Stát nakoupí od Škody Auto až 263 hybridů za čtvrt miliardy korun, nejvíce Správě železnic
Plug-in hybrid Škoda Octavia. Foto: Škoda Auto
Jde zatím o největší státní nákup plug-in hybridů.
Jde zatím o největší státní nákup plug-in hybridů.
Drahý špás. Asi jediný (možná kladný) efekt bude, že tyto auta budou reklamou na „“eko““
Podle článku vychází jedno auto přibližně za milion. Přijde mi to jako mrhání státními penězi. Pro pracovní potřebu většiny těch státních úředníků by měly stačit auta za 350-400 tisíc kus!
Jako státní úředník říkám-z cizího krev neteče.
Chápu potřebu vozů pro efektivnost zaměstnanců. I v dobách dřívějších byly služební drezíny a později auta.
Co ale nechápu je jejich počet. Na každém větším nádraží je minimálně jedno služební auto. Třeba v Hradci Králové je to hotový autopark jak SŽ tak ČD. A jsou to Yeti 4×4, oktávky, hromada Fabií co tam stojí a stojí. Stále plné parkoviště.
Nedávno se kupovali luxusní kodiaqy, to už mi hlava opravdu nebere.
Co to je za blbost, že „…mají tedy spalovací motor i elektromotor. Mohou jezdit POUZE na baterii.“ Řidič si může navolit, v jakém režimu bude jezdit, zda na spalovací motor nebo na baterii (ve městě) nebo obojí. To se dovíte na:
https://www.portalridice.cz/clanek/co-je-plug-in-hybrid-a-princip-fungovani
Vypadlo tam slovo i
Stát plní ….rozkaz z Bruselu . Na netu psali, že šéf Mercedesu přiznal … elektromobily jsou nákladný a stojí je to moc peněz.
sef mercedesu ma pravdu, ale nijak to neomezuje nutnost snizit emise co2. (a ne proto, ze to je „prikaz z bruselu“, ale proto, ze klima bude jeste vetsi pruser nez je).
Tak to spolu s předchozími Kodiaky a Tucsony máme asi 500 aut ke Sprželu. Asi i tady zjistili za co stojí ten jejich produkt, ale za mohutné dotace nás stále budou přesvědčovat o skvělé budoucnosti železnice. Jen ty příklady moc nejdou
A nemohli by laskavě ctėní mínusáři také převzít placení mého podílu daní na tuto instituci, když mají pocit, že se bez těch aut management SŽ zhroutí, ke své práci je nutně potřebuje a
v tomto množství. (Pracovníci údržby v tomhle opravdu nejezdí)
A nebude to befelem, že organizace musí určité procento aut mít na elektřinu ?
Předchozí Kodiaky a Tucsony jsou čistė spalováky bez příkras
To nevysvětluje proč těch aut mají tolik když mají jezdit vlakem. Procenta elektromobilů jdou splnit při libovolném počtu vozidel (větším než jedna).
Ono ale v některých krajích už toho služebně na režijku nenajezdíte. A jezdit vlakem je krom pár relací i hrubě neefektivní, když strávíte kvůli hodině na místě zbytek pracovní doby ve vlaku… A píšu to jako insider, který se snaží služební cesty vlakem upřednostňovat
A Vy už jste viděl třeba ředitele pekárny v reklamě: Kupujte naše rohlíky, já je taky nežeru! Tam kde management „nekonzumuje“ sám ani své výrobky, na zákazníky většinou zvysoka sere. Naproti tomu např. AŽD ta má plný servis.
Pak je otázka jestli má taková železnice nějaký smysl? Když není efektivní ani zadarmo pro zaměstnance SŽ v pracovní době tak pro platící cestující nebude efektivní už vůbec.
Ále jemu jenom líno vypsat si služební cestu, eSko kolem Brna jezdí narvané a není to režijkama.
Jasně, zaměstnanec, který má na starosti stavby někde v polích je bude objíždět vlakem. Takže věci si zabalí do krosny, pak dojede na nejbližší nádraží a následně pěšky kilometry do místa, kde se zrovna staví. Kolik by toho takový člověk asi za směnu stihl? Zkuste se trochu zamyslet před tím, než začnete psát kraviny.
To je druhá strana mince. Pak ať ale nedělají z řidičů třídní nepřítele a nevyzývají k rozorání silnic v majetku obcí a odpojování lidí od elektřiny ze msty za to, že kraj zrušil objednávku šynobusu do Mochova.
Tak možná, že se i takový pitomci najdou, ale asi to není většinový názor (teda doufám :-)). Jinak za zrušení podobných nesmyslných provozů je SŽ ale spíše ráda, ne?
A vy myslíte, že Spržel má 500 zaměstnanců, kteří jsou denně na stavbách? Navíc ani jedním typem se do terénu moc nevypravíte. Zato jsem znal přednostu PO, který vykazoval poslouchání Redattu, jelikož měl ve vedlejší vesnici chalupu. Vždy v pátek a při pohotovosti. GPS auta ještě neměly. Vedoucí odboru na ředitelství a hlavní dopravní kontrolor obdobně. Když se dobře vykáže, vše v lati.
Spržel si většinou platí rovněž technický dozor (má svoje auta) z privátních firem a auto potřebují až na závěr na sežráni chlebíčků.
Takže ta auta jsou zejména pro stavitele (TDI a další pozice, co jezdí na staveniště?)
Já bych řekl, že většinu staveb a dohlížení SprŽel zadává dalším firmám, které mají vlastní auta.
TDI má v naprosté většině případů SŽ svoje, nikoli externí. Externích je minimum.
Navrhuju koupit krumpáče, lopaty a další nářadí, každé s měřákem aktivity, gps senzorem, čidlem otisku prstů a kamerou.
Za jeden měsíc by byla povinnost udělat hodinu práce na trati pro každého SprŽela. Beztak všechnu jejich práci nahradí s prstem v nose jeden kancelářský počítač. Jsem viděl lemply na kontrolních dnech ve Vršovicích: dva chudáci ukrajinský na nástupišti dělají podhledy a 15 zevlů se na ně jde podívat. Viděno opakovaně.
Značná část diskutujících je mimo a sem si jen přišla ventilovat nenávist vůči SŽ…
je, uprimne nevim, kde se tu tahle armada blbcu bere.
Co je nenávistného na tom, že moderní kontrolní dny by měli provádět 2 maximálně 4 lidi, co zaberou jen jedno auto. Ale s kamerou, aby o tom zůstal trvalý záznam, a mohli se na určité specifické věci podívat 30 minut i okrajoví superodborníci, místo toho aby s tím zabilo kvantum lidí nutně celý den.
Když nic jiného, tak 1.4. TSI 110 kw je cca od roku 2015 nejlepším motorem poměrem cena/výkon/spolehlivost. 1.5. zatím tak dobré nejsou. Využití baterie je pak věcí uživatelů, kdo ví, jak se k takovému auto chovat a nabíjí, tak má slušný univerzál na jízdu do práce za „hubičku“, případně zdarma, pokud nabíjí v práci, a s ohledem na to, že 1.4. TSI jezdí i s vožením baterie mimo město za cca 6,5 l, tak i jinak vcelku usporný a jízdně příjemný stroj. Popisuji tedy zkušenost se Superbem…
Moc mě zajímá, jestli se k nim stát dostane dříve než „běžný smrtelník“. Superb objednán v lednu s termínem dodání slíbeným na červen 2022 mě Škoda před pár dny posunula na dodání duben 2023..
Bohužel jsem viděl v několika firmách spousty Suprbů iV, které „v životě“ neviděly nabíječku. Firmy je měly jen kvúli zelenému certifikátu a možnosti parkování.
Pochybuji, že se k těmto vozům budou chovat jinak….
Přesně tak, akorát stát zaplatí podstatně větší částku za pