🤣

Tomáš Záruba

OK, tedy “nikdy jsem tam neviděl”. A teď vy s tím “ale používají”. Kde?

Milos2

Pavle! Navrhněte změnu hlášení ve stanicích:Vážení cestující zvažte jízdu vlakem.Vlak řídí potencinální vrazi.Kašlu na návěstidla,jsou líní zastavit na „červenou“ a někteří si nechají i strhnout sběrač jen tak pro potěchu.Těch pár kaček přeci nestojí za námahu sledovat návěsti.

Lukáš Chytil

Jo skuhlas a můžete tam přidat, výpravčí jsou líní chodit ven na volnost vlakové cesty a klidně vás zabíjí postavením vlakové cesty na obsazenou kolej.

Pavel

Ráčej si všimnout, že ten výpravčí na mnoha místech dávno není a volnost trati se zjišťuje činností zabezpečovacího zařízení.

Lukáš Chytil

Já se ale nebavím o volnosti trati, ale o zjišťování volnosti vlakové cesty, což je zcela něco úplně jiného, ale chápu, o tom nemáme ani anung.😉 A jen letos takových případů bylo minimálně 5.
Oni totiž nechybují jenom strojvedoucí…

Pavel

A já se bavím o tom, že ten výpravčí ven ani nemusí a nebo ani nemůže, protože tam prostě a jednoduše není 🤣 Způsob zjišťování volnosti vlakové cesty určuje staniční řád a v 21.století existují řešení, kdy už se ta vaše údajně nevykonaná kontrola v reálu vůbec nemusí, ale o tom zdá se nemáte ánung vy sám 😆

Lukáš Chytil

Ne, způsob zjištění volnosti vlakové cesty určuje zabezpečovací zařízení v té konkrétní stanici a v návaznosti na to i ZDD.😉
Výpravčí ven samozřejmě musí a to na sledování jízdy vlaků, že na to spousta lidí peče, je věc už jiná.

Samozřejmě na hlavních tratích řízených z CDP + pár DOZ už, vyjma pohotovostních výpravčích, nikdo není.

A když teda správce infrastruktury dělá řešení na úrovni 21. století, aby se mu „nesrazily vlaky“, proč na zajištění bezpečnosti práce u trakce používá věc z 50. let minulého století?

Lukáš

Odpověď hledejte v TNŽ 34 3109 v článku 6.4.1.9 a její ČSN předchůdkyni.

Lukáš Chytil

Na KO (kolejové obvody) je taky ČSN norma a nic nebrání je nahradit počítačema náprav.

I v tomto případě to jde nahradit izolátory, jako např. v Bezpráví.
Norma nic o tom, že by to nešlo, nepíše.

Lukas

Přesně tak. Být zaměstnavatelem takového ňoumy, tak mu to nakouřím k úhradě.

Lukas

Ano, nefunguje. A proč? Protože se jednoduše na návěstidla fírama kašle? A pro jistotu kašlou někteří i na to, když je na něj telefonicky upozorníte? Tito fírové jsou nebezpeční, pokud schválně nerespektují návěsti a měl by je řešit DÚ.

Lukáš Chytil

A na to, že strojvedoucí SCHVÁLNĚ nerespektují návěsti máte nějaký důkaz, nebo jenom tak plácáte.

jackbrno

4) protože se volá brzo a fíra tam má na práci dost dalších věcí naráz. Pokud někdo nedokáže vyprojektovat inteligentnější řešení, než hákovnici, asi by měl vrátit diplom a jít znovu na elektroprůmyslovku.

Pavel

Jasně a ten most, nedejbože návěsti vidět taky nejsou 😁 Tak jestli nestíháte sledovat návěsti či špatně , vraťte průkaz způsobilosti k řízení drážního vozidla a neohrožujte okolí.

O. M.

Ono by možná stačilo tu návěst zopakovat.

David 814-047

Proč to vedení SŽ na celý beznapěťový úsek neodinstaluje ?

Pavel

Protože to třeba v daném místě jednoduše technicky nejde. Nebo by to znamenalo předrátovat půl stanice.

Lukáš

Vážení.

Co vím…

1) hákovnice jsou v úseku z důvodu ochrany – bezpečnosti pracovníků stavby silničního mostu. Investorem je Ústecký kraj.

2) Zpracovatelem projektu je Ústecký kraj. Projektové řešení neumožňovalo jiné řešení na straně SŽ než hákovnice.

3) Před zahájením akce proběhlo místní šetření s federací strojvůdců a upozorněním na uvedené rizikové místo a hledáním jiného možného řešení.

4) Nad rámec návěstí se v oblasti volá každému strojvedoucímu na HV a ten se znovu upozorňuje na to, že v oblasti je návěst stáhni sběrač. Fíra to odkýve a nestáhne… 🙁

B.W.B.

Silniční ekvivalent by byl následující:
1) Na dálnici ve stoupacím pruhu pro kamiony umístit traverzu do výšky třeba 3,2m.
2) 5km před tím řidiče informovat o traverze.
3) 500 a 200m před traverzou umístit k dálnici dopravní značku standardní velikosti, takže každý pozorný řidič ví, že se v tomto pruhu na výšku nevejde.
No a ještě to celé nejlépe umístit do nějaké křižovatky.
Podotýkám, že vůbec nezpochybňuji chybu strojvedoucího…

Vzteklá hákovnice

Tedy rozvěsit do trakčního vedení barevné pouťové balonky, které při kontaktu se sběračem vesele explodují? Co telefonáty výpravčího? Ty nejsou nic? Těch ekvivalentů je tam celá řada. Nezlobte se. Nebo co nějaký „plovoucí pomocník strojvedoucího“, který bude kritické místo projíždět na stanovišti se strojvedoucím a laškovně ho plácat po ruce, když zapomene stáhnout? Něco jako lodivod, který provádí loď komplikovaným průplavem. Ne, fakt to nemyslím vážně.

N.N.

Dělate, jakoby jiné technické řešení neexistovalo.

Jackbrno

A co tím blábolem chceš říct? Kdyby to projížděl bez stažení sběrače neustále jeden a ten samý strojvedoucí, tak je jasné, že je to individuální chyba a nepozornost. Ale pokud to jak na běžícím pásu projíždí různí strojvedoucí různých dopravců, tak každého s IQ vyšším, než pořadí dne v měsíci asi napadne, že je tam nějaký systémový problém a značení prostě není dostatečné na to, co vše musí fíra v daném místě sledovat a řešit. Vědí to všichni, kromě Skázy Železnic, která zarputile odmítá technická řešení, které by nebylo takto destruktivní a nezpůsobovalo neustále několikahodinové výpadky dopravy. Po tom množství… Číst vice »

Pavel

Systémový problém jsou nemehla nesledující trať před sebou a ignorující další pokyny. Takzvaní machři ostřílení provozem, co tomu přece rozumí víc než nějaký dispečer z kanceláře.

Lukáš

Přesně tak

jackbrno

Systémový problém je v tom, že manažeři SŽ nemají prémie navázané na vytváření podmínek pro bezpečnou dopravu. Z kanceláře se to žvaní…

Pavel

Jakože manažeři SŽ můžou za to, že mašinfírové kašlou na návěsti? 🤣 No vy budete hodně nebezpečnej fíra…

jan.hartman

Take me prekvapilo zverejneni, ze jejich premie jsou odvisle od sledovatenosti TikToku.

Vzteklá hákovnice

Až se naučíte chovat se slušně, přijďte.

Lukáš

Ano. Systémový problém je ten, že strojvedoucí jednoduše nekoukají na návěstidla a neřídí se jimi. A to dokonce ani tehdy, když mu výpravčí zavolá a přímo ho na ten konkrétní úsek upozorní…. To není možné… 🙁

Tomáš Záruba

Třeba tam vůbec žádnou stahovačku nedělat.

Pavel

Zajisté, můžeme se vrátit k dieselům 😁

Tomáš Záruba

Nebo děličům, popř. ochranným konstrukcím.

Pavel

Na padesát metrů a vzhledrm k blízkosti je to nesmysl, pán šotouš.

jackbrno

Vždycky nějaký trouba bude obhajovat pro něj nejjednodušší řešení a přehození odpovědnosti na ostatní, že? 😀 Podle předpisů, co si sama SŽ vymyslela, je to správně, tak co se starat. Kdyby takový předpo*raný alabismus fungoval v letectví, tak nestačíme ty mrtvoly počítat. Naštěstí letectví už je podstatně dál a všichni ze všech složek tam společně kopou za nejvyšší bezpečnost a snaží se těm posledním, kteří drží v ruce knipl, maximálně pomáhat. Železnice a speciálně SŽ zamrzla někde v padesátých letech (a ty s se svými názory evidentně taky), kdy je možné veškerou zodpovědnost hodit na toho posledního jedince. Ale věřím… Číst vice »

Pavel

Vždycky se najde trouba, co bude obhajovat porušování předpisů a nerespektování návĕstí.

Pilot, co neuposlechne příkaz či návěst klidně o ty papíry (způsobilost) přijde. Taky si piloti nedovolí srát na pokyny jak mašingírové, žejo.

Jenda

Chápu správně, že tvrdíte, že to bylo vědomé rozhodnutí „vidím návěst že mám stáhnout, ale nestáhnu“? Co k tomu strojvedoucího podle vás vede? Chápu kdyby třeba někde chtěl dohnat zpoždění nebo něco – ale tady přece ví, že to způsobí průšvih.

Kdyby na nějakém letišti každých pár týdnů havarovalo letadlo, myslíte, že by se hubovalo na piloty, nebo by se to řešilo nějak jinak?

Tomáš Záruba

Nesmysl proč přesně?

Pavel

Protože by se muselo trolejově předělat celé severní zhlaví stanice. A celkově upravit veci kolem trakcniho napajeni. V Roudnici je trakcni napajeci stanice a dalsi az v Libochovanech za Lovosicema.

