Pes jako překážka provozu. DPP sčítá škody za kolaps metra, fena už je u majitelky
Fena, která ve čtvrtek dopoledne vběhla do kolejiště metra ve stanici Nemocnice Motol. Zdroj: Policie ČR

Pes ve čtvrtek spustil rozsáhlou pátrací akci v tunelech. Majitelka zaplatila 700 korun za odchyt, DPP bude vymáhat škody.
No dobře, zaplatit škodu. A co tak aby viník nehody platil ušlý zisk všem kdo čekají v koloně kvůli té škodě? Absurdní, ale co by ne.
Nepotřebujeme teroristy, stačí obyčený čokl. Mám zvířata obecně rád, ale to, co se tady děje už je fakt moc. Jen jednou v životě jsem byl povolán na náhradní dopravu za metro, když jedné paní spadla taška před metro (Jinonice), a souprava jí napasovala pod sebe (tašku, ne tu paní). Bylo to mimo špičku v podstatě na periferii. Neskutečný chaos!!! Nikdy bych nevěřil, že metrem jezdí tolik lidí. Metro stálo necelou hodinu, ale fronty na silnicích byly ještě před polednem. Takže ne, že to zkomplikovalo život tisícům lidí, ale desítkám tisíců lidí, vč. těch, kteří MHD nepoužívají. Nemluvě o tom, že… Číst vice »
Nestačím se divit, co je v lidech zášti. Kdybychom byli ve středověku, tak bychom paní šupli na den do klady nebo k pranýři a to by byl ten nejmírnější trest oproti tomu, co tu někteří navrhujete. Doslova jí ekonomicky zničit. A že ostatním vznikla škoda? Na železnici je každou chvíli nějaká MU, která Vám ovlivní cestu, na silnici nehody, stání v kolonách atd. atd. Nikdo z nás neví, co se mu kdy v životě potentuje… Co trochu velkorysosti? Ano paní má zaplatit nějakou pokutu ovšem má býti výchovnou nikoliv likvidační. Nikdo z nás neví, kdy bude potřebovat shovívavost ostatních….
Kdo chodí pravidelně běhat to zná, já jsem na hlášku nebojte, on nic nedělá, jen si chce hrát velmi alergický dále všude nasráno, neustálý štěkot, vegatace a omítky zničené močí
A o tom to je.
Myslím, že je nejvyšší čas, aby mohli škodu uplatňovat i jednotliví cestující (popř. přepravci zboží), třeba v částkách uvažovaných dle CBA metodiky pro ocenění úspor osobominut, plus samozřejmě přímo dokazatelné následné škody typu „uletělo letadlo“.
V případech typu „auto na přejezdu“ (ať se furt nebavíme o psovi) je sice otázka, co se reálně vymůže, ale jako princip bych byl pro. A navíc by byla konečně nějaká motivace na zkracování / omezování výluk a tak.
Myšlenka je to sice pěkná, ale kde reálně ty prachy vezmete? Akorát to bude „papírování“ navíc a nic z toho… Majitelka už se tak dost osype…
Auto na přejezdu -> pojišťovna, jinak třeba dědické řízení.
tak zrovna v případech auto na přejezdu z povinného ručení co kryje alespoň 70 miliónů….
Cestující samozřejmě škodu vymáhat můžou. Akorát teda asi po dopravci a ten by ji musel vymáhat dál. Akorát si nemyslím, že by to zrovna v tomto případě jakkoli pomohlo – pochybuju, že si majitelka řekla „nebudu to s tím zabezpečením psa přehánět, přinejhorším uteče do metra a tam ho budou šest hodin nahánět, to nic není“, a pak by si řekla „no jo, ale co když po mně budou škodu vymáhat cestující, to ho raději zabezpečím lépe“.
Další jímavý příběh, jak nezbedný pejsek byl zachráněn složkami IZS, tudle koťátko na stromě, tudle pejsek uvízlý v trubce. Fain, ale když máte agresivní sršně v střeše přímo na oknem dětského pokoje, tak se na vás hasiči vykašlou, ať si seženete na likvidaci firmu, OK, nemám s tím problém to zacálovat, spíše mi jde o princip. Ta osoba zaplatí jen škodu DPD nebo i výjezd složek ?
Zapomínáte na škody vzniklé cestujícím. I při minimální mzdě je to cca 2kč/minuta jenom za ztracený čas. Škody vzniklá dopravci proti tomu mohou být celkem sranda.
Osobně si myslím, že psi ve městech poškozují veřejný majetek, pořádek i klid obyvatel úplně běžně a v obřím rozsahu. Kdyby se to vyčíslilo a majitelům psů naúčtovalo, ať už přímo nebo formou daně odpovídající výše, byl by to rychlý konec „čoklostánu“.
Nemluvě o tom, že velcí savci kromě lidí nemohou ve městech žít důstojný život, a každý, kdo je tam drží, je tím celoživotně týrá. Ironicky, tito lidé sami sebe považují za „milovníky psů“, což je mentální gymnastika nejvyšší kategorie.
Obsese chovem psů a koček je jeden z nejhloupějších jevů v naší společnosti.
Poplatky za psa už se platí (několik stovek ročně)
Je velký rozdíl mezi ovdovělým důchodem, který má psa aby nebyl v bytě sám a mladým párem který si místo dětí pořídí ohaře nebo vlkodava protože je to teď v moderní.
to se občas i stane, že pes páníčkovi uteče.. škody vzniklé tímto by mohla pokrýt i nějaká dobře uzavřena pojistka, kde by mohlo být zahrnuto zvíře způsobující škodu… a nakonec je to situace, která může být poučením a i třeba do budoucna lépe a rychleji zvládnutelná… 😉
Škoda způsobená zvířetem
§ 2933 o. z.
Způsobí-li škodu zvíře, nahradí ji jeho vlastník, ať již bylo pod jeho dohledem nebo pod dohledem osoby, které vlastník zvíře svěřil, anebo se zatoulalo nebo uprchlo. Osoba, které zvíře bylo svěřeno nebo která zvíře chová nebo jinak používá, nahradí škodu způsobenou zvířetem společně a nerozdílně s vlastníkem.
Vymáhání škod? Sem tam se DPP něco zásadně nepovede… viz nedávno půl dne zavřené Jinonice, kde cestující nestáli dopravnímu podniku ani za omluvu, natož například navýšení kapacity autobusové dopravy v úseku. Máme začít vymáhat po DPP náhradu? Očividně se jednalo o nešťastnou shodu náhod (zejména v této situaci, kdy si majitelka psa vzala z útulku), a myslím, že cestující pro toto (na rozdíl od mnoha dalších pochybení na straně dopravního podniku) mají pochopení. Stačí prostě nebýt idiot. Tak snad ten poslední apel bude někdo na Sokolovské reflektovat.
Majitelka si psa vzala z útulku až po té eskapádě v metru, protože byl do útulku umístěn po odchytu. Před tím si ho přivezla z ciziny.
Už je venku info, že majitelka si psa dovezla z Balkánu. Ti psi jsou útěkařstvím a podobným problémovým chováním známí. Nejednalo se o nešťastnou shodu náhod, ale o pochybení majitelky.
A cestující mají pro tuto situaci daleko menší pochopení než pro chybu dopravce.
Toto zde asi nebude úplně populární, ale přišlo by mi rozumné, aby to té paní bylo odpuštěno.
Jestli jste ochoten to zatáhnout za ní…
Tak zatahujeme vetsinu provozu DPP, takze asi tak
Paní způsobila škodu tisícům lidí. Nechť zaplatí DPP veškerou skodu a poškozeným cestujícím stovku za kazdych 5minut zdržení. Na čoklaře je třeba přísnost
ale ty tisíce lidí stejně neuvidí ani korunu
Takze kdyz skoci sebevrah pod metro, mam taky narok na odskodneni? Nebo kdyz ma DPP zpozdeni, mam narok na odskodneni?
Ano, když skočí sebevrah pod metro, máte nárok na odškodnění. Můžete se přihlásit do dědického řízení a prokázat vzniklou škodu. To, že na to většina lidí nemá žaludek je věc jiná.
U dopravce je to jinak. Tam s Vámi uzavírá smlouvu on a do ní si může dát výluky toho, za která škody neodpovídá.
A jen jako poznámka. Podnik vlastněný státem nemůže odpustit škodu, protože by to bylo v rozporu s péčí řádného hospodáře.
že teda SŽ a ČD vymáhají škody po neuspěšných sebevrazích a pozůstalých těch úspěšných?
Vymáhaly, ale po tlaku veřejnosti od toho ustoupily. Což si myslím je chyba.
Psi bez vodítka a lépe i bez náhubku do mhd fakt nepatří. K psovi se váze těch nepopulárních povinností víc, třeba po něm i uklízet, aby každý trávník ve městě nebyl plný hoven.
Amen, porušila přepravní podmínky a způsobila škodu, co řešit. Asi i pojišťovna se bude skrz to porušení podmínek kroutit…
Kdyby každý dodržoval všechy podmínky tak by nevznikaly žádné škody a nebyly by potřeba ani žádná pojištění. Možná leda kromě té skutečné vyšší moci.
Jenže tyto povinnosti nikdo nevymahá a čoklaři si dělají co chtějí
Proč?
Proč se domníváte, že by to za majitele měli zaplatit pražští daňoví poplatníci?
Nekomentuji skutečnost, že pes neměl náhubek a nebyl na vodítku.
Tak hlavně aby bylo.odpuštěno všem, kteří do práce či ke plněných svých závazků a povinností dorazili pozdě kvůli téhle osobě.
A kdyby psa hledali dva dny, tak bude platit za dva dny bez provozu? Maximálně hodinu bez provozu, zbytek jde za neschopností provozovatele jednat rychle a efektivně
Nejsou to takoví ti nevychovatelní polodivocí psi z Rumunska/Turecka, co jsou zvyklí se volně toulat a žít divoce. Jak nedávno byly všude inzeráty na zachranu psů z těchto krajin?
U nás jsou jedni taky takoví zachránci. Pes pořád jen štěká, štěká……..nechtěla bych bydlet blízko, když člověk musí spát po noční stolky
Jelikož byl poslední směr jeho útěku na jihovýchod, odpovídalo by to. 🙂
jaké máte tipy na výši škody?
Tipoval bych statisíce Kč.
Dva až čtyři miliony.
Provozovat několik hodin náhradní autobusovou dopravu jedoucí v nízkém intervalu klidně ten milion udělá (práce řidičů a dispečerů, nafta, nájezd autobusů).
Sazba za zastavení provozu metra (práce dispečerů, staničních zaměstnanců, hasičů DP METRO a neplnění nájezdu souprav) se může pohybovat kolem 10 tisíc za minutu.
Nakonec taky zpracování nutné administrativy, analýza a vymáhání škody právní kanceláří budou další desetitisíce.
No pokud paní majitelka má třeba dům nebo byt, tak už asi nemá, protože ho bude muset prodat. Tady totiž ty náklady na náhradu škody budou asi hodně přes milion.
Tipnul bych si, že se paní majitelka nedá a bude naopak vymáhat bolestné od DPP kvůli nezajištění vchodů do tunelů metra a tím vzniklého duševního traumatu pro ni i jejího psa v důsledku 6hodinového vzájemného odloučení. Viděl bych to nakonec na vzájemný smír.
Technicky je pravděpodobné, že nástupištní stěna by tomu zabránila. Turnikety ne, ty jdou snadno podeběhnout.
Jelikož v rozporu s přepravním řádem neměla psa na vodítku, nevymůže nic.
Vzhledem k tomu, ze podle clanku ji pes vyskocil z okna a bezel nekam sam, nejspis v tom metru vubec nebyla a pochybuju, ze by se v tomto pripade dala aplikovat ustanoveni prepravniho radu. Na jednu stranu pani odpovida za skodu, kterou pes napacha, ale zrejme v tomto pripade nemohla ovlivnit to, ze pri uteku pes vbehl do prostoru metra, kde prepravni podminky plati. Neni to tak jednoznacne jako se zda.
