LOT 3a leaderboard

Transdev prodal Flixbusu síť Eurolines, původní značka postupně zanikne

Autobus Setra společnosti Eurolines. Foto: EurolinesAutobus Setra společnosti Eurolines. Foto: Eurolines

Z evropské autobusové dopravy zmizí desítky let stará značka mezinárodní sítě autobusových linek Eurolines. FlixBus se dohodl s jejím majitelem,

Zpět na článek
19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Slaven

Takhle se rodí absolutní monopol, takhle vypadá průšvih!

Jarda V.

Zajímalo by mě jak to dopadne s dopravci kteří pro Eurolines jezdili, přistoupí na podmínky Flixbus nebo přestanou jezdit? Zelení si prej „nárokují“ 30 procent trzeb, neví někdo kolik to bylo pro Tranadev?

petr766

Škoda

Xaver

Zajímalo by mě, kdy nastoupí příslušné antimonopolní úřady. FlixBus začíná až příliš dominovat.

Martin V.

No přesně to jsem se chtěl zeptat! Podobná akvizice nemusí být dopředu schválena antimonopolním úřadem? Když kupuje jedna aerolinka druhou, tak se v tom měsíce šťourají a pak je třeba donutí pustit na nějakém letišti část slotů, aby příliš nedominovali z města X to města Y. No a tady Flixbus systematicky vysává dálkové spoje v celé Evropě a ticho po pěšině…

noerf

Xaver: Problém je, že se jedná o prodejce jízdenek, jejichž reklama je na autobusech. Ale autobusy provozuje spoustu dopravců a tuším, že i v ČR jsou dopravci jezdící jak pod značkou flixbus, tak pod značkou eurolines, takže monopol nelze prokázat, i když flixbus bude mít v evropě 90 % trhu v oblasti dálkové dopravy (jak mezinárodní, tak vnitrostátní). Jediným reálným konkurentem je na vnitru v ČR Student agency a v Chorvatsku jeden dopravce.

Radek Janata

Konkurentem jsou i železniční dopravci – protože lidi se reálěn rozhodují, zda jet autobusem nebo vlakem, jsou to do značné míry substituty.

Xaver

Byly by, kdyby do všech měst vedly koleje a všechna města by byla bez problém mezi sebou po těch kolejích dosažitelná, čemuž tak rozhodně není.

Martin V.

A v letecké dopravě by bylo možné, aby aerolinka vlastnila a provozovala jedno letadlo a dalších 750 jich měla na ACMI pronájem? Nebo tam by to neprošlo? Přijde mi divné, že „monopol nelze prokázat“, když touhu po monopolizaci ani neskrývají.

Xaver

Jenže cenu určuje FlixBus, nikoli dopravci. Tedy Flixbus není něco jako vyhledávače letenek, které jen vyhledají let.

Fedexak

Črnja Tours… ale tech firem je tam na dalkovou dopravu vic – jsou tam obrovský vzdálenosti jak v Chorvatsku tak obecne celkove v tech 6 jiznich zemich..

Ondra

Tak nemarněte čas v diskuzích, pane Xavere, a honem, rychle to běžte někam žalovat, jistě se vám uleví 🙂

Xaver

Proč bych to měl jít někam žalovat? Antimonopolní úřady sami ze své podstaty monitorují trh a neustále kontrolují, jestli někde nedochází ke monopolizaci.

LKB

Xaver: Pokud mate pocit, ze narodni urady pro ochranu hospodarske souteze nekonaji, co maji konat, muzete se obratit klidne i neformalne na Evropskou komisi, DG COMP, nebo na prazske zastoupeni Komise.

LKB

Xaver: Ale o schvaleni smlouvy urady pro OHS se zada az po jejim podpisu. Cili nyni.

JaJeČ

Opravdu začíná dominovat? To že expanduji na další trhy a trasy ještě přece neznamená, že na těch trasách a trzích mají nějaký monopol. To je to samé, co takový MC Donald – ten taky působí celosvětově, ale rozhodně nemá monopol, navíc podobně jako Flix funguje na principu frančízy, kdy jednotlivé pobočky provozují různí jednotliví majitelé a MCD to jen zastřešuje.

Bořek

Je vám doufám jasné, že dominantní postavení není zakázané, že? A že na fúzích a akvizicích velkých společností většinou asi nedělá parta amatérů z advokátních kanceláří, která neví, jaká je regulace hospodářské soutěže a kdy je potřeba při takovém propojení žádat o souhlas příslušný úřad, že? To je zase diskuze, samý znalec tady … Jaké jsou detaily té akvizice je otázka, ale aspoň nemelte úplné nesmysly.

LKB

Borek: A myslíte, ze Komisí zamítnutou koncentraci Ryan Air a Aer Lingus (http://ec.europa.eu/competition/mergers/cases/decisions/m4439_20070627_20610_en.pdf), která se kvůli tomu neuskutečnila, také neřešili právníci a ekonomové?

Dominantní postavení není zakázáno, je zakázáno ZNEUŽITÍ dominantního postavení. Ale i tak, proč by si měl stát nechat vytvářet dominantní podnikatele, když může mít lépe konkurenční trh? Vždyť by byl proti svým vlastním obyvatelům, kteří by měli dražší ceny.

Jen tak

Dominuje? Je potreba to zasadit do kontextu – zde se zeleznicemi a leteckou dopravou.

Navic v rade zemi zas nijak vyraznym hracem neni.