lot
Autobusy

FlixBus chce pohltit Eurolines, novou konkurencí pro něj má být BlaBlaBus

Autobus Setra společnosti Eurolines. Foto: Eurolines
Autobus Setra společnosti Eurolines. Foto: Eurolines

Evropský trh dálkových autobusů čeká letos velmi zajímavý vývoj. Největší hráč na evropském trhu FlixBus chce ovládnout další velkou síť mezinárodních dálkových linek: Eurolines. Současně mu ale roste nová konkurence. Do mezinárodní dopravy chce výrazně vstoupit společnost BlaBlaCar, která se zaměřuje dosud hlavně na zprostředkování spolujízdy v osobních autech.

Jednání o převzetí EuroLines od francouzské společnosti Transdev oznámil FlixBus v tiskové zprávě, součásti transakce má být i nákup sítě francouzských vnitrostátních linek pod značkou isilines. Eurolines aktuálně působí ve Francii, Holandsku, Belgii, Španělsku a také v České republice, nabízejí spojení do 25 zemí.

Akvizice jako je tato by mohla upevnit naši pozici jedničky na trhu ve Francii a integrace dopravní sítě Eurolines a isilines by tak mohly umožnit náš další evropský rozvoj. Díky propojení by FlixBus mohl nabídnout ještě komplexnější a rozmanitější služby a dokázal tak oslovit širší publikum. Naším cílem je být první volbou cestovatelů napříč
celou Evropou,“ řekl spoluzakladatel FlixBusu Joachim Engert.

Šéf společnosti Transdev Group Thierry Mallet krok vysvětluje tím, že by to firmě umožnilo soustředit zdroje na hlavní byznys, veřejnou dopravu a služby přepravy v oblasti B2B, tedy v závazku veřejné služby. Transdev vstoupil loni na konci roku i do závazkové dopravy v Česku, začal jezdit v Moravskoslezském kraji.

Ve spojení s inovativním myšlením, které FlixBus do tradiční přepravy přináší, budeme připraveni na příštích 20 let. Propojením našich služeb bychom mohli zákazníkům v celé Evropě nabídnout ještě komplexnější nabídku pohodlného cestování,“ řekl Engert ke spojení s Eurolines.

Na druhé straně vyvstává FlixBusu nová konkurence. Šéf společnosti BlaBlaCar Nicolass Brusson potvrdil německému listu Handelsblatt, že do autobusové dopravy v Německu, zemích Beneluxu a Polsku chce vstoupit firma ještě letos. Potvrzují to i stránky firmy, kde je vyvěšena poptávka po nových zaměstnancích. Velká část pozic se týká rozvoje autobusové divize BlaBlaBus. „Lidé chtějí alternativní nabídku než jen od jedné firmy,“ vysvětlil Brusson důvody vstupu.

FlixBus zejména v Německu ovládl trh s dálkovými autobusy, postupně expanduje dál do zahraničí.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vlaďka

Co jsou „komplexnější a rozmanitější služby“ ? Vždyť téměř žádné, kromě místa k sezení na zvolené trase nenabízejí… Dokonce kašlou i na jízdní řád, který si sami stanovují. Kašlou na bezpečnost bankovních transakcí při platbě on-line. Kašlou celkově na zákazníka… A pak hovoří o službách… No, doufám, že k obchodu nakonec nedojde, evroLines je krapet korektnější ve svém jednání.

Leoš Konečný

Prosím jaké inovativní prvky přinesla ta parodie na dopravce jménem Fixbus? Inivativni prvky pokud vím přinesl Student Agency (Regiojet) a Flixbus se mu ani nepřiblížil

vydra

Hlavní výhodou Flixbusu je síťovost (velmi hustá síť napříč celou Evropou, vyjma Východu) a propracovaná mobilní aplikace. Pro mnohé cizince je de facto synonymem dálkové autobusové dopravy.

Pavloš

Jako zásadní a opravdu nejhorší „inovaci“ pak považuji to, že ani na jejich webových stránkách, natož tak v aplikaci, prostě nikde, není možnost sehnat přesný a kompletní jízdní řád linky/autobusu. Člověk ani nezjistí, dokud samotnou jízdenku skutečně přímo nekouří, jakým směrem určitý spoj jede (končí) natož tak kde ještě všude zastavuje, to je tragédie!
Aplikace idos.cz pro jistotu už raději ani všechny spoje FB nevyhledá, třebaže fakticky i jedou..
A ty voucher kódy, když není možnost jich použít víc, jsou pak už skutečně strašně.

Franta

A už je Flixbus v černých číslech nebo ho poařád dotují investoři?

Leoš Konečný

Ten nikdy v černých číslech nebude

noerf

V německu v černých číslech, zbytek zemi, jak jde. S běžnou obsazenosti v ČR, která sotva pokryje náklady na naftu a mzdy řidičů jsou ve ztrátě zcela určitě.

Ondra

Nepřipadá mi, že by flixbus v Česku nějak prodělával. Poslední moje cesta do Liberce obsazenost odhaduju cca 80%. Náklady na naftu se zaplatí i kdyby jelo jen 15 lidí (každý za 49Kč).

liposh

Čím víc konkurence pro Flixbus, tím líp.

T.H.

Jaká křivá duše může dávat „mínusy“ pro liposhův příspěvek?
(A jo, on je vlastně Flixbus konkurencí Žlutozla a nepřítel mého nepřítele je mým přítelem…)

Tak mně taky!

Martin V.

Spíš mě zaráží, že všechny ty regulátory trhu a hlídače konkurenčního prostředí nechává v klidu, když jedna firma chce požrat veškerou konkurenci v dálkové autobusové dopravě v EU. V Německu dejme tomu obor vytvořili (po zrušení zákazu konkurovat vlakům), ale v dalších zemích se ani netají snahou vše fungující zmonopolizovat.

lupenyk

Však nikde ještě není napsáno, že Evropská komise, případně národní úřady akvizici schválí.

Ondra

Čím víc konkurence, ale obecně a nikoli jen Flixbus, tím líp pro zákazníka. Za 49Kč do Liberce je už dobrá cena, pěkně se mi jelo:)

czhunter

Zajímavé, že u železnice většina lidí tvrdí opak – víc konkurence – víc různých jízdenek – problém (dokud nebude „národní tarif“). U autobusů to poněkud překvapivě vůbec nevadí.

Ondra

Zásadní rozdíl proti vlakům je, že u autobusů nikdy nefungovala síťovost, každý bus jezdil samostatně. Většinou se neřeší přípoje nebo čekání na zpožděný spoj. Takže s příchodem konkurence ke zhoršení v tomto směru nedochází.

Jarda V.

Trasa České Budějovice – Praha povětšinou nic moc ani za 29 Kč. Frekvence spojů tak žádná sláva a 2x z ze 3 pokusů mě dopravit včas se to nepovedlo. 😯

Neználek

Souhlasím. Pokud budou ceny u Flixbusu díky konkurenci tam kde jsou. Budu pořád jezdit s Flixbusem :).

v.sp

Jenže to právě nebude. Flixbus se zbaví konkurence nákupem Eurolines. A pak možná někdy někde mu bude konkurovat BlaBlaBus.