A byla vůbec ve smluvním vztahu s DPP?
K odpovědnosti za škodu není smluvní vztah nutný-vznika tam deliktní odpovědnost.
Skodu za (ne)provoz metra, urcite. Ale prave pokutu za psa bez voditka dostat nemuze, stejne tak jako za nezakoupeni jizdenky na psa (i kdyz si nejsem jisty, jestli v praze existuji, urcite vim, ze v regionu se plati jen pokud cestujici nema kupon)
V naši hyperkorektní společnosti je to dost možné
Jestli má pojistku na blbost, tak může být celkem v klidu.
Také bude záležet na limitu té pojistky.
Pokud má ten byt nebo dům pojištěný, což každý rozumný člověk má, tak k pojištění domu se běžně dává i pojištění občana, které kryje i škody způsobené domácími zvířaty.
Každé pojištění má určitý limit, v tomto případě obvykle v řádu tak milionu. A pokud se ty škody vyčíslí důsledně, mohou být o řád vyšší.
30 – 50 mil. Taková škoda dopravnímu podniku zdaleka nevznikla.
Je to super historka a jsem rád, že se fenka zachránila, ale to že PES přeruší na 6 hodin provoz linky v metra v hlavním městě, je podle mě žalostné.
Jak umíme reagovat na krizové situace, terorismus a sabotáže ze strany jiných států, když ochromit půlku hlavního města dokáže i jedno zaběhlé štěně?
Psa přejet a jezdíme dál? To jste asi nemyslel. Nejsme ve stavu ohrožení, abyste to obhájil.
Metro je páteřní tepnou Prahy a mělo by být v zájmu města, aby jeho provoz byl obnoven co nejdříve. 6 h přerušení je opravdu extrémní – vážím si práce všech lidí z IZS, ale podobné situace by měly být systémově podchyceny. Pokud trvá 6 h „chytit psa“, je někde vážná chyba.
Nevěřím, že by město nechalo na šest hodin zablokovanou magistrálu. Jenže metro není vidět – a cestující MHD nebývají tak hlasití jako řidiči aut…
Opět budu upozorňovat na neexistenci většího množství spojovacích kolejí pro obrat souprav, kdy při jakékoliv mimořádnosti nejezdí (nejen) áčko v půlce Prahy.
Už v době po povodních jsem se obracel na DPP i Magistrát, odpovědi není potřeba, nejde, složité, drahé. Takže se situace opakuje stále dokola. Je to marné.
Kritizovat umí každý, zejména v Česku. Navrhněte tedy řešení, jak najít psa zaběhlého do tunelu metra vy… 🙂
Otázka je, zda má smysl systémově podchycovat zrovna tento typ události, který je velmi nepravděpodobný. Zejména když ta délka zásahu byla daná prostě tím, že se ten pes nechtěl nechat chytit a byl v tom docela dobrý. Jiné takové případy byly pokud vím mnohem kratší.
Srovnávat to s magistrálou je dost ošemetné, protože tu pes prostě na 6 hodin nezablokuje, nemá jak.
Ano, ideálně psa přejet a jezdit dál, večer při údržbě zamést na lopatku. „Omlouváme se, nevšimli jsme si, neměl tam co dělat“ by bylo řešení levnější, rychlejší a efektivnější. Morálnost je sice věc druhá, ale v případech jako je tento se od ní dá upustit.
Děsí mě lidi co dělají ústupky z morálních hodnot kvůli efektivnosti. To už tu bylo a nedopadlo to dobře. Ideální je totiž, že toho psa zabije někdo jiný, já nic, já jen souhlasil.
Spíše zvolit účinnější způsob odchytu, pokud to bylo možné – zatarasit další cestu tunelem v nejbližší možné stanici a zabránit opětovnému vběhnutí do kolejiště. Ale ono se to lehce říká, třeba to tak bylo. Bohužel asi hrálo úlohu i to, že takové věci běžně nečekáme, a nejsme na ně tudíž moc připraveni. No co, pět hodin, možnost se dostat po povrchu. Mnozí své životy honíme příliš, na úkor všeho ostatního.
