LOT 3a leaderboard

Nové plány ČD: další spoje k polskému Baltu i komerční vlak mezi Brnem a Prahou

InterPanter, Brno hlavní nádraží, foto: České dráhyInterPanter, Brno hlavní nádraží, foto: České dráhy

Šest let po ukončení projektu D1 Express chtějí České dráhy mezi Břeclaví, Brnem a Prahou jezdit i na vlastní riziko,

Šest let po ukončení projektu D1 Express chtějí České dráhy mezi Břeclaví, Brnem a Prahou jezdit i na vlastní riziko, nikoliv jen s objednávkou státu.  Má jít o dva páteční a nedělní posilové spoje. Změny chystají také u dálkových vlaků do Polska přes Bohumín.

Plán Českých drah zveřejnil Úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře na své úřední desce.  Dráhy podle materiálu počítají s tím, že budou jezdit každý pátek a v neděli a ve vybrané dny před svátky, odjezd plánují ve 14:30 z Břeclavi, o tři hodiny později má být vlak v Praze. Měl by tak zvládnout pravidelnou přepravní špičku mezi dvěma největšími městy v zemi.

Nový vlak má vyjet poprvé v prosinci se změnou jízdního řádu, nasazena na něj má být souprava o kapacitě zhruba 400 míst. Dosud je provoz vlaků Českých drah  mezi Prahou, Brnem a Břeclaví objednáván ministerstvem dopravy, zatímco soukromý RegioJet jezdí bez objednávky na komerční riziko. V minulosti České dráhy vypravovaly mezi Prahou a Brnem ještě komerční spoje D1 Express, které skončily s nástupem Dalibora Zeleného do čela drah. Vlaky byly tehdy poloprázdné, protože začaly jezdit dříve, než začala rozsáhlá modernizace D1. Teď naopak České dráhy řeší na trase kapacitní problémy, ministerstvo jim odmítá povolit například povinnou místenku do railjetů. Podle informací deníku Zdopravy.cz České dráhy chtěly zahrnout nový vlak do státní objednávky, ale neúspěšně.

Cestující z Ostravska podle materiálů čeká větší výběr sezónních vlaků k Baltskému moři. Po loni zavedeném rychlíku Wydmy na poloostrov Hel a město Leba. Návrhy ukazují prodloužení i do dalších měst na pobřeží, ale více na západ: do Kolobřehu a Svinoústí. Vlaky jsou naplánovány na letní sezónu. Mělo by jít o dva nové vlaky, do Svinoústí pojede ve 20:52 z Bohumína, do Kolobřehu o hodinu později.

Novinkou je i přímý spoj z Ostravy až na polsko-ukrajinské hranice do města Přemyšl. Jede v časové  poloze současného prvního vlaku z Ostravy do Varšavy, pravděpodobně se ale rozdělí v Katovicích a dál pojede přes Krakov. Stejné plány se spojem až na polsko-ukrajinskou hranici má i Leo Express.

Jde pouze o drobné úpravy stávajících spojů, například změna cílové stanice – cílového úseku, změna přechodové stanice a podobně. I přesto, že jde o takové malé změny, tak je to oznamováno v souladu s legislativou jako nová služba,“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Oznámení není nijak závazné. Vlaky bude na polské straně zajišťovat PKP InterCity.

ÚPDI na svých stránkách zveřejnil i další plány Českých drah. Nově má být prodloužen večerní vlak z Prahy do Ostravy až do Návsí i o sobotách,  z Návsí pak ráno z v neděli.

 

Tagy Břeclav - Brno - Praha České dráhy rychlík Wydmy Top železniční spojení k polskému Baltu
106 komentářů