Trolejbusy z Palmovky do Čakovic. DPP začal vybírat firmu na stavbu trolejového vedení
Trolejbus Škoda – SOR 30Tr na Palmovce. Foto: DPP
Trolejbusy mají po nové trase začít jezdit příští rok na podzim, běží i soutěž na dodavatele vozidel.
Docela mne zaráží, že troleje mají být v úseku kde jezdí „jen“ linka 140 (resp. 58). V úseku za Prosekem je zde soběh linek o malinko větší a pro případný další rozvoj trolejbusů by asi mělo větší smysl elektrifikovat úsek Prosk – Letňany. Samozřejmně i stoupání Kelerka – Kundratka,ale zde užtroleje jsou.
Trolejbusy jsou super. Omezení rychlosti je omezeno výrobcem a kvalitou trolejí 80 Km/hod umí jet bezpečně. Rozhodně je ekologičtější než na baterky. Výstavbu tratě mohou postavit ti, co mají zkušenosti. Držím jim palce. Je to moderní dopravní prostředek.
K tomu zadrátování nemám úplně pozitivní přístup, bylo by podle mně fajn do budoucna spíš uvažovat jestli (aspoň v centru Prahy) nevést v případě tramvají proud v kolejích, jako ve Francii. Myslím že kdyby tuhle technologii ve Škodě v Plzni rozjeli bylo by to fajn i pro konkurenceschopnost pro export..
Myslím, že úseky bez trolejí snadněji řeší baterie. Toto řešení už Škoda dodávala do Turecka.
Jestli má trolejbus sloužit jako hlavní dopravní mód VHD do Brandýsa nad Labem, tak to jsme teda v háji…
No jo, na silnici, kde je povoleno 90 km/hod, bude jezdit trolejbus s vmax 65 km/hod. Ať žije rychlá a konkurenceschopná doprava! 🙂
PS: Jinak proti trolejbusům nic nemám. Ale tohle je šotoušovina.
Tak to by se měla zakázat mězimětská linka Brno-Šlapanice. Ze Šlapanic do Brna vedou koleje a jedno, že vedou jinudy.
Šotoušovina je… přizpůsobovat MHD maximání rychlosti mimo obec, nikoliv podle potřeb cestujících a pro úsporu nafty na často zastavující lince.
Trolejbus do Brandýsa nepřinese vůči autobusu nic navíc- ani kapacitu, ani rychlost, ani spolehlivost. Takže zbývá environmentalni efekt. No nevím, být obyvatelem Brandýsa, nijak bych nejasal. Ostatně to platí pro snad celý návrat trolejbusů do Prahy. Já mám t-busy rád, ale tuto akci moc nechápu.
To není o zakazování, ale o plynulosti dopravy a možného předjetí trolejbusu. Podobné problémy jsou v Pardubicích při jízdě trolejbusu do Bohdanče. Ale tady to není tak daleko jako z Prahy do Brandejsa, takže se to dá přežít a trolejbus předjet v zastávce.
Jsem nepřítel zákazů, a rušení. Šlapanice mi nepodsouvejte. Ale jsem i nepřítel budování blbostí. Rychlá doprava je přizpůsobením potřeb cestujícím, byť by vy v podstatě tvrdíte opak. Možná se vyšší rychlost ve špičce nevyužije, ale v sedle a v noci, kdy se zastávky projíždí to bude pomalé.
Hmm a co přizpůsobit ten trolejbus na vyšší rychlost? Karoserie je autobusová a jako autobus homologovaná na 100 km/h.
A nešla by ta vmax trolejbusů zvýšit? Při pokusech v ČR bez omezovače se dostaly až někam ke 120 km/h, tak by nějakých 80-90 km/h na k tomu přizpůsobené trati nemusel být třeba problém.
Kolik se jezdí na té meziměstské trati na Krymu?
Jediné co brání provozu trolejbusů na větší rychlost, než je současných 65 km/hod, je homologace vozidla.
Po technické stránce není v konstrukci vozidla žádný problém a pokud se správně postaví trať, tak nebude problém ani tam.
Jistě, Drážní obory by se měly zvednout a vyhlásit stávku. Cestujcí mají jet vlakem, s přestupem v Čelákovicích a ti z Dřevčic nemají být lídí na jít na vlak pěšky! Pryč se zlou silniční doravou, 810 je ekologičtější než trolejbus.
Ne. Měla by se navrhnout a postavit nějaká použitelná a konkurenceschopná doprava na střední vzdálenost.
A tou opravdu trolejbus není.
Jen tak mimochodem: Trolejbus je dráha, takže vaše blbé poznámky ztrácí i poslední zbytky smyslu.
Ať už si o takovém fantasmagorickém projektu myslím cokoliv, doufám, že to bude aspoň dělat odborná firma, která tomu skutečně rozumí. A Elektroline má výbornou reputaci.
Zajímalo by mě, podle čeho jsou vybírány linky pro trolejbusy. Nemáte někdo přehled? Třeba nerozumím proč 201 – dlouhá, relativně složitá trasa, interval 8 minut. Na první pohled by mi dával větší smysl svazek linek 102, 144, 200…
Na sidliště Bohnice mají vést výhledově tramvaje.
Ano, výhledově. Nejspíš by stihli postavit trolejbusy a ty by stihli zastávat, než dojede tramvaj do Bohnic.
201 je politika. Magistrát nechce projekt zahloubení Holešoviček a tohle má být náplast pro místní.
Bohnice se aspoň k lanovce docela hýbou.
Ano, první na řadu by přišla náhrada linky 144 tramvajemi. Největším problémem je negativní postoj radnice Prahy 8 a nesouhlas části obyvatel sídliště.
Lze vystopovat z historie, vybiraji se sklonove narocne trate, 131 je byvala 51, byla to prvni trolejbusova linka v Praze, velky sklon od Borislavku ke Sv. Mateji, 137 je byvala 52 Smichov-Waltrovka-Jinonice, opet velky sklon pres Malvazinky, atp… Zaroven i linky s kratkymi intervaly.
Čili žádná racionální rozhodnutí, ale šoto-rozhodnutí.
Čili jste si nepřečetl, co psal Martin.
Šoto je přečíslování linek na trolejbusová čísla, resp. návrat původních čísel trolejbusových linek. Není jediný racionální důvod nenechat stávající autobusová čísla. Budou z toho jen zbytečné zmatky…
Ano přesně tak, na nezatrolejovaném úseku to bude zvlášť matoucí a zbytečné, navíc řada 5X byly ještě nedávno noční tramvaje. To je šotoušovina na PID způsob. Jinak se mi celý projekt až na detaily zamlouvá.
Také bych čísla linek nechal jak jsou neb trolej stejně nebude v celé délce trasy. A ještě by trolejbusy chtělo převést do stejného provozniho režimu jako autobus, místo průkazu Drážního vozidla by dostal klasický techničak a registrační značky. Řidiči by nemuseli mít navíc průkaz řidiče Drážního vozidla. Celý trolejbusovy provoz by se zlevnil.
Tak dávalo by to i smysl dnes, když trolejbus s bateriemi je relativně nezávislý na své trolejové dráze.
Otázka je proč jsou trolejbusy pod DÚ, ono to nedává smysl moc ani pokud jsou plně závislé na drátech. Krom nějakých návěstí pro výhybky jezdí podle toho co autobusy, ne? Není to náhodou nějaká historická záležitost zase?
A bude řidič s Déčkem bez dráhy umět natrolejit, nebude předjíždět jiný trolejbus? 😀