Stát potvrdil plány na vlaky z Prahy k Baltu, zakázku získají bez soutěže České dráhy
Lokomotiva Vectron v čele dálkového vlaku ČD. Pramen: České dráhy
Na stejnou trasu chce vyjet i RegioJet.
Na stejnou trasu chce vyjet i RegioJet.
https://cnn.iprima.cz/regiojet-30086?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu&fbclid=IwAR2EPq1sUxW1DVGao-VzqbyxQ-5wFWF9pVL9tZAnOfl7rseCAqwvIHLt9qQ#dop_ab_variant=5731&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=Acg0ahPaWCX-202107241313&dop_id=12745224
Pokud chce žlutý dopravce zkrátit příjezdové zpoždění, tak nepošle soupravu na odstavné nádraží ve Splitu, kde jsou tzv. fekální koleje s pevným „hovnocucem“ vyprazdňujícím nádrže s fekáliemu a doplněním vody do nádraží ….
Kapacita nádrže je nějakých 400 litrů, ve voze jsou zpravidla dvě – u každého WC jedna – záleží ovšem na tom, jak žlutý dopravce nechal vozy upravit. Jedna nádrž může sloužit pro „cateringový servis“ …
Tohle je na manažerském rozhodnutí vedoucího vlaku nebo pokynu z „centra“ …
https://cnn.iprima.cz/pekelna-cesta-do-chorvatska-cestujici-regiojetu-stravili-kvuli-poruse-celou-noc-v-madarsku-29783?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.context&dop_req_id=eNZN78nt3ge-202107241316&dop_id=12684519
Tohle se řešilo v aktuálním čase …. naivní představa, že v noci Ne/Po někdo vykouzlí náhradní lokomotivu ….to se může stát i v tuzemsku ….
Kde najdeme to predbezne oznameni?
V EVVZ je pouze linka Ex32 a to ve velkem svazku linek:
https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:153120-2021:TEXT:CS:HTML&src=0
Je neco noveho? Bude teda Ex32 a R32?
Co je mi do toho, že chce vyjet RJ? Sotva ten podrazák zvládá plnit závazky, když nemá lidi a stroje, a už se cpe zase jinam? Chtít může. Ale pojedu s někým, na koho je větší spolehnutí. Žlutý Jančura to není.
Máte nějaké statistiky odřeknutých spojů v závazku? Máte statistiky nesplněného nasazování vozidel? Obávám se, že % budou mít ČD a RJ velmi podobná…
* % z vozkm (nejlépe s ohledem na přeplněnost tratí), ne z počtu spojů samozřejmě
O čem to pro boha živého píšeš? 😀 Jaké ČD? Copak je někde zmiňuju? Aha, to sis prostě domyslel, tak to jo.
Tak bude tu jezdit ČD v závazku místo komerčního RJ. A ty hodnotíš neplnění závazků od RJ, takže je logické to porovnávat s ČD.
Není.
Porucha lokomotivy je podraz? Nesjízdná trať je podraz? On ji zavalil hlínou Jančura osobně?
Že mu onemocněl vlakvedoucí je podraz? Jančura ho onemocněl záměrně?
Porucha lokomotivy i nedostatek personálu je chyba dopravce, obojí umi i ČD.
Podraz ČD je třeba i nedodržené řazení (nové motoráky dávno jezdí na Kladno). Fakturovat krajům, že dělají komerci (prodej jízdenek na Pendolino v pokladnách).
ČD musí na rozdíl od RJ a dalších „soutěžit“.
Se soutěží ČD zrovna v případě Kladna úplně nespěchaly… Navíc mezitím chodily nové motoráky – jen prostě do krajů, které řvaly víc, resp. měly lepší smlouvu…
Příští rok bychom jeli rádi opět k moři vlakem, pokud možno lehátka/lůžka. Ale RJ je po letošních osobních zkušenostech s vlaky k moři a rychlíky Přerov – Brno opravdu pro nás mimo hru. Nedůvěru jen tak něco nespraví. Manželka a děti chtějí služby, které fungují. Je mi líto, ale RJ to letos podělal na celé čáře a jeho přístup k řešení – nebo spíš neřešení jeho problémů vedl ženu až k úvahám o reportáži. Bylo by fajn lidi před ním varovat a ušetřit jiným rodinám zklamání.
Ty si můžeš vybrat, ale na R8 funguje prostě jen žlutý, to je nutnost s ním jet. Nebo taky můžu jet oklikou se spolehlivějšími ČD. A právě na R8 žluťák neplní své závazky. Něco chce a pak se na to vykašle.
Pokud z Otrokovic potřebuju jet Brno, tak teď po tornádu moc možností není. Proto s ním – nerad – jezdím. Až zase zprovozní rychlík z Olomouce přes Břeclav do Brna a já se vrátím do Pantera, zbyde mi po RJ jen kupa zlých vzpomínek. Už aby to bylo.
Jančuro….!
Toho nevolejte. Nemá čas ani odpovídat na reklamace, natož něco smysluplného budovat.
Kdyby dali do pořádku tu trať aby se tam nemuselo jezdit 80, udělali by líp. Jak u nás, tak v Polsku.
Tak nějak…
Řečenou linku stačí obsloužit 4 přímé vozy (lůžkový, lehátkový, a 2 Bmz)
Před 14 dny jsem viděl v Kolobřehu vagony ČD, to tam jezdí něco z ČR ? Příště bych i jel vlakem k Baltu, ale dle idosu bych 4-5x přestupoval a to je už víc, než je akceptovatelné. Jízdní doba 12h+ je také dost … (z Prahy) Může mi někdo osvětlit co to tam bylo za vagony ? Asi 4ks, 1. a 2. třída. Typ nevím, nejsem zas tak fanda do tohohle.
https://www.zelpage.cz/razeni/21/vlaky/cd-405
Před covidem byly ty vlaky plné už z Bohumína, protože je používali rekreanti z Ostravy a okolí. V současnosti je poptávka z Česka nižší, ale lze očekávat, že po skončení všech omezení se vrátí na původní hodnoty.
Polsko má tu výhodu, že pro vstup stačí negativní test na covid, takže kdo ještě nemá za sebou očkování, může jet.
Aha, díky. Do Bohumína to mám dalších min. +4h. A 16h na cestě je už moc. Autem to mám do Kolobřehu za 5h. Ale pro lidi z Ostravy a okolí je přimý vlak určitě super.
Oni už neřadí lůžko z Bohumína? Tak to je na prdlačku.
V loni jsem tam jel na otočku jen tak s batohem z Bohumína na včasnou jízdenku ČD. Místenka byla automaticky (nešlo vybrat místo).V Polsku byl vlak plný do posledního místa. Celou noc v béčku ČD v kupé v osmy lidech a plném kufrů a na kožence docela masakr. Ale to moře stálo zato:-)
Výborně. Konečně někdo potvrzuje to, co tady píšu dlouhodobě – během července a srpna poptávka po cestování vlakem v Polsku skokově roste.
A ty plné vlaky už z Bohumína by někdo taky mohl potvrdit? Tomu totiž moc nevěřím.
Plné vlaky v Polsku mohu potvrdit, chodil jsem přes lávku co je u nádraží (Kolobřeh) a plné vlaky ráno, odpo. i večer. Až jsem si myslel že tam bude nějaká akce (fesťák nebo něco). Ale normálně domorodci co jedou, asi na víkend, k moři. 12h s dítětem na kožence bez klimy, není úplně můj sen. Vím lůžko…
Rozumím tomu správně? RegioJet chce zavést komerční linku na Balt, a mafie je se státem tak prorostlá, že dokáže alokovat státní (=poplatníků) peníze na využití v zahraničí (mimo území ČR), jen proto, aby mu to kazila a bránila rozvoji jeho firmy? Hlavně že tady budou rušit motoráky pro nedostatek financí po Covidu. Chce se mi zvracet.
Nerozumíš tomu vůbec a jestli se ti chce zvracet můžeš jít na záchod.
České MD bude platit pouze za úsek na území ČR, tzn. až po státní hranici. Pokud budou Poláci hradit svůj úsek, není na tom nic špatného.
Díky. Takto vysvětlené to vypadá hezky, ale.. Jestli to pojede Lichkov – Wroclaw, tak jako spojení do Wroclawi je to (=dotování) snad trochu ospravedlnitelné, jestliže to nevypadá, že to Leo utáhne komerčně. Ovšem úsek Praha-Pardubice by myslím placen být neměl!
Nedává na takovéto přeshraniční projekty něco Evropa? Pak by ale k tomu měl být rovný přístup všech dopravců, asi?
No, i po tom vysvětlení se mi to nelíbí.
No, cílem MD je asi mít přímé spojení už z Prahy. Pokud by se neplatil úsek Praha – Pardubice a vlak by začínal v Pardubicích nebo až v Ústí nad Orlicí, tak by tím jezdilo méně lidí, protože by se muselo zbytečně přestupovat.
Nebo by úsek Praha-Pardubice mohly jezdit ČD na své komerční riziko..
Nejsem si jist, zda by ČD byly ochotné toto dělat. Svého času jezdily Sp objednávané Pardubickým krajem, které byly vedeny jednotkou EN 57, a ty nebyly vedeny komerčně až do Prahy. Ty Sp skončily poté, co EN 57 byly nahrazeny jednotkami Newag Impuls, které stále nejsou schváleny v ČR (že by lobbing Škody?) a tím pádem nemohou zajet dál než do Lichkova.
Pokud by to nebyly ČD ochotné udělat, tak by stát namísto přímého zadání mohl udělat otevřenou soutěž. A třeba by se někdo jiný našel, když ČD není ochotné.
Copak ČD, ale ÖBB ať si vyjezdí Ex3…
kJa bych to meditoval. Ať si to jezděj dopravci na vlastní triko. To se to podniká za dotovaný peníze. To dokáže Dalibor Zelený.
Dalibor Zelený je místostarostou v České Třebové ….
Že RegioJet něco chce zavést, neznámá, že skutečně vyjede. Viz třeba ten vlak do Českého Krumlova. RegioJet má se svým nedostatkem personálu co dělat, aby zajistil své stávající výkony.