Tomáš Záruba

Ale vždyť tam se dočasně obcházeci vedení udělat stejně muselo, když je kus bez napětí, tak neodvádějte pozornost k irelevantnímu.

Pavel

Takže víte prd o místních poměrech a jen mudrujete od klávesnice 🤣 Jaká že je aspoň vaše způsobilost ve smyslu nařízení vlády 194/2022 (dříve tzv. padesátka)? 😁

Jakub P

Ale předělávalo by se jen dvakrát, při instalaci a pak při odstraňování. To vaše super řešení s hákovnicí způsobilo, že se to už předělávalo výrazně víckrát, navíc s řadou dalších škod.

To je tak, když někdo nechce slevu zadarmo…

Pavel

To řešení není moje. A pořád se snažíte vykecat z toho, že jádro problému jsou mamlasové na mašinách. Dát jim to k úhradě by svůj výchovný efekt mělo. Ti stejní mamlasové dělají i další problémy – i kvůli projetému návěstidlu se hodiny stojí. Co se slepci na lokomotivách? Nejlépe je vyházet.

Jakub P

Ne,
vy nechapete, ze to jsou dve ruzny veci, ktery vubec nejsou v rozporu.

Za chyby na tak zodpovednym miste ma prijit adekvatni trest.

To ale naprosto neznamena, ze by se infrastruktura mela delat tak, aby chyba mela co nejvetsi dopad na okoli. Coz se vam v te Roudnici proste „povedlo“ .

A v systemech, kde je prioritou bezpecnost je dokonce to zmirnovani nasledku moznych chyb a predchazeni jejich opakovani, radove dulezitejsi nez jejich trestani.

Pavel

Ne, to jen vy nechápete, že některé investice mohou být neúčelné. Roudnice se co nevidět bude v rámci komplexní modernizace celá předělávat. Stávající řešení jen využívá to, co už tam dlouhé roky je. Hákovnice je bezpečnostní prvek. Bezpečnost provozu jejím užitím ohrožena není. Pouze tu jsou dopady na plynulost, když se personál neřídí předpisy a návěstmi. Ale ty dopady jsou u každé mimořádné události.

O. M.

No a právě ty telefonáty výpravčích, dispečerů a dalších toho strojvedoucího od sledování návěstí vyrušují.

Brzda dopravy

Úžasný ekvivalent, který vůbec nesedí, že?
Protože to by pak taky musely tomu kamionu ty značky nakázat, že má snížit rychlost na 30, vypnout přívod paliva do motoru a to místo za všech okolností projet. Protože jinudy není možná, že?
A rovněž by se ten přívod paliva vypínal mezi 3-20s a pokud by nedošlo k uzavření, tak mu nějaký hrot prorazí nádrž. Který by ovšem ekvivalentně ke snížené troleji snižoval potřebný čas o polovinu…

B.W.B.

Ale no tak… Samozřejmě je vždy trochu ošemetné srovnávat silnici s železnicí, proto jsem záměrně zvolil přirovnání, kdy by to (za všech okolností pozorný) řidič zvládl:-) Na mašině jsem přes 20 let, většinu času v el. trakci, v dálkové vozbě a dobře vím co vše je třeba. Sběrač má být od troleje do 3s a krom 122-3 už mají snad všechny HV el. rychloměr, kde by byla technická závada prokazatelná. Soukromě si myslím, že jde ve většině případů o lidský faktor, ale právě v tom je ten problém. Že stačí malé opomenutí a následky jsou velké. Třeba vzteklá hákovnice:-) A… Číst vice »

Brzda dopravy

No to je sice hezké, ale na věci to nic nemění. „Sběrač má být“ tím je řečeno vše. Nikdo nikdy nedělá zkoušky za všech podmínek které můžou nastat, a žádný rychloměr nekontroluje, o kolik ten sběrač klesnul, ale max ztrátu napětí… Takže teprve až se nějaký vyšetřující orgán předvede s nějakou zprávou, kolik těch strojvedoucích prokazatelně nestáhlo, či začalo stahovat pozdě, můžeme se o něčem bavit. Plus samozřejmě hodnota výšky TV nad TK před a v místě umístění hákovnice a také nějaké komisionální ověření chodu těch sběračů. Já nemám problém stahovat u vjezdu do Roudnice z obou stran, ale jaksi… Číst vice »

B.W.B.

Právě by mne také zajímalo, jestli byla všechno jen nepozornost. Rychloměr jasně řekne, kdy byl vydán povel ke stažení sběrače, pokud to bylo více než 3s před návěstí, tak by vše další bylo na technický stav… Samozřejmě, také stahuji podstatně dříve. A pokud není postaveno, tak si člověk zastaví dostatečně daleko.
Mimochodem, ČDC ve svém alibismu umístilo do předpisu povinnost, kontrolovat chod sběračů dokonce i při každém střídání na ose…

Pavel

A copak je špatného na tom, že si při nástupu na vozidlo překontrolujete jeho funkce? Níže se kdosi ohání piloty – viděl jste někdy jejich chevk-list před každým startem? 😁

Takyfíra

Pane, Vy jste fakt teoretik a prudič bez osobní zkušenosti. Střídání na ose v peronech s rozkazem v ruce na vlaku který přijede z Německa, Slovenska, Rakouska, má platnou V1 a jehož jízdní řád je sestaven právě s tím zastavením v peronech a střídání na ose. A ja začnu dělat novou V1 a blokovat perony? Asi ne:-) A zkuste se domáhat volné koleje v nádraží, kde si tu novou V1 udělám, bo se mi zrovna chce. To s Vámi všichni rychle zametou. V rozboru je osa, tak osa a pryč.

Dejf

hehe ale my takové řešení na silnici máme. teda není to 3,2, ale 3,3m 😀
https://mapy.com/cs/turisticka?pid=95966212&newest=1&yaw=3.640&fov=1.257&pitch=-0.002&x=14.3957836&y=50.0270770&z=16&ovl=8

nedulezite

A funguje podobně, Viz škrábance v odkazovaném

nadrazi

Proč se nikde nepíše o tom, že je každý strojvedoucí telefonicky kontaktovaný před Roudnicí a upozorněn na hákovnici? Tady se furt nadává na SŽ, ale neměl by někdo vrátit licenci když je primitiv?

Vzteklá hákovnice

Protože je nepopulární objektivně posuzovat situaci. Ke strojvedoucím se v tomto případě přistupuje jako k dítěti z pomocné školy a výsledek vidíme. A paušálně kritizovat Správu železnic je přitom tak lákavé a řada osob si na tom spraví pochroumané sebevědomí.

Adamec

Přesně tak

Komik

Na hákovnici jsem zde od sž nikdy upozorněn nebyl

Pavel

Lžete

Komik

Opravdu? Jste si tím jistý? Vzdy jen dotaz, zda jsem zpraven rozkazem o stahovačce. O hákovnici ani slovo.

Pavel

Takže zpraven o tom, že máte stáhnout sběrač jste. Jestli se i po tom na požadovaný úkon vyserete, na mašinu nepatříte.

Komik

Aha, když dojdou argumenty pana neomylného nastoupí vulgarismy. Dále není o čem.

Pavel

Sdělte nám své ctěné jméno vy komediante a pro vás obědnáme specielní formu telefonátu: Nezapomeň na tu hákovnici u Roudnice, ty debile 🤣 Protože holt někdo debil je. Vy fakt nejste strojvedoucí, ti mívají v hlavě mozek 😁

Komik

Takže Hněvice, nebo Hrobce? Raději netelefonovat. Hahahaha, ulevil jste si, tak dobrou

Percula

Ze své praxe se pamatuji, že byly stahováky kde se prostě navést stáhni a zvedni sběrač nedala dodržet. Při jejich dodržení by vlak uvázl v beznapetovem useku. Většinou to bylo při rozjezdu ze stanice, nebo od návěstidla. Pak to bylo jen na zkušenostech a pozornosti firy aby to projel bež ztráty kvetinky. Není Roudnice tento případ? Je to otázka spíš pro někoho kdo tam jezdí pravidelně.

Jirka

Bylo to tak, že fíra který stál s např rychlíkem směr Lovosice a zadal jízdu…..tak přerušit rozjezd vida dobíhající (od straškovské lokálky např.) to prostě udělat nemohl, i kdyby chtěl- už by se nerozjel. Vlaky od Prahy na Ústí stály u peronu na nejvzdálenějším možném místě, tak aby se z posledních dveří vystupovalo „ještě“ na peron…..Tolik asi kté výluce tam. Jestli došlo k posunu situace, nevím.

Vid

Ale pro projíždějící vlak by to tedy asi neměl být problém projet? Jako pokud je nějaká stahovačka blbě umístěná, tak radši uvíznout než poškodit TV. Pokud by tam uvízlo více vlaků, tak by se to muselo urychleně rešit.

Pavel

Na padesáti metrech neuvíznete, setrvačné sìly vám to prostě a jednoduše ani nedovolí. A padesát metrů má ten beznapěťový úsek – kvůli ochraně před úrazem el.proudem – což je větṣ̌í průšvih než kus přetrženýho drátu.

Pavel

To fakt není případ Roudnice. Beznapěťový úsek je krátký a trať v rovinatém terénu. Tam to projede i nemehlo.

Jan Tichavský

Když se to děje opakovaně různým lidem, tak je opatření zřejmě nedostatečné. O dělíčích se tu píše už od první nehody, ale někdo je tam nechce schválit. Neměl by spíš rezignovat člověk na této pozici? Jsem rád, že u trolejbusů máme automatizované stahování sběračů (například linka 58 za Palmovkou před podjezdem), funguje to, a vliv lidského faktoru to výrazně omezuje.

Pavel

Tak ať si to dopravci na svá vozidla klidně osadí. Ale stejně narazíte na lidi, co tu automatiku budou vypínat 😁

Opatření můžou být různá. Třeba i v podobě větších sankcí. Když může být popotahovaná paní za to, že jí zdrhne čokl a šest hodin nejezdilo metro, proč by neměl být za způsobenou škodu vč. třeba vyplacených kompenzací odpovídat strojvedoucí, co ryze svou nedbalostí škodu způsobí?

Marťas

Kdyby se podařilo Roudnici implementovat do trati Praha – Beroun, jednalo by se o nejlepší trať v galaxii 🤣

Mlok

Je vidět že sž je statní firma, jinak by dávnon zanalyzovala systémová nápravná opatření.

noerf

Když osadí děliče bude to dražší než hákovnice. To že se strhne trakční vedení vinou nestaženého sběrače a musí se řešit přerušení provozu a oprava je jiná hromádka peněz.
Pokud by to bylo racionální, tak by mohli dopravci požadovat děliče a platit více za použití kolejí (trakce) o rozdíl ceny mezi děličem a hákovnicí. A za ty peníze, které ušetří za objízdné trasy a NAD či zastavení provozu se to vyplatí.

Vzteklá hákovnice

Řekl bych, že to není otázka nákladů na děliče. Musíte se zaměřit nad všemi aspekty. Ta stahovačka je tam už dlouho a strojvedoucí, který ji projede, nemá na mašině co dělat.

N.N.

Máte někde zásobu neomylný lidí? Protože vám časem dojdou strojvedoucí (1000x to udělal správně).

Vzteklá hákovnice

Milej pane, já jsem jen stará vzteklá hákovnice, co já o tom vím. Ale PAN strojvedoucí je nebo aspoň býval někdo. Došli jsme asi do doby, kdy některým mohou vadit na železnici návěstidla, která něco nařizují a musí se respektovat. Fajn. Ale takoví ať jdou nakládat spěšniny a ne jezdit s mašinou. A ano, každý je omylný a nikdo neví, kdy se to jednomu přihodí. Proto to opatření k zamezení průjezdu se zdviženým sběračem.

Komik

A co jiné řešení než hákovnice? Demontovat mostní pole nad TV, provést opravu někde mimo, vrátit mostní pole zoět. Jedna noční výluka na sundání a jedna na navrácení. Poud to jse v UL při opravě mostu Dr.Beneše i v Mojžíři (a jinde), mohlo by to jít i tady. Bez stahovaček.

Pavel

Srovnejte si prostorové možnosti v Ústí a Roudnici. Reálné řešení nejsou tak jednoduchá jako klikání v Tycoonu 😆

Agnes

Spěšniny už nejsou.

Vzteklá hákovnice

Máte pravdu. Jsem už stará, vzteklá a sklerotická.

Míla

…a to že se protáhne oprava mostu už je dostatečné zdůvodnění nákladů na instalaci děličů…a platit by to měla firma opravující most.

Pavel

Platit by to měli ty nemehla, co mají problém respektovat návěsti. Tak ať se na ty děliče složí ty sněhové vločky, co strojvůdcem nazývat fakt nejde.

Proč by měli daňoví poplatníci platit za neschopné pseudo-strojvůdce? 😄

Komik

Vám nějaký stojvedoucí rozbil hračku? Že jste tak zaujatý a jiný než váš názor je špatný. Tak to netřeba s vámi polemizovat 👎. Ale na mynic dobrý

Pavel

Vás štve, že někdo poukazuje na vaši neschopnost? 🤣 Mýlíte se, kolego. Jsou desítky strojvedoucích, co svou práci vykonávají svědomitě. A pak nemehla, co by měla jezdit na záloze po depu a ma širou trať nepatří.

Vzteklá hákovnice

To přece není o nákladech na děliče…

Pavel

Někteří v nich vidí řešení. Fajn. Tak ať si to své řešení zaplatí ze svého. A uvidíte, jak najednou otočí… 😁

Leinad

Pod děličem uvázne vlak strojvedoucího, který nerespektuje návěsti.
Hákovnice místo toho pro jistotu zablokuje provoz ostatních vlaků.

Pavel

Fyzika vám zdá se nic neřìká 🤣 Přímo pod děličem by neuváznul ani omylem.

Jakub P

Vyšlo by to na zlomek peněz, co těch bambilion zastavení provozu, které tam hákovnice vytvořila a ještě vytvoří. A zdaleka by to tolik nepoškodilo pověst železniční dopravy mezi cestujícími.

Kdokoli trochu logicky uvažující by ty peníze navíc za dělič rád vydal s vědomím, že se mnohonásobně vrátí.

Jenže bohužel o tom rozhodují lidi, jejichž práce se řídí heslem #mynic. Co na tom, že je to naprosto nesmyslné rozhodnutí, podle předpisů to mají na koho hodit a to jim stačí…

Pavel

Ono stačí způsobenou škodu požadovat od návěstí nedbajícího strojvůdce uhradit do posledního halíře. Dokuď jsou sankce směšně nízké, tak holt to budou flákat.

A jestli neumí jezdit, ať na mašinu nelezou. A pokuď svou neschopnost chtějí řešit nákladněji, sť si to platí ze svého.

Tomáš Záruba

Vzhledem k tomu, že jde o „cizí stavbu“, tak úplně stačilo souhlas s elektrickou výlukou podmínit úhradou nákladů na děliče (popř. jiné opatření) ze strany žadatele. Další výmluva?

Pavel

A proč by se z veřejných peněz měl platit tenhle luxus navíc? Ten most je erární stejně jako trať a ve finále to zaplatí daňový poplatník.

Jakub P

Takže radši daňový poplatník platí desítky výjezdů dráteníků na kontroly a opravy trolejí. Plus spousta daňových poplatníků zaplatí ještě tím, že se nedostanou včas kam potřebujou a celkově zaplatíme výrazně poškozenou pověstí železnice, což taky bude v konečném důsledku daňové poplatníky stát fůru peněz an stavby a opravy silnic.
Hlavně, aby někdo neměl práci jednodušší, ať to stojí, co to stojí…

Pavel

Tak ono by stačilo vzniklou škodu vymáhat po tom, kdo ji způsobil. Tvrdší sankce nebo i odebírání způsobilosti řídit drážní vozidlo. Problémy vznikají působením jednotlivců. Tu je to nerespektovaná stahovačka, jindy projetej klacek…

Bubák2003

Pane Pavle,po tisící opakujete,že jsou strojvedoucí kokoti(no je to názor a bohužel Vám to i trochu nahrává).Požadujete tvrdé tresty,stažení z lokomotivy aj. Nebojte oni ten bianco šek dostanou.
A budete tak spravedlivým i na točvolanty co vjíždějí na přejezdy v době kdy tam nemaj co dělat?
Já jen kdyby…….díky

Pavel

Klidně. Mamlasů, co by nemělo mít ani papíry na auto jsou plný silnice. A zcela určitě tam bude průnik, fíra ignorující návěsti na trati asi na silnici o moc lepším šoférem nebude.

Dusmor

Třeba proto, že kvůli nyní zvolenému řešení vznikají veřejnosti mnohonásobně větší škody na výpadku železniční dopravy na dané trati.

Nebo je to jedna velká konspirace. Cílem je vyhnat cestující z vlaku do aut, protože když pojedou autem, budou muset platit víc za benzín a stát vybere více na daních.

Pavel

Nedramatizujte to. Pár hodin zpoẓ̌dění žádné dramatické škody nejsou.

Dusmor

Jeden vlak, 500 cestujících, čtyři hodiny, 500 Kč/hod.
1 * 500 * 4 * 500 = 1 000 000 Kč.
Takže miliónek jen to hvízdne jen na ztrátě produktivity na jeden zpožděný vlak. A to se držím s tou hodinovou sazbou hodně nízko.
Kolik vlaků už tam celkem bylo?

Vzteklá hákovnice

Příčinou není hákovnice, ale nerespektování návěstidla pro elektrický provoz.

Petr

Prapřícinou je technické nýmandství SŽ.

Pavel

Nikoliv, nýmandství některých takzvaných strojvůdců, co nerespektujì návěsti. Je otázkou času, kdy vám ten nýmand namísto banální stahovačky projede nâvěst zakazující jízdu. Tihle nezodpovědní nýmandi na mašiny prostě a jednoduše nepatří. Ale očividně i tyhle diskuze spousta z nich sjíždí – dost možná i za jízdy vlaku, protože na řízení přeci nic složitého není.

Tomáš Záruba

Dokážete se zamyslet, proč třeba pro Němce není problém, když mašina po zvedání sberace “obživne” až za desítky sekund?
Nějaká teorie, proč v Polsku na návěst Očekávejte stazeni sběrače je pokyn zpomalovat pod 60 km/h, a teprve při této rychlosti sběrač potom zase zvedat…?

Ono totiž jedna věc je odpovědnost jednotlivce za konkrétní úkon (kterou nepopírám), druhá věc je odpovědnost managementu za (ne)zaostalost infrastruktury.

Pavel

Ta infrastruktura projde za pár let kompletní modernizací – celá trať od Kralup až po Dolní Žleb. Nové troleje s přípravou na 25kV, nové staniční i traťové zabezpečení.

Ale podle vaší logiky by se měla udělat nová fasáda na baráku, který se obratem zbourá. Jen proto, aby vaše dušička měla klid, že je to hezký.

Ale tvrzením, že se nic nedělá jen dokazuje, že o tom sám víte hovno. Typický dojmolog 😁

Tomáš Záruba

Ne. V tomto příměru jsem naopak pro to, aktuální díru ve zdi “nějak něčím zaplácnout”, a s pořádným řešením počkat na tu fasádu.
I když vlastně ani tohle přesně neplatí, protože ta “fasáda” předpokládám taky nebude obsahovat děliče za výhybkou v prime koleji, protože §1. Takže při výlukách suda/licha se bude stahovat (zbytečně) i nadále. 🙁

Pavel

To vaše zaplácnutí rovná se předrátování půlky Rodnice. Jen proto aby vaše šotodušička měla klid a neomezil se přísun šotovideíček od fírů na jejich kanálech 😄

A jasně, ona se modernizace právě soutěží v rezimu design and build, ale vy už teď zaručene víte, jak to tam za pár let bude vypadat. Typický šoto-komediant, co ví prd o realitě, ale „má názor“ 😂

Petr Frýdlant

Bohužel tady to šlo 100% za strojvedoucím, opravdu zapomněl stáhnout. Ale byl tak šikovný, že s tím dojel až do Hrobců. Naštěstí trakční vedení bylo po prohlídce v pořádku. Problém je, dlouho trvá než to někdo prohlídne. Ideální by bylo detašované pracoviště OTV přímo v Roudnici. Ale nejsou lidi ani finance.

Vzteklá hákovnice

Jo, OTV do Roudnice. Myšleno vážně? A co vyžadovat od strojvedoucích respektování návěstidel?

Petr Frýdlant

Řeším následky toho nerespektování. To trvá dlouho a je jich už hodně. Nadává se proč se nejezdí, když je vše cajk. Ale neví se 100%, že je vše v pořádku. A čeká se hodinu, dvě nebo tři, až se začne jezdit. Takže by se vědělo během pár minut.

N.N.

Není to jediná hákovnice v síti a tady se to děje pravidelně. Což ukazuje na jediné a to na systémovou chybu. (a cestující za to opravdu nemůžou)

Vzteklá hákovnice

Tak povídejte. Jsem sice stará a zkušená, ale i pokorná a ráda se naučím něco nového. Je jiné technické řešení, které by umělo nedestruktivním – a to podtrhuji – způsobem donutit strojvedoucího, aby stáhnul? Technické řešení ve stylu nahá ženská výhružně třímající v ruce návěst pro elektrický provoz a označující pracovní místo se nepočítá.

Leinad

Existuje možnost zadat stahovačku do ETCS.
A možnost zabránit strojvedoucímu posílat proud z troleje do dělníků je třeba i dělit.

Tomáš Záruba

Děliče 20 metrů před a za dané místo, namísto stahování sběrače nařídit jen vypnutí proudu.

Pavel

Sedm, případně v hodně opimistické verzi šest děličů kvůli 50 metrům? Je vidět, že předmětné místo neznáte.

Tomáš Záruba

Kolik stojí 7 děličů, miliardu?

Pavel

Když je to podle vás levný, tak to tam kupte 😁

Tomáš Záruba

Tak kolik teda? Třeba se s kolegy složíme. 🙂

Tomáš Záruba

Mimochodem, třeba by stačilo takto “zabezpečit” pouze kolej 3 a 2, například, a zmostatnich kolejí zakázat jízdy elektrických vlaku.

Pavel

Šotoušovina 🤣 Otevřete si grafikon. Se dvouma kolejema nevystačíte a ty čísla kolejí máte také blbě 😁

Tomáš Záruba

Nemam je blbě a vystačím. Nikde není řečeno, že směrem do stanice by se na 1 nemohlo vjet od Hrobcu. Jinak vlaky po 2, radit do sledu již v
Hnevicich, na 3 obrat regionalky z/do Lovosic.

Pavel

No jo, šotouš hraje Tycoon 🤣 Záruba, dráhy záhuba 😁 Sežente si aspoň schémata trakčních zařízení, než vypustíte další nesmysl 😁

Jakub P

Zaplatily by se při první, druhé nebo až třetí stržené troleji za dobu té stavby?

MmMm

A jak byste to tam jinak udělal? Kam byste ten neutral dal?

Tomáš Záruba

Ono to bude asi kombinaci nízké výšky troleje a hakovnice. Věřím, ze většinou pokyn ke stažení vydán byl, jen proste ten sběrač nestihl dojít úplně dolu do zaklesnuté polohy, což na rozdíl od jiných míst je v tomto případě důležité.

Pavel

Vozidlo nesplňující požadované parametry do provozu nepatří. Pokud to sběrač nestihl, znamená to jeho chybnou ùdržbu. Rychlost stažení je důležitý parametr, pomalu stažený sběrač může i zabít. A vy to boharovně bagatelizujete 🤣

Tomáš Záruba

Blbej nebo navedenej? Samozřejmě neříkám, že něco ta vozidla nesplňují. Ale pro běžnou stahovačku stačí stáhnout později, protože stačí to “první odpadnutí” pro přerušení elektrického kontaktu.

Pavel

Jistě, ono 3kV nepřeskočí. Radši do elektriky nefušujte, představujete si to jak hurvajz válku 🤣

Jirka

Blbý nápad to ale úplně není, Roudnice je geologický střed trati mezi prahou a Děčínem 🙂

Vzteklá hákovnice

Jo takhle to myslíte…

Vid

A to jste s tím firou mluvil? Jak na to mohl zapomenout? Je to notoricky známé místo, rozkaz, telefonát. Po tomto jestli je někdo schopen na to zapomenout, tak asi fakt nemá na mašině co dělat. Takhle rychle by asi ještě nešla vyloučit technická závada na loko, že šel sběrač dlouho dolů, ale pokud se fira přiznal, že zapomněl, tak to nechápu. A za to že dojel do Hrobcu bych ho tedy nechválil. Taky mohl potrhat TV v celém úseku a nejezdilo by se pěkně dlouho. To už se kdysi stalo v Kolíně.

Petr Frýdlant

Ano a je na místě záznamové zařízení. Hned se ví kde je chyba.

Zdeněk

Jako obvykle, lidský, přesněji řečeno strojvudcovsky faktor:-(

Pavel

Kazdeho takoveho lajdaka, co nedba navesti obstastnit obvinenim z obecneho ohrozeni a oni by si majzla zacli davat.

Mrc

Totéž bych aplikoval i na silnici, kde je těch přestupků mnohonásobně víc. Bohužel tam většinou vědomě, narozdíl od fírů.

N.N.

Strojvedoucí strhnul trakční vedení. A vy se chcete mstít řidičům na silnici? Vážně?

Pavel

Jenže to auto aspoň máte šanci vidět a zareagovat. Když se kvůli nemehlu v kabině objeví 3kV tam kde nemajì být, je to průšvih rychlý a bez šance na reakci.

Lidé, co mají potřebu obhajovat strojvůdce nerespektující návěsti pro elektrickou trakci si vůbec meuvědomují možné dopady.

Vid

Přesně tak. Já jako strojvedoucí rozhodně zastávám názor, že radši poškodit sběrač o hákovnici, než někoho zabít. A pokud pod tím zvládne 99% vlaků projet, tak to asi nebude zas tak velký problém. Hodně by mě zajímal nějaký závěr z těch všech incidentů, jestli tam byly i nějaké technické závady na loko, tedy že šel sběrač třeba dlouho dolů, nebo se prostě jen strojvedoucí nevěnovali řízení. Dokážu pochopit, když strojvedoucí v nějakém půlmetrovém rozkaze přehlídne nějakou novou stahovačku, ale pokud je tam ta stahovačka už několik měsíců a ještě je vyhlášená tím počtem nestažených sběračů, tak pokud v tom nejsou… Číst vice »

Vzteklá hákovnice

Vidím to stejně. I z pohledu strojvedoucího. Ta hákovnice, ač třebas vzteklá :), mě chrání před větším prů..em.

Dominik Mokriš

Jenže to je přesně ono: existuje nějaká statistika? Analyzuje se to, aby se zjistilo, jestli tam není systémový problém?

Pavel

Statistiku si můžete udělat sám – z počtu vlaků, co tam projede v poměru s počtem incidentů. Těch incidentů jsou jednotky.

Co navrhujete jako řešení problému, když někteří strojvůdci kašlou na návěsti, písemné rozkazy a další vstupy?

Dusmor

Pokud je úspěšnost projetí 99 %, pak tam budete mít potrhnanou trolej každý den.

Pavel

A každÿ den to tam není. Ta úspěšnost projetí bez incidentu je mnohem vyšší – více jak 99,9997%.

Vzteklá hákovnice

To bych podepsala…

Takyfíra

Znáte osobně to „nemohlo“? Já ano. Žádný idiot a neschopný blb to není. Má odježděno celkem dost. Kolikrát jste na Vectronu stáhnul první polohou ovládací páčky (nikoliv do nouzového stažení) a ono se nic nestalo? Kolikrát jste v noci přejel s nákladem republiku a většinu cesty poskakoval za pomalejšími vlaky, protože uhnout je bokem bylo prostě pro někoho moc práce? Když něco v zaměstnání zkazíte vy, co nás nazývají idioty, jak velký průšvih to bude? Hrdino od klávesnice. Takové miluji. Hlavně že se ušetřilo za děliče. Btw před dvěma lety se Roudnice mohutně rekonstruovala a plány na opravu mostu byly… Číst vice »

Pavel

Kolikrát jse závadu hlásil a jak byla řešena? Proč přebíráte nespolenlivě fungující vozidlo a vyjíždíte jím na trať?

A to neumíte přizpůsobit rychlost jízdy situaci před sebou? To, že i na kolejích jsou blbci, co kvůli své rychlejší jízdě nutí druhé uhnou a brzdit, nedejbože zastavit je spíš ukázka arogance.

Inu soukromí dopravci. Hlavní je rejžovat prachy 😁

Tomáš Záruba

No myslím, že tímto jste se definitivně odkopal a další diskuse nemá cenu.

Pavel

Být vámi, tak mlčím 🤣 Když se vaše slavný studie opožďovaly, tak jste se sám kroutil jak paragraf 😁 A to jste měli jen vypotit kus papíru 😆