Autobusy

Transdev prodal Flixbusu síť Eurolines, původní značka postupně zanikne

Autobus Setra společnosti Eurolines. Foto: Eurolines
Autobus Setra společnosti Eurolines. Foto: Eurolines

Z evropské autobusové dopravy zmizí desítky let stará značka mezinárodní sítě autobusových linek Eurolines. FlixBus se dohodl s jejím majitelem, společností Transdev, na odkupu jeho aktivit v oblasti dálkové autobusové dopravy.

Jednání završili zástupci obou firem podpisem kupní smlouvy 30. dubna. O transakci začaly obě strany vyjednávat na začátku března. Obchodní aktivity i značky Eurolines a isilines nyní oficiálně patří FlixBusu. FlixBus a Transdev oznámili dohodu v tiskové zprávě.

Součástí prodeje jsou všechny aktivity Eurolines na trzích ve Francii, Holandsku, Belgii, Španělsku a také v České republice, přičemž nabídka autobusových spojení se týká celkem 25 zemí. Ve vnitrostátní autobusové přepravě ve Francii operuje společnost pod značkou isilines.

Autobusy pod značkou Eurolines budou ještě chvíli na silnicích vidět, postupně dojde ale k přejmenování pod FlixBus. Podobně se tak stalo loni po nákupu polského dopravce PolskiBus.

„Aktuálně vše bude fungovat tak jako doposud, tedy že značky Eurolines a isilines zatím budou vidět a k jakékoliv změně dojde pomalu. Cílem ale je nabídnout zákazníkům jednu komplexní síť,“ řekla mluvčí FlixBusu v Česku Martina Čmielová. Předmětem koupě jsou všechny aktivity obou značek tak, jak jsou, se stávající nabídkou, prodejními místy i zaměstnanci. „Eurolines a isilines, stejně jako FlixBus, spolupracují s regionálními dopravci, tedy přímo v majetku nejsou zahrnuty autobusy ani kontrakty s řidiči,“ dodala.

Na dosavadních trzích Eurolines budou na převzetí obchodních aktivit dohlížet příslušní regionální ředitelé FlixBusu. Skupina Transdev si ponechává své aktivity v oblasti B2B pronájmu autobusů ve Francii, která bude nově provozována pod značkou Transdev (dříve isilines).

„Spojením našich dopravních sítí vzniká namísto paralelní nabídky jedna silná síť. Integrace nabídky Eurolines posiluje naši evropskou síť spojů a doplňuje náš další rozvoj na klíčových evropských trzích,“ řekl zakladatel a šéf FlixBusu Joachim Engert

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Slaven
Host
Slaven

Takhle se rodí absolutní monopol, takhle vypadá průšvih!

Jarda V.
Host
Jarda V.

Zajímalo by mě jak to dopadne s dopravci kteří pro Eurolines jezdili, přistoupí na podmínky Flixbus nebo přestanou jezdit? Zelení si prej „nárokují“ 30 procent trzeb, neví někdo kolik to bylo pro Tranadev?

petr766
Host
petr766

Škoda

Xaver
Host
Xaver

Zajímalo by mě, kdy nastoupí příslušné antimonopolní úřady. FlixBus začíná až příliš dominovat.

Martin V.
Host
Martin V.

No přesně to jsem se chtěl zeptat! Podobná akvizice nemusí být dopředu schválena antimonopolním úřadem? Když kupuje jedna aerolinka druhou, tak se v tom měsíce šťourají a pak je třeba donutí pustit na nějakém letišti část slotů, aby příliš nedominovali z města X to města Y. No a tady Flixbus systematicky vysává dálkové spoje v celé Evropě a ticho po pěšině…

noerf
Host
noerf

Xaver: Problém je, že se jedná o prodejce jízdenek, jejichž reklama je na autobusech. Ale autobusy provozuje spoustu dopravců a tuším, že i v ČR jsou dopravci jezdící jak pod značkou flixbus, tak pod značkou eurolines, takže monopol nelze prokázat, i když flixbus bude mít v evropě 90 % trhu v oblasti dálkové dopravy (jak mezinárodní, tak vnitrostátní). Jediným reálným konkurentem je na vnitru v ČR Student agency a v Chorvatsku jeden dopravce.

