Tatra poprvé nabídne veřejnosti svezení renovovanou Slovenskou strelou

Motorový vůz M290.002 Slovenská strela při technicko-bezpečnostní zkoušce. Foto: Petr TylšarMotorový vůz M290.002 Slovenská strela při technicko-bezpečnostní zkoušce. Foto: Petr Tylšar

Za jízdu z Kopřivnice do Ostravy a zpět chce Tatra 3 990 Kč.

153 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ulicnik

Kluci když to stálo před muzeem v Kopru přišlo mi to fakt líto v jakém stavu je.No a teď
je to nádhera sakra kdo chce a má na to ať jede stálo to peníze co dnes nestojí že….Ale všem co se svezou chlapi krásnou cestu a užijte si to!!!!!a hoďte nejde pak foto 🙂🙂🙂🙂🙂

hank

Českému šotoušovi se zkrátka nezavděčíš.

Když NTM nechalo zprovoznit komárka, rozpoutala se mohutná a podobně uřvaná šotodiskuse na téma: Má cenu vyhazovat za to peníze, když se do toho vejde pár lidí? Stejně to bude sloužit jenom pro povyražení drážních papalášů… Když pak ke komárkovi připojili krásně zrenovovaný pětiokeňák, aby se tedy zvýšila kapacita pro veřejné jízdy, už to proběhlo skoro bez povšimnutí šotoveřejnosti.

Tomáš679.2

Otázkou je, zda byla veřejnost byla o tomto dostatečně informována.

Daniel Jablonecký

Ještě k té ceně, která tady pobouřila tolik čtenářů, citace z Wikipedie:

Slovenská strela se stala prvním luxusním rychlým spojem u ČSD. Zároveň šlo o první povinně místenkový spoj, přeprava stojících cestujících nebyla možná. Jízdenka z výchozí do konečné stanice vyšla na 100 Kč, což byla cena odpovídající běžnému tarifu pro rychlík (za rychlíky a spěšné vlaky se platil příplatek) a 2. vozovou třídu, povinná místenka pak stála dalších 5 korun. Cestování vlakem tehdy bylo obecně dražší než dnes, dělníci vydělávali okolo 500 Kč měsíčně, ministři a úředníci řádově tisíce, průměrný plat v roce 1937 byl 764 korun.

Erik85

Líbí se mi ten brekot šotoušů, jak je to předražené a přitom se to bleskově vyprodalo. 🙂

Vašek

Ještě chybí konstatování ubožáků, že tam neplatí režijka.

Tomáš679.2

Neplatí tam režijka! Je to v podmínkách i napsané stejně jako to, že tam neplatí žádné jiné další slevy.

Jan Prochovník

Tak k čemu pak ti lidi utrácejí za předplacené kupóny na nějakou dobu, když se pro každou zónu vypočítává extra cena podle kritérií, které ani neznám?

ketchup1970

Kdyby žil můj táta , koupil bych mu to. Od války jako malý kluk až do smrti o ní básnil. Jezdil „Strelou“ i když ji táhla 350. Ale tuhle tu vždy opěvoval. Nikdy s ní nejel.

Kevis

Slovenská strela je unikát,to se nedá popřít. Ale dát 4000 za lístek? Nezlobte se, ale i když si to můžu dovolit,nedal bych. Je to značně přemrštěná cena.
Nějak se zapomnělo na ty sociálně slabší rodiny,kde při minimální mzdě, ačkoliv budou velcí fandové do dopravy,si to prostě nemůžou dovolit. Mají nechat děti dva týdny hladovět jen proto,aby se svezli tímto vlakem? Prostě je to atrakce jen pro bohaté a chudí mohou jen smutně koukat.

robert

Souhlasím. Já na to sice mám, ale za ten zážitek mi to prostě nestojí. Těch řekněme 1500 bych ještě dal, ale tohle je prostě hodně. Ale přeju všem ostatním, aby si to užili za mě. 🙂

robert

Mínusy za to, že se mi nechce dávat tolik peněz a že jsem popřál ostatním krásnou jízdu? To už mi opravdu přijde absurdní. 😀

Daniel Jablonecký

V těch mínusech nic nehledejte. To nevypovídá vůbec o ničem. Maximálně tak o tom, co je tady klikacích frustrovaných nešťastníků.

Air Traveller

no, temi frustrovanymi nestastniky jsou spise lide, kteri si tady stezuji, ze je to predrazene.

xyz

Můžou si dovolit jiné jízdy zvláštními vlaky.

Mimochodem takový retro-Orient expres je pro průměrného občana taky finančně nedostupný, tzn. tato jízda Slovenskou strelou není v tomto ohledu jediná.

