Roudnice jako kritické místo české železnice. Vlaky opět nejezdily kvůli stržené troleji
Stanice Roudnice nad Labem po modernizaci. Foto: Chládek&Tintěra

Oprava mostu v Roudnici se protáhne, podobné situace tak hrozí ještě rok.
Na silnici:
Nebezpečná křižovatka, která je příčinou mnoha havárek a nehod automobilistů bude přestavěna, aby to chudáčci zvládli a neměli s řízením složitého vozidla ani nejmenší potíže ani když budou unavení.
Na kolejích:
Hovada strojvedoucí ty hákovnice furt strhávaj. Jestli se nenaučíte řídit a respektovat dopravní značení přistoupíme k tvrdým restrikcím.
Autistický Čechystán říjen 2025
Před chvíli jsem projel Sereď: Most v rekonstrukci nad zhlavim stanice na dvoukolejce, 25 kV. Délka stahovacky 197 m (z toho asi 100 m rezerva) kolem uzemněného místa dva pavouky z každé strany (rozestup mezi nimi odhadem 5-10 metru), žádná hákovnice. Jak oni to jenom dovedou….
Také jim tam občas padají mosty rovnou na koleje a koridor místy má traťovou rychlost horší než lokálka 😀
Přijde mi, že je obecně lepší inspirovat se tím, co kdo umí lépe. Nicmene:
1) To nám taky
2) Kde myslíte? Trumfne to 75 km/h u Brna či ještě nedávno 65 km/h v Petrovicích?
Není tohle už stereotypní zpráva? Co takhle za tu dobu kdyby si SŽ pohnula a vymyslela nějaké jiné opatření! Nebo snad žádné jiné řešení na světě než toto neexistuje? I když SŽ je již od dob ČSD potažmo SŽDC absolutní stát ve státě, ani armáda se nedovolí takovou autonomii rozhodování na nikom a jenom na sobě jako SŽ. Myslím, že nastal čas tuto organizaci zrušit, zreorganizovat a hlavně rozprášit všechny stávající zaměstnance do světových stran a nikdo mi nevymluví, že by to nešlo. Někdy se zjistí, že systém funguje i bez vedení. 😉
Zajisté, a spoustu zdejších „expertů“ je může nahradit 🤣 Jak dlouho by trvalo, než by ti borci zjistili, že na své idealistické vzdušné zámky nemaj prachy? 🤣 To by pak bylo koktavejch výmluv… 😁
Řešení samozřejmě existuje, ale když se nechce…
No, být to v letectví, tak už se to dávno řeší, aby se to nestávalo, ať za to může, kdo chce. Ale na dráze to je každému buřt, hlavně, že to je na koho hodit. Pak se nedivme, že se na dráhu pohlíží skrz prsty.
V letectví by pilot nerespektující řízení provozu velmi rychle za kniplem skončil. Letectví se s průseráři ignorující předpisy moc nemaže a taková individua rychle končí. Holt dráha to neumì 🤣
Nikoliv, takhle to nefunguje. Když se někde incident opakuje, tak na to vlítnou regulátoři a je dusno. V letectví totiž moc dobře vědí, že všichni lidé chyby dělají (i vy, ač si to určitě nemyslíte) a systém má být udělaný tak aby potenciál chyb omezil. Ne že už tu máme třicátého blba který se chytil, jeho chyba -my nic-.
NERESPEKTUJÍCÍ je totiž jen taková formulka, neznamená to, že dotyčný předpisy ignoruje.
První věc, co regulátor udělá je uzemnění aktérů nebo i dotčených strojů. Pokud by platilo, že Vectrony občas nereagují na pokyn ke stažení sběrače, jak někdo brečí níže, pak by dost rychle dostaly zakaz vůbec vyjet. Ale to by bylo řevu, že? 🤣
To nemusí být jen letectví, ale i železnice jinde. Třeba v Německu soudy po železniční nehodě dávají běžně část viny provozovateli, i pokud strojvedoucí poruší fatálně předpis. A to tam mají traťové a vlakové zz téměř na každé trati. I tak se soud ptá, co mohl provozovatel udělat lépe.
Vzhledem k těm škodám i na infrastruktuře, nebyl by lepší nějaký ten státní diesel, který by stál v Roudnici a prostě vytlačoval vlaky na trať ?
Ten beznapĕtový úsek je krátký a problém není uvíznutí v něm.
Diskuse se rozjela a je plná emocí, zkusíme to bez nich. 1. je adekvátní návěst stůj k návěsti stáhni sběrač, já si myslím, že je a bude se projetí návěsti stůj takto urputně obhajovat. 2. V sousední stanici Hněvice se cca před dvěma měsíci stal úraz traťového dělníka, tržná rána na hlavě, padající trolej ho vzala po hlavě, zaplať bůh – příčina – projetí návěstidla a propojení děliče, následek přepálená trolej, běžná staniční výluka, kterých je denně několik desítek na síti SŽ. Také urputná obhajoba, výkřiky o systémových chybách? 3. Tato akce není věcí SŽ, je to věc odpovědného projektanta,… Číst vice »
Opravs TNZ 343109
Domnívám se, že na tuhle záležitost je třeba se dívat v širších souvislostech. Každý takovýto incident mající dopad na větší množství cestujících dělá železnici jako celku negativní reklamu, a část lidí klidně může od používání železnice úplně odradit. Pokud se něco takového navíc děje opakovaně na jednom místě, působí to úplně blbě bez ohledu na to, že je to v souladu s předpisy a kdo to způsobil. Z vlastních zkušeností v jiných oblastech dopravní a technické infrastruktury vím, že ať průšvih způsobí kdokoliv, hněv a negativní ohlasy vždycky nakonec spadnou na příslušného správce. Tedy v tomto případě by SŽ měl… Číst vice »
SŽ je to jedno, pro cestující nejde vlak ČD, je to problém ČD, důvod proč přestat používat vlaky jsou ČD
A to bez ohledu na to, že trolej strhne klidně náklad německého dopravce…
Smluvně jsem ve vztahu s dopravcem, infrastrukturník mě nezajímá.
Mate pravdu, za to opravdu nemohou reditele, naopak se to snazi resit, ale je to problem bezpecnosti a odpovednosti za dane reseni. Pokud to reseni jde proti normam a predpisum, tak kdo bude asi odpovedny kdyz se tam neco stane.
Však jsou to dopravci, kteří tu negativní reklamu zapříčiňují. Každá mimořádnost vede k zastavení provozu a velmi často je tou příčinou jen porušení předpisů.
Dopady na cestující ale nejsou totéž co bezpečnost provozu – a nejen provozu. Argumentujete bezpečnostním incidentem, ale tím incidentem tady bylo nerespektování návěsti pro eletrický provoz. Problém je, že ať uděláte cokoliv, tak se vždy se najde někdo, kdo bude nadávat. Lze se domnívat, že v situaci kdy by došlo k úpravám trolejového vedení tak aby nebylo třeba hákovnic, tak se najde někdo, kdo bude nadávat na vyhazování peněž. V tomto případě by řešení ani nebylo možno zachovat trvale, neboť je zde plánována celková přestavba s přípravou na 25kV systém. Inu, žijeme v Česku. Nadáváme na všechno. Na předražené stavby… Číst vice »
Nadáváme na lidi, kteří „ušetřili“ peníze za děliče a tím vyhodili mnohonásobně víc peněz za celou řadu stržených sběračů, kontrol a oprav trolejového vedení, atd. Nemluvě o mnoha hodinách výluk, zpoždění, NAD, poškození pověsti železnice.
Nadávat na šetření na nesprávném místě mi přijde docela adekvátní a rozumné.
1) Ano, praštit někoho elektrickým propojením nebo mechanicky nabourat vlaky. Ani jedno nemusí záviset čistě na lidském faktoru, zabezpečovací zařízení bránící projetí stůj existují, etcs umí i stahovačky. Hákovnice umí zabránit kopnutí dělníka, ale opravdu je nutná? Výkolejka umí zabránit vjetí vozidlu kam nemá, ale vesměs se zastavuje jinak.
2) Ano. Že to strojvedoucí zvoral nezpochybňuju, naopak já bych hecoval ať tam někdo uvázne schválně i když by rychlost měl, chová se bezpečně.
Nicméně proč má jeho zvorání působit škody dalším?
3) A náklady na mimořádnosti holt investor neplatí, to platí viník, třeba strojvedoucí. Pravda, ale alibismus.
Ad 1.
Po projetí návěsti Stáhni sběrač snad ještě nikdo nezemřel.
Při projetí Stůj to bylo naposledy na Slovensku 100 zraněných, z toho 2 desítky těžce, 2 zničené lokomotivy a 1 vagon taky na šrot.
Pro srovnání s instalací děliče: Tak moc to zase nebude bolet jak několik dní na JIPce toho nebohého fíru.
Opravdu? Co takový Otrokovice? Upálený 2 zkratovací lana ze 3, vypálený kompletně celý SZZ a přilehlé TZZ, škoda kolik to desítek milionů, a těch úrazů na VN je taky víc, než dost, akorát se to nedostává na veřejnost
1. jestli je návěst něčemu rovnocenná nehraje žádnou roli. Oproti návěsti stůj se ovšem u návěstí pro elektrická provoz rozhodně klade menší důraz na jejich viditelnost a umístění. Když strojvedoucí budou opakovaně projíždět jeden a ten samý klacek, tak tam bude něco špatně. 3. systémová chyba je cokoliv co se opakuje. Až tak je to prosté. Když se to stane jednou, tak to někdo zkonil, když se opakuje jeden a ten samý případ, tak je tam prostě problém. Možnosti určitě jsou, hákovnice je dost specifické místní řešení, to že je nikdo nepožaduje je věc jiná (pak to samozřejmě jinak nejde,… Číst vice »
A nejsou k řešení podobných podle Vás systémových problémů předurčeny odbory? 😁 Copak ty v tomto dělají?
A jaký byl přínos jízdy tam a zpátky?
Proč tam vlastně není neutrální pole, je to blízko peronům?
Je to blízko perónum.
Těch 20 metrů už to nevytrhne.
Od konce nástupiště pod most je to přes 150 metrů. Samotný beznapěťový úsek má 51 metrů. A od nástupiště to máte jako bonus z mírného kopce.
Jaké klesání? Znamená to, že by se tam stejně nedalo uváznout „do nekonečna“ ale prostě by to sjelo než by přijel diesel?
Uváznout na 50 metrech při sklonu 2,5 promile po více jak 100 metrech na rozjezd – no to by musel být opravdu nešika 😂
Pokud stažení sběrače trvá až 3 až 20 sekund…
Pan ŠImral psal, že snad přímo tam zasekli i korektně stažený sběrač, což je fakt na pováženou.
Stažení sběrače má podle normy trvat max. 3 vteřiny – cokoli navíc jde na vrub majitele vozidla
Nikoliv, vozidla jsou certifikovaná, tedy odpovídají normám, takže infra musí odpovídat tomu co vozidla mohou (a nemohou).
Tak to máte hodně popletené. Viz třeba Pendolina, ty maji na sobě namontované kompenzace… a jsou tratě, kde víc jak 40km/h nemohou – bez ohledu na traťovou rychlost. A na některé tratě nemůže souprava s dvěma trakčně činnými Vectrony či TRAXXy a zrovnatak mají někde omezenou rychlost.
A situace kdy hákovnice chytla sběrač, který už byl stažen v krajní poloze.
Asi úplně nebyl, když se to stává jen ojediněle. Možná se tento stav jen signaliyoval, ale realita byla jiná.
Dle přepisu V25/7 je doba stažení sběrače stanovena na 8 sekund.
pan Šimral psal…. LOL
Ať si říka kdo chce co, tohle smrdí systémovým problémem. Kolikrát to už bylo?
Systémový problém je nízká odpovědnost strojvůdce za škody způsobené nedbalostním jednáním.
Zodpovednost vsech zamestnancu je dana Zakonikem prace…
No však. Jen 4,5-násobek platu prostě nestačí k tomu, aby někteří nelajdačili a neflákali práci, za kterou jsou placeni.
Jasně, oni to dělají schválně, že? A že to má blbě SŽ tě nenapadlo pane neomylný? Jsi schopen dát ruku do ohně za to, že jsi nikdy v životě nic nepřehlédl/nezapomněl?
Za blbost se platí. Za chyby vzniklé z nerespektování návěstí je zodpovědný strojvedoucí. Dnes se snažìte okecat stahovačku, zítra budete obhajovat projetou návěst zakazující jízdu?
Pokuď nejste schopný sledovat návěsti, na mašinu nelezte. Taky byste mohl někoho zabít…
Ano? Správě železnic se taky povedlo
https://zdopravy.cz/provoz-na-pravobrezce-zastavil-pracovni-vlak-spravy-zeleznic-259992/
Kde z toho vyplývá obhajoba nerespektovaného návěstidla?
Vždycky to nějaký trouba bude bagatelizovat… Pokud to projíždí takové množství různých strojvedoucích různých dopravců, evidentně je to prostě systémový problém. Nedostatečné značení v nevhodném místě, kde strojvedoucí má na práci spoustu dalších věcí.
Kolik tam od března projelo vlaků a kolik těch incidentů bylo? Na systêmový problém to nevychází ani omylem. V tomto konkrétním případě tu neschopnost pár nýmandů na lokomotivách za nedostatečnê značení nesvedete, když se těm borcům i volá. To místo je natolik specifické, že si ho ani nemáte šanci splést, pokuď jen sledujete trať.
Upřímně, už jen ty samotné návěsti pro elektrický provoz jsou systémový problém. Jde o modrý čtverec postavený na vrchol, pouze různé symboly. Nicméně takový konec trolejového vedení (strojvedoucí ve dne stejně vidí, že drát dál není) nebo změna trakční soustavy (vyžaduje neutrální pole a tedy minimálně vypnutí a zapnutí proudu) nemá zdaleka takový význam pro bezpečnost a provoz jako třeba stažení sběrače (aby ho nesebrala hákovnice), nebo vypnutí proudu (poškození TV), a přitom z dálky ta návěst vypadá skoro stejně. Na silnicích značky už svým tvarem a barvou říkají, jak moc jsou důležité. To byl ostatně záměr, když se vytvářely.… Číst vice »
A ẓ̌e je to problém až posledních pár let. Ty návěsti fungují desítky let. Jesti on nebude problém v nemehlech, co se posledních pár let na mašiny dostávaj 🤣
Jakou spoustu dalších věcí má strojvedoucí zrovna v tomto konkrétním místě na práci kromě stažení sběrače?
Točit videíčka na internet 😁 Je toho plnej Instáč, Fejsbŭk i Jůtůb 🤣
Podle vašich příspěvků bych si tipnul, že jste výpravčí od SŽ a na mašině jste v životě nebyl.
Ale to video si nikdo nenatáčí kamerou na film, poháněnou pérm. Dnes používané kamery žádnou obsluhu ani trvalou kontrolu nepotřebují.
Například brzdit na 50 km/h (pomalá) a sledovat, jestli mu tam nějaký dělník neleze do kolejí.
Tak jestli u toho nezvládnete ťuknout do přepínače na stažení sběrače na pultu před sebou, vraťte papíry. Ten most máte nad hlavou, vidíte ho před sebou a ta stahovačka je pod ním. Jen nemehlo neschopné řízení vozidla to nezvládne.
Systémový problém je, když se jedna chyba neustále opakuje. To pak není selhání jedince (což se může stát), ale věc udělaná tak, že se do ní lidi chytají furt a dokola. Je to indikace toho, že to je řešené velmi špatně.
Pořád? Jsou to jednotky případů. Vlakŭ tam projely tisíce.
Jsou to desítky případů a dost možná to už dalo nebo do konce rekonstrukce mostu dá i stovku…
Lžete. Své tvrzení ani nemáte čím doložit.
Kolik vlaků tam projelo není argument. Argument je kolik vlaků se tam poškodilo. Jsou železnice, kde na stavbách (ani jinde) nestrhnou sběrač co je rok dlouhý. A opravdu to není superioritou tamních strojvedoucích. Pokud se na jednom místě něco stane dvakrát, už to zvedá obočí, pokud se tam to samé stane jednou za pár týdnů, tak je to tam prostě špatně. To je definice systémového problému. To že se to samé opakuje.
Ano, jsou železnice, kde i mašinfírové více dbají předpisů a často riskují i vyšší sankce v přìpadě pochybení, byť z nedbalosti. Ono logicky jsou pak opatrňejší. Jenže v Česku je to malinko balkán, předpis si někteří jedinci vykládají jako nezávazné doporučení. Ono kdyby každému atomaticky sebrali prémie, sebrali mu 4,5násobek platu a sebrali způsobilost… tak by to taky vypadalo jinak.
So kdyby Správa dělala svou práci pořádně a nevytvářela pasti? Hákovnice není jediné technické řešení a na opravách trolejí už jste tam prodělali násobek ceny děličů.
Jasně, cokoliv kde vlak nemá na volno je past 🤣 I jízda do odbočky, žeano. Nedejbože návěstidlo na stůj v cestě. Tak jestli na to dotyčný mentálně nemá, ať si najde práci úměrnou svým schopnostem.
Mám pocit že hodnotíte jiné podle sebe. Ještě jsem neviděl strojvedoucího, který by bral předpisy jako nezávazné doporučení.
Tak proč někteří ten sběrač včas nestáhli? 🤣
Protože člověk občas něco přehlédne.
Proč takovou blbost neřeší v roce 2025 automat?
Člověče, vy jste nějakej chytrej. Měl byste jít dělat šéfa DÚ.
Ty budeš odborník
odborník provokatér, takovými se nemá cenu zabývat…
Je na to rozkaz a je to tam už skoro rok. Padesátkou se to dá proplachtit. I dvacítkou. Není to dlouhý úsek. Tak o čem je řeč? Stačí shodit smeták. Kdo tohle nezvládne, ať na tu mašinu vůbec neleze.
Osobka tam má dokonce místo zastavení někde ve třetině perónu a rozjet se do stahovačky bych tam zvládnul pohodlně i s nákladem.
Fakt nechápu co tam pořád vymýšlí.
nejlepší je takovéto arogantní smýšlení, protože ten co tam strhl sběrač včera taky možná do včera taky nechápal co tam všichni blbnou. A pak… Na železnici opravdu chybí aspekt poučení se z chyb druhých a uvědomění si, že zítra se to může stát mě. Protože, že se mi něco dosud nestalo nic neznamená.
Coby blbli – nevěnují se plně řízeni a čumí okolo a ne na trať před sebou.
Zřejmě máte cosi společného se SŽ. Proč se u nás do ETCS neimplementuje funkce stahovaček, kterou ten systému umí?
A to jste si nevṣ̌im, že u Roudnice ETCS není? 🤣
Pokud je to děje na jednom místě pravidelně víte určitě, že tam nebude hlubší problém? Místo těchto výkřiků, neměla by se provést Root case analysis? Uvedu příklad. V místě kde bydlím je křižovatka, klasický kříž. Pravidelně tam byly nehody. Na první pohled nebyl důvod, jasná křižovatka se stopkou. A vždy to skončilo tim, ať neschopní řídící nemají řidičák. Pak si místní gymnáziste dali tu práci a zjistili, že všechny nehody mají jedno společné a to že auto nedá přednost když přijíždí z jednoho konkrétního směru. Tak se na to soustředili a zjistili, že z tohoto směru (vedlejší) je to trochu… Číst vice »
Root cause jsou nemehla na stanovištích 🤣
Ne, root case je trouba co to vymyslel a ještě větší, co to schválil. No a ti co to pořád dokola omlouvají, ti tomu vévodí…
To řìkají sněhové vločky, co na mašinu nepatří.
Jenomže v realitě českých železnic to nebude fungovat, protože to by musela SŽ něco smysluplného dělat.
Řeč je o tom, že to je debilní řešení na debilním místě. Vzhledem k množství těch incidentů to evidentně není dostatečně dobře komunikované. Kdyby se to stalo jednou za dlouhý čas, je to individuální chyba. Ale pokud je to jak na běžícím pásu různí fírové různých dopravců, evidentně je to prostě systémový problém. To že to tam je skoro rok, je irelevantní. Poznání trati platí 13 měsíců a zjevně to netrhají fírové, kteří tam jezdí denně osobku, ale spíš ti, co se tam objeví jednou za uherský rok.
Tak nám sdělte svůj magický recept, co vṣ̌e ignorují 😁 K některým jedincům můžete komunikovat jak chcete, ale oni budou mít svoji ptlravdu, žejo 🤣 Jen vedení vlaku není žádná demokracie – fíra je tam od toho, aby se pokyny řídil. Co s těmi, co pokyny ignorují?
Jel jsem s fírou v rámci seznání a 2x to tam strhal a 2x to byla technická závada, kdy se sběrač stahoval 15 sekund … 2x z toho tedy vyvázl, protože závada.
Jenže 2x trať stála…
Tak to je ale problém provozovatele, že zanedbává údržbu mašin. Samozřejmě taková mašina stojící na dílně nevydělává, žeano 🤣
Takže nakonec to s těmy strojvedoucimi nebude tak špatné a za většinu incidentů nejspíš může technická závada vozidla, takže byste s těmy nadavkami už mohl mírnit. Strojvedouci si klidně po převzetí vozidla může vyzkoušet chod sběrače, ale to neznamená, že se to při dalším stáhnutí nemůže pokazit.
Strojvedoucí by si ale měl funkce vozidla kontrolovat, žeano. Ale kašle se na to. Tyhle věci se nekazí skokově, vada má nějakou progresi. Jen občas se její prvotní projevy ignorují nebo bagatelizují.
Jo v osobce při střídání, na které je jedna minuta, je na to určitě čas.
To je ale problém strojvedoucích (a odborů), že takový stav akceptují. Za to ale správce infrastruktury nemůže, že si dopravci i tímto snižují své náklady a strojvedoucí ani odbory proti tomu aktivně nezasáhnou.
Nemají se dle systému kvality, kritická místa odstraňovat? 🙂
Odstraňovat strojvůdce nerespektující návěsti z provozu? To je vskutku revoluční myšlenka 😂
Jste z OTV? Vysvětlíte mi co je zde za problém? U nás na OTV (možná i v celém OŘ) už několik let hákovnice nepoužíváme a asi půl roku jsem neviděl opálené zkratování po nestáhnutí – s tím, že výluk máme denně alespoň jednu a u jedné opravy mostu je také stahovačka (hádám, že kvůli podobným problémům jak tady) a žádné projetí. Co je jinak?
Jste-li z OTV, tak jistě nebudete mít problém si relevantní dokumentaci k danému místu dohledat. Vyčíst mnohé jde i ze SŘ. To, že někdo vlítne do hákovnice každopádně znamená, že návěst projel a nestáhnul…
Ano, a jako kritické místo byl označen sběrač…:)
Špatně definované kritické místo.
Kritickým místem je ten blb na židli, co nezvládne ovládat příslušný přepínač a včas stáhnout koště😆
Vy jste proti strojvedoucím úplně zaujatý, určitě nějaký zaměstnanec SŽ, který si neuvědomuje, že SŽ je služba a nikolil monopilista 19. století.
To, co dnes leze na mašiny je urážkou toho řemesla, kterému se kdysi oprávněně říkalo strojvedoucí.
Ty sněhové vločky, co se hroutí už z toho, že podél trati jsou nějaké návěsti jsou ostudou toho řemesla 🤪
Pavel je zřejmě autorem té stahovačky s hákovnicí.
Prázdný sud nejvíce duní. A Pavlovi zřejmě utekla žena s nějakým mašinfírou, zatímco se marně snažil pochopit, co se skrývá pod pojmem risk analýza. 🙂
Zase je mu potřeba závidět tu jeho nesmrtelnou hlavu. 😀
Evidentně je tam něco spatně a sž je to jedno.
Mají, ale pro manekýna je lepší se ukázat v televizi na nějaké konferenci.
Dnes jedu tímto směrem, na ČT24 jsem náhodou viděl v proužku zmíněnou Roudnici a omezení provozu, tak hned zjišťuju, jestli to jezdí a jestli stihnu přípoj v Drážďanech. Smutná realita.
Vážení.
Co vím…
1) hákovnice jsou v úseku z důvodu ochrany – bezpečnosti pracovníků stavby silničního mostu. Investorem je Ústecký kraj.
2) Zpracovatelem projektu je Ústecký kraj. Projektové řešení neumožňovalo jiné řešení na straně SŽ než hákovnice.
3) Před zahájením akce proběhlo místní šetření s federací strojvůdců a upozorněním na uvedené rizikové místo a hledáním jiného možného řešení.
4) Nad rámec návěstí se v oblasti volá každému strojvedoucímu na HV a ten se znovu upozorňuje na to, že v oblasti je návěst stáhni sběrač. Fíra to odkýve a nestáhne… 🙁
Amen. Není co bych dodala.
2) A někdo to řešení akceptoval.
4) To je akorát otravný albismus.
Alternativních nápadů už zaznělo v diskusích spousta, už mě to nebaví psát furt dokola.
Ta řešení na 50 metrů beznapèťového úseku jsou nesmysl. Dávat z každé strany 20m dělič by mimo jiné znamenalo, že ve stanici tím musíte vystrojit pět kolejí.
No a?
Zaplatíte to ze svého? Asi ne 😁 Klidně si udělejte na ty děliče veřejnou sbírku na Doniu – a uvidíme, kolik na ten nesmysl vyberete 🤣
Dotaz na někoho znalého:
Jak vychází finančně instalace děličů na těch pět kolejí v porovnání s kolika již zničenými sběrači, trolejemi a škodami v souvislosti s mnohahodinových výpadky provozu na takto důležité trati?
Možná by stačilo snížit odměny managementu SŽ. Z toho by se udělalo děličů víc než dost…
Management SŽ za blbce na stanovištích nemůže. ŘSD také nebudete plísnit za to, že nějaký debil v kamionu ucpe svou blbostí dálnici.
Tak schválně, kolik?
Bádej, šotoušku.
To je odpověď typická pro SŽ – dopravce vždy musí, ale SŽ nemusí nic. Musí kamaráde.
Takže jen rádoby moudré kecy v kleci.
Ty máte vy. Jaká že je vaše kvalifikace v oboru projektování trolejových vedení, že tu činíte své závěry? 🤣
Takže fachidiot, co si nechce nechat narušit rutinu. Ale neumí upřesnit ani svoje vlastní argumenty (cena).
Prohlásil nevzdělaný šoto-idiot 🤣
No a? Není to tam na týden, ale >rok. Jestli tohle nestojí za inteligentnější řešení, tak už nevím co. Ale holt Skáza Železnic to má u pr… Nebylo by na prémie.
Jestli nemáte na to sledovat návěsti podêl trati, tak na tu mašinu prosím už nelezte 🤣
1) ochrana je potřeba, hákovnice není jediný účinný způsob ochrany
2) tak mělo být ze strany SŽ kraji jasně řečeno, aby zadání pro projektanty udělali takové, že to bude bez hákovnic
3) očividně pozdě
4) očividně nefunguje
Nefungují jedinci, co se plně nevěnují řízení svěřené lokomotivy.
Nefunguje management SŽ, který má poskytovat podmínky pro bezpečné a plynulé provozování drážní dopravy
Tak když to sabotují strojvůdci, co kašlou na návěsti. To koště musì fíra občas stáhnout a když to neudělá, potenciálně tím může i zabít. Ono s 3kV špásovat nejde.. o 25kV nemluvě. Strojvedoucí musí uposlechnout přìkaz. Je to práce, za kterou je placen. A strojvedoucí nerespektující návěsti je potenciální vrah.
Jak je tedy možné, ze Německo, Rakousko, Polskoma dokonce i Slovensko se bez hakovnic obejdou? Jaké situace u nás nastávají, které tam ne, popr. proč to neumíme řešit jako tam?
Ale používají. A nejsou s nimi problémy jako v Česku, protože holt tam mají ordnung a předpisy nejsou substitut pro toaletní papír 🤪
Zajímavé. Ja v Bad Schandau pozoroval dočasné izolátory v prime troleji, aby se vedle výluky dalo jet do odbočky pod výkonem, a v Schöne prodloužení jednokolejného provozu za výluku o jedno zhlavi dal, aby to delat nemuseli a stejně stahovacku nepotřebovali. A to je ten “přetížený” Elbtal, kdyby náhodou chtěl někdo argumentovat kapacitou.
Aha, takže šotoušek projel Schandau a z toho dělá univerzální závěry 🤣
Kde ve jmenovaných zemích tedy je hakovnice? To je samé přemoudřelé naznačování, že “chytří přece vědí”, ale ve výsledku nic konkretniho. Vyjímal byste se na K-reportu.
Vy jste přišel s tvrzením, že se nepoužívají. Důkazní břemeno nesete vy. Pokuď to dokázat neumíte, pak jste sedmilhář 🤣
OK, tedy “nikdy jsem tam neviděl”. A teď vy s tím “ale používají”. Kde?
Pavle! Navrhněte změnu hlášení ve stanicích:Vážení cestující zvažte jízdu vlakem.Vlak řídí potencinální vrazi.Kašlu na návěstidla,jsou líní zastavit na „červenou“ a někteří si nechají i strhnout sběrač jen tak pro potěchu.Těch pár kaček přeci nestojí za námahu sledovat návěsti.
Jo skuhlas a můžete tam přidat, výpravčí jsou líní chodit ven na volnost vlakové cesty a klidně vás zabíjí postavením vlakové cesty na obsazenou kolej.
Ráčej si všimnout, že ten výpravčí na mnoha místech dávno není a volnost trati se zjišťuje činností zabezpečovacího zařízení.
Já se ale nebavím o volnosti trati, ale o zjišťování volnosti vlakové cesty, což je zcela něco úplně jiného, ale chápu, o tom nemáme ani anung.😉 A jen letos takových případů bylo minimálně 5.
Oni totiž nechybují jenom strojvedoucí…
A já se bavím o tom, že ten výpravčí ven ani nemusí a nebo ani nemůže, protože tam prostě a jednoduše není 🤣 Způsob zjišťování volnosti vlakové cesty určuje staniční řád a v 21.století existují řešení, kdy už se ta vaše údajně nevykonaná kontrola v reálu vůbec nemusí, ale o tom zdá se nemáte ánung vy sám 😆
Ne, způsob zjištění volnosti vlakové cesty určuje zabezpečovací zařízení v té konkrétní stanici a v návaznosti na to i ZDD.😉
Výpravčí ven samozřejmě musí a to na sledování jízdy vlaků, že na to spousta lidí peče, je věc už jiná.
Samozřejmě na hlavních tratích řízených z CDP + pár DOZ už, vyjma pohotovostních výpravčích, nikdo není.
A když teda správce infrastruktury dělá řešení na úrovni 21. století, aby se mu „nesrazily vlaky“, proč na zajištění bezpečnosti práce u trakce používá věc z 50. let minulého století?
Odpověď hledejte v TNŽ 34 3109 v článku 6.4.1.9 a její ČSN předchůdkyni.
Na KO (kolejové obvody) je taky ČSN norma a nic nebrání je nahradit počítačema náprav.
I v tomto případě to jde nahradit izolátory, jako např. v Bezpráví.
Norma nic o tom, že by to nešlo, nepíše.
Přesně tak. Být zaměstnavatelem takového ňoumy, tak mu to nakouřím k úhradě.
Ano, nefunguje. A proč? Protože se jednoduše na návěstidla fírama kašle? A pro jistotu kašlou někteří i na to, když je na něj telefonicky upozorníte? Tito fírové jsou nebezpeční, pokud schválně nerespektují návěsti a měl by je řešit DÚ.
A na to, že strojvedoucí SCHVÁLNĚ nerespektují návěsti máte nějaký důkaz, nebo jenom tak plácáte.
4) protože se volá brzo a fíra tam má na práci dost dalších věcí naráz. Pokud někdo nedokáže vyprojektovat inteligentnější řešení, než hákovnici, asi by měl vrátit diplom a jít znovu na elektroprůmyslovku.
Jasně a ten most, nedejbože návěsti vidět taky nejsou 😁 Tak jestli nestíháte sledovat návěsti či špatně , vraťte průkaz způsobilosti k řízení drážního vozidla a neohrožujte okolí.
Ono by možná stačilo tu návěst zopakovat.
Proč to vedení SŽ na celý beznapěťový úsek neodinstaluje ?
Protože to třeba v daném místě jednoduše technicky nejde. Nebo by to znamenalo předrátovat půl stanice.
Vážení.
Co vím…
1) hákovnice jsou v úseku z důvodu ochrany – bezpečnosti pracovníků stavby silničního mostu. Investorem je Ústecký kraj.
2) Zpracovatelem projektu je Ústecký kraj. Projektové řešení neumožňovalo jiné řešení na straně SŽ než hákovnice.
3) Před zahájením akce proběhlo místní šetření s federací strojvůdců a upozorněním na uvedené rizikové místo a hledáním jiného možného řešení.
4) Nad rámec návěstí se v oblasti volá každému strojvedoucímu na HV a ten se znovu upozorňuje na to, že v oblasti je návěst stáhni sběrač. Fíra to odkýve a nestáhne… 🙁
Silniční ekvivalent by byl následující:
1) Na dálnici ve stoupacím pruhu pro kamiony umístit traverzu do výšky třeba 3,2m.
2) 5km před tím řidiče informovat o traverze.
3) 500 a 200m před traverzou umístit k dálnici dopravní značku standardní velikosti, takže každý pozorný řidič ví, že se v tomto pruhu na výšku nevejde.
No a ještě to celé nejlépe umístit do nějaké křižovatky.
Podotýkám, že vůbec nezpochybňuji chybu strojvedoucího…
Tedy rozvěsit do trakčního vedení barevné pouťové balonky, které při kontaktu se sběračem vesele explodují? Co telefonáty výpravčího? Ty nejsou nic? Těch ekvivalentů je tam celá řada. Nezlobte se. Nebo co nějaký „plovoucí pomocník strojvedoucího“, který bude kritické místo projíždět na stanovišti se strojvedoucím a laškovně ho plácat po ruce, když zapomene stáhnout? Něco jako lodivod, který provádí loď komplikovaným průplavem. Ne, fakt to nemyslím vážně.
Dělate, jakoby jiné technické řešení neexistovalo.
A co tím blábolem chceš říct? Kdyby to projížděl bez stažení sběrače neustále jeden a ten samý strojvedoucí, tak je jasné, že je to individuální chyba a nepozornost. Ale pokud to jak na běžícím pásu projíždí různí strojvedoucí různých dopravců, tak každého s IQ vyšším, než pořadí dne v měsíci asi napadne, že je tam nějaký systémový problém a značení prostě není dostatečné na to, co vše musí fíra v daném místě sledovat a řešit. Vědí to všichni, kromě Skázy Železnic, která zarputile odmítá technická řešení, které by nebylo takto destruktivní a nezpůsobovalo neustále několikahodinové výpadky dopravy. Po tom množství… Číst vice »
Systémový problém jsou nemehla nesledující trať před sebou a ignorující další pokyny. Takzvaní machři ostřílení provozem, co tomu přece rozumí víc než nějaký dispečer z kanceláře.
Přesně tak
Systémový problém je v tom, že manažeři SŽ nemají prémie navázané na vytváření podmínek pro bezpečnou dopravu. Z kanceláře se to žvaní…
Jakože manažeři SŽ můžou za to, že mašinfírové kašlou na návěsti? 🤣 No vy budete hodně nebezpečnej fíra…
Take me prekvapilo zverejneni, ze jejich premie jsou odvisle od sledovatenosti TikToku.
Až se naučíte chovat se slušně, přijďte.
Ano. Systémový problém je ten, že strojvedoucí jednoduše nekoukají na návěstidla a neřídí se jimi. A to dokonce ani tehdy, když mu výpravčí zavolá a přímo ho na ten konkrétní úsek upozorní…. To není možné… 🙁
Třeba tam vůbec žádnou stahovačku nedělat.
Zajisté, můžeme se vrátit k dieselům 😁
Nebo děličům, popř. ochranným konstrukcím.
Na padesát metrů a vzhledrm k blízkosti je to nesmysl, pán šotouš.
Vždycky nějaký trouba bude obhajovat pro něj nejjednodušší řešení a přehození odpovědnosti na ostatní, že? 😀 Podle předpisů, co si sama SŽ vymyslela, je to správně, tak co se starat. Kdyby takový předpo*raný alabismus fungoval v letectví, tak nestačíme ty mrtvoly počítat. Naštěstí letectví už je podstatně dál a všichni ze všech složek tam společně kopou za nejvyšší bezpečnost a snaží se těm posledním, kteří drží v ruce knipl, maximálně pomáhat. Železnice a speciálně SŽ zamrzla někde v padesátých letech (a ty s se svými názory evidentně taky), kdy je možné veškerou zodpovědnost hodit na toho posledního jedince. Ale věřím… Číst vice »
Vždycky se najde trouba, co bude obhajovat porušování předpisů a nerespektování návĕstí.
Pilot, co neuposlechne příkaz či návěst klidně o ty papíry (způsobilost) přijde. Taky si piloti nedovolí srát na pokyny jak mašingírové, žejo.
Chápu správně, že tvrdíte, že to bylo vědomé rozhodnutí „vidím návěst že mám stáhnout, ale nestáhnu“? Co k tomu strojvedoucího podle vás vede? Chápu kdyby třeba někde chtěl dohnat zpoždění nebo něco – ale tady přece ví, že to způsobí průšvih.
Kdyby na nějakém letišti každých pár týdnů havarovalo letadlo, myslíte, že by se hubovalo na piloty, nebo by se to řešilo nějak jinak?
Nesmysl proč přesně?
Protože by se muselo trolejově předělat celé severní zhlaví stanice. A celkově upravit veci kolem trakcniho napajeni. V Roudnici je trakcni napajeci stanice a dalsi az v Libochovanech za Lovosicema.
Ale vždyť tam se dočasně obcházeci vedení udělat stejně muselo, když je kus bez napětí, tak neodvádějte pozornost k irelevantnímu.
Takže víte prd o místních poměrech a jen mudrujete od klávesnice 🤣 Jaká že je aspoň vaše způsobilost ve smyslu nařízení vlády 194/2022 (dříve tzv. padesátka)? 😁
Ale předělávalo by se jen dvakrát, při instalaci a pak při odstraňování. To vaše super řešení s hákovnicí způsobilo, že se to už předělávalo výrazně víckrát, navíc s řadou dalších škod.
To je tak, když někdo nechce slevu zadarmo…
To řešení není moje. A pořád se snažíte vykecat z toho, že jádro problému jsou mamlasové na mašinách. Dát jim to k úhradě by svůj výchovný efekt mělo. Ti stejní mamlasové dělají i další problémy – i kvůli projetému návěstidlu se hodiny stojí. Co se slepci na lokomotivách? Nejlépe je vyházet.
Ne,
vy nechapete, ze to jsou dve ruzny veci, ktery vubec nejsou v rozporu.
Za chyby na tak zodpovednym miste ma prijit adekvatni trest.
To ale naprosto neznamena, ze by se infrastruktura mela delat tak, aby chyba mela co nejvetsi dopad na okoli. Coz se vam v te Roudnici proste „povedlo“ .
A v systemech, kde je prioritou bezpecnost je dokonce to zmirnovani nasledku moznych chyb a predchazeni jejich opakovani, radove dulezitejsi nez jejich trestani.
Ne, to jen vy nechápete, že některé investice mohou být neúčelné. Roudnice se co nevidět bude v rámci komplexní modernizace celá předělávat. Stávající řešení jen využívá to, co už tam dlouhé roky je. Hákovnice je bezpečnostní prvek. Bezpečnost provozu jejím užitím ohrožena není. Pouze tu jsou dopady na plynulost, když se personál neřídí předpisy a návěstmi. Ale ty dopady jsou u každé mimořádné události.
No a právě ty telefonáty výpravčích, dispečerů a dalších toho strojvedoucího od sledování návěstí vyrušují.
Úžasný ekvivalent, který vůbec nesedí, že?
Protože to by pak taky musely tomu kamionu ty značky nakázat, že má snížit rychlost na 30, vypnout přívod paliva do motoru a to místo za všech okolností projet. Protože jinudy není možná, že?
A rovněž by se ten přívod paliva vypínal mezi 3-20s a pokud by nedošlo k uzavření, tak mu nějaký hrot prorazí nádrž. Který by ovšem ekvivalentně ke snížené troleji snižoval potřebný čas o polovinu…
Ale no tak… Samozřejmě je vždy trochu ošemetné srovnávat silnici s železnicí, proto jsem záměrně zvolil přirovnání, kdy by to (za všech okolností pozorný) řidič zvládl:-) Na mašině jsem přes 20 let, většinu času v el. trakci, v dálkové vozbě a dobře vím co vše je třeba. Sběrač má být od troleje do 3s a krom 122-3 už mají snad všechny HV el. rychloměr, kde by byla technická závada prokazatelná. Soukromě si myslím, že jde ve většině případů o lidský faktor, ale právě v tom je ten problém. Že stačí malé opomenutí a následky jsou velké. Třeba vzteklá hákovnice:-) A… Číst vice »
No to je sice hezké, ale na věci to nic nemění. „Sběrač má být“ tím je řečeno vše. Nikdo nikdy nedělá zkoušky za všech podmínek které můžou nastat, a žádný rychloměr nekontroluje, o kolik ten sběrač klesnul, ale max ztrátu napětí… Takže teprve až se nějaký vyšetřující orgán předvede s nějakou zprávou, kolik těch strojvedoucích prokazatelně nestáhlo, či začalo stahovat pozdě, můžeme se o něčem bavit. Plus samozřejmě hodnota výšky TV nad TK před a v místě umístění hákovnice a také nějaké komisionální ověření chodu těch sběračů. Já nemám problém stahovat u vjezdu do Roudnice z obou stran, ale jaksi… Číst vice »
Právě by mne také zajímalo, jestli byla všechno jen nepozornost. Rychloměr jasně řekne, kdy byl vydán povel ke stažení sběrače, pokud to bylo více než 3s před návěstí, tak by vše další bylo na technický stav… Samozřejmě, také stahuji podstatně dříve. A pokud není postaveno, tak si člověk zastaví dostatečně daleko.
Mimochodem, ČDC ve svém alibismu umístilo do předpisu povinnost, kontrolovat chod sběračů dokonce i při každém střídání na ose…
A copak je špatného na tom, že si při nástupu na vozidlo překontrolujete jeho funkce? Níže se kdosi ohání piloty – viděl jste někdy jejich chevk-list před každým startem? 😁
Pane, Vy jste fakt teoretik a prudič bez osobní zkušenosti. Střídání na ose v peronech s rozkazem v ruce na vlaku který přijede z Německa, Slovenska, Rakouska, má platnou V1 a jehož jízdní řád je sestaven právě s tím zastavením v peronech a střídání na ose. A ja začnu dělat novou V1 a blokovat perony? Asi ne:-) A zkuste se domáhat volné koleje v nádraží, kde si tu novou V1 udělám, bo se mi zrovna chce. To s Vámi všichni rychle zametou. V rozboru je osa, tak osa a pryč.
hehe ale my takové řešení na silnici máme. teda není to 3,2, ale 3,3m 😀
https://mapy.com/cs/turisticka?pid=95966212&newest=1&yaw=3.640&fov=1.257&pitch=-0.002&x=14.3957836&y=50.0270770&z=16&ovl=8
A funguje podobně, Viz škrábance v odkazovaném
Proč se nikde nepíše o tom, že je každý strojvedoucí telefonicky kontaktovaný před Roudnicí a upozorněn na hákovnici? Tady se furt nadává na SŽ, ale neměl by někdo vrátit licenci když je primitiv?
Protože je nepopulární objektivně posuzovat situaci. Ke strojvedoucím se v tomto případě přistupuje jako k dítěti z pomocné školy a výsledek vidíme. A paušálně kritizovat Správu železnic je přitom tak lákavé a řada osob si na tom spraví pochroumané sebevědomí.
Přesně tak
Na hákovnici jsem zde od sž nikdy upozorněn nebyl
Lžete
Opravdu? Jste si tím jistý? Vzdy jen dotaz, zda jsem zpraven rozkazem o stahovačce. O hákovnici ani slovo.
Takže zpraven o tom, že máte stáhnout sběrač jste. Jestli se i po tom na požadovaný úkon vyserete, na mašinu nepatříte.
Aha, když dojdou argumenty pana neomylného nastoupí vulgarismy. Dále není o čem.
Sdělte nám své ctěné jméno vy komediante a pro vás obědnáme specielní formu telefonátu: Nezapomeň na tu hákovnici u Roudnice, ty debile 🤣 Protože holt někdo debil je. Vy fakt nejste strojvedoucí, ti mívají v hlavě mozek 😁
Takže Hněvice, nebo Hrobce? Raději netelefonovat. Hahahaha, ulevil jste si, tak dobrou
Ze své praxe se pamatuji, že byly stahováky kde se prostě navést stáhni a zvedni sběrač nedala dodržet. Při jejich dodržení by vlak uvázl v beznapetovem useku. Většinou to bylo při rozjezdu ze stanice, nebo od návěstidla. Pak to bylo jen na zkušenostech a pozornosti firy aby to projel bež ztráty kvetinky. Není Roudnice tento případ? Je to otázka spíš pro někoho kdo tam jezdí pravidelně.
Bylo to tak, že fíra který stál s např rychlíkem směr Lovosice a zadal jízdu…..tak přerušit rozjezd vida dobíhající (od straškovské lokálky např.) to prostě udělat nemohl, i kdyby chtěl- už by se nerozjel. Vlaky od Prahy na Ústí stály u peronu na nejvzdálenějším možném místě, tak aby se z posledních dveří vystupovalo „ještě“ na peron…..Tolik asi kté výluce tam. Jestli došlo k posunu situace, nevím.
Ale pro projíždějící vlak by to tedy asi neměl být problém projet? Jako pokud je nějaká stahovačka blbě umístěná, tak radši uvíznout než poškodit TV. Pokud by tam uvízlo více vlaků, tak by se to muselo urychleně rešit.
Na padesáti metrech neuvíznete, setrvačné sìly vám to prostě a jednoduše ani nedovolí. A padesát metrů má ten beznapěťový úsek – kvůli ochraně před úrazem el.proudem – což je větṣ̌í průšvih než kus přetrženýho drátu.
To fakt není případ Roudnice. Beznapěťový úsek je krátký a trať v rovinatém terénu. Tam to projede i nemehlo.
Když se to děje opakovaně různým lidem, tak je opatření zřejmě nedostatečné. O dělíčích se tu píše už od první nehody, ale někdo je tam nechce schválit. Neměl by spíš rezignovat člověk na této pozici? Jsem rád, že u trolejbusů máme automatizované stahování sběračů (například linka 58 za Palmovkou před podjezdem), funguje to, a vliv lidského faktoru to výrazně omezuje.
Tak ať si to dopravci na svá vozidla klidně osadí. Ale stejně narazíte na lidi, co tu automatiku budou vypínat 😁
Opatření můžou být různá. Třeba i v podobě větších sankcí. Když může být popotahovaná paní za to, že jí zdrhne čokl a šest hodin nejezdilo metro, proč by neměl být za způsobenou škodu vč. třeba vyplacených kompenzací odpovídat strojvedoucí, co ryze svou nedbalostí škodu způsobí?
Kdyby se podařilo Roudnici implementovat do trati Praha – Beroun, jednalo by se o nejlepší trať v galaxii 🤣
Je vidět že sž je statní firma, jinak by dávnon zanalyzovala systémová nápravná opatření.
Když osadí děliče bude to dražší než hákovnice. To že se strhne trakční vedení vinou nestaženého sběrače a musí se řešit přerušení provozu a oprava je jiná hromádka peněz.
Pokud by to bylo racionální, tak by mohli dopravci požadovat děliče a platit více za použití kolejí (trakce) o rozdíl ceny mezi děličem a hákovnicí. A za ty peníze, které ušetří za objízdné trasy a NAD či zastavení provozu se to vyplatí.
Řekl bych, že to není otázka nákladů na děliče. Musíte se zaměřit nad všemi aspekty. Ta stahovačka je tam už dlouho a strojvedoucí, který ji projede, nemá na mašině co dělat.
Máte někde zásobu neomylný lidí? Protože vám časem dojdou strojvedoucí (1000x to udělal správně).
Milej pane, já jsem jen stará vzteklá hákovnice, co já o tom vím. Ale PAN strojvedoucí je nebo aspoň býval někdo. Došli jsme asi do doby, kdy některým mohou vadit na železnici návěstidla, která něco nařizují a musí se respektovat. Fajn. Ale takoví ať jdou nakládat spěšniny a ne jezdit s mašinou. A ano, každý je omylný a nikdo neví, kdy se to jednomu přihodí. Proto to opatření k zamezení průjezdu se zdviženým sběračem.
A co jiné řešení než hákovnice? Demontovat mostní pole nad TV, provést opravu někde mimo, vrátit mostní pole zoět. Jedna noční výluka na sundání a jedna na navrácení. Poud to jse v UL při opravě mostu Dr.Beneše i v Mojžíři (a jinde), mohlo by to jít i tady. Bez stahovaček.
Srovnejte si prostorové možnosti v Ústí a Roudnici. Reálné řešení nejsou tak jednoduchá jako klikání v Tycoonu 😆
Spěšniny už nejsou.
Máte pravdu. Jsem už stará, vzteklá a sklerotická.
…a to že se protáhne oprava mostu už je dostatečné zdůvodnění nákladů na instalaci děličů…a platit by to měla firma opravující most.
Platit by to měli ty nemehla, co mají problém respektovat návěsti. Tak ať se na ty děliče složí ty sněhové vločky, co strojvůdcem nazývat fakt nejde.
Proč by měli daňoví poplatníci platit za neschopné pseudo-strojvůdce? 😄
Vám nějaký stojvedoucí rozbil hračku? Že jste tak zaujatý a jiný než váš názor je špatný. Tak to netřeba s vámi polemizovat 👎. Ale na mynic dobrý
Vás štve, že někdo poukazuje na vaši neschopnost? 🤣 Mýlíte se, kolego. Jsou desítky strojvedoucích, co svou práci vykonávají svědomitě. A pak nemehla, co by měla jezdit na záloze po depu a ma širou trať nepatří.
To přece není o nákladech na děliče…
Někteří v nich vidí řešení. Fajn. Tak ať si to své řešení zaplatí ze svého. A uvidíte, jak najednou otočí… 😁
Pod děličem uvázne vlak strojvedoucího, který nerespektuje návěsti.
Hákovnice místo toho pro jistotu zablokuje provoz ostatních vlaků.
Fyzika vám zdá se nic neřìká 🤣 Přímo pod děličem by neuváznul ani omylem.
Vyšlo by to na zlomek peněz, co těch bambilion zastavení provozu, které tam hákovnice vytvořila a ještě vytvoří. A zdaleka by to tolik nepoškodilo pověst železniční dopravy mezi cestujícími.
Kdokoli trochu logicky uvažující by ty peníze navíc za dělič rád vydal s vědomím, že se mnohonásobně vrátí.
Jenže bohužel o tom rozhodují lidi, jejichž práce se řídí heslem #mynic. Co na tom, že je to naprosto nesmyslné rozhodnutí, podle předpisů to mají na koho hodit a to jim stačí…
Ono stačí způsobenou škodu požadovat od návěstí nedbajícího strojvůdce uhradit do posledního halíře. Dokuď jsou sankce směšně nízké, tak holt to budou flákat.
A jestli neumí jezdit, ať na mašinu nelezou. A pokuď svou neschopnost chtějí řešit nákladněji, sť si to platí ze svého.
Vzhledem k tomu, že jde o „cizí stavbu“, tak úplně stačilo souhlas s elektrickou výlukou podmínit úhradou nákladů na děliče (popř. jiné opatření) ze strany žadatele. Další výmluva?
A proč by se z veřejných peněz měl platit tenhle luxus navíc? Ten most je erární stejně jako trať a ve finále to zaplatí daňový poplatník.
Takže radši daňový poplatník platí desítky výjezdů dráteníků na kontroly a opravy trolejí. Plus spousta daňových poplatníků zaplatí ještě tím, že se nedostanou včas kam potřebujou a celkově zaplatíme výrazně poškozenou pověstí železnice, což taky bude v konečném důsledku daňové poplatníky stát fůru peněz an stavby a opravy silnic.
Hlavně, aby někdo neměl práci jednodušší, ať to stojí, co to stojí…
Tak ono by stačilo vzniklou škodu vymáhat po tom, kdo ji způsobil. Tvrdší sankce nebo i odebírání způsobilosti řídit drážní vozidlo. Problémy vznikají působením jednotlivců. Tu je to nerespektovaná stahovačka, jindy projetej klacek…
Pane Pavle,po tisící opakujete,že jsou strojvedoucí kokoti(no je to názor a bohužel Vám to i trochu nahrává).Požadujete tvrdé tresty,stažení z lokomotivy aj. Nebojte oni ten bianco šek dostanou.
A budete tak spravedlivým i na točvolanty co vjíždějí na přejezdy v době kdy tam nemaj co dělat?
Já jen kdyby…….díky
Klidně. Mamlasů, co by nemělo mít ani papíry na auto jsou plný silnice. A zcela určitě tam bude průnik, fíra ignorující návěsti na trati asi na silnici o moc lepším šoférem nebude.
Třeba proto, že kvůli nyní zvolenému řešení vznikají veřejnosti mnohonásobně větší škody na výpadku železniční dopravy na dané trati.
Nebo je to jedna velká konspirace. Cílem je vyhnat cestující z vlaku do aut, protože když pojedou autem, budou muset platit víc za benzín a stát vybere více na daních.
Nedramatizujte to. Pár hodin zpoẓ̌dění žádné dramatické škody nejsou.
Jeden vlak, 500 cestujících, čtyři hodiny, 500 Kč/hod.
1 * 500 * 4 * 500 = 1 000 000 Kč.
Takže miliónek jen to hvízdne jen na ztrátě produktivity na jeden zpožděný vlak. A to se držím s tou hodinovou sazbou hodně nízko.
Kolik vlaků už tam celkem bylo?
Příčinou není hákovnice, ale nerespektování návěstidla pro elektrický provoz.
Prapřícinou je technické nýmandství SŽ.
Nikoliv, nýmandství některých takzvaných strojvůdců, co nerespektujì návěsti. Je otázkou času, kdy vám ten nýmand namísto banální stahovačky projede nâvěst zakazující jízdu. Tihle nezodpovědní nýmandi na mašiny prostě a jednoduše nepatří. Ale očividně i tyhle diskuze spousta z nich sjíždí – dost možná i za jízdy vlaku, protože na řízení přeci nic složitého není.
Dokážete se zamyslet, proč třeba pro Němce není problém, když mašina po zvedání sberace “obživne” až za desítky sekund?
Nějaká teorie, proč v Polsku na návěst Očekávejte stazeni sběrače je pokyn zpomalovat pod 60 km/h, a teprve při této rychlosti sběrač potom zase zvedat…?
Ono totiž jedna věc je odpovědnost jednotlivce za konkrétní úkon (kterou nepopírám), druhá věc je odpovědnost managementu za (ne)zaostalost infrastruktury.
Ta infrastruktura projde za pár let kompletní modernizací – celá trať od Kralup až po Dolní Žleb. Nové troleje s přípravou na 25kV, nové staniční i traťové zabezpečení.
Ale podle vaší logiky by se měla udělat nová fasáda na baráku, který se obratem zbourá. Jen proto, aby vaše dušička měla klid, že je to hezký.
Ale tvrzením, že se nic nedělá jen dokazuje, že o tom sám víte hovno. Typický dojmolog 😁
Ne. V tomto příměru jsem naopak pro to, aktuální díru ve zdi “nějak něčím zaplácnout”, a s pořádným řešením počkat na tu fasádu.
I když vlastně ani tohle přesně neplatí, protože ta “fasáda” předpokládám taky nebude obsahovat děliče za výhybkou v prime koleji, protože §1. Takže při výlukách suda/licha se bude stahovat (zbytečně) i nadále. 🙁
To vaše zaplácnutí rovná se předrátování půlky Rodnice. Jen proto aby vaše šotodušička měla klid a neomezil se přísun šotovideíček od fírů na jejich kanálech 😄
A jasně, ona se modernizace právě soutěží v rezimu design and build, ale vy už teď zaručene víte, jak to tam za pár let bude vypadat. Typický šoto-komediant, co ví prd o realitě, ale „má názor“ 😂
Bohužel tady to šlo 100% za strojvedoucím, opravdu zapomněl stáhnout. Ale byl tak šikovný, že s tím dojel až do Hrobců. Naštěstí trakční vedení bylo po prohlídce v pořádku. Problém je, dlouho trvá než to někdo prohlídne. Ideální by bylo detašované pracoviště OTV přímo v Roudnici. Ale nejsou lidi ani finance.
Jo, OTV do Roudnice. Myšleno vážně? A co vyžadovat od strojvedoucích respektování návěstidel?
Řeším následky toho nerespektování. To trvá dlouho a je jich už hodně. Nadává se proč se nejezdí, když je vše cajk. Ale neví se 100%, že je vše v pořádku. A čeká se hodinu, dvě nebo tři, až se začne jezdit. Takže by se vědělo během pár minut.
Není to jediná hákovnice v síti a tady se to děje pravidelně. Což ukazuje na jediné a to na systémovou chybu. (a cestující za to opravdu nemůžou)
Tak povídejte. Jsem sice stará a zkušená, ale i pokorná a ráda se naučím něco nového. Je jiné technické řešení, které by umělo nedestruktivním – a to podtrhuji – způsobem donutit strojvedoucího, aby stáhnul? Technické řešení ve stylu nahá ženská výhružně třímající v ruce návěst pro elektrický provoz a označující pracovní místo se nepočítá.
Existuje možnost zadat stahovačku do ETCS.
A možnost zabránit strojvedoucímu posílat proud z troleje do dělníků je třeba i dělit.
Děliče 20 metrů před a za dané místo, namísto stahování sběrače nařídit jen vypnutí proudu.
Sedm, případně v hodně opimistické verzi šest děličů kvůli 50 metrům? Je vidět, že předmětné místo neznáte.
Kolik stojí 7 děličů, miliardu?
Když je to podle vás levný, tak to tam kupte 😁
Tak kolik teda? Třeba se s kolegy složíme. 🙂
Mimochodem, třeba by stačilo takto “zabezpečit” pouze kolej 3 a 2, například, a zmostatnich kolejí zakázat jízdy elektrických vlaku.
Šotoušovina 🤣 Otevřete si grafikon. Se dvouma kolejema nevystačíte a ty čísla kolejí máte také blbě 😁
Nemam je blbě a vystačím. Nikde není řečeno, že směrem do stanice by se na 1 nemohlo vjet od Hrobcu. Jinak vlaky po 2, radit do sledu již v
Hnevicich, na 3 obrat regionalky z/do Lovosic.
No jo, šotouš hraje Tycoon 🤣 Záruba, dráhy záhuba 😁 Sežente si aspoň schémata trakčních zařízení, než vypustíte další nesmysl 😁
Zaplatily by se při první, druhé nebo až třetí stržené troleji za dobu té stavby?
A jak byste to tam jinak udělal? Kam byste ten neutral dal?
Ono to bude asi kombinaci nízké výšky troleje a hakovnice. Věřím, ze většinou pokyn ke stažení vydán byl, jen proste ten sběrač nestihl dojít úplně dolu do zaklesnuté polohy, což na rozdíl od jiných míst je v tomto případě důležité.
Vozidlo nesplňující požadované parametry do provozu nepatří. Pokud to sběrač nestihl, znamená to jeho chybnou ùdržbu. Rychlost stažení je důležitý parametr, pomalu stažený sběrač může i zabít. A vy to boharovně bagatelizujete 🤣
Blbej nebo navedenej? Samozřejmě neříkám, že něco ta vozidla nesplňují. Ale pro běžnou stahovačku stačí stáhnout později, protože stačí to “první odpadnutí” pro přerušení elektrického kontaktu.
Jistě, ono 3kV nepřeskočí. Radši do elektriky nefušujte, představujete si to jak hurvajz válku 🤣
Blbý nápad to ale úplně není, Roudnice je geologický střed trati mezi prahou a Děčínem 🙂
Jo takhle to myslíte…
A to jste s tím firou mluvil? Jak na to mohl zapomenout? Je to notoricky známé místo, rozkaz, telefonát. Po tomto jestli je někdo schopen na to zapomenout, tak asi fakt nemá na mašině co dělat. Takhle rychle by asi ještě nešla vyloučit technická závada na loko, že šel sběrač dlouho dolů, ale pokud se fira přiznal, že zapomněl, tak to nechápu. A za to že dojel do Hrobcu bych ho tedy nechválil. Taky mohl potrhat TV v celém úseku a nejezdilo by se pěkně dlouho. To už se kdysi stalo v Kolíně.
Ano a je na místě záznamové zařízení. Hned se ví kde je chyba.
Jako obvykle, lidský, přesněji řečeno strojvudcovsky faktor:-(
Kazdeho takoveho lajdaka, co nedba navesti obstastnit obvinenim z obecneho ohrozeni a oni by si majzla zacli davat.
Totéž bych aplikoval i na silnici, kde je těch přestupků mnohonásobně víc. Bohužel tam většinou vědomě, narozdíl od fírů.
Strojvedoucí strhnul trakční vedení. A vy se chcete mstít řidičům na silnici? Vážně?
Jenže to auto aspoň máte šanci vidět a zareagovat. Když se kvůli nemehlu v kabině objeví 3kV tam kde nemajì být, je to průšvih rychlý a bez šance na reakci.
Lidé, co mají potřebu obhajovat strojvůdce nerespektující návěsti pro elektrickou trakci si vůbec meuvědomují možné dopady.
Přesně tak. Já jako strojvedoucí rozhodně zastávám názor, že radši poškodit sběrač o hákovnici, než někoho zabít. A pokud pod tím zvládne 99% vlaků projet, tak to asi nebude zas tak velký problém. Hodně by mě zajímal nějaký závěr z těch všech incidentů, jestli tam byly i nějaké technické závady na loko, tedy že šel sběrač třeba dlouho dolů, nebo se prostě jen strojvedoucí nevěnovali řízení. Dokážu pochopit, když strojvedoucí v nějakém půlmetrovém rozkaze přehlídne nějakou novou stahovačku, ale pokud je tam ta stahovačka už několik měsíců a ještě je vyhlášená tím počtem nestažených sběračů, tak pokud v tom nejsou… Číst vice »
Vidím to stejně. I z pohledu strojvedoucího. Ta hákovnice, ač třebas vzteklá :), mě chrání před větším prů..em.
Jenže to je přesně ono: existuje nějaká statistika? Analyzuje se to, aby se zjistilo, jestli tam není systémový problém?
Statistiku si můžete udělat sám – z počtu vlaků, co tam projede v poměru s počtem incidentů. Těch incidentů jsou jednotky.
Co navrhujete jako řešení problému, když někteří strojvůdci kašlou na návěsti, písemné rozkazy a další vstupy?
Pokud je úspěšnost projetí 99 %, pak tam budete mít potrhnanou trolej každý den.
A každÿ den to tam není. Ta úspěšnost projetí bez incidentu je mnohem vyšší – více jak 99,9997%.
To bych podepsala…
Znáte osobně to „nemohlo“? Já ano. Žádný idiot a neschopný blb to není. Má odježděno celkem dost. Kolikrát jste na Vectronu stáhnul první polohou ovládací páčky (nikoliv do nouzového stažení) a ono se nic nestalo? Kolikrát jste v noci přejel s nákladem republiku a většinu cesty poskakoval za pomalejšími vlaky, protože uhnout je bokem bylo prostě pro někoho moc práce? Když něco v zaměstnání zkazíte vy, co nás nazývají idioty, jak velký průšvih to bude? Hrdino od klávesnice. Takové miluji. Hlavně že se ušetřilo za děliče. Btw před dvěma lety se Roudnice mohutně rekonstruovala a plány na opravu mostu byly… Číst vice »
Kolikrát jse závadu hlásil a jak byla řešena? Proč přebíráte nespolenlivě fungující vozidlo a vyjíždíte jím na trať?
A to neumíte přizpůsobit rychlost jízdy situaci před sebou? To, že i na kolejích jsou blbci, co kvůli své rychlejší jízdě nutí druhé uhnou a brzdit, nedejbože zastavit je spíš ukázka arogance.
Inu soukromí dopravci. Hlavní je rejžovat prachy 😁
No myslím, že tímto jste se definitivně odkopal a další diskuse nemá cenu.
Být vámi, tak mlčím 🤣 Když se vaše slavný studie opožďovaly, tak jste se sám kroutil jak paragraf 😁 A to jste měli jen vypotit kus papíru 😆