Radek Janata
Host
Radek Janata

Konkurentem jsou i železniční dopravci – protože lidi se reálěn rozhodují, zda jet autobusem nebo vlakem, jsou to do značné míry substituty.

Xaver
Host
Xaver

Byly by, kdyby do všech měst vedly koleje a všechna města by byla bez problém mezi sebou po těch kolejích dosažitelná, čemuž tak rozhodně není.

Martin V.
Host
Martin V.

A v letecké dopravě by bylo možné, aby aerolinka vlastnila a provozovala jedno letadlo a dalších 750 jich měla na ACMI pronájem? Nebo tam by to neprošlo? Přijde mi divné, že „monopol nelze prokázat“, když touhu po monopolizaci ani neskrývají.

Xaver
Host
Xaver

Jenže cenu určuje FlixBus, nikoli dopravci. Tedy Flixbus není něco jako vyhledávače letenek, které jen vyhledají let.

Fedexak
Host
Fedexak

Črnja Tours… ale tech firem je tam na dalkovou dopravu vic – jsou tam obrovský vzdálenosti jak v Chorvatsku tak obecne celkove v tech 6 jiznich zemich..

Ondra
Host
Ondra

Tak nemarněte čas v diskuzích, pane Xavere, a honem, rychle to běžte někam žalovat, jistě se vám uleví 🙂

Xaver
Host
Xaver

Proč bych to měl jít někam žalovat? Antimonopolní úřady sami ze své podstaty monitorují trh a neustále kontrolují, jestli někde nedochází ke monopolizaci.

LKB
Host
LKB

Xaver: Pokud mate pocit, ze narodni urady pro ochranu hospodarske souteze nekonaji, co maji konat, muzete se obratit klidne i neformalne na Evropskou komisi, DG COMP, nebo na prazske zastoupeni Komise.

LKB
Host
LKB

Xaver: Ale o schvaleni smlouvy urady pro OHS se zada az po jejim podpisu. Cili nyni.

JaJeČ
Host
JaJeČ

Opravdu začíná dominovat? To že expanduji na další trhy a trasy ještě přece neznamená, že na těch trasách a trzích mají nějaký monopol. To je to samé, co takový MC Donald – ten taky působí celosvětově, ale rozhodně nemá monopol, navíc podobně jako Flix funguje na principu frančízy, kdy jednotlivé pobočky provozují různí jednotliví majitelé a MCD to jen zastřešuje.

Bořek
Host
Bořek

Je vám doufám jasné, že dominantní postavení není zakázané, že? A že na fúzích a akvizicích velkých společností většinou asi nedělá parta amatérů z advokátních kanceláří, která neví, jaká je regulace hospodářské soutěže a kdy je potřeba při takovém propojení žádat o souhlas příslušný úřad, že? To je zase diskuze, samý znalec tady … Jaké jsou detaily té akvizice je otázka, ale aspoň nemelte úplné nesmysly.

LKB
Host
LKB

Borek: A myslíte, ze Komisí zamítnutou koncentraci Ryan Air a Aer Lingus (http://ec.europa.eu/competition/mergers/cases/decisions/m4439_20070627_20610_en.pdf), která se kvůli tomu neuskutečnila, také neřešili právníci a ekonomové?

Dominantní postavení není zakázáno, je zakázáno ZNEUŽITÍ dominantního postavení. Ale i tak, proč by si měl stát nechat vytvářet dominantní podnikatele, když může mít lépe konkurenční trh? Vždyť by byl proti svým vlastním obyvatelům, kteří by měli dražší ceny.

Jen tak
Host
Jen tak

Dominuje? Je potreba to zasadit do kontextu – zde se zeleznicemi a leteckou dopravou.

Navic v rade zemi zas nijak vyraznym hracem neni.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce