DPP začal jezdit po Praze s vlastním trolejbusem, patnáct let staré vozidlo z Plzně má nový lak

Trolejbus 24Tr V Praze. Foto: DPPTrolejbus 24Tr V Praze. Foto: DPP

Po Praze začal jezdit vlastní trolejbus DPP. Poslední nakupoval pražský dopravní podnik před 60 lety.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zahájil zkušební provoz s trolejbusem Škoda 24 Tr. Jde o první trolejbus, který DPP má po 48 letech ve svém vlastnictví, dopravce ho na jaře koupil z Plzně.

Zahájení provozu oznámil DPP na sociálních sítích. Od květnového převezení do Prahy získal nový lak v barvách DPP. Aktuálně probíhají jeho technicko-bezpečnostní zkoušky.

„Trolejbus bude DPP primárně využívat pro výuku řidičů i servisního personálu v souvislosti s připravovanou elektrifikací vybraných autobusových linek v Praze a objevovat se bude také na lince č. 58,“ uvedl DPP. Trolejbus je patnáct let starý, od výroby jezdil celou dobu v Plzni. DPP za něj zaplatil 238 tisíc korun bez DPH.

Trolejbusy v Praze začaly jezdit po dlouhé pauze před třemi lety, zatím mezi Palmovkou a Prosekem.

DPP naposledy kupoval trolejbusy v roce 1960, kdy koupil 35 trolejbusů Škoda 8 Tr (typové označení Škoda 8 Tr 9 a Škoda 8 Tr 10), provoz skončil v říjnu 1972. K jeho obnovení došlo na podzim 2017, DPP využíval pronajaté vozy. Kmenovou garáží prvního vlastního trolejbusu DPP bude garáž Klíčov.

DPP v současnosti pracuje na projektech elektrifikace několika autobusových linek a rozšíření trolejbusové sítě v Praze. Kromě linky 140, na které se v budoucnu rozjedou bateriové trolejbusy mimo jiné do Letňan a Miškovic, DPP připravuje také zavedení trolejbusů na linku 119 na Letiště Václava Havla Praha a další na levém břehu Vltavy.

Trolejbus 24Tr V Praze. Foto: DPPTrolejbus 24Tr V Praze. Foto: DPPTrolejbus 24Tr V Praze. Foto: DPPTrolejbus Škoda 24 Tr z Plzně, který koupil Dopravní podnik hl. m. Prahy. Foto: DPPPřeprava trolejbusu Škoda 24 Tr z Plzně do Prahy. Foto: DPP

Základní technické údaje o nově zakoupeném trolejbusu:
Typ vozidla: Nízkopodlažní trolejbus ŠKODA 24 Tr Irisbus tp. č. Ey 6871 p
Výrobce: ŠKODA ELECTRIC s.r.o.
Rok výroby: 2005
Dosavadní provozovatel: Plzeňské městské dopravní podniky, a.s.
Dosavadní imatrikulace: PMDP ev. č. 500
Hmotnost prázdného vozidla: 12 800 kg
Maximální rychlost: 65 km/h
Počet míst k sezení: 30
Počet míst k stání: 56
Výkon trakčního motoru: 210 kW
Agregát pro pomocný pojezd: spalovací motor Kirsch APU IPME, motor IVECO NEF-4TAA

 

Tagy Dopravní podnik hl. m. Prahy dpp seznam Škoda 24 Tr Trolejbusy v Praze
30 komentářů