Když stát bude dotovat vlak tam, kam chtěl někdo jezdit komerčně, pak ten soukromník nevyjede. Což je práce asi účel a takovéto používání státních peněz mě děsí.
Chápete to špatně – když soukromník někde hrubě zklamal, zbývá ještě stát, aby to spojení zachránil. A že RJ zklamal hodně lidí je vidět v diskuzích u několika posledních článků.
Hurá! Budeme dotovat vlaky do Splitu. A protože to zachrání stát, tak se:
a) nepokazí mašina
b) nepřijdou bouřky, které by poškodily trať v chorvatsku
když bude zájem chorvatské strany vlaky na svém území dotovat, tak proč jim v tom bránit. možná pak budou lepší vagony a záložní loko po ceste
A zbude i na vrtule, aby to preletelo neprujezdne useky?
ne, ale možná nebude končit vlak v záhřebu kvůli 10hod sekyre
Ja zapomel, CD nemaj problem jezdit s nekolikahodinovou sekyrou. Co na tom zalezi, ze si tak rozhodej jizdni rad na tejden dopredu.
Nemůže to být tím, že na daném koridoru stále silně chybí kapacita. Velké staveniště s výlukami a v dost velké části jednokolejným provozem je problém při přidávání spojů.
To že mu teď narostly výkony, že to jen tak tak dává, to je letošní problém a časem se srovná (doufejme).
Na přehnanou expanzi dojely i ČSA.
a motoraky zarvou na to, že stát pokratil příjmy krajů že sdílených daní. stezujte si u ano, ods a spd. podle rétoriky jste volic ods nebo nějaké ještě vypecnejsi partičky, tam muzete
Motoráky zařvou jen ve středních Čechách. V ostatních krajích byly většinou podepsány výhodnější smlouvy se skutečnými cenami (podle reálných nákladů), kdy je kraj rozdělen na víc provozních balíků a škrtání je tím pádem obtížnější, protože v každé smlouvě je stanoven minimální objem výkonů.
Motoráky zařvoutam, kde s nimi nikdo nejezdí. Nejenom Mochov, do Koryčan už taky nejezdí, ani z Nového Jičína do Hostašovic. A je jich daleko víc, vč. zrušeného Doupova s 0 obyvateli.
Do Koryčan jezdí nákladní vlaky, především dřevo do místní pily.
aha, takže argument středočeského kraje, že nemá prachy, je bohapusta lež…ok…
Podle té Boreckého tabulky mu tam přebývá 89 linek za 770 milionů…
Nerozumíš. Jedná věc je právo na přímé zadání, druhá je zda ta přímo zadaná linka bude dotovaná, třetí je případná zlovolnost proti konkurentům, čtvrtá zda smí dopravce z Česka do Polska jezdit veřejnou dopravu na komerční bázi a pátá (zcela nesouvisející) proč dotovat prázdné motoráky v Česku.
Jančurovi nikdo nebrání jezdit k Baltu.
Až si koupí kapacitu dráhy, volby slot na trase a může vyrazit
Motorky 810 musí dojíždět neb měli být ve šrotu už dávno , 810 skutečný mor lokálních trati
Jinak to ani nejde. Žlutý Spasitel je přesycen a má starosti udržet dosavadní stav a „motorákoví soukromníci“ nemají co nabídnout.
Z pohledu cestujícího beru cokoliv kromě RegioJetu. Klidně pojedu do Gdyne i motorákem od Arrivy ale do žlutýho pekla už mě nedostanete.
😀 😀 😀 😀 😀
A teď bych ještě chtěl slyšet pohádku o spiknutí Jančury a Babiše 😀
Můžete si jí přečíst. Předevčírem byl na diskuzi odkaz.
Víte, ale Jančura si dokáže budovat kádrový profil i opačným směrem. Pamatujete si ještě na posilování vlaků pro Milion chvilek? 😀
Jojo převlíkání kabátů je náš národní sport a hlavně po sametu se to ukázalo v plný parádě.
Je to tak. Koneckonců třeba Jermanová je bývalá členka ODS, nebo Faltýnek je bývalý člen ČSSD. A tak bych mohl pokračovat dál. Na podzim se budou převlékat kabáty znovu.
Vstanou noví korupčníci!
Před sametem byla 1 jediná strana a vystoupit z KSČ znamenalo skončit ve výkopu. Nebo tak něco. Tam nikdo nikam nepřestupoval. Některým bylo umožněno studovat, je když do KSČ vstoupili. Tak převlékli kabát…
a víte ze byly i další dvě povolené strany? být poněkud loutkové, to ano.
a taky…že se třeba nic nikomu nestalo, když do strany nevstoupil, i když ho lákali…
Je to přesně tak. Jedna ze stran v Národní frontě se jmenovala Československá strana lidová (ČSL), a jejím členem byl jistý Miroslav Kalousek, který do ní vstoupil v roce 1984.
v druhé působil jistý Jiří Paroubek
A začal tím, že začal řvát že má hlad 😁
Další etapa bude absence politických stran. Prostě „každý sám za sebe“.
