Strojvedoucího Českých drah čeká soud za pomazání kolejí olejem, státní zástupce mu navrhuje podmínku
Trať Most - Moldava u Hrobu se zbytky namazání olejem. Foto: Jan Šatava
Strojvedoucí vysvětlil svůj čin nesouhlasem se změnou dopravce.
Aby to nezapadlo, tak malé vysvětlení pro veřejnost: Ano, souprava se může dostat do smyku, především jedeli po spádu a někdo napare do br.válců víc než je nutné. Aby se samovolně po troše oleje souprava rozjela a jela smykem je nesmysl. Vysvětlím. HV 811 má elektrický přenos výkonu, tzn. že nedojde k prokluzu náprav na rozjezdu do takové míry, aby se 811 doslova vyhrabala jako 810. U elektrického přenosu dojde k odbuzení TM a vozidlo i může zastavit, logicky pokud nenaběhne parkovačka, dá se do pohybu zpět. Fíra zběsile se snaží roztočit TM, což se nedaří, HV odbuzuje. Pískování funguje,… Číst vice »
Mícháte tam dojmy a pojmy. Po naolejované koleji klouže vše, stačí, aby součinitel SMYKOVÉHO (nikoliv adhezního) tření byl menší než sinus úhlu sklonu (pro malé úhly, tj. případ tratě, lze sinus nahradit tangentou, a tedy přímo sklonem v promile lomeno tisícem). Suchá ocel má dynamický souč. tření cca 0,1 (odpovídá sklonu 100 promile), ale namazaná už jen 0,01 i méně (10 a méně promile). Takže žádný nesmysl, ale fyzika střední školy… >elektrický přenos výkonu, tzn. že nedojde k prokluzu náprav na rozjezdu do takové míry, aby se 811 doslova vyhrabala jako 810 Ale dojde. Trakční obvod je poměrně jednoduchý, generátor… Číst vice »
Stále se nemůžu zbavit dojmu, že se zde jen pranýřuje a z celé akce dělá záměrně dramatická historka pro média. Nicméně pokud 811 neodbudí nebo sama nesjede z výkonu, přirovnejme třeba k 372, která sjede ze stupňů, tak je zcela nesmyslné roztočit TM do skluzu, protože by to byl to poslední, co by fíra udělal. Jak jsem popsal výše. Nicméně z popsaného plyne jednoznačně a rozhodně nevěřím, že by vozidlo v parkovačce couvalo zpět…fíra se snažil vyjet, pokud sjel z výkonu, vozidlo se dalo do pohybu zpět a uvézt ho zpět do pohybu v před je nemožné. Takže pískoval, ale… Číst vice »
>Nicméně pokud 811 neodbudí nebo sama nesjede z výkonu, Neznám detailně řídicí obvody 811, hlavně jak se zachová při smyku/skluzu, ale 810 je každopádně horší – ta sama umí jen rozpojit převodovku (a motor vylítne do otáček), žádné (postupné) snižování tahu neumí >rozhodně nevěřím, že by vozidlo v parkovačce couvalo zpět Věřte. Naolejovaná kolej má součinitel smyk. tření 0,005 – 0,010, tj. při sklonu 5 až 10 promile je už urychlující gravitační síla větší než třecí síla mezi kolem a kolejnicí. „Rozjede“ se to se zablokovanými koly. > ale pokud zadní 811 pískovala To nevíme. > S 810 se dá… Číst vice »
Nesmysl, 810 rozpojí převodovku při překročení konstrukční rychlosti, nikoliv ve skluzu. Rozdíl proti elektrickému přenosu značný co do obsluhy. 811 piskovat musi, viz zavazny predpis sž. Jinak hv neschopný. Ano,dopravce je levnější, bez záruky plánovaného řazení sv a mnohdy bez NAD. Aneb za málo peněz málo muziky, ale to mně a cestující nezajímá.
Já nepíšu, že 810 tu převodovku rozpojuje, já píšu, že (ohledně vypnutí výkonu) umí jen tohle.
Můžete citovat, co říká předpis SŽ o NUTNOSTI pískovat?
Chápal bych, že bez funkčního pískování je vozidlo neschopné, ale že by předpis SŽ řešil pískování? (kromě toho, že se nesmí pískovat ve výhybkách např.)
Bez záruky plánovaného řazení…
Haha, takže béčka namísto pantera se mi asi zdála.
Režijní jízdné mít nemusí, je to moc drahé, stačí mít DUK na dopravce za 600kc na rok na vše!!! Takže neplacejte nesmysli.
Proč by měl mít DUK, když v ÚK třeba nebydlí a jezdí jen na tu chatu?
Omlouvám se za možná hloupý dotaz, ale proč je to sinus a ne tangets?
Ono činy řidičū vlakū firmy ČD se jevį, že tlačį na prudký pokles tržni hodnoty jejich obživy
1 Stavkove aktivity na jihu Moravy
2 Okolnosti nehody na Domažlicku včetne kauzy poknicku, ktery zapomėl na utrpeni cestujicicich
3 Zavazne veci okolo lonske havarie v Bohumine
4 Plus tato kauza, přičemž soud neskoncil a tudiz presumce neviny.
Ono okolo prelomu tisicileti jezdilo 90 až 100 mil.vlak-km
Letos jezdi 130 až 140 mil. vlak-km.
Protoze od te doby.pribylo miliony aut, tak cekam drtivy dopad.plus citelny pokles mezd u zbytku
„Učinil tak s vědomím, že vzhledem k výraznému stoupání může dojít k prokluzu hnací nápravy vlakové soupravy,“
Jo, ale to v případě jízdy nahoru do Dubí.
Podle mě tak učinil rovněž s vědomím, že může dojít ke smyku a nemožnosti soupravu zastavit. To v případě, že by souprava jela dolů. A protože to načasoval jak to načasovalje vidět , že to měl promyšlené.
Říkali na Nově? Protože větší nesmysl jsem viděl jen v tom filmu jak ujela 810.
Myslíte film Mimořádná událost Jiřáho Havelky? Já myslím, že docela dobrej. Shodou okolností ho držím v ruce.
Ale k věci. Nevím co se Vám nezdá na tom co jsem napsal.
Ano, souprava se může dostat do smyku, především jedeli po spádu a někdo napare do br.válců víc než je nutné. Aby se samovolně po troše oleje souprava rozjela a jela smykem je nesmysl. Vysvětlím. HV 811 má elektrický přenos výkonu, tzn. že nedojde k prokluzu náprav na rozjezdu do takové míry, aby se 811 doslova vyhrabala jako 810. U elektrického přenosu dojde k odbuzení TM a vozidlo i může zastavit, logicky pokud nenaběhne parkovačka, dá se do pohybu zpět. Fíra zběsile se snaží roztočit TM, což se nedaří, HV odbuzuje. Pískování funguje, ale před vůz, což u vozu, který tzv… Číst vice »
Jenom podmínka? Hezký do Guantanama za kamarády
…a to ho dál nechají jezdit v kabině, psychopata?
V původním článku z prosince 2022 je uvedeno, že pár hodin potom bylo ještě kamení na kolejích. Podařilo se i toto objasnit, případně má to s namazáním kolejí prokázanou nějakou spojitost?
Jak přesně je provedeno to pískování u 811 ex ZSSK? Pískuje to jednu nápravu nebo obě? Nebo jen na čele? Jde o to, že pokud se to nechtěně rozjede opačným směrem než je navolený, tak to v určité kombinaci je méně účinné nebo žádné, proto že to pak v horším případě sype za sebe nebo jen pod tu druhou nápravu.
Kamení bohužel objasněno nebylo.
Dopravak1 není Martin z Loun, že ne?
Místo toho, aby byl strojvedoucí jako strojvedoucí, je úplně jedno u jaké firmy, jestli modrý, žlutý, černý, růžový, oranžový a bůhví jaký, tak dělají někteří mezi sebou různé žabomyší války😵💫
Snad je tohleto je ojedinělý případ
Problém je v tom že u ty nového provozovatele bude mít nižší platovou třídu
To je trh, akceptuješ nebo jdeš. Sám asi taky nevyužíváš dražší služby kde se dá, abys ze svýho podpořil firmy co líp platí, že?
A představ si, jak by to vypadalo, kdyby se takhle chovali třeba piloti.
To co udělal nemá vysvětlení ani omluvu. Zavřít ho na tvrdo je blbost, podmínka na menší jednotky roků (3) a náhrada škody by byla rozumná. Už jen proto, že takových změn bude časem víc a víc.
Akceptovat co? To že místo 811+011+811 jede solo 810 a ještě vyžebraná od ČD? Nebo že vlak nejede vůbec? Ze strany kraje to byl krok do totálního bordelu. Zázemí dopravce 0.
A akceptovat co? U ČD měl fíra nějaké směny rozvržené na celý rok. RC jezdí v SO,NE a jen v létě jezdí celý týden. Takže akceptovat co? že v zimě bude bez práce?
Ono to je vidět i u RC, jenž na to nemá lidi, protože na plný úvazek tam asi těžko někdo bude jezdit.
Vyřiď u vás Martinovi, že jej odsud všichni zdravíme.
Tak já toasi opravdu nechápu. Když se tam změnil dopravce a on byl zeměstnancem toho co tam končil znamená to, že ten dopravce nejezdí jinde? Že nemohl u tohoto zaměstnavatele zůstat? Nikdo neříká, že k soukromníkovi musel. Opravdu nechápu co pořád řešíte.
Co jsem četl v jiných článcích, tak pan „strojvedoucí Martin“ bohužel neumí na ničem jiném, než na 810 a nechce se učit na RS1 atd. Zbylo mu jen Slaný, a to mu ještě chtěl Borecký zaříznout. Tak si vylil modré srdíčko na Moldavě.
To by mnohé vysvětlovalo. Vám děkuji a ještě jsem zvědavý co mi na moji otázku odpoví pan dopravák1
Do médií to o něm vyprávěl nějaký kolega z DKV Louny.
Aha, takže zaručené info jpp. Ano, CD jezdí v Praze, Ostravě…může kamkoliv. Barák si může hodit na záda.
Těch co se za prací stěhují. Takových bylo, je a ještě bude…
Takže kraj měl platit víc jen kvůli tomu, aby si jeden „fíra“ dál mohl válet šunky na jediný trati a nemusel se obtěžovat dělat i něco jinýho ? Pokud kapacita a spoje odpovídají objednávce, tak není problém. Pokud ne, nastupují sankce dle smlouvy. A pak je to dost velkej problém provozovatele, pokud bude bez zisku, nebo bude i prodělávat.
Tento blábol bych chtěl vysvětlit.
Řekl bych, že přinejmenším zčásti k tomu šíření nenávisti přispívají „tiskoviny“ jako např. Obzor atd.
To ovšem není. Já bych chtěl vidět Vás, kdyby vám změnili zaměstnavatele a rázem byste byl o X tisíc chudčí. Na celou věc je potřeba se dívat trošku ze široka. A všichni jenž zde pranýřují se budou divit, až tento fíra skončí u soudu POUZE s podmínkou.
Co to je za nesmysly? Jaká změna zaměstnavatele? Změnil se jen dopravce. To je jiný subjekt. Pochybuju, že v dnešní době nedostatku strojvedoucích dostal dotyčný a nejen on, výpověď tzv. pro nadbytečnost. Spíš jen dostal nabídku ke změně zaměstnavatele a asi to nebylo s nabitou devítkou u hlavy.
A to že se mu nelíbily pracovně právní aspekty, třeba, že bude muset za prací déle dojíždět, není důvod k provedení takovéto šílenosti. Pokud si myslíte, že ano, doporučuji změnu medikace ☝️
„To ovšem není. Já bych chtěl vidět Vás, kdyby vám změnili zaměstnavatele a rázem byste byl o X tisíc chudčí. “
Když je člověk zaměstnancem nějaké ….třeba továrny a změní se vedení fabriky (někdo ji koupí i se zaměstnanci) je to jak? Buď se přizpůsobí nebo může jít. Jak to popisujete vypadá, že strojedoucí je spjatý s konkrétní tratí a když se změní dopravce změní se mu zaměstnavatel a že není možné, aby byl zaměstnavatelem přeřazen jinam.
Ovšem to předpokládá, že zaměstnanec chce li u zaměstnavatele zůstat musí třeba dojíždět, nebo se i přestěhovat.
„Když je člověk zaměstnancem nějaké ….třeba továrny a změní se vedení fabriky (někdo ji koupí i se zaměstnanci) je to jak? Buď se přizpůsobí nebo může jít.
Takhle to nelze zobecnit. Bohužel nastávají i situace, kdy jít musí.
Například jeden nový zaměstnavatel takhle z firmy zakoupené „nastojato“ i se zaměstnanci propustil všechny lidi nad 40 let věku. (Pochopitelně pro nadbytečnost; ale noví šéfíci byli tak drzí, že off-record se tím vůbec netajili.)
Ano, i to se může stát. Bohužel.
Nikdo mu zaměstnavatele nezměnil. Zůstal u stávajícího.
Teď mě tak napadlo. A nechtěl on ve skutečnosti jen vykonat dobrý skutek? Třeba byla trať v tom místě v oblouku a tak si řekl , že jim pomůže a trať namaže aby to neskřípalo. :- )
Kdysi když jsem sháněl auto narazil jsem na jednoho prodejce co mi říká: „Přední kotouče trochu pískají, ale ty stačí namazat a bude klid“. :- )
a proc podmineny? proc by takovy debilek nemohl aspon na rok nekde posedet? v teplackach, s vezenskou stravou, se ctyrmi podobnymi individui na cimricce…
Za peníze daňových poplatníků
Ano. Provoz státu stojí peníze.
Jak si může jít sednout na rok u sazby začínající na třech 🤔
Mínusáři mají problém s počty do desíti?
Protože soudce může dát trest i pod tou spodní hranicí, lopato.
Jako tohle neni nirmalni, da se rici i velmi nebezpecne, da se to klidne srovnat s clovekem co kacel stromy do koleji,… stesti, ze se nic nestalo…
Každopádně zostřené psychotesty….pak pracovní terapie a kdyby to nepomohlo, uzavřené oddělení.
V tom případě ale všichni psychotesty před řidičákem a při jakémkoliv závažném přestupku, kterých je na českých silnicích za den tisíce a tisíce a myslím, že s diagnózou psychopat ti řidiči bojují také. (stačí, že za 100 km jízdy po českých silnicích tak plus mínus 5x zažijete předjíždění magora do zatáčky, kam nevidí a dává tomu tedy 50 na 50; mimochodem, přejížděli jsme autem USA a tam na silnicích pouze se dvěmi pruhy jsem neviděl předjíždět nikoho.. pouze na dálnicích se předjíždělo).
Otázka, zda mu vůbec došlo, co se může stát či to jen vnímal jako nevinný fóreček vůči konkurenci. Fóry s olejíčkem se dráze děly i dřív. Např. můj známý strojvedoucí, jinak velice slušný člověk, dnes již v důchdu, vzpomíná, že když jel s osobním vlakem do Přerova se štokrem a veselský kolega odvedle se mu posmíval, co to má za kraksnu, tak „namazali jsme veselákovi kola olejem, on hrabal a my to na odjezdu vyhráli“.
„Otázka, zda mu vůbec došlo, co se může stát či to jen vnímal jako nevinný fóreček vůči konkurenci.“
Tak určitě. Strojvůdce co neví a nedojde mu. A navíc na Moldavské.
„„namazali jsme veselákovi kola olejem, on hrabal a my to na odjezdu vyhráli“.“
Kola konkrétního stroje a přímo koleje?
Kola konkrétního stroje řady 475.1. Nekonkrétní stroj by se mazal těžko.
:- )To jsem chtěl vědět. Bohužel nějaký čotek mi seýžral během odesílání část textu. Otázka původně zněla:
Kola konkrétního stroje nebo přímo koleje?
Já se na to vypjdnu velebnosti. To takhle nejde odbíhat a psát v rychlosti. :- (
Ať mu dají 5 let u žlutého..
To snad ne, to nemůžeš přát nikomu.
Mohl by jako alternativní trest jezdit s autobusem
A samé dělené směny!
Po žních půjde k Šatavovi 🙂
A není u nás mučení zakázané? 🙂
Sebrat rezijku a to bude trest nejvyšší…
No tady to zase vypadá… Právní bezvědomí, volání po pomstě a po metodách soudce Lynche, falešná profesní solidarita, hejty a argumentační fauly… Obdivuju ty dva nebo tři seriózní diskutující, kteří mají čas a chuť reagovat na každý z těch výkřiků zvlášť. Bývaly časy, kdy se nemilosrdně popravovalo oběšením například i za kapesní krádeže. Každá taková veřejná poprava byla oblíbenou kratochvílí nadšeně přihlížejícího davu. A v každém takovém davu se pohybovali kapsáři a nerušeně provozovali svou živnost. Výchovný a/nebo odstrašující účinek takové spravedlnosti byl nulový. Jenže některým z vás se zřejmě stýská po středověkých metodách. Do středověku se ale kvůli nim… Číst vice »
No však jo, vždyť se vlastně nic moc nestalo… naopak, Šatava by měl být rád, že mu šukafon jel jako po másle……
Pŕesně jak píšete. Právní bezvědomí a lobotomie zaměstnanců drah. Ukázka mentální zaostalosti, vypitých hlav, amaterismu a falešné profesní kolegiality. Netýká se to jen tohoto ko krétního případu. Úbohé příspěvky plné nemocných výpadů jsou tady u každýho článku. Dokavaď provozovatel webu nezmění platformu pro komunikaci , která bude vyžadovat ověření totožnosti tak se nic nezmění. Bohužel to co se tady děje hodně ubírá na důvěrohodnosti a popularitě webu i jako celku.
Možná to tu blbě chápu, ale je tu 16+ a 5- na příspěvek o bagatelizaci trestného činu obecného ohrožení, to je tu fakt takové publikum?
tak jste se rozvasnil, ale nejak jsme se nedozvedeli vas nazor.
treba ze z hlediska vyssiho principu mravniho sabotaz vlaku exd neni zlocinem nebo nejake takove poctive modromoudro.
Protože se nám tu už rozjel soudce Lynch, dovolím si drobnou právní vsuvku. Strojvedoucí je obžalovaný ze zločinu obecné ohrožení podle § 272 odst. 1 trestního zákoníku. Ten nám praví : Kdo úmyslně způsobí obecné nebezpečí tím, že vydá lidi v nebezpečí smrti nebo těžké újmy na zdraví nebo cizí majetek v nebezpečí škody velkého rozsahu tím, že zapříčiní požár nebo povodeň nebo škodlivý účinek výbušnin, plynu, elektřiny nebo jiných podobně nebezpečných látek nebo sil nebo se dopustí jiného podobného nebezpečného jednání, nebo kdo takové obecné nebezpečí zvýší anebo ztíží jeho odvrácení nebo zmírnění, bude potrestán odnětím svobody na tři… Číst vice »
Tam je otázka újmy dopravce (zpoždění vlaku, mediální odezva při problémech na trase) a újma cestujících (i psychická) za zpoždění, omezení cesty, atd.
„Nedošlo k materiální škodě, nedošlo ke zranění osob. To jsou všechno polehčující okolnosti.“
Ne, nejsou.
U obecné ohrožení se nebere do úvahy „co se ne/stalo“, ale co se s velkou pravděpodobností stát mohlo a jak moc si toho byl strůjce vědom.
Polehčující okolnost by tedy bylo, že pachatel při svých expertních znalostech věděl, že se škoda na majetku a životech stát nemůže a při páchání skutku vzal tato nebezpečí v úvahu (tj. že maximálně dojde k hospodářským škodám), nikoliv to, že se „to nestalo“.
To ale budou dokazovat soudní znalci obou stran.
Chci upozornit diskutující jde o velmi mstivého člověka. Já kvůli němu byl už několikrát na polici a magistrátu. Někdo mu čte komentáře a on si pak stěžuje.
Kdo vás z té police sundal? 😮
Největší trest pro něj by byl zákaz práce pro ČD nebo cestování jejich vlakem.
To samozřejmě není pravda. ČD nechtělo Sp do Žatce, protože k tomu není proti výkon.
Nemam pro to žádné důkazy, tak to prosím neberte jako nezpochybnitelné tvrzení. Ale z toho co jsem slyšel, tak ČD v podstatě ani neměly o další provozování této dráhy zájem. Není divu. Z důvodu špatného stavu trati a velkému stoupání dostávají na této trati vozidla extrémně zabrat. Do toho ještě ČD potřebovaly 2 strojvedoucí, což je v při současném nedostatku strojvedoucích také problém.
Já si myslím, že takovéhle lokálky a šukafonie ani nejsou aktuální strategií ČD. Věnují se dálkovině a krátkointervalovému příměstu.
Pripomenu, že pranim šefa ČD je nabrat dalsi autobusove dopravce.
Vždyt DB Regio provozuje vic busů než vagonků. Podobne OeBB
Je poučné se zpětně podívat na komentáře pod 6 měsíců starým článkem… spousta z nich zní „Opravdu věříte že by něco takového udělal zaměstnanec ČD?“
Tak a teď to víme najisto, ano zaměstnanec ČD a dokonce ani ne bývalý!
Máte pravdu. To jsem tady ještě tehdy byl. Mám dojem, že se tehdy také mluvilo o tom jestli to nebyl nějaký zastánce rušení tratí. A bum, opak je pravdou.
Ajhle, toto je „obzvláště zodpovědná osoba“ které je svěřen mnohasettunový vlak… Tož tolik k tomu že jen na silnici jsou nezodpovědní darebáci.
Rozhodně nepodmíněný. Dělá nám strojvedoucím ostudu. Navíc doživotně bez papírů na vlak, naopak doklady na hlavu. Tohle normální člověk v pozici strojvedoucího neudělá
Rozimní lidé nechází hned všechny do jednoho pytle. Naopak. Ještě více si pak váží těch zodpovědných a slušných .
A co bez papírů na vlak. Ono stačí auto.
Rozumní lidé nehází….
A ty kameny mu k tomu nepřidají ?
To se neprokázalo
Kameny ma na svedomi parta dvou jinych lidi,kteri zde taktez komentuji. PCR jiz ma vsechny potrebne informace
Tak oni naskládají na koleje kameny a ještě mají tu drzost tady komentovat? Ze slušnosti se neptám, kteří to jsou.
Stačí tu najít dvě největší modré gumy…
Kameny … To by mohl být třeba průvodčí..
Zeptam se – k cemu pruvodci v takovem pidivlaku ?
Podmíněný trest za obecné ohrožení? A že to byl fíra firmy, která tam ztratila práci bude polehčující okolnost?
To že byl fíra spíše přitěžující. A firmy, která tam ztratila práci? Však měl možnost. Klidně mohl změnit zaměstnavatele jestli tu trať tak miluje.
Ano, to je nám tu jasné. Ale státní zástupce nastavil laťku nízko a obávám se, aby ji soudce ještě nesnížil.
A to ještě lze? Takhle to vypadá že leží na zemi a stačí ji překročit.
Taky ji může soud zvýšit.
Jo a za stejnych podmínek jako u ČD? Těžko…tohle je hláška století.. a proč by si měl pohoršit. Tak běžte dělat vy za méně.
No tak třeba to bude méně peněz za více odvedené práce, ale….To jsme totiž zase u problému dnešní doby. Můj názor? Raději dělat za méně práci která mě baví než práci za více kde jsem nespokojený. A to, že pan strojvůdce byl asi se svým zaměstnavatelem nespokojený ukázal nám všem už jen tím když tohle udělal……přeci musel počítat s tím, že až se na to přijde nezajezdí si nikde.
Vy jste mimo. ČD jezdí X výkonu v X i So,Ne. Ale RC jezdí v So,Ne vyjma sezóny. Takže co by asi kmenový fira v X dny dělal? Naopak víkendy volný 0. Takže hlášky že mohl zůstat, jsou mimo mísu.
A o jakém setrvání to hovoříte smím li se zeptat?
O tom co zde vy a vám podobní radite. Tedy přejít od ČD ko RC a tam dělat jen víkendy a v sezóně v X dny. Což z logiky věci je nesmysl a za malé peníze. To je holt vidět, že zdejší diskutující o dopravě prd vědí.
Nevím jak ostatní, ale já nic neradil. Já jen sdělil své přesvědčení.
No já bych bral jako přilehčující, jestli má někde výpočty, že tohle skončí jen sáňkováním a ne hromadou, to by jaksi prokazovalo že by to nebylo ohrožení zdraví/životů, ale jen majetku jen obutím.
A nejlepší na tom celé je to, že ten zlej federant od ČD měl pravdu !!! Šatava si nakonec od ČD musel koupit 810.369, ex turnusová 810 právě na Moldavu za dob ČD, aby měl vůbec čím jezdit, když slavná řada 811 je natolik nespolehlivá, že mnohdy nevyjel ani jeden motor. Zázemí dopravce téměř 0, spolehlivost bídná. Nebýt zlého ČD, tak nevím čím by jezdil. Samozřejmě 2x 810 = rovná 2x strojvedoucí, ovšem to by je musel mít… Ano, kraj ušetřil. Ale co je to za úsporu, když mnohdy není zavedena ani NAD? Já jen doufám, že to UK řádně… Číst vice »
Solidní duševní průjem
Doufám, že nemáte přístup k žádnýmu mazivu..
🤣🤣
Smažený řízek na suché pánvi
A kdybych měl, tak co? Namažu koleje pod 810 ex ČD? Nebo budu čekat na nejedouci vlak nespolehlivého dopravce? Nejste z Prahy? Tam když jim vynechá jeden spoj metra tak se lidi můžou…a zde za vlak nejede NAD a lidi mají držet hubu a krok?
