Roudnice jako kritické místo české železnice. Vlaky opět nejezdily kvůli stržené troleji
Stanice Roudnice nad Labem po modernizaci. Foto: Chládek&Tintěra

Oprava mostu v Roudnici se protáhne, podobné situace tak hrozí ještě rok.
Diskuse se rozjela a je plná emocí, zkusíme to bez nich. 1. je adekvátní návěst stůj k návěsti stáhni sběrač, já si myslím, že je a bude se projetí návěsti stůj takto urputně obhajovat. 2. V sousední stanici Hněvice se cca před dvěma měsíci stal úraz traťového dělníka, tržná rána na hlavě, padající trolej ho vzala po hlavě, zaplať bůh – příčina – projetí návěstidla a propojení děliče, následek přepálená trolej, běžná staniční výluka, kterých je denně několik desítek na síti SŽ. Také urputná obhajoba, výkřiky o systémových chybách? 3. Tato akce není věcí SŽ, je to věc odpovědného projektanta,… Číst vice »
Opravs TNZ 343109
Proč tam vlastně není neutrální pole, je to blízko peronům?
Je to blízko perónum.
Těch 20 metrů už to nevytrhne.
Od konce nástupiště pod most je to přes 150 metrů. Samotný beznapěťový úsek má 51 metrů. A od nástupiště to máte jako bonus z mírného kopce.
Jaké klesání? Znamená to, že by se tam stejně nedalo uváznout „do nekonečna“ ale prostě by to sjelo než by přijel diesel?
Uváznout na 50 metrech při sklonu 2,5 promile po více jak 100 metrech na rozjezd – no to by musel být opravdu nešika 😂
Ať si říka kdo chce co, tohle smrdí systémovým problémem. Kolikrát to už bylo?
Systémový problém je nízká odpovědnost strojvůdce za škody způsobené nedbalostním jednáním.
Zodpovednost vsech zamestnancu je dana Zakonikem prace…
No však. Jen 4,5-násobek platu prostě nestačí k tomu, aby někteří nelajdačili a neflákali práci, za kterou jsou placeni.
Jasně, oni to dělají schválně, že? A že to má blbě SŽ tě nenapadlo pane neomylný? Jsi schopen dát ruku do ohně za to, že jsi nikdy v životě nic nepřehlédl/nezapomněl?
Za blbost se platí. Za chyby vzniklé z nerespektování návěstí je zodpovědný strojvedoucí. Dnes se snažìte okecat stahovačku, zítra budete obhajovat projetou návěst zakazující jízdu?
Pokuď nejste schopný sledovat návěsti, na mašinu nelezte. Taky byste mohl někoho zabít…
Vždycky to nějaký trouba bude bagatelizovat… Pokud to projíždí takové množství různých strojvedoucích různých dopravců, evidentně je to prostě systémový problém. Nedostatečné značení v nevhodném místě, kde strojvedoucí má na práci spoustu dalších věcí.
Kolik tam od března projelo vlaků a kolik těch incidentů bylo? Na systêmový problém to nevychází ani omylem. V tomto konkrétním případě tu neschopnost pár nýmandů na lokomotivách za nedostatečnê značení nesvedete, když se těm borcům i volá. To místo je natolik specifické, že si ho ani nemáte šanci splést, pokuď jen sledujete trať.
Jakou spoustu dalších věcí má strojvedoucí zrovna v tomto konkrétním místě na práci kromě stažení sběrače?
Točit videíčka na internet 😁 Je toho plnej Instáč, Fejsbŭk i Jůtůb 🤣
Systémový problém je, když se jedna chyba neustále opakuje. To pak není selhání jedince (což se může stát), ale věc udělaná tak, že se do ní lidi chytají furt a dokola. Je to indikace toho, že to je řešené velmi špatně.
Pořád? Jsou to jednotky případů. Vlakŭ tam projely tisíce.
Jsou to desítky případů a dost možná to už dalo nebo do konce rekonstrukce mostu dá i stovku…
Lžete. Své tvrzení ani nemáte čím doložit.
Kolik vlaků tam projelo není argument. Argument je kolik vlaků se tam poškodilo. Jsou železnice, kde na stavbách (ani jinde) nestrhnou sběrač co je rok dlouhý. A opravdu to není superioritou tamních strojvedoucích. Pokud se na jednom místě něco stane dvakrát, už to zvedá obočí, pokud se tam to samé stane jednou za pár týdnů, tak je to tam prostě špatně. To je definice systémového problému. To že se to samé opakuje.
Ano, jsou železnice, kde i mašinfírové více dbají předpisů a často riskují i vyšší sankce v přìpadě pochybení, byť z nedbalosti. Ono logicky jsou pak opatrňejší. Jenže v Česku je to malinko balkán, předpis si někteří jedinci vykládají jako nezávazné doporučení. Ono kdyby každému atomaticky sebrali prémie, sebrali mu 4,5násobek platu a sebrali způsobilost… tak by to taky vypadalo jinak.