PS: a plno těch členů, co v KSC byli kvůli práci…pak nikam neprestupovalo. ale bývalý člen KSC v pozici polistopadového politika jak káže o demokracii a lidských právech a volném trhu apod, je fakt poněkud chucpe
Víte co tvořilo členskou základnu KSČ ? Dělníci, rolníci a pracující inteligence …
Tu pracující inteligenci tvořili soudci, prokurátoři, tu a tam advokát, ředitelé, podředitelé apod., pochopitelně učitelé atd.
Takže z někoho byl udělán řadový straník, aniž by cokoli dělal … pouze naplnil tabulkové místo, protože kádrově vyhovoval … co si reálně o straně a její politice myslel, bylo celkem jedno … stranické povinnosti plnil tím, že šel na členskou schůzi a platil příspěvky …
Totéž platilo o SSM ….
Rozlišujte mezi těmi, kteří škodili, měli členství jako výtah ke korytu a těmi, kdo z toho neměli nic …
Tak to vůbec Jirko, co to tady meleš?
Nebýt v KSČ sice znamenalo některé nevýhody, ale neposlalo tě to k výkopu!
Pravda je i to že ve straně byli na začátku některý lidi co kolaborovali s nacisty! Byl o tom natočen dokument.
Jako o co ti tady jde? Chceš popřít to převlíkání kabátů nebo ty lidi dokonce hájit? Děláš si legraci?
Zopakujte si dějepis – lidovci (Kalousek, Lux), socialisté (Paroubek) – společně s dalšími společenskými organizacemi tvořily Národní frontu. Lidovci a socialisté měli své ministry ….
Dalo se studovat i bez členství v KSČ, na VŠD v Žilině – povinná kvóta pro české studenty – studovali potomci, kteří se kvůli kádrovému profilu rodičů nemohli dostat na VŠ v Čechách/Moravě (+Slezsku).
Bez KSČ se normálně studovalo dálkově – vyjma medicíny a veteriny …. i bez ohledu na kádrovou kaňku rodičů/prarodičů …
Ne vše, jak v současnosti prezentují „později“ narození odpovídá skutečnosti ….
Vy s ním asi moc nejezdíte, že ne?
Ano, a jsem spokojen. Když ještě bylo možné cestovat na Slovensko bez omezení, jezdil jsem často trasu Praha – Košice nočním vlakem.
Slovensko aktuálně svými opatřeními diskriminuje ty, kteří ještě neměli možnost se naočkovat. Ani negativní test na covid neumožňuje výjimku z karantény. Proto tam nyní odmítám jezdit.
Ale vy už tu možnost dávno máte…
To je zajímavé, 12 Vám ještě nebylo, ale rodiče Vás nechají jezdit samotného nočním vlakem do ciziny.
Za davetero horami a devatero řekami byla země vláčků kde žili všichni v míru a klidu. Jednoho dne se však v zemi vláčků objevil černokněžník Jančura ze země autobusů který chtěl ovládnout zemi vláčků. Pomoci mu měl jeho kamarád baron Babiš který měl bůhví proč v zemi vláčků velký vliv. Společně začali slibovat, potom ještě více slibovat, škodit, hamounit, prostě hrůza hrůzoucí. Lidé jim nejprve věřili, potom jejich plány prokoukli a zůstalo jim jen pár nejvěrnějších. Zlý černokněžník a vychytralý baron se poté začali hádat mezi sebou, přestali býti kamarády a to bylo jen dobře. V zemi vláčků tak svítá… Číst vice »
Pěkné, je vidět, že máte literární nadání 🙂
Jediný ideologicky správný dopravce jsou přece ČD! A až bude u moci demoblok, budou všude jezdit jenom ČD a nikdo jiný! Vždyť přece GWTR a Arriva také získaly zakázky od MD pod vedením ANO! FUJ! 😀
A Arrivě nepomůže ani to, že v Libereckém kraji získala zakázku od STAN a ve Zlínském kraji od KDU-ČSL 😀
8no opřesně tak. Udělají se pořádky, smlouva se vypoví a bude se řvát na mezinárodní soud, že za arbitráž s Arrivou může student narozený v roce 2005, protože studenti cinakali klíčema.
Že to nedává smysl? Ale je to politicky správně!
😀 😀 😀
Demoblok?
To asi nebude pojmenování pro mně…😂😂😂
Prodáte mi práva? Opravdu to chci s úpravami použít.
Nejste sám. Po letošní dovolené u Jadranu s ním jezdím pouze tehdy, když není jiná možnost – a nerad. U něj nejde o jednu poruchu, ale o špatně fungující systém.
a co se Vám stalo?
osobne bych žlutým doporučil méně problémů na lince R8, vyřešení elektrických souprav v ústeckém kraji a nějak lépe řešit zálohy a údržbu.
když tenhle podnik ruší vlaky pro nedostatek personálu, půjčuje si loko od CD na vnitro a pravidelně páchá zpoždění na jejich „vlajkové“ lince na Jadran, tak by mohli trochu stáhnout ocas.
děkuji za minusy, pro pořádek – rezijku nemám a na nabrezi jsem nedělal a nedělám, v rodině železničáře nemám
Nevím, jak jinde, ale u nás na divokém severu slíbil Regiojet zajistit elektrické vlaky až tuším tři roky po zahájení provozu na několika linkách, do té doby chce nasazovat motoráky, což zatím plní.
Myslíte ty motoráky co jsou v hrozném stavu, mají sedačky 40 let staré, nebo místo nich jezdí motoráky Arrivy. Regiojet je pro mě v tomto ohledu dost velké zklamání. V září s nim jedu na Jadran, tak jsem na to zvědavý. Komerčními spoji jsem s nimi jel jednou a byl jsem zklamaný, za ty prachy jsem měl jet radši Pendolinem.
Jel jste s nimi jednou? Tak to jste odborník!
ja jel 3krat. z toho dvakrát nechladil. to mi stačilo. další šanci už asi nedostane.
Regionova! Jedině Regionova! Tam se klima neporouchá!
tak regionovu rozhodně nikdo neprovozuje na lince Praha-Viden…
a ano, 628 RJ je sice starý krám, ale furt trochu lepší než regionova z hlediska pohodlí. což je celkem očekávané.
854 taky ne…
Ty 628 se postupně modernizují, protože elektrické jednotky z Polska přijdou později, než se očekávalo.
ja mam nepříjemný pocit že už od letošního prosince
Tušíte špatně. Dva roky po zahájení provozu. Momentálně RJ UK své motoráky nově tapetuje a pucuje. Proč asi?
proč za tohle máte minus…to fakt nepochopím. asi žluti věřící odmítají realitu, že jejich bůh taky něco podelal
Tak nějak…
Já mít takové problémy, tak mě není slyšet…
Tak ani nepiš
Já jsem OK…😈
Osobně bych tak nespílal jen RJ Problémům na různých linkách se nevyhnou ani jiní dopravci. V době „předcovidové“, kdy jsem jezdil po celé republice opravdu velmi hodně vlakem, jsem minimálně jednou měsíčně zůstal někde stát s ČD kvůli poruše lokomotivy a překvapivě ani na koridoru v Pardubicích nezapřahli záložní lokomotivu k porouchanému EC, ale vlak ukončili, lidi vyhnali ven, nacpali do přeplněného rychlíku, za který pak zapřahli ten prázdný vlak a táhli ho do Prahy, takže nabrali další ukrutné zpoždění. Vlaky kolem Prahy, a nejen tam, pravidelně rušily i ČD. a i ČD si půjčuje lokomotivy – nejčastěji od ČDC.… Číst vice »
ale samozřejmě, že se každému někdy nezadari. jen to líp beru od někoho, kdo nevyrvava tak jako Jancura. který slibuje…a mnohdy poněkud fabuluje. CDC a CD beru efektivně jako jednu firmu. když cargo je dcera. když si CD půjčily brejlovce od KDS tak tu vzniklo něco mezi návrhem na lync a trestním oznámení, jaký je to bordel, že si CD půjčuje…u RJ je to v poho…. vadí mi dvojí metry. a ještě víc mi vadí, když se někdo za každou cenu všude „pris*re“ . nemám čím jezdit ani teď, ale za každou cenu budu vykřikovat, že jinde budu jezdit za… Číst vice »
Reakce na akce ČD zde v diskusi vycházejí z reakcí místních odpůrců soukromých přepravců i samotných ČD. A k Jančurovi – pokud by nebyl „průbojný“, nikdy by nevybudoval takovouto společnost. Je to vidět i na ČD, které žádnou osobnost s vizí a strategií nikdy neměly a žijí z minulosti a tak neustále upadaly. Ať je jaký je, v porovnání vztahů a kauz RJ x ČD je na tom mnohem lépe než ČD: – na schůzkách na ministerstvu chce RJ zajistit účast v soutěžích (ne výhru), ČD znemožnit účast ostatních. – u zahraničních dopravců chce RJ nakupovat ojeté vagony, ČD chtějí… Číst vice »
ČD a ČDC jsou sice matka a dcera, ale trvalo poměrně dlouho, než se podařilo najít společnou řeč … Spíše se dalo říci, že se jednalo o zlou macechu a vzdornou Popelku …
ČDC nikdy nemělo dostat lokomotivy, měla – po rakouském vzoru – vzniknout dceřinná společnost TRAKCE provozující hnací vozidla pro osobní, nákladní a mezistátní dopravu ….
Jsem rád že stát má nekonečně mnoho peněz, a může dotovat nové linky kamkoliv… Co bude dál? Nějaký expres přes Vejprty do Chemnitz?
když němec bude chtít a bude se podílet na úhradě…
jen zkuste něco normálního, ne tenhle bizar
Co třeba Passau přes Rudu, aspoň po 4h Ex?
Proč neplatit stovky milionů navíc za něco co nebylo potřeba?
Tohle by dávalo logiku, pokud během rekonstrukce se bude muset trať přes Domažlice zavřít úplně. Jako dočasné řešení si to dokážu představit, jako trvalé nikoliv.
Těžko, do Passau je grafikon dost našponovaný taktovou dopravou ….
Když si to vyjezdí svými vozidly…
Nebo na svoje útraty…
Asi. Nějak jsem se na mapě nedopočítal linek…vyšlo mi, že jich je potřeba 21…
Píši vám nedostatečnou!
Deo gratias, že nemáte kam protože na KTF UK se matematika nevyučuje…
Přes Vejprty jezdí vlaků dostatek, 3 páry o víkendu v letní sezóně. Platí to Ústecký kraj i německý dopravní svaz VMS. Funguje to, lidé tím jezdí.
úsek do cranzahl první ranní, jeden cestující. ale aspoň jsem se dostal na fichtelbergbahn
Měl jsem štěstí i na plnější vlak, hodně záleží na počasí. Ten přechod využívají spíš Němci v opačném směru.
na ceske straně z chomutova to je samozřejmě lepší. ono taky…co ve vejprtech. ty jsme měli nechat němcům…když vidím, co jsme s nima udělali…
Ale fuj. Šíříte náckovskou propagandu.
ne, stydím se za to, co jsme po vysídlení provedli s pohranicim
Dle mého budou mít lépe ošetřeny případné neschopnosti lokomotiv jak celý RJ.
Samozřejmě, u ČD taková obří zpoždění vlaků ze Splitu nevídím. Když třeba u ČD chcípne pendolíno u Stříbra, tak je to symfonie dokonalé organizace… 🙂
A co byste dělal vy ? Pro chcíplého Potěmkina musí dojet pomocná lokomotiva, nejspíše z Plzně … tudíž třeba mít strojvedoucího – možná je na fírcimře, pokud není – sehnat z domova. Pak oživit lok, dojet s ní do Stříbra …. A teď to hlavní – se SŽ projednat zavedení Lv jízdy, zadat TO do systému – není-li v systému, nejde odjet …. Za dob ČSD poslal strojmistr z pohotovosti fíru s mašinou do stanice, výpravčímu sdělil – Lv do Stříbra, strojvedoucí dostal vlakopis pro lokomotivní vlak a jelo se …. Nebo se zastavilo „nějaké“ uhlí nebo vyrovnávka prázdných uhláků… Číst vice »
Zvlášť do Polska, kde je vesměs do 160 km/h a bez výjimek 3 kV stejnosměr.
To ano, v Polsku se nestane, že by to vezla náhradní laminátka.
Já asi jenom nechápu, proč nejezdí vlak Praha – Děčín – Berlín – Štětín. Bylo by to nejkratší a nejrychlejší spojení k moři. Za stávající situace je na trase X přestupů a je to o ničem.
Přestup je jen jeden, v Berlíně. Podle mě je to zcela vyhovující.
Štětín není u moře 🙂
Ne, neni u more, ale ve Szczecinie konci morske vody a je tam i morsky pristav, takze vsichni si delaji legraci, ze Szczecin prave u more lezi 🙂
Takovy vlak byl- Alois Negrelli, zrusili ho asi v 2012r. Poptavka na trati Szczecin – Berlin byla mala kvuli tomu, ze neslo tam jet na tarif VBB (coz je 10€) a listek stal neco kolem 22-25€. Druha vec je, ze v Angermunde je potreba menit lokomotivu na diesel. Sice DB slibuje zdvojkolejneni ty trati a jeji elektrifikace ale ty sliby slysim uz dlouha leta…
Protože jsme to tu probírali už včera.
https://zdopravy.cz/hlavni-nakladni-koridor-do-nemecka-bude-mimo-provoz-nejmene-tyden-87067/
Patrně vás překvapí, že v období jízdního řádu 2010/2011 po této trase jezdilo EC 178 / 179 Alois Negrelli. Asi velký zájem nebyl, takže později se ufiklo v Angermünde, nakonec skončilo v Berlíně na Gesundbrunnen.
Podobně jezdilo EC z Vídně do Ostseebad Binz nebo Stralsundu ….
Pokud budou ČD jezdit přes den a RJ v noci, nepokládám to za problém. Předpokládám také to, že tento výkon bude nejspíš jedna z posledních štací pro vozy B, které si PKP IC půjčují jako posilové pro přepravu rekreantů k moři během léta. Toto půjčování vozů ještě nějakou dobu potrvá, protože Polákům se nevyplatí mít vlastní flotilu vozů, která má využití jen 2 měsíce v roce.
PKP IC by si pak ještě mohly v dalších letech půjčit i více vozů BDs. Důvodem je zejména přeprava jízdních kol. V Polsku se tato služba nabízí jen na některých dálkových vlacích, a nedostatečný rozsah se stává terčem kritiky.
A když by to zabalili v jeden celek i s A…
Vlak jedoucí denně celoročně nebude tvořen soupravou B.
No, to si asi nevzpomínáte na pokus o prodloužení TLK Rozewie, který v GVD 2019/20 jezdil ze Žiliny (přes Skalité). PKP IC zkusily si půjčit nějaké vozy B od ZSSK. Skončilo to ale fiaskem, protože ty vozy byly v otřesném stavu a polští cestující si na to stěžovali. Na základě toho PKP IC a polské ministerstvo infrastruktury ukončily s ZSSK spolupráci. Slováci se vymlouvali na přestavbu uzlu Žilina, nicméně nic nebránilo, aby tento vlak jezdil z Vrútek nebo Martina.
Však to říkám, nebude jezdit, je to neakceptovatelné 🙂
Zapomněl jste ještě na jeden malý rozdíl: česká B obvykle nejsou v tak špatném stavu jako ta slovenská. Zvláště proto, že se prováděla najbrtizace.
Áno, to bol projekt hodný ZSSK. Cestovať k Baltu vozňami z minulého storočia a v čase, keď sa v noci lámeš na sedačke. Takýto vlak si vyžaduje odchod skoro ráno s pohodlnými sedadlami alebo neskoro večer s lôžkami.
Což o to, s najbrtizovanými B by to ještě šlo. Ale pokud by tam jezdily lehátkové vozy odkoupené od DB, jako to má RegioJet, tak by to samozřejmě bylo lepší.
Problém polských nočních vlaků je ten, že obvykle nemají dost spacích vozů. Ovšem vzhledem k úsekové frekvenci na území Polska ani není vhodné, aby vlak byl sestaven jenom ze spacích vozů. Musí být dost míst k sezení i pro ty, co třeba nastoupí uprostřed noci v Poznani nebo Bydgoszczi a jedou do Gdaňsku do práce.
Technicky vzato jde jen o protažení stávajících IC vlaků Wrocław – Gdynia, kde se svých (ba lepších) ekvivalentů B dávno zbavili, tak proč by si je tam proboha tahali znova?
Současný TLK Rozewie je tvořen ze tří částí. První začíná ve Zwardoni, druhá začíná v Polanici u Kłodzka, třetí začíná v Jelenie Góře. Všechny části se spojují ve Wrocławi. První dvě jsou sestaveny z polských vozů B10nou (ekvivalent českých B), třetí část je z českých vozů B.
V loňském GVD tam jezdila „československá“ souprava. Jedna část ze Žiliny z vozů ZSSK, druhá část z Jelenie Góry z vozů ČD.
A jaká je souvislost mezi jedním sezónním nočním rychlíkem a mezi celoroční denní linkou IC?
Protože tam ty starší vozy ještě jsou. Stejnou trasou jezdí ještě TLK Artus, který jede přes den.
Aha. Takže z toho, že nad rámec IC vlaků v podobné trase jede jednou denně navíc ještě jeden obyčejný rychlík, který má starší vozy, a z toho, že sezónní posilový noční vlak má B, usuzujete, že po protažení oněch IC dostanou B. To je stejná logika, jako říct, že mezi Prahou a Zdicemi jezdí v létě o víkendu Cyklo Brdy, takže když se přidá nový spoj Západního expresu, budou na něm jezdit Bdmtee. Jako LOL.
Víte, on taky může být protažen ten denní TLK Artus.
Ono největší komplikací pro RJ je to, že ČD s Poláky spolupracují a PKP z toho něco má. Od RJ by dostali jen poplatky za použití kolejí, nádraží a elektřiny. Poláci se snaží držet trh pro PKP s mnohem větší razancí než u nás v ČR. Jsem zvědavý jak to dopadne, RJ už mnohokráte prokázal jak má ostré lokty (a mnohokráte mluvil jen do větru…).
Žlutý dopravce přinesl čerstvý vítr do prostředí české železnice … nicméně žádný strom neroste do nebe …
Příkladem může být švýcarská společnost MThB, která se začala rozrůstat – získávala další výkony, i do Německa, nakupovala další vozidla až to – na švýcarské poměry překvapivě – skončilo insolvencí … cestující nic nepoznali. „Vlaky zbankrotované společnosti“ dojezdily podle jízdního řádu do konce provozního dne (někdy po půlnoci) a následující ráno vyjely vlaky týmiž vozidly s týmž personálem – ale pod hlavičkou SBB …
Do nedávná to byla EX32 a teď to je R32
Tak co to je rychlíková nebo expresní trasa ?
Asi je to jedno. Pokud to bude stavět v Přelouči, Chocni nebo Ústí nad Orlicí, škodu to nezpůsobí.
Způsobí. Pokud to bude stavět na každé mezi po celé trase tak to do cíle dojede za jak dlouho?
Nejlepší by bylo, aby Regiojet „projevil zájem“ o půlku Evropy – pak se ministerstvo bude moct pominout, aby to všechno nastrkalo ČD, a „potvrdí plány“ na všechny takové vlaky…
Třeba by projevil zájem o R27 a hned by tam jezdily ČD se „žraloky“ 😀
MD po dohodě s polským MD a státánímy dopravci chce zadat linku přímým zadáním od prosince 2023. Pokud jiný dopravce předloží alternativní nabídku, tak bude následovat poptávkové řízení, které dostane MD do časové tísně, kdy se může stát, že to pro ČD budou akorát utopené náklady.
Zajímavě by bylo zjistit, kdo s tím nápadem přišel jako první, zda-li MD, v tom případě je otázka, proč nedokáže tato organizace vypsat výběrové řízení. Pokud ČD, tak ať to jezdí bez objednávky MD, když tam vidí potenciál.
Zjevně je to mezistátní dohoda a řekl bych, že Poláci mají eminentní zájem, aby tam jezdilo PKP-IC.
To ale nijak nesouvisí s dopravcem na české straně.
PKP IC asi nebudou chtít spolupracovat s RJ, když jim chce RJ v Polsku konkurovat.
Tak pokud by nechtěli spolupracovat s dopravcem z výběrového řízení, tak ať také nechtějí peníze od státu…
polské MD má asi co říct do toho, kdo jim bude jezdit v závazku na jejich území.
Na jejich území to bude PKP IC, do toho, kdo bude jezdit v závazku na našem území polákům nic není, nejsme jejich kolonie.
Teď ještě vymyslet, jak tyhle strécovské dohy na někoho hodit, třeba na automobilismus. Žluté vlaky nechceme a můžou za to řidiči v autech!
ja se domnívám, že je. protože soupravy mají být asi české, ne?
To si tak úplně nemyslím. Vyrovnávání oběhů, propojení rezervačních systémů, mezinárodní jízdenky, akční relační přestupní jízdenky, síťové příhraniční jízdenky, Interrail, FIP… Jančura se tomuhle všemu brání jak čert kříži a všude protlačuje svůj business model a kdo ho nechce, je odkázán na poslední dobytčák ve vlaku.
1) Vyrovnání oběhů: pokud jsou dopravci vyrovnání finančně, netřeba řešit. 2) Propojení rezervačních systémů: mám to brát jako nějaké plus, když si u mezinárodního vlaku nemohu vybrat místo z plánku? PKP IC by se svými povinnými místenkami to měly nabízet už dávno. 3) Mezinárodní jízdenky: předražený tarif NRT? Ne, děkuji. NRT se vyhýbám jako čert kříži. 4) Akční relační přestupní jízdenky: já bych raději uvítal, kdyby existovala nějaká maximální cena jízdenky při nákupu těsně před odjezdem, stejná jako součet vnitrostátních tarifů pro příslušný stát. 5) Síťové příhraniční jízdenky: v povinně místenkových dálkových vlacích to nemá smysl. 6) Interrail: je vůbec… Číst vice »
ok, proč by mělo PKP spolupracovat s někým s kým nejspíš nechce? to jim to příkaze andrej nebo zlutak výlepi číslo na kaczera na vlak?
je zajímavé, že Rádimka vypraskali i ze slovenska, jen zde je zcela nedotknutelny
To je prosté, nechtějí spolupracovat, nebudou brát dotace.
A díky tomu vypráskání zlého Janučury teď z Popradu do Lubovně jezdí nevětrané pojízdné sauny 812, protože výstavka 840 je putovní.
Ale vypráskali Jančuru! To je hlavní! Že přijdou o cestující protože soupravy stojí za starou belu, za to přece může automobilismus. Kdyby silnice nebyly, tak by vlakem museli!
on tam jancura jezdil a nabízel lepší?
Povinné místenky v PKP IC byly asi před měsícem zrušeny, zůstaly jen u vlaků vedených jednotkami
Máte k tomu nějaký zdroj? Pokud vím, tak i v českém KJŘ byla u všech dálkových vlaků poznámka, že cestující do/z Polska musí mít místenku.
Ano, mám, protože na rozdíl od Vás nejsem konspirátor. Stačí se podívat například na web dopravce.
https://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/dzial-prasowy/komunikaty/lista-pociagow-objetych-obowiazkowa-rezerwacja-miejsc-od-26-06-2021-roku.html
EZT=elektricka jednotka
SZT=motorova jednotka
skład wagonovy=klasick souprava
Vytvořil jste krásný seznam účelových argumentů, které buď bagatelizují, nebo přímo odvádějí od tématu. 1) Vyrovnávání oběhů se dělá mimo jiné proto, aby se dopravci nemuseli vyrovnávat finančně. 2) Ale můžete si vybrat místo podle čísla vozu a čísla sedadla. Že k tomu nikdo neudělal tu grafickou nástavbu s plánkem, je problém toho e-shopu. 3) NRT se stále používá. Že ho nevyužíváte zrovna vy opravdu není argument. 4) Relační jízdné, například s přestupem v ČR, je tedy podle vás blbost, když odvádíte debatu jinam. 5) Ale má, přikoupit místenku je možná problém pro vás, ale ne pro velkou část lidí.… Číst vice »
Mezistátní jízdenky sice zlevňují, ale nepochybně při nákupu s předstihem …
IR GP si koupíte těsně před odjezdem, nemusíte řešit kudy, kam a kdy jedete, v Německu ho téměř všichni dopravci akceptují … pozor na ODEG …. vhodné poslat mail, kde platí a kde ne ….
IR GP je reálně v Německu levnější než „zemské jízdenky“, tím spíše, že platí v EC, IC, ICE ….
V závazkovém vlaku budou platit jízdenky které si řekne objednatel. A že se tomu Jančura nebrání je vudět v Ústeckém kraji.
A dobre dela, ze se tomu brani. Protoze to jsou vetsinou prave ty veci, ktery delaj z zeleznice dopravni prostredek jen pro zasvecene a odrazujou ji spoustu potencialnich zakazniku.
„Koupit jednu jízdenku a jet“ dělá ze železnice dopravní prostředek pro zasvěcené a odrazují potenciální klientelu?
IR žlutý dopravce akceptuje ….