Ten jeden vlak metra odveze více lidi, než Moldava za měsíc. A my s ni letos už 2 x je-li na výlet a no problém
No jestli vám ten čin přijde normální, tak doporučuji návštěvu nejbližšího psychiatrického oddělení. Než někomu ublížíte. Byl to fíra, tu trať znal. Namazat ve stoupání a v oblouku, to není náhoda, ale promyšlenej čin..
Jako že měl pravdu v jedné konkrétní věci (a to byl ještě jen jeho odhad kterej teda řekněme vyšel) znamená že je svatej a všechna jeho slova se mají tesat do kamene??
Aha, takže on asi v něčem pravdu měl. Takže upozornil na nešvar a bude pranýřován? Být to šlo udělat jinak…
To je tedy opravdu přísný trest za něco tak nebezpečného a navíc plánovaného. Ještě že nezasadil jistou rostlinu, to by mohl taky dostat 8 let natvrdo.
> Současně měl vypovědět, že motorové vozy nejsou zabezpečeny pískovacím zařízením, což není pravda.
Pravda to je. Pískovací zařízení nic nezabezpečuje (není to zabezpečovač), je tam pouze instalováno.
Šílený modrogum ochotný pro zachování vyděračského potenciálu svého zaměstnavatele vraždit. Bizár hodný pornhubu. 🤣
Asi se inspiroval těmi debilními ekoteroristy co si sedají na silnici.
A jentak mimochodem je zázrak že se tu neukázali Tomtur, Vizek a jiná známá kvítka.
Nn… Inspiroval se starým kanadským žertíkem, který si ( jak v diskuzích několikrát přímo od fírů zaznělo) strojvedoucí mezi sebou dělali prý odnepaměti… Jen to tady asi namazal trochu víc a bylo to tam z kopce no….
Neboli, bezpečnost na železnici jim leží skutečně na srdci, to je vidět, a mají to vysloveně „v oku“… Které další položky jsou na železnici jen kanadským žertem, zabezpečovačka??
To se musíte zeptat jich…já na to také zíral, když se k tomu v diskuzích přiznávali, co dělali před 30 a více lety
Ekoterorista je člověk, který životnímu prostředí škodí. Opačný význam prosadil arciekoterorista Klaus a užiteční idioti z řad ortodoxních ekoteroristů v autech jej normalizovali. Bohužel.
Ekoterorista je člověk,který páchá terorismus z důvodu údajné ochrany přírody.
„Strojvedoucí vysvětlil svůj čin nesouhlasem se změnou dopravce.“
Jako nesouhlasit si může, ale to je asi tak vše. Mě se také více líbily na Moldavě Sharky a co nadělám? Nic. A že zrovna strojvůdce napadne namazat koleje olejem by mě ani ve snu nenapadlo.
Že nesoushlasí s krokem objednatele. Příště to bude nákladní vlak, protože někdo nesouhlasí s tím, že přepravu nově zajisštuje soukromník? Nebo cihla v čelním skle autobusu jako pomsta Boreckému?
Tak a teď ještě objasnit kdo a jakým způsobem tam vozil to kamení….
A ještě – pokud se prokáže to, co bylo už dříve v diskuzích naznačeno, tak bych těm dotyčným to predmětné kolejové vozidlo na doživotí zabavil…to by byl větší trest než nějaká podmínka😂😂
Tipl bych, že ten co dal mínus je pachatel 🤣🤣🤭
Nemůžu si pomoci, ale v mých očích se v ničem neliší tento čin od pomateního důchodce, který na koleje pokácel strom. Rovněž si nedovedu představit, jak by tento člověk mohl nadále vykonávat profesi strojvůdce. Jak mám věřit, že příště třeba nenapálí do stojícího vlaku špatné barvy?
Podmínka za terorismus? Co je tohle za stát?
Přečtěte si, jak je v TZ definován teroristický čin.
Kdo v úmyslu poškodit ústavní zřízení nebo obranyschopnost České republiky, narušit nebo zničit základní politickou, hospodářskou nebo sociální strukturu České republiky nebo mezinárodní organizace, závažným způsobem zastrašit obyvatelstvo nebo protiprávně přinutit vládu nebo jiný orgán veřejné moci nebo mezinárodní organizaci, aby něco konala, opominula nebo trpěla,
„závažným způsobem zastrašit obyvatelstvo“ vám nepřipadá padnoucí?
Osobně bych se divil, kdyby to u soudu takto prošlo.
Srovnejme s Kordysovými. 8 let!!! Naštěstí tady kořala jednou jednal správně a dal jim milost.
Proto mi tady podmínka přijde zcela mimo.
No přeci jen toto bylo jasné že jde o „izolovaný“ čin v nějakém konkrétním nevšeobecném kontextu, takže na zastrašení celého obyvatelstva bych to nevztahoval (narozdíl třeba od vypouštěčů pneumatik, kteří nemají žádné konkrétní cílení a mohou škodit opravdu všude kde se jim zachce), nicméně tedy podmíněný trest mi taky přijde málo..
Argumentace sporem: Role se vyměnily, fíra byl od soukromníka a motorák patřil ČD.
Chceme rovný metr?
HOLLISTER: (K LISTEROVI) K tomuhle jsi musel mít sakra dobrý důvod.
LISTER: To jsem měl.
HOLLISTER: Pročs to udělal?
LISTER: Myslel jsem, že bude prča.
HOLLISTER: Tak. Čtrnáct dní natírání. Odchod.
Se vší úctou, pane, za zločin takového kalibru se dává patnáct let vězení.
A nakonec skončil ve stázi, páč nechtěl vydat kočku, s níž založil kočičí panteon.
Mně přijde podmínka za takový čin málo. Kdyby to byla nedbalost, tak s tím nemám problém, za blbost se platí a podmínka je přiměřená cena. Ale v tomhle případě to byl úmyslný čin, navíc provedený člověkem, který velmi přesně věděl, jak velký průšvih z toho může být.
Přesně, tohle není nedbalost. Jakožto strojvedoucí je osoba znalá a ví co tím mohl způsobit. Udělal to úmysl, po rozvaze a ještě si před činem vypnul* telefon, aby ho nechytili. Trestnosti svého jednání si byl vědom.
*) info z jedné diskuze, že PČR hledala podle telemetrických dat.
Z mého pohledu šlo o trestý čin obecného ohrožení. A za toto chce státní zástupce dát podmínku?
V tomto případě nevidím smysl toho člověka zavřít natvrdo.
My jako veřejnost nemáme informace, co má vyšetřovatel a státní zástupce – jaké je riziko, že to bude dělat opakovaně, jaký na něj měla kauza vliv (poučil se?). Ve vězení člověk akorát dál zhrubne a zdebilní, ztratí sociální vazby, po propuštění bude mít stigma.
Sorry, ale tady se neshodnem. Stejné riziko je sražený osobák na přejezdu, ten vlak taky mohl vykolejit.
Co třeba odstrašující případ pro ostatní? Takhle si každý řekne. Ok, když mne náhodou chytnou, dostanu podmínku a je to cajk.
Kdepak, poslal bych ho na rok, dva do chladu.
Soudní systém v ČR není založený na represi, nýbrž na prevenci. Úkolem soudu není pomsta, ale ochrana.
Z hlediska generální prevence by podmínku dostat právě neměl.
Soud má více informací k činu. O výsledném trestu rozhoduje více faktorů. Jestli k tomu taky dostane výstražnou vestu a bude mít veřejně prospěšné práce ve městě kde žije, může to mít větší preventivní dopad než kriminál. Nechtěl bych sbírat odpadky po městě s tím, že je to ten co mazal koleje. Louny jsou malé město.
„dostane výstražnou vestu a bude mít veřejně prospěšné práce ve městě kde žije, může to mít větší preventivní dopad než kriminál“
Ne, nebude. Takové magory je nutno natvrdo zavírat.
Aha, proto dostal ten mastičkář 8 let natvrdo?
a vy jste stiplistek, nebo pravnik? trest ma slozky preventivni, represivni a satisfakcni.
Máte asi pravdu, byť k onomu zdebilnění tento tvor už asi nemá kapacitu, o moc níže by se už dostat nemohl.
Jen mám pocit, že takto závažné činy třestat pouhou podmínkou je dost divné. To by v tom případě měl podmínku dostat i každý obyčejný zlodějíček. Zloděj jen krade peníze nebo věci, toto individuum mohlo mít na svědomí lidské životy.
Oni taky obyčejní zloději dostávají podmínky, sedět jdou až při recidivě nebo trestnému činu spáchanému během podmínky.
Souhlasím s vaším názorem. Ale přidal bych k podmínce pořádný balík veřejně prospěšných prací.
Zdebilnění mu nejspíš nehrozí, protože dávno proběhlo.
Ááśá pán bude z oddělení pirátů a batikované triko, kristusky a lepidlo na dlaně k dálnici…
Ale houbeles. Nikdo z nás neví o tom případu a pachateli to, co ví ten státní zástupce a následně soudce. Tak to nechme na nich. Nepodmíněný trest by měl smysl, kdyby hrozilo, že to bude opakovat. Já nevím, zda to hrozí, nechť to posoudí soud. Jinak obecně, pobyt ve vězení není nic, co by člověka napravilo. Naopak je to pro toho odsouzeného devastující a je otázka, zda je pro společnost žádoucí, aby z debila vězení udělalo ještě většího debila, s ještě větší nenávistí.
Stigma by rozhodně mít MĚL, jinak by se mohlo stát že by mu ještě někdo něco důležitého svěřil (třeba automobil)!
Nechci toho magora hájit, ale pokud bude uznán viným a bude odsouzen na podmínku, pravděpodobně k tomu vyfasuje zákaz činnosti a dlouhou řádku let si nezajezdí. A přecijen není úkol soudu se pomstít, ale ochránit společnost před podobným jednáním a na to by podmínka se zákazem činnosti mohla stačit.
Ten si nezajezdí tak jako tak.
Myslím, že po tomto činu jej žádný psycholog už nenechá řídit ani vysokozdvižný vozík.
Já myslím, že takový Amazon by oko privrel…
Já myslím, že Amazon za psychology neutrácí.
Tak tenhle ani nemusí na psychotesty…
Zpochybňovat policii, soudy, stát bez argumentů je nebezpečné, to ano. Ale zpochybňovat jejich činnost v konkrétních případech z konkrétních důvodu je v pořádku a dokoce žádoucí, viz otrava Bečvy s velmi pochybným soudním znalcem a nedostatečném zajištění důkazů hned po nehodě. Mít soudce a právníky za nedotknutelné polobohy zase vede k totalitě místo té vaší anarchie. I vyšetřovatelé a soudci mají mít od veřejnosti zpětnou vazbu, kterou pak mohou zákonodárci proměnit v úpravu zákona. Například nepřiměřená výška trestů za určité činy.
Tento duševní gigant nadále pracuje jako strojvedoucí?
Do pravomocného rozsudku ho nelze propustit, ani přeřadit na jiný druh práce. Momentálně je strojvedoucí v depu, kde alespoň nepřijde do styku s lidmi. Víc ale legislativa a zákoník práce neumožňuje.
Coby se asi tak stalo, kdyby to byl řidič, kterému to vyteklo z proražené olejové vany? Na místě zmlátit a doživotně zakázat řízení?
Ano, neohrozil vlak svého zaměstnavatele, takže piánko, klídek…
Tady nejde o dopravce. Tady jde o presumpci neviny a nikdo jiný než soud o vině nebo nevině rozhodnout nemůže byť je nanejvíc jasný, že to byl dotyčný člověk. Pokud by jste takového člověka propustil před vynesením rozsudku, problém by jste měl vy jako zaměstnavatel. Ušlá mzda, úroky z ušlé mzdy i nějaká satisfakce…
Presumpce neviny je pijeme z trestního práva a s pracovním právem nijak nesouvisí. Navíc, i kdyby ho soud v trestním řízení pravomocně osvobodil, pořád může jít o porušení civilního práva.
pojem, ne pijeme.
Nicméně Zákoník práce přímo jmenuje 2 důvody, kdy lze okamžitě zrušit pracovní poměr. Když pominu pravomocné odsouzení (které ještě nenastalo), tak je ještě jeden:
„porušil-li zaměstnanec povinnost vyplývající z právních předpisů vztahujících se k jím vykonávané práci zvlášť hrubým způsobem.“
Vzhledem k tomu, že tak činil ve svém volnu, pochybuju, že by se to dalo takto udělat.
1. Nepíšu nic o okamžitém zrušení.
Výpověď podle
A co třeba hrubé porušení kázně vůči zaměstnavateli? Tohle je případ, kdy lze jít na hodinu. Svým činem pošpinil ČD, ale to by se muselo chtít ho vyhodit.
Nejsem si jistý, jestli je to možné. Neudělal to v pracovní době a ČD s tou tratí nemají de facto už nic společného.
Jasně, takže pokud učitel osahával studentky mimo pracovní dobu, přiznal se, ale až do pravomocného rozhodnutí (roky…) může učit klidně dál??
V podstatě ano, pokud ho soud nepošle do vazby.
O tom, že se čin stal však musí rozhodnout soud. A soud teprve proběhne.
Jsme v právním státě a nelze jen na základě svědectví nebo prohlášení někoho propustit i kdyby to bylo nad slunce jasné a zaměstnavatel si je toho moc dobře vědom, jinak už by takto dávno učinil.
Jestli to mazal v uniformě, máte ho.
Jo, aby cestující taky náhodou nepolil olejem… fraška.
Ano, svým způsobem takovouto ochranu před nepravdivým obviněním chápu, ale PO pravomocném odsouzení by mělo nastoupit vrácení příslušné části platu za období kdy byla ochrana poskytnuta… jinak je to DALŠÍ motivace všechna jednání maximálně prodlužovat.
Těžko bude – po odsouzení – vracet část mzdy za práci, kterou už odvedl.
V téhle souvislosti mě spíš napadá: strojvedoucí absolvují nějaké psychotesty, pohovor s psychlogem. Je ten uplatňovaný systém v pořádku, když jím prošel tenhle pán?
Nelze vyloučit, že mu hráblo až po absolvování psychotestů za dlouhá léta. Dotyčný není žádný nováček. Teď je ale otázka, jestli se kvůli jednomu magorovi, kdy se navíc nikomu nic nestalo (díky bohu) vyplatí celý systém překopat, jestli na to budou odborné kapacity a další související otázky.
Napsal jsem to poněkud provokativně; je mi jasné, že žádný systém není 100%. Nevědel jsem, zda se nějaké psychologické posuzování strojvedoucích provádí v rámci preventivních prohlídek, nebo jen při nástupu. Pokud jen při nástupu, asi by stálo za zvážení nějaké průběžné sledování. I já, jako více méně kancelářský pracovník, který toho zas tak moc způsobit nemůže, absolvuju v rámci prevence krev, EKG apod. Tak proč nesledovat i psychický stav u profese, kde ta odpovědnost za zdraví ostatních je obrovská? Je mi jasné, že u řady strojvedoucích by to vyvolalo odpor, ale sami se zaštiťují náročností a odpovědností své profese..
To, pokud nevykonával pro zaměstnavatele nějakou činnost,… třeba pobíhání se smetákem v dílně. Ale i to bych si nelajznul. Poté Ti přináleží mzda za odvedenou práci. Myslím, že řešení s dílnou je za dané situace tím nejschůdnějším.