Ty budeš odborník
odborník provokatér, takovými se nemá cenu zabývat…
Je na to rozkaz a je to tam už skoro rok. Padesátkou se to dá proplachtit. I dvacítkou. Není to dlouhý úsek. Tak o čem je řeč? Stačí shodit smeták. Kdo tohle nezvládne, ať na tu mašinu vůbec neleze.
Osobka tam má dokonce místo zastavení někde ve třetině perónu a rozjet se do stahovačky bych tam zvládnul pohodlně i s nákladem.
Fakt nechápu co tam pořád vymýšlí.
nejlepší je takovéto arogantní smýšlení, protože ten co tam strhl sběrač včera taky možná do včera taky nechápal co tam všichni blbnou. A pak… Na železnici opravdu chybí aspekt poučení se z chyb druhých a uvědomění si, že zítra se to může stát mě. Protože, že se mi něco dosud nestalo nic neznamená.
Coby blbli – nevěnují se plně řízeni a čumí okolo a ne na trať před sebou.
Pokud je to děje na jednom místě pravidelně víte určitě, že tam nebude hlubší problém? Místo těchto výkřiků, neměla by se provést Root case analysis? Uvedu příklad. V místě kde bydlím je křižovatka, klasický kříž. Pravidelně tam byly nehody. Na první pohled nebyl důvod, jasná křižovatka se stopkou. A vždy to skončilo tim, ať neschopní řídící nemají řidičák. Pak si místní gymnáziste dali tu práci a zjistili, že všechny nehody mají jedno společné a to že auto nedá přednost když přijíždí z jednoho konkrétního směru. Tak se na to soustředili a zjistili, že z tohoto směru (vedlejší) je to trochu… Číst vice »
Root cause jsou nemehla na stanovištích 🤣
Ne, root case je trouba co to vymyslel a ještě větší, co to schválil. No a ti co to pořád dokola omlouvají, ti tomu vévodí…
To řìkají sněhové vločky, co na mašinu nepatří.
Řeč je o tom, že to je debilní řešení na debilním místě. Vzhledem k množství těch incidentů to evidentně není dostatečně dobře komunikované. Kdyby se to stalo jednou za dlouhý čas, je to individuální chyba. Ale pokud je to jak na běžícím pásu různí fírové různých dopravců, evidentně je to prostě systémový problém. To že to tam je skoro rok, je irelevantní. Poznání trati platí 13 měsíců a zjevně to netrhají fírové, kteří tam jezdí denně osobku, ale spíš ti, co se tam objeví jednou za uherský rok.
Tak nám sdělte svůj magický recept, co vṣ̌e ignorují 😁 K některým jedincům můžete komunikovat jak chcete, ale oni budou mít svoji ptlravdu, žejo 🤣 Jen vedení vlaku není žádná demokracie – fíra je tam od toho, aby se pokyny řídil. Co s těmi, co pokyny ignorují?
Nemají se dle systému kvality, kritická místa odstraňovat? 🙂
Odstraňovat strojvůdce nerespektující návěsti z provozu? To je vskutku revoluční myšlenka 😂
Ano, a jako kritické místo byl označen sběrač…:)
Špatně definované kritické místo.
Kritickým místem je ten blb na židli, co nezvládne ovládat příslušný přepínač a včas stáhnout koště😆
Prázdný sud nejvíce duní. A Pavlovi zřejmě utekla žena s nějakým mašinfírou, zatímco se marně snažil pochopit, co se skrývá pod pojmem risk analýza. 🙂
Evidentně je tam něco spatně a sž je to jedno.
Dnes jedu tímto směrem, na ČT24 jsem náhodou viděl v proužku zmíněnou Roudnici a omezení provozu, tak hned zjišťuju, jestli to jezdí a jestli stihnu přípoj v Drážďanech. Smutná realita.
Vážení.
Co vím…
1) hákovnice jsou v úseku z důvodu ochrany – bezpečnosti pracovníků stavby silničního mostu. Investorem je Ústecký kraj.
2) Zpracovatelem projektu je Ústecký kraj. Projektové řešení neumožňovalo jiné řešení na straně SŽ než hákovnice.
3) Před zahájením akce proběhlo místní šetření s federací strojvůdců a upozorněním na uvedené rizikové místo a hledáním jiného možného řešení.
4) Nad rámec návěstí se v oblasti volá každému strojvedoucímu na HV a ten se znovu upozorňuje na to, že v oblasti je návěst stáhni sběrač. Fíra to odkýve a nestáhne… 🙁
Amen. Není co bych dodala.
2) A někdo to řešení akceptoval.
4) To je akorát otravný albismus.