Áno. Záujem jedného psa (a prípadne majiteľa) by mal ustúpiť záujmu tisícov ľudí, ktorí sa potrebujú niekam dostať.
Marťas, buď rád, že to byl „jenom PES“, což se stane jednou za uherský rok, a ne právě něco horšího. Až to bude něco horšího, klekne daleko víc věcí a provozů, všechny rukavičky půjdou dolů a v takové situaci fakt nechceš být. Řešit to obecně umíme, ale není to nikdy hezký. 6 hodin je fakt strašně moc, ale byla to prostě příliš blbá souhra náhod. Jsme tak vyspělá společnost, že nám není jedno ani život zvířete, ani to, že máme dodržet nějaký zákon (o drahách). Ano, kdybychom na oboje kašlali, a prostě by nějaká souprava vjela do stanice od krve… Číst vice »
No pokud po třeba 4 hodinách stále nejsme schopni chytit zaběhlého psa, tak možná chceme. Kolik stojí život jednoho zvířete?
A kolik stojí život jednoho člověka? Nemyslím ekonomicky, ale z hlediska toho že i zvíře je živý tvor (obratlovec).
Tak někteří tady by zabíjeli už za zabrání jednoho pruhu magistrály…
Myslíte si, že to někdo věděl dopředu, že to bude trvat 6 hodin? A kdyby vám někdo po 3 hodinách řekl „teď už ho musíme do 15 minut chytit, už víme, jak na něj“, rozhodl byste, že se na to mají vykašlat a má se obnovit provoz a děj se vůle boží? Navíc se všichni zastánci psí eutanazie tváří, že šlo jen o život psa. Opravdu jste si jistý, že by ten pes nemohl způsobit větší problém? Zkratovat napájení, někde něco utrhnout, zablokovat? Nebo najít cestu na nějaké nástupiště a tam začít útočit na lidi? Ono to nahánění psa totiž… Číst vice »
Však neříkám, že se mělo jednat nezákonně nebo se mělo zvíře přejíždět. Jsem rád za záchranu. Ale 6 hodin, kdy nahoře kolabovala tramvajová a autobusová doprava, je opravdu dost.
Kritizovat umí každý, zejména v Česku. Navrhněte tedy řešení, jak najít psa zaběhlého do tunelu metra vy… 🙂
Psa škoda není
Ale kdyby se Vám tam rozsypaly a proudem vzduchu rozptýlily bankovky v hodnotě statisíců, to byste klidně zastavoval a sbíral, ne? Jasné, dnes a bankovky, možná by část aspoň zaplatila to zdržení, ale – život nejsou jen peníze a ušlý zisk je jen hypotéza.
Není, madam způsobila svojí bezohledností škodu tisícům cestujícím. To se odpustit nedá
Otázka je, zda to byla bezohlednost nebo jen neodhadnutí situace. Jinak škodu tisícům cestujících způsobují v Praze denně majitelé úplně jiných miláčků, a po nich nikdo nic nevymáhá.
Ušlý zisk rozhodně není hypotéza. Minimální tržní hodnota času člověka je jeho superhrubá mzda, protože tu je ochoten někdo zaplatit za jeho čas a on je ochoten jej za tuto cenu prodat.
Je vtipné, jak se všechna média chytla zkazce o zatoulaném štěněti. A ono ejhle, najednou se z toho vyklubal 4letý kříženec, který má za sebou bohatou historii týkající se útěků. Takové „vrtění psem“, aby k tomu dotčená veřejnost přistoupila alespoň trochu shovívavěji. Štěňátku se přeci ledacos odpustí, zatímco opakovaně utíkající čubka naopak zní celkem trestuhodně, že?
Pritom by stačilo, aby si túto a jej podobné početné udalosti manažéri na DPP zarátali do úspor na platform screen doors..
Asi začnu šetřit na vilu na Hanspaulce tím, že manželce přestanu kupovat kytku k narozeninám. Jen škoda, že mě to nenapadlo už dávno.