Aleš

Jak jinak chcete udělat selekci? Kapacita té akce je 90 PAX. Losováním? A co z toho firma bude mít?

vbb

A co děti ze sociálně slabších rodin, které by chtěly jezdit do školy lamborgínem se šoférem ve zlaté livreji? Taky mohou jen smutně koukat.
Prostě je to luxus a na ten (bohuže / bohudíkl) každý nemá. Na druhou stranu, lze se bez něj lehce obejít.

Arnošt

Když nedáte, nedáte. Dají jiní, tohle není vozidlo pro dopravní obslužnost (ostatně nebylo ani v době svého vzniku), ale něco hodně limitovaného. Bentley taky nestojí tolik co mercedes, mercedes nestojí tolik co škodovka.
Naopak podporuju tuhle metodu, jak od Strely odehnat škudlivé „sociálně slabší“ šotoušky.
Střádejte, učte se a pracujte a přijde den, kdy se svezete.

Vašek

Devadesáti devíti procent bohatých i chudých by bylo jedno, jestli sedí ve Strele, nebo ve dvěstěšedesát dvojce a většina dětí se po chvíli bude ptát,, Kdy už tam budem“ . Takže si to koupí jen skuteční nadšenci, či snobové.

petr

souhlasím…radši to vynaložím smysluplněji…

Air Traveller

rika se tomu nabidka a poptavka, chlapce.

cili neco, co kovany soudruh nikdy nepochopi.

co myslite

Pánové, Vaše malověrnost mne děsí, tady je po mnoha letech, co jsem o něm jen četla v knihách reinkarnován špičkový výtvor československého strojírenství a Vy se tu handrkujete o ceně za projížďku?
Hanba Vám

Tomáš679.2

Nejde až tak o cenu. Tu ať si nastaví vlastník a provozovatel a na ostatních je se přizpůsobit nebo nechat být. Všechno má svého kupce. Jen by organizátor měl pamatovat na všechny možné skupiny zájemců a přizpůsobit tomu informace.
Jinak odpolední termín vyprodán a ranní stále více než 20ks.

Petr

To je určitě tím, že link na odpolední termín je tady v článku, zatímco ranní termín téměř nikdo nenašel 😉

Tomáš679.2

Když rozklepnu odkaz zde uvedený dočtu se hned na prvních řádcích toto:

„První jízda pro veřejnost zrestaurovanou Slovenskou strelou se uskuteční v pátek 6.5.2022.

Bude ve dvou časových intervalech – ranní a odpolední.

Teď jste na vstupenkách na odpolední čas – 13:00 v Kopřivnici. “

Nejprve jsem nechápal to, proč je nutné sdělovat kde se člověk nachází když je to zřejmé z nadpisu. Teď už to chápu a již se nedivím ničemu . Kdo nehledá nikdy nic nenajde.

Tomáš Pavlíček

No a co ! eliminuje to socky a vlhké šotouše…

Palec nahoru :))))

roman

Kdo chce tak si lístek může bez problémů koupit až taková raketa to není

Šejdr

Pro ty, co přijedou na šotoakci a pak se v historické soupravě cpou studeným řízkem na chlebu a zapíjejí to pivem z petky, to raketa nepochybně je.

vagonář

No, čekal jsem něco do cca 1500, ale tohle už je fakt moc. Ale prachatých fanoušků je dost, navíc ta kapacita 45 cestujících, není problém.

Aleš

Nemáte pocit, že si protiřečíte? Pokud není problém, tak ta cena prostě není moc. Pokud se najde 90 zájemců, tak ta cena je odpovídající nebo ještě zbytečně nízká. Pokud se to rychle vyprodá, mohli klidně dát ještě vyšší cenu (ano, po bitvě je každý generál). Je to komerční exkluzivní záležitost s omezeným počtem míst.
Btw.podívejte se, za kolik se před pár měsíci nabízela k půjčení auta na Havaji. Bylo to i přes tisíc dolarů na den. Omezená nabídka a obrovská poptávka. Ceny na hranici lichvy, ale prostě tržní chování půjčoven.

Leinad

S tím generálováním po bitvě, existuje způsob jak prodat – třeba dražbou.

petr

to to radši dám do něčeho smyslupnějšího…kor v dnešní době

vbb

Však vás nikdo nenutí tím jet. Nebo snad ano?

Daniel Jablonecký

A v jiné době byste si to koupil? Ve které době? V té co byla, nebo v té co bude, nebo… nebo nikdy.

Jan Mahdal

Sím vás… A vy, co tvrdíte, že cena 4K je cajk, vy tam za tu cenu hodláte jet, jenže ten den už něco v kalendáři máte, nebo být právě nefandíte železnici, ale jinak byste to doopravdy dali, a nebo je to jen kec do diskuze? Mě jako strojvedoucího by to svezení třeba zajímalo, ale můj strop jsou tak 2. A to bych vzal i dítě. Pro normálního člověka bude ten strop ještě nižší, možná litr.

Petr

Zbývá 8 lístků z 90, takže zjevně je to pro mnoho lidí cajk. Nemůžete samozřejmě čekat, že budou tady na diskusi. Tihle lidé nechodí ztrácet čas někam do diskusí.

Tomáš679.2

Ano, ale to zbývá 8 jízdenek na odpoledne. Na ráno je stále více než 20ks ;-).

Petr

Někdo psal, že ráno je vyprodáno a já tam ráno ani nevidím, tak jsem usoudil, že proto.

Tomáš679.2

Za své tvrzení dostávám mínusy. Nu což. V článku je uveden odkaz na jizdenku na odpoledne. Stačí se podívat na nabídku a zjistíte, že je tam i jízdenka na ráno o které je v popisu té na odpoledne rovněž řeč. ;- )

Odkaz na ranní termín:
https://www.tatra-store.cz/slovenska-strela/jizda-slovenskou-strelou-ranni/

A lidé toho napovídají ;- ). Já tam vidím 7 ks na odpoledne a více než 20ks na ráno. Další varianta je, že je vyprodáno a jen v tom mají hokej.

Petr

Díky, jinak já mínusy nedal, jen jsem odpovídal. Koukal jsem i na související k tomu odpolednímu termínu a všechny produkty ohledně Ss… divný web.

Tomáš679.2

V pohodě. Mínusy mi jsou ukradené. Jen mi to přišlo divné, když jsem uvedl jen pravdivé a snadno ověřitelné informace.

Baraba

vydíte, a teď už je odpoledne vyprodáno a dopoledne 8 volných kousků…..

Je trochu předčasné řešit zájem měsíc před akcí….

Tomáš679.2

Zbývá poslední. Tak honem honem. Kdo nyní koupí neprohloupí 😉

Tomáš679.2

Spíš bych nečekal, že tihle lidé budou kupovat jízdenky na ráno :- )

none

Presne. Navic pro nekoho je to hodinova sazba za jejich praci 🙂

Petr

vidíte a já na to musím dělat celý den!

Tomáš679.2

A teď si představte, že jsou i lidé co na to dělají celý týden. A jistě takových není málo.

hynek.vojtasik

Kolik lidí pojede v sedmé jízdě ? Nebo už bude zrušena a vlak půjde tam kam patří – do muzea?

xyz

„A vy, co tvrdíte, že cena 4K je cajk, vy tam za tu cenu hodláte jet“
Mísíte subjektivní pohled s objektivním.

Subjektivně: ne, 4kKč mi nestojí za jízdu tímto vlakem + vůbec bych neměl zájem se kvůli tomu přesouvat do Kopřivnice.

Objektivně: pokud se najde 45 lidí, kteří jsou ochotni tu částku zaplatit, tak pak platí, že ta částka byla stanovena správně, přičemž já nepatřím k těm 45 lidem, pro které má nabízená služba nejvyšší hodnotu v pomyslném žebříčku lidí, kteří by nad jejím využitím uvažovali.

Kubrt

Pro mě osobně je ta cena vysoká, ale to je čistě mé hledisko, věc mých priorit. Toto ovšem není důvod tvrdit, že ta cena je nesmyslná, není lidová a já nevím co všechno tu zaznívá. Stejně tak si nekoupím auto za 5 mega, ale nebudu kvůli tomu tvrdit, že je to moc drahý. To totiž není vůbec moje starost. Pokud si to auto za tu cenu koupí někdo jiný, a výrobce na tom vydělá, je to super situace a moje nákupní preference s tím nemají nic společného.

Jan Sova

přesně… znal jsem jednoho a ten si místo auta za 400 tis. koupil Fabii.

Joe

Když to hnilo na větru v Kopřivnici, bylo to špatně a ostuda že NTP chátrá. Když se to opravilo, tak zase bylo špatně že to nikam nejezdí a není možnost to vidět na trati. Teď příležitost je, včetně toho se svézt ale je to zase špatně, protože to je nestojí 2 kilečka. Vážně by mne zajímalo, co si někteří jedinci mysleli. Exkluzivní zážitek s exkluzivním exponátem prostě něco stojí, cena je naprosto v pořádku. A že to není s občerstvením? Jo majitelé jsou celí žhaví na to, aby měli na nově potažených sedadlech flek od hořčice neboradegastu.

vagonář

Majitelé?

MartinS.

Překvapuje Vás, že vozidlo má nějaké majitele? To je celkem normální.

medvěd

Souhlas. Teď jen udělat podobný taxi Mošnov – Kopřivnice. Japonci by to dali. Projet se historickým vláčkem z letiště do muzea. A peníze vražený do rekonstrukce by se tak vrátily.

Daniel Jablonecký

Exkluzivní zážitek za exkluzivní cenu. Za mě naprosto v pořádku. Je k tomu ale potřeba i perfektní chování vlakové čety, což je doufám taky zajištěno.

Ondra

Klidně bych dal do obchodních podmínek i dress code pro cestující..

Kernteriér

A taky závazné menu aspoň dva dny předem, aby náhodou někdo neměl větry…

Tomáš679.2

To mi připomnělo J. Lábuse v Slunce, seno jak ukazoval kdo a v jakém rozsahu 🙂

Savik

Tak za čtyrku ok, ale přesně, k tomu bych si představoval ten palubní servis… pití a něco na zub. Samozřejmě chápu, že je to ultra památka, tak tam to jídlo nechtějí. Takže až pojedu na druhou stranu republiky na výlet, rád zajdu do toho Tatrováckýho muzea a třeba za 500 bych si rád exponát obešel a prošel. Ovšem jízdní zážitek za čtyři litry na dopoledne, bez servisu, nota bene s rizikem plných 45 lidí, je dost. Byť své zájemce minimálně na letošní sesonu si vlak jistě najde.

Istropolitan

Depozitář navštívit můžete ve vyhrazených dnech, termíny jsou na webu. Cena je 200 Kč, prohlídka trvá cca 45 minut, zahrnuje i návštěvu interiéru. Je to super zážitek, doporučuji.

Savik

Tak ono se dá vlézt dovnitř? Supr, díky za info. Píšu si jako bod výletu k severní Moravě.

Hrebicek

Ano, potvrzuji. Když si vyberete správný termín (ideálně dopoledne v pracovní dny), můžete jít na prohlídku i sám (maximum je 10 osob) a mít Strelu jen pro sebe na celých 45 minut. Mně se to podařilo a ještě jsem to protáhl na celých 55 minut díky vstřícnosti průvodce. Ta celkem lidových 200 Kč. Doporučuji sledovat web muzea, kde je počet prodaných vstupenek na daný termín vidět.

xyz

Bylo by logické, aby cena odpovídat tomu, aby ji bylo ochotno zaplatit právě těch 45 osob. Aby došlo k protnutí křivky nabídky a poptávky.

Jsem zvědav, jestli se najde těch 45 osob ochotných zaplatit tuto cenu.

Samo

Podľa mňa hej. Dopyt pri nízkej cene by sa podľa mňa rátal v tisícoch, takže ak je miest len 45, predá sa to aj za túto cenu. Z pohľadu ponuky a dopytu úplne túto cenovú politiku chápem a rovnako aj z pohľadu nákladov na rekonštrukciu.

Navyše nezabúdajme že záujem nebude len medzi ľuďmi z Česka, je to naozaj unikátne vozidlo, ktoré navyše zatiaľ robí veľmi málo verejných jázd.

Jiří Kocurek

Plus by to někdo skoupil a prodával jako překupník za víc. A byl by zase řev.

dopravopat

Ak by som sa mohol odviezť z BA do Prahy, alebo opačne (stačí mi jednosmerne), tak by som dal aj 250€. Nemyslím si, že najdrahšou položkou je palivo.

Georg

komentarum k cene moc nerozumim. mne nabidl organizator retro vlaku jednosmernou jizdenku vozem a (=sragora co tam jezdi v beznem provozu) z prahy do velenic za 1590 kc.
kdyz porovnam hodnotu za penize, vyhrava strela.

Pepa z plzeňskýho depa

Pro všechny co kritizují cenu – cena je dle mého naprosto v pořádku. Aspoň tam nevlezou hovada s řízkama v kapesníku a nezlikvidují to tam. Je to národní kulturní památka! Není žádným vaším právem tím jezdit. Je naopak výsosným právem Tatry koho si do vlaku pustí a koho ne.
P.S.: Cena není vysoká, jen vy máte málo peněz 😉

liposh

ty haj…:-D Tu nabubřelou poslední větu sis mohl odpustit 😀 Dondi do Brna a my ti tu rozhodíme sandál. 😉

Pepa z plzenskeho depa

Já na venkov moc často nejezdím 😉

Mychal

Taky myslím, že je cena v pořádku. Není to žádná rodinná akce, kde by měly děti skákat v botách po sedačkách, a jak píšete, lidi se cpát řízkama a nalejvat pivem. Je to akce pro skutečné železniční fajnšmekry. Na druhou stranu já bohužel (naštěstí) chodím do práce, takže pro mě je to tak i tak bezpředmětné.

Tomáš679.2

Chování dětí na veřejnosti je jen a pouze vizitka rodičů. Stejně jako konzumace piva v případě dospělých.

Pepa z plzenskeho depa

Vy asi nemate deti, ze? Nebo je to uz hodne davno, co byli malé 😉

Tomáš679.2

A kde máte onu jistotu? To, že má člověk peníze negarantuje, že dotyčný takové jak píšete „hovado“ není. Spíše bych se pozamyslel nad příslovím, že peníze kazí lidi.

Jiří Kocurek

… a peníze jim sebral. Žejo?

Tomáš679.2

Ne, proč? Od toho tady máme jiné. Třeba jako ono prokazování nadlimitního množství převáženého v kanystru ve vozidle.

Tomáš679.2

*množství paliva

Pepa z plzenskeho depa

Jistotu mame vsichni jen jedinou a to že umřeme. Jinak peníze fakt nekazí charakter. Je to blud.

Jan Sova

Tak pro výletníky dobré. Objednám za 3990,- Kč, pozvu pasažéry až do možné kapacity. Pak už jen 4000/x vyjde jednotková cena. Pokud to chtějí za hlavu, tak takoví kamarádi už mne dávno opustili a tudíž je nepozvu.

fabec

Tak to je opravdu lidová cena…Takže sice pro veřejnost, ale vlastně reálně pro ty samé lidi, co si tam zvou při jiných přiležitostech, protože tuhle cenu za to nikdo normální snad nemůže dát. To opravdu za to nestojí. To bych čekal, že mě svezou komplet po celé trase pravidelného provozu, a ještě s plným servisem po dobu jízdy.

Kubrt

Slovenská strela není předmětem lidové technické zábavy, takže nebude nabízena za lidovou cenu. U nás na tancovačce taky nevystupuje Madonna.

none

Protoze ji nechcete zaplatit 🙂

Lumiere

Divil byste se, jak úspěšně se prodávají akce typu Hodina řízení hummeru za 4500 Kč. Taky to vypadá jako pitomost, kdo by dával tolik peněz za hodinu řízení auta? No a kupodivu je zájemců dostatek.

Riki

Asi je to v pořádku, pokud by byla cena příliš nízká, bude z toho davová atrakce a po sezóně by taky mohla jít Tatra zase na „renovaci“ interiéru.
Takhle bude nastavena hranice a kdo bude chtít ten se prostě sveze.

Tom

A neni to malo? Jak by rekl princ jason….

Jarda

Za dvojku, dejme tomu…. Tohle je ale raketa…. Chápu, že to zkouší nahodit, jestli se to prodá…. Plně tomu rozumím. Ale pro lidi, co se tam třeba musí ještě přes celou republiku dopravit…. Já vám nevím no.

Otakar

Když chceš opici, musíš mít na banány. Cena mi přijde naprosto v pořádku. Je to jenom nabídka/poptávka. Navíc Tatra nemůže za to, že někdo bydlí v Chebu.

Tomáš679.2

Za dvojku? Za tu cenu si člověk koupí o strele knihu. Ale dle mého názoru lepší kniha na vždy za dvojku než půl dne za čtyřku.

Luboš Beneš

Když máte 4000 za jizdenku, tak na hotel v místě máte taky….

Tomáš679.2

To bych s jistotou netvrdil.

zdenek

Tak doufejme, že dají nějaké dobrovolníky na přejezdy. Když detektory nejsou.

martinek.k

Jak zde bylo už řečeno no… dost možná si to své zájemce najde, ale 3 990 Kč je už fakt hodně. Za poměrně krátkou trasu. Byť s muzeem, besedou a občerstvením v cíli. Osobně bych o tom uvažoval za 990 Kč, více ne…

_Pavel_

Tak to nebude asi produkt pro Vás 🙂

Jakub

4 litry to stojí proto, aby tam nelezli umaštěný šotouši s řízkem v chlebu a neničili potahy tejden nepranejma kalhotama. Tak to vnímám.

Kajman

Jak píše predřečník: tisícovku bych za to asi dal, ale čtyřnásobek je IMHO mimo ochotu běžného fandy železnice.

Původní Pražák

Běžný fanda by to chtěl maximálně za dvacku, a navíc k tomu ten zákaz na palubě posvačit chleba se salámem…

Tomáš679.2

:- ) Za dvacku nekoupí ani poštovní známku na které byla panem Ptáčkem v roce 2016 vyobrazena. Ta stojí 27Kč ;- )

Aleš

Obávám se, že běžných fandů železnice je víc než 90. Jak byste vybral ty správné?

hank

Ještě prosím o definici „běžného fady železnice“…

Kandelábr

Na druhou stranu z něčeho se ta rekonstrukce zaplatit musí

Jan

Rekonstrukce už je dávno zaplacená. Tohle by mělo smysl, pokud by před rekonstrukcí proběhl crowdfunding, kde byste jako odměnu dostal tu exkluzivní jízdenku. Tady to vidím spíš na zážitkovou jízdu pro manažery, kteří k té technice mají minimální vztah.

Tomáš679.2

Z podcastu: IROP- „Zlepšení fyzického stavu a prezentace národních kulturních památek“

Tomáš679.2

V článku mohlo být uvedeno kolik stála samotná renovace . Je uvedena částka za renovaci vč. výstavby depozitáře a to, že podstatná část byla hrazena z dotace. V podcastu z 14.5.21 je zmíněno, že bylo hrazeno z IROP a něco přes 40mil. šlo od akcionářů Tatry (tedy vlastníka). Opět zde není jasné, kolik byla ona samotná renovace vozidla. Tak nějak si říkám, že ony prostředky z dotace MpMR jsou stejně peníze daňových poplatníků. Dále majitel onoho vozidla investoval do renovace i své prostředky, ale stále zůstává vlastníkem onoho vozidla, kterému vzrostla hodnota. Zajímalo by mě tedy , jakou hodnotu takové… Číst vice »

Kubrt

Že je něco národní kulturní památka a na opravu přispěly veřejné rozpočty ještě neznamená, že to může „konzumovat“ široká veřejnost za symbolickou cenu. Když to vezmu ad absurdum, korunovační klenoty jsou taky národní kulturní památka, udržovaná z veřejných peněz, ale nikoho nenapadne, že za 29 Kč by si mohl tu korunu nasadit na minutu na hlavu. Kouknout se může každý, ale „opotřebování“ je nutné nějak regulovat. Královskou korunu si na hlavu nedává nikdo (naposledy Heydrich), strelou se někdo svézt může. Teď to nacenil majitel takto, podle výsledku se ukáže, jestli je to cena akceptovatelná pro pár desítek lidí, pokud ne,… Číst vice »

Tomáš679.2

Já tomu naprosto rozumím a níže jsem to i napsal. S tou korunou…ano, a také se mu to krutě vymstilo :-). Jen by mě skutečně zajímala ona cena za samotnou renovaci a hodnota vozidla po renovaci. Nikde jsem to nenašel.

Samo

Hodnota vozidla síce skutočne vzrástla, ale ak by ho Tatra nemohla využívať za trhovú cenu, tak z tej hodnoty až tak veľa mať nebude.

Dotácia bola na renováciu vozidla, nie charitatívne jazdy. Ak štát, alebo EK také jazdy chcú, môžu ich zaplatiť.

Tomáš679.2

Ano, vzrostla. A nejen to. Ona je nyní o 15 lepší než když vyjela z výroby :- ). Koho by to při technologickém pokroku a dnešních možnostech napadlo, že?

Jiří Kocurek

Takže něco přes 40 miliónů, to je při téhle ceně 10.000 jízdenek, aby se akcionářům zaplatila reko. Ale někomu se zdá o čertech.

Tomáš679.2

Vy víte, kolik přesně stála renovace vozidla bez stavby depozitáře? Já ne. Zatím jsem se to nikde nedozvěděl.

vbb

Ledaže by náklady na akci byly nulové.

Luboš Beneš

No to je dost k diskuzi, taková Britanie a státní památky resp. muzea zdarma-páč se platí z daní.

hank

Jak se přepočítává hodnota národní kulturní památky na peníze? Kolik stojí chrám sv. Víta nebo hektar Národního parku Podyjí?

vbb

Bude tam 90 lidí krát 4 tisice je 360 tisíc Kč příjmů.
Mínus DPH, mínus náklady na akci (prezentace akce, dopravní cesta, palivo, personál, občerstvení, vstup do muzea…). Jestli zbyde 100 tisíc zisku, bude pořadatel rád. Pak to ještě zdaní…
Myslím, že finančně by z toho tu rekonstrukci, resp. to, co do toho Tatra vrazila ze svého, uhradili po nějakých 400 akcích.

David

Za 990 klidně, ale tahle cena je dost mimo, ale své zákazníky si to určitě najde…

Kubrt

Je potřeba se na to dívat jako jistou formu příspěvku na rekonstrukci, mecenášství.

Tomáš679.2

A také je třeba se na to dívat optikou potřeby omezení množství zájemců. Pokud by byla cena 1000Kč zájem by byl větší, větší administrace a v případě více jízd s vyšším počtem osob rovněž větší riziko opotřebení exponátu. Tak se nasadí cena, která bude sloužit jako síto sama o sobě.

Kernteriér

Pokud by byly jízdenky jen v předprodeji, byl by problém s administrací vyřešen raz dva.

Jiří Kocurek

A překupníky zastřelit, protože centrálně stanovená cena je správná, úřad zná cenu lépe než majitel a provozovatel. A žádný trh do toho nemá co kecat.

Původní Pražák

Nic lepšího než cenu pro párování nabídky s poptávkou ještě navzdory mnoha pokusům zatím nikdo nevymyslel. Za 990 by to chtěl každý, ale těch míst je jen 90. Za mě cena úplně v pohodě.

Tomáš679.2

V podmínkách je mimo jiné uvedeno toto:
„Při zakoupení vstupenky na ranní jízdu nelze termín již změnit! Stejně to platí o odpolední jízdě!“

To to není možní napsat jednoduše tak, že objednané termíny není možné měnit ?

Twix

Kdyby jenom tohle. Celá ta pozvánka působí tak amatérsky a neurvale, že se člověk bojí jim ty 4 tisíce poslat i kdyby je zaplatit chtěl. Co všude ty vykřičníky a „vás“ s malým písmenem? Nelogicky uspořádané informace, chybějící čárky, u té besedy není jasné kdo je kdo, u toho „občerstvení, pití“ není jasné jestli je to včetně pití nebo jenom pití (když je ve Slovenské strele zákaz konzumace jídla, podává se to jinde?), jednou se začíná malým písmenem a jindy velkým, různé odsazení… Nejlepší je ta poslední věta kde už to úplně vygraduje, Tatra a hned potom TATRA a pro… Číst vice »

Tomáš679.2

Ano. A jak jsem napsal dole naprosto postrádám informaci zda je vhodné pro ZTP. To, že je nevhodné pro osoby do 15 let…PROČ? Je snad oním důvodem zádržný systém na sedadlech ? Pak bych čekal výškové či hmotnostní omezení. Nebo je to z důvodu oné besedy? Kde je psáno, že se jí člověk musí účastnit. Ale když nad tím tak přemýšlím bude to asi z důvodu předpokladu, že osoba mladší 12 let z toho ještě podle některých lidí nemá rozum (na to bych vůbec nespoléhal). Jenže dítě je bráno jako dospělý bez možnosti slevy a na to je rovněž upozorněno.… Číst vice »

Tomáš679.2

Oprava v druhém řádku..do 12 let

Herold

Vy si to představujete jako Hurvínek válku…dětem do 12 let není účast zakázána, jen je uvedeno, že pro ně akce není vhodná. A pokud jde jen o jednosměrnou cestu, berte celou akci jako zájezd, ne jako cestu vlakem: cestovky taky obvykle neumožňují jednosměrnou cestu. A navíc pokud v Ostravě nenastoupíte na zpáteční cestu, nemyslím, že vás někdo do vlaku nahánět.

Tomáš679.2

Není jim účast zakázána (to by nevypadalo dobře), ale není to pro ně vhodné. PROČ? Nějaký důvod pro to být musí. Co na té akci bude tak zvláštního, že není pro děti vhodná? Tohle je časté na filmech vzhledem k obsahu „pro děti do 12 let nevhodné. Jednosměrná cesta mě netrápí. Zájemce je upozorněn, že pokud zpět nepojede platí i tak plnou cenu. V tomto směru v pořádku.

none

Co treba duvod, ze by se nudily? 😉

hank

V množném čísle je „vás“ s malým v na začátku správně…

liposh

Za 3990,- bych o tom uvažoval, kdybych v tom vlaku byl sám s fešnou stewardkou, která by mi celou dobu dolívala archivní whisky, doplňovala nahřáté ručníky a k obědu by se podával humr. Ale možná si to své zákazníky najde. Jsem jen chlap, co se v dětství rád chodil dívat na „vláček Tišnováček“.

liposh

Ovšem z optimistického úhlu: Ve světle tohoto je neuvěřitelné, že se člověk může v Brně projet 51-52 let starými 560kami v rámci šalinkarty, případně tuším za nějakých 16,- Kč. Měli bychom si takových příležitostí vážit, než za to taky začnou vybírat 3990,- Kč 😀 😀 😀

Pája

Vidíte? Takhle jsem o tom nikdy nepřemýšlel 😃

Fabo

A co teprv Milán… Za chvíli bude možno projet se stoletou tramvají.

Aleš

V San Franciscu bude od tohoto víkendu možno se projet 129ti letou tramvají.

Kernteriér

Dnes vyzkoušeno, a ani jsem nevěděl, jaké mám vlastně štěstí. 🙂

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Režijka tam asi nebude platit, co?

Hodně štěstí

Vlak ve kterém neplatí režijka nemá smysl. 😆

Tomáš679.2

Jediné co nemá smysl jsou příspěvky na toto téma a už vůbec ne v tomto případě.

Tomáš679.2

Jenže tohle není případ klasického dopravního prostředku. Ale i do muzeí platí slevy. Spíše bych se tedy zeptal, zda platí sleva pro osoby ZTP či průvodce v případě osoby ZTP/P. I to Tatra muzeum má pro tyto osoby vstupné snížené.

Pavel Skládaný

Zbytečná otázka. Tohle nebude pro kryply, ale pro vážné zájemce!

Tomáš679.2

A tím chcete říci co? Že osoba hendikepovaná nemůže být vážný zájemce? Jenže to by se musela rovněž řešit bezbariérovost. Docela by mě zajímalo, jak se tato bude řešit, protože v podmínkách není nic o tom, že by se jízdy nemohla účastnit osoba hendikepovaná.

Kernteriér

Handicapovaná osoba je jen člověk, co má problém s nástupem do VP vlaku? Jak bys to chtěl specifikovat?

Tomáš679.2

No jistě, že není. Takovou osobou může být i osoba se snížením intelektu. V tomto případě mám na mysli osoby s omezením pohybových schopností. V případě pořádání takové akce je třeba počítat s tím, že se taková osoba může objevit a mít tedy buď jasně uvedeno, že:
A. účast takové osoby je možná a specifikovat za jakých podmínek
B. že pro takové osoby není vhodné
C: je přeprava takové osoby zcela vyloučena.

Kernteriér

Proč by to mělo být vyloučeno? Pokud mám doprovod, co mě tam vysadí, nebo se tam nějak vybelhám, tak proč bych nemohl jet? Jen proto, že kulhám na levou nohu? Nebo neslyším na pravé ucho?

Tomáš679.2

Chápu, že je obtížné snažit se podchytit vše, ale měla by zde tato snaha být alespoň patrná.

MHD

Hendikepovaná osoba může být i vážný zájemce o výstup na K2. Ale toto ani Strela není základní služba, kterou jí společnost garantuje.

Tomáš679.2

Tak má být ale jasně uvedeno, že organizátor nezajišťuje jakoukoliv podporu pro osoby znevýhodněné případně to, že takové osoby jsou z akce vyloučeny. Já tam žádnou takovou informaci nevidím.

Kernteriér

Je tam přímo uvedeno, že nelze uplatnit žádné slevy.

Tomáš679.2

Díky. Máte pravdu.
„Důležité informace:

Nevhodné pro děti do 12 let, děti jsou vedeny jako dospělý, nelze uplatnit žádnou slevu!“

V tom případě opět zcela špatně napsáno. Stačilo napsat do jednoho bodu pro koho není akce vhodná a jako samostatný bod informaci o tom, že na této akci není možné využívat žádných slev. Pokud je to v tom řádku s dětmi a tím, že jsou brány za dospělé je to matoucí a vypadá to jako kdyby se toto mělo týkat jen slev u dětí.

Kernteriér

Ano, je to celé napsáno dost zmatečně, s tím souhlasím.

Tomáš679.2

A nejen toto. Popis zde je podobný. „Kniha se doplněna spoustou archivních záběrů i barevných fotografií z rekonstrukce a pozdějších jízd. “ 🙂
https://www.tatra-store.cz/slovenska-strela/kniha-slovenska-strela/

tarten

Tipl bych si, že s handicapovanou osobou obecně problém být nemusí ale s vozíčkářem by být mohl. Určitě si to nenechají omlacovat.

Tomáš679.2

Právě. A proto si myslím, že by se něco na toto téma mělo objevit v podmínkách při zakoupení jízdenky. Teď si představte, že to někdo někomu koupí jako dárek a dotyčný pak bude mít s účastí problém. To by asi nepotěšilo ani dárce a ani obdarovaného.

Tomáš z MB

Za mne – přijde mi to poněkud „umolousané“, upachtěné, na koleně slepené. Hrajeme si na „velký svět“, ale není to na výši. A pak ta cena bije do očí…