Alternativních nápadů už zaznělo v diskusích spousta, už mě to nebaví psát furt dokola.
Ta řešení na 50 metrů beznapèťového úseku jsou nesmysl. Dávat z každé strany 20m dělič by mimo jiné znamenalo, že ve stanici tím musíte vystrojit pět kolejí.
No a?
Zaplatíte to ze svého? Asi ne 😁 Klidně si udělejte na ty děliče veřejnou sbírku na Doniu – a uvidíme, kolik na ten nesmysl vyberete 🤣
Dotaz na někoho znalého:
Jak vychází finančně instalace děličů na těch pět kolejí v porovnání s kolika již zničenými sběrači, trolejemi a škodami v souvislosti s mnohahodinových výpadky provozu na takto důležité trati?
Možná by stačilo snížit odměny managementu SŽ. Z toho by se udělalo děličů víc než dost…
Management SŽ za blbce na stanovištích nemůže. ŘSD také nebudete plísnit za to, že nějaký debil v kamionu ucpe svou blbostí dálnici.
Tak schválně, kolik?
Bádej, šotoušku.
Takže jen rádoby moudré kecy v kleci.
No a? Není to tam na týden, ale >rok. Jestli tohle nestojí za inteligentnější řešení, tak už nevím co. Ale holt Skáza Železnic to má u pr… Nebylo by na prémie.
Jestli nemáte na to sledovat návěsti podêl trati, tak na tu mašinu prosím už nelezte 🤣
1) ochrana je potřeba, hákovnice není jediný účinný způsob ochrany
2) tak mělo být ze strany SŽ kraji jasně řečeno, aby zadání pro projektanty udělali takové, že to bude bez hákovnic
3) očividně pozdě
4) očividně nefunguje
Nefungují jedinci, co se plně nevěnují řízení svěřené lokomotivy.
Nefunguje management SŽ, který má poskytovat podmínky pro bezpečné a plynulé provozování drážní dopravy
Tak když to sabotují strojvůdci, co kašlou na návěsti. To koště musì fíra občas stáhnout a když to neudělá, potenciálně tím může i zabít. Ono s 3kV špásovat nejde.. o 25kV nemluvě. Strojvedoucí musí uposlechnout přìkaz. Je to práce, za kterou je placen. A strojvedoucí nerespektující návěsti je potenciální vrah.
Jak je tedy možné, ze Německo, Rakousko, Polskoma dokonce i Slovensko se bez hakovnic obejdou? Jaké situace u nás nastávají, které tam ne, popr. proč to neumíme řešit jako tam?
Ale používají. A nejsou s nimi problémy jako v Česku, protože holt tam mají ordnung a předpisy nejsou substitut pro toaletní papír 🤪
Zajímavé. Ja v Bad Schandau pozoroval dočasné izolátory v prime troleji, aby se vedle výluky dalo jet do odbočky pod výkonem, a v Schöne prodloužení jednokolejného provozu za výluku o jedno zhlavi dal, aby to delat nemuseli a stejně stahovacku nepotřebovali. A to je ten “přetížený” Elbtal, kdyby náhodou chtěl někdo argumentovat kapacitou.
Pavle! Navrhněte změnu hlášení ve stanicích:Vážení cestující zvažte jízdu vlakem.Vlak řídí potencinální vrazi.Kašlu na návěstidla,jsou líní zastavit na „červenou“ a někteří si nechají i strhnout sběrač jen tak pro potěchu.Těch pár kaček přeci nestojí za námahu sledovat návěsti.
4) protože se volá brzo a fíra tam má na práci dost dalších věcí naráz. Pokud někdo nedokáže vyprojektovat inteligentnější řešení, než hákovnici, asi by měl vrátit diplom a jít znovu na elektroprůmyslovku.
Jasně a ten most, nedejbože návěsti vidět taky nejsou 😁 Tak jestli nestíháte sledovat návěsti či špatně , vraťte průkaz způsobilosti k řízení drážního vozidla a neohrožujte okolí.
Vážení.
Co vím…
1) hákovnice jsou v úseku z důvodu ochrany – bezpečnosti pracovníků stavby silničního mostu. Investorem je Ústecký kraj.
2) Zpracovatelem projektu je Ústecký kraj. Projektové řešení neumožňovalo jiné řešení na straně SŽ než hákovnice.
3) Před zahájením akce proběhlo místní šetření s federací strojvůdců a upozorněním na uvedené rizikové místo a hledáním jiného možného řešení.
4) Nad rámec návěstí se v oblasti volá každému strojvedoucímu na HV a ten se znovu upozorňuje na to, že v oblasti je návěst stáhni sběrač. Fíra to odkýve a nestáhne… 🙁
Silniční ekvivalent by byl následující:
1) Na dálnici ve stoupacím pruhu pro kamiony umístit traverzu do výšky třeba 3,2m.
2) 5km před tím řidiče informovat o traverze.
3) 500 a 200m před traverzou umístit k dálnici dopravní značku standardní velikosti, takže každý pozorný řidič ví, že se v tomto pruhu na výšku nevejde.
No a ještě to celé nejlépe umístit do nějaké křižovatky.
Podotýkám, že vůbec nezpochybňuji chybu strojvedoucího…
Tedy rozvěsit do trakčního vedení barevné pouťové balonky, které při kontaktu se sběračem vesele explodují? Co telefonáty výpravčího? Ty nejsou nic? Těch ekvivalentů je tam celá řada. Nezlobte se. Nebo co nějaký „plovoucí pomocník strojvedoucího“, který bude kritické místo projíždět na stanovišti se strojvedoucím a laškovně ho plácat po ruce, když zapomene stáhnout? Něco jako lodivod, který provádí loď komplikovaným průplavem. Ne, fakt to nemyslím vážně.
Dělate, jakoby jiné technické řešení neexistovalo.
A co tím blábolem chceš říct? Kdyby to projížděl bez stažení sběrače neustále jeden a ten samý strojvedoucí, tak je jasné, že je to individuální chyba a nepozornost. Ale pokud to jak na běžícím pásu projíždí různí strojvedoucí různých dopravců, tak každého s IQ vyšším, než pořadí dne v měsíci asi napadne, že je tam nějaký systémový problém a značení prostě není dostatečné na to, co vše musí fíra v daném místě sledovat a řešit. Vědí to všichni, kromě Skázy Železnic, která zarputile odmítá technická řešení, které by nebylo takto destruktivní a nezpůsobovalo neustále několikahodinové výpadky dopravy. Po tom množství… Číst vice »
Systémový problém jsou nemehla nesledující trať před sebou a ignorující další pokyny. Takzvaní machři ostřílení provozem, co tomu přece rozumí víc než nějaký dispečer z kanceláře.
Přesně tak
Systémový problém je v tom, že manažeři SŽ nemají prémie navázané na vytváření podmínek pro bezpečnou dopravu. Z kanceláře se to žvaní…
Jakože manažeři SŽ můžou za to, že mašinfírové kašlou na návěsti? 🤣 No vy budete hodně nebezpečnej fíra…
Až se naučíte chovat se slušně, přijďte.
Ano. Systémový problém je ten, že strojvedoucí jednoduše nekoukají na návěstidla a neřídí se jimi. A to dokonce ani tehdy, když mu výpravčí zavolá a přímo ho na ten konkrétní úsek upozorní…. To není možné… 🙁
Třeba tam vůbec žádnou stahovačku nedělat.
Zajisté, můžeme se vrátit k dieselům 😁
Nebo děličům, popř. ochranným konstrukcím.
Na padesát metrů a vzhledrm k blízkosti je to nesmysl, pán šotouš.
Vždycky nějaký trouba bude obhajovat pro něj nejjednodušší řešení a přehození odpovědnosti na ostatní, že? 😀 Podle předpisů, co si sama SŽ vymyslela, je to správně, tak co se starat. Kdyby takový předpo*raný alabismus fungoval v letectví, tak nestačíme ty mrtvoly počítat. Naštěstí letectví už je podstatně dál a všichni ze všech složek tam společně kopou za nejvyšší bezpečnost a snaží se těm posledním, kteří drží v ruce knipl, maximálně pomáhat. Železnice a speciálně SŽ zamrzla někde v padesátých letech (a ty s se svými názory evidentně taky), kdy je možné veškerou zodpovědnost hodit na toho posledního jedince. Ale věřím… Číst vice »
Vždycky se najde trouba, co bude obhajovat porušování předpisů a nerespektování návĕstí.
Pilot, co neuposlechne příkaz či návěst klidně o ty papíry (způsobilost) přijde. Taky si piloti nedovolí srát na pokyny jak mašingírové, žejo.
Nesmysl proč přesně?
Protože by se muselo trolejově předělat celé severní zhlaví stanice. A celkově upravit veci kolem trakcniho napajeni. V Roudnici je trakcni napajeci stanice a dalsi az v Libochovanech za Lovosicema.
Ale vždyť tam se dočasně obcházeci vedení udělat stejně muselo, když je kus bez napětí, tak neodvádějte pozornost k irelevantnímu.
Úžasný ekvivalent, který vůbec nesedí, že?
Protože to by pak taky musely tomu kamionu ty značky nakázat, že má snížit rychlost na 30, vypnout přívod paliva do motoru a to místo za všech okolností projet. Protože jinudy není možná, že?
A rovněž by se ten přívod paliva vypínal mezi 3-20s a pokud by nedošlo k uzavření, tak mu nějaký hrot prorazí nádrž. Který by ovšem ekvivalentně ke snížené troleji snižoval potřebný čas o polovinu…
Ale no tak… Samozřejmě je vždy trochu ošemetné srovnávat silnici s železnicí, proto jsem záměrně zvolil přirovnání, kdy by to (za všech okolností pozorný) řidič zvládl:-) Na mašině jsem přes 20 let, většinu času v el. trakci, v dálkové vozbě a dobře vím co vše je třeba. Sběrač má být od troleje do 3s a krom 122-3 už mají snad všechny HV el. rychloměr, kde by byla technická závada prokazatelná. Soukromě si myslím, že jde ve většině případů o lidský faktor, ale právě v tom je ten problém. Že stačí malé opomenutí a následky jsou velké. Třeba vzteklá hákovnice:-) A… Číst vice »
No to je sice hezké, ale na věci to nic nemění. „Sběrač má být“ tím je řečeno vše. Nikdo nikdy nedělá zkoušky za všech podmínek které můžou nastat, a žádný rychloměr nekontroluje, o kolik ten sběrač klesnul, ale max ztrátu napětí… Takže teprve až se nějaký vyšetřující orgán předvede s nějakou zprávou, kolik těch strojvedoucích prokazatelně nestáhlo, či začalo stahovat pozdě, můžeme se o něčem bavit. Plus samozřejmě hodnota výšky TV nad TK před a v místě umístění hákovnice a také nějaké komisionální ověření chodu těch sběračů. Já nemám problém stahovat u vjezdu do Roudnice z obou stran, ale jaksi… Číst vice »
Právě by mne také zajímalo, jestli byla všechno jen nepozornost. Rychloměr jasně řekne, kdy byl vydán povel ke stažení sběrače, pokud to bylo více než 3s před návěstí, tak by vše další bylo na technický stav… Samozřejmě, také stahuji podstatně dříve. A pokud není postaveno, tak si člověk zastaví dostatečně daleko.
Mimochodem, ČDC ve svém alibismu umístilo do předpisu povinnost, kontrolovat chod sběračů dokonce i při každém střídání na ose…
A copak je špatného na tom, že si při nástupu na vozidlo překontrolujete jeho funkce? Níže se kdosi ohání piloty – viděl jste někdy jejich chevk-list před každým startem? 😁
hehe ale my takové řešení na silnici máme. teda není to 3,2, ale 3,3m 😀
https://mapy.com/cs/turisticka?pid=95966212&newest=1&yaw=3.640&fov=1.257&pitch=-0.002&x=14.3957836&y=50.0270770&z=16&ovl=8
A funguje podobně, Viz škrábance v odkazovaném
Proč se nikde nepíše o tom, že je každý strojvedoucí telefonicky kontaktovaný před Roudnicí a upozorněn na hákovnici? Tady se furt nadává na SŽ, ale neměl by někdo vrátit licenci když je primitiv?
Protože je nepopulární objektivně posuzovat situaci. Ke strojvedoucím se v tomto případě přistupuje jako k dítěti z pomocné školy a výsledek vidíme. A paušálně kritizovat Správu železnic je přitom tak lákavé a řada osob si na tom spraví pochroumané sebevědomí.
Přesně tak
Na hákovnici jsem zde od sž nikdy upozorněn nebyl
Lžete
Opravdu? Jste si tím jistý? Vzdy jen dotaz, zda jsem zpraven rozkazem o stahovačce. O hákovnici ani slovo.
Ze své praxe se pamatuji, že byly stahováky kde se prostě navést stáhni a zvedni sběrač nedala dodržet. Při jejich dodržení by vlak uvázl v beznapetovem useku. Většinou to bylo při rozjezdu ze stanice, nebo od návěstidla. Pak to bylo jen na zkušenostech a pozornosti firy aby to projel bež ztráty kvetinky. Není Roudnice tento případ? Je to otázka spíš pro někoho kdo tam jezdí pravidelně.
Bylo to tak, že fíra který stál s např rychlíkem směr Lovosice a zadal jízdu…..tak přerušit rozjezd vida dobíhající (od straškovské lokálky např.) to prostě udělat nemohl, i kdyby chtěl- už by se nerozjel. Vlaky od Prahy na Ústí stály u peronu na nejvzdálenějším možném místě, tak aby se z posledních dveří vystupovalo „ještě“ na peron…..Tolik asi kté výluce tam. Jestli došlo k posunu situace, nevím.
Ale pro projíždějící vlak by to tedy asi neměl být problém projet? Jako pokud je nějaká stahovačka blbě umístěná, tak radši uvíznout než poškodit TV. Pokud by tam uvízlo více vlaků, tak by se to muselo urychleně rešit.
Na padesáti metrech neuvíznete, setrvačné sìly vám to prostě a jednoduše ani nedovolí. A padesát metrů má ten beznapěťový úsek – kvůli ochraně před úrazem el.proudem – což je větṣ̌í průšvih než kus přetrženýho drátu.
To fakt není případ Roudnice. Beznapěťový úsek je krátký a trať v rovinatém terénu. Tam to projede i nemehlo.
Když se to děje opakovaně různým lidem, tak je opatření zřejmě nedostatečné. O dělíčích se tu píše už od první nehody, ale někdo je tam nechce schválit. Neměl by spíš rezignovat člověk na této pozici? Jsem rád, že u trolejbusů máme automatizované stahování sběračů (například linka 58 za Palmovkou před podjezdem), funguje to, a vliv lidského faktoru to výrazně omezuje.
Tak ať si to dopravci na svá vozidla klidně osadí. Ale stejně narazíte na lidi, co tu automatiku budou vypínat 😁
Opatření můžou být různá. Třeba i v podobě větších sankcí. Když může být popotahovaná paní za to, že jí zdrhne čokl a šest hodin nejezdilo metro, proč by neměl být za způsobenou škodu vč. třeba vyplacených kompenzací odpovídat strojvedoucí, co ryze svou nedbalostí škodu způsobí?
Kdyby se podařilo Roudnici implementovat do trati Praha – Beroun, jednalo by se o nejlepší trať v galaxii 🤣
Je vidět že sž je statní firma, jinak by dávnon zanalyzovala systémová nápravná opatření.
Když osadí děliče bude to dražší než hákovnice. To že se strhne trakční vedení vinou nestaženého sběrače a musí se řešit přerušení provozu a oprava je jiná hromádka peněz.
Pokud by to bylo racionální, tak by mohli dopravci požadovat děliče a platit více za použití kolejí (trakce) o rozdíl ceny mezi děličem a hákovnicí. A za ty peníze, které ušetří za objízdné trasy a NAD či zastavení provozu se to vyplatí.
Řekl bych, že to není otázka nákladů na děliče. Musíte se zaměřit nad všemi aspekty. Ta stahovačka je tam už dlouho a strojvedoucí, který ji projede, nemá na mašině co dělat.
Máte někde zásobu neomylný lidí? Protože vám časem dojdou strojvedoucí (1000x to udělal správně).
Milej pane, já jsem jen stará vzteklá hákovnice, co já o tom vím. Ale PAN strojvedoucí je nebo aspoň býval někdo. Došli jsme asi do doby, kdy některým mohou vadit na železnici návěstidla, která něco nařizují a musí se respektovat. Fajn. Ale takoví ať jdou nakládat spěšniny a ne jezdit s mašinou. A ano, každý je omylný a nikdo neví, kdy se to jednomu přihodí. Proto to opatření k zamezení průjezdu se zdviženým sběračem.
A co jiné řešení než hákovnice? Demontovat mostní pole nad TV, provést opravu někde mimo, vrátit mostní pole zoět. Jedna noční výluka na sundání a jedna na navrácení. Poud to jse v UL při opravě mostu Dr.Beneše i v Mojžíři (a jinde), mohlo by to jít i tady. Bez stahovaček.
Srovnejte si prostorové možnosti v Ústí a Roudnici. Reálné řešení nejsou tak jednoduchá jako klikání v Tycoonu 😆
Spěšniny už nejsou.
Máte pravdu. Jsem už stará, vzteklá a sklerotická.
…a to že se protáhne oprava mostu už je dostatečné zdůvodnění nákladů na instalaci děličů…a platit by to měla firma opravující most.
Platit by to měli ty nemehla, co mají problém respektovat návěsti. Tak ať se na ty děliče složí ty sněhové vločky, co strojvůdcem nazývat fakt nejde.
Proč by měli daňoví poplatníci platit za neschopné pseudo-strojvůdce? 😄
To přece není o nákladech na děliče…
Někteří v nich vidí řešení. Fajn. Tak ať si to své řešení zaplatí ze svého. A uvidíte, jak najednou otočí… 😁
Pod děličem uvázne vlak strojvedoucího, který nerespektuje návěsti.
Hákovnice místo toho pro jistotu zablokuje provoz ostatních vlaků.
Fyzika vám zdá se nic neřìká 🤣 Přímo pod děličem by neuváznul ani omylem.
Vyšlo by to na zlomek peněz, co těch bambilion zastavení provozu, které tam hákovnice vytvořila a ještě vytvoří. A zdaleka by to tolik nepoškodilo pověst železniční dopravy mezi cestujícími.
Kdokoli trochu logicky uvažující by ty peníze navíc za dělič rád vydal s vědomím, že se mnohonásobně vrátí.
Jenže bohužel o tom rozhodují lidi, jejichž práce se řídí heslem #mynic. Co na tom, že je to naprosto nesmyslné rozhodnutí, podle předpisů to mají na koho hodit a to jim stačí…
Ono stačí způsobenou škodu požadovat od návěstí nedbajícího strojvůdce uhradit do posledního halíře. Dokuď jsou sankce směšně nízké, tak holt to budou flákat.
A jestli neumí jezdit, ať na mašinu nelezou. A pokuď svou neschopnost chtějí řešit nákladněji, sť si to platí ze svého.
Vzhledem k tomu, že jde o „cizí stavbu“, tak úplně stačilo souhlas s elektrickou výlukou podmínit úhradou nákladů na děliče (popř. jiné opatření) ze strany žadatele. Další výmluva?
A proč by se z veřejných peněz měl platit tenhle luxus navíc? Ten most je erární stejně jako trať a ve finále to zaplatí daňový poplatník.
Takže radši daňový poplatník platí desítky výjezdů dráteníků na kontroly a opravy trolejí. Plus spousta daňových poplatníků zaplatí ještě tím, že se nedostanou včas kam potřebujou a celkově zaplatíme výrazně poškozenou pověstí železnice, což taky bude v konečném důsledku daňové poplatníky stát fůru peněz an stavby a opravy silnic.
Hlavně, aby někdo neměl práci jednodušší, ať to stojí, co to stojí…
Tak ono by stačilo vzniklou škodu vymáhat po tom, kdo ji způsobil. Tvrdší sankce nebo i odebírání způsobilosti řídit drážní vozidlo. Problémy vznikají působením jednotlivců. Tu je to nerespektovaná stahovačka, jindy projetej klacek…
Pane Pavle,po tisící opakujete,že jsou strojvedoucí kokoti(no je to názor a bohužel Vám to i trochu nahrává).Požadujete tvrdé tresty,stažení z lokomotivy aj. Nebojte oni ten bianco šek dostanou.
A budete tak spravedlivým i na točvolanty co vjíždějí na přejezdy v době kdy tam nemaj co dělat?
Já jen kdyby…….díky
Klidně. Mamlasů, co by nemělo mít ani papíry na auto jsou plný silnice. A zcela určitě tam bude průnik, fíra ignorující návěsti na trati asi na silnici o moc lepším šoférem nebude.
Třeba proto, že kvůli nyní zvolenému řešení vznikají veřejnosti mnohonásobně větší škody na výpadku železniční dopravy na dané trati.
Nebo je to jedna velká konspirace. Cílem je vyhnat cestující z vlaku do aut, protože když pojedou autem, budou muset platit víc za benzín a stát vybere více na daních.
Příčinou není hákovnice, ale nerespektování návěstidla pro elektrický provoz.
Prapřícinou je technické nýmandství SŽ.
Nikoliv, nýmandství některých takzvaných strojvůdců, co nerespektujì návěsti. Je otázkou času, kdy vám ten nýmand namísto banální stahovačky projede nâvěst zakazující jízdu. Tihle nezodpovědní nýmandi na mašiny prostě a jednoduše nepatří. Ale očividně i tyhle diskuze spousta z nich sjíždí – dost možná i za jízdy vlaku, protože na řízení přeci nic složitého není.
Dokážete se zamyslet, proč třeba pro Němce není problém, když mašina po zvedání sberace “obživne” až za desítky sekund?
Nějaká teorie, proč v Polsku na návěst Očekávejte stazeni sběrače je pokyn zpomalovat pod 60 km/h, a teprve při této rychlosti sběrač potom zase zvedat…?
Ono totiž jedna věc je odpovědnost jednotlivce za konkrétní úkon (kterou nepopírám), druhá věc je odpovědnost managementu za (ne)zaostalost infrastruktury.
Bohužel tady to šlo 100% za strojvedoucím, opravdu zapomněl stáhnout. Ale byl tak šikovný, že s tím dojel až do Hrobců. Naštěstí trakční vedení bylo po prohlídce v pořádku. Problém je, dlouho trvá než to někdo prohlídne. Ideální by bylo detašované pracoviště OTV přímo v Roudnici. Ale nejsou lidi ani finance.
Jo, OTV do Roudnice. Myšleno vážně? A co vyžadovat od strojvedoucích respektování návěstidel?
Řeším následky toho nerespektování. To trvá dlouho a je jich už hodně. Nadává se proč se nejezdí, když je vše cajk. Ale neví se 100%, že je vše v pořádku. A čeká se hodinu, dvě nebo tři, až se začne jezdit. Takže by se vědělo během pár minut.
Není to jediná hákovnice v síti a tady se to děje pravidelně. Což ukazuje na jediné a to na systémovou chybu. (a cestující za to opravdu nemůžou)
Tak povídejte. Jsem sice stará a zkušená, ale i pokorná a ráda se naučím něco nového. Je jiné technické řešení, které by umělo nedestruktivním – a to podtrhuji – způsobem donutit strojvedoucího, aby stáhnul? Technické řešení ve stylu nahá ženská výhružně třímající v ruce návěst pro elektrický provoz a označující pracovní místo se nepočítá.
Existuje možnost zadat stahovačku do ETCS.
A možnost zabránit strojvedoucímu posílat proud z troleje do dělníků je třeba i dělit.
Děliče 20 metrů před a za dané místo, namísto stahování sběrače nařídit jen vypnutí proudu.
Sedm, případně v hodně opimistické verzi šest děličů kvůli 50 metrům? Je vidět, že předmětné místo neznáte.
Kolik stojí 7 děličů, miliardu?
Když je to podle vás levný, tak to tam kupte 😁
Tak kolik teda? Třeba se s kolegy složíme. 🙂
Mimochodem, třeba by stačilo takto “zabezpečit” pouze kolej 3 a 2, například, a zmostatnich kolejí zakázat jízdy elektrických vlaku.
Zaplatily by se při první, druhé nebo až třetí stržené troleji za dobu té stavby?
A jak byste to tam jinak udělal? Kam byste ten neutral dal?
Ono to bude asi kombinaci nízké výšky troleje a hakovnice. Věřím, ze většinou pokyn ke stažení vydán byl, jen proste ten sběrač nestihl dojít úplně dolu do zaklesnuté polohy, což na rozdíl od jiných míst je v tomto případě důležité.
Blbý nápad to ale úplně není, Roudnice je geologický střed trati mezi prahou a Děčínem 🙂
Jo takhle to myslíte…
A to jste s tím firou mluvil? Jak na to mohl zapomenout? Je to notoricky známé místo, rozkaz, telefonát. Po tomto jestli je někdo schopen na to zapomenout, tak asi fakt nemá na mašině co dělat. Takhle rychle by asi ještě nešla vyloučit technická závada na loko, že šel sběrač dlouho dolů, ale pokud se fira přiznal, že zapomněl, tak to nechápu. A za to že dojel do Hrobcu bych ho tedy nechválil. Taky mohl potrhat TV v celém úseku a nejezdilo by se pěkně dlouho. To už se kdysi stalo v Kolíně.
Jako obvykle, lidský, přesněji řečeno strojvudcovsky faktor:-(
Kazdeho takoveho lajdaka, co nedba navesti obstastnit obvinenim z obecneho ohrozeni a oni by si majzla zacli davat.
Totéž bych aplikoval i na silnici, kde je těch přestupků mnohonásobně víc. Bohužel tam většinou vědomě, narozdíl od fírů.
Strojvedoucí strhnul trakční vedení. A vy se chcete mstít řidičům na silnici? Vážně?
Jenže to auto aspoň máte šanci vidět a zareagovat. Když se kvůli nemehlu v kabině objeví 3kV tam kde nemajì být, je to průšvih rychlý a bez šance na reakci.
Lidé, co mají potřebu obhajovat strojvůdce nerespektující návěsti pro elektrickou trakci si vůbec meuvědomují možné dopady.
Přesně tak. Já jako strojvedoucí rozhodně zastávám názor, že radši poškodit sběrač o hákovnici, než někoho zabít. A pokud pod tím zvládne 99% vlaků projet, tak to asi nebude zas tak velký problém. Hodně by mě zajímal nějaký závěr z těch všech incidentů, jestli tam byly i nějaké technické závady na loko, tedy že šel sběrač třeba dlouho dolů, nebo se prostě jen strojvedoucí nevěnovali řízení. Dokážu pochopit, když strojvedoucí v nějakém půlmetrovém rozkaze přehlídne nějakou novou stahovačku, ale pokud je tam ta stahovačka už několik měsíců a ještě je vyhlášená tím počtem nestažených sběračů, tak pokud v tom nejsou… Číst vice »
Vidím to stejně. I z pohledu strojvedoucího. Ta hákovnice, ač třebas vzteklá :), mě chrání před větším prů..em.
Jenže to je přesně ono: existuje nějaká statistika? Analyzuje se to, aby se zjistilo, jestli tam není systémový problém?
Statistiku si můžete udělat sám – z počtu vlaků, co tam projede v poměru s počtem incidentů. Těch incidentů jsou jednotky.
Co navrhujete jako řešení problému, když někteří strojvůdci kašlou na návěsti, písemné rozkazy a další vstupy?
Pokud je úspěšnost projetí 99 %, pak tam budete mít potrhnanou trolej každý den.
A každÿ den to tam není. Ta úspěšnost projetí bez incidentu je mnohem vyšší – více jak 99,9997%.
To bych podepsala…
EC 178 stál v Hněvicích hodinu, pak popojel do Roudnice n.L., kde stál chvíli, potom do Hněvic po druhé koleji a pokračuje se zpožděním 80 minut do Berlína.
A jaký byl přínos jízdy tam a zpátky?
Žadný, protože jsem napsal Hněvice za to se omlouvám, samozřejmě Hrobce ve směru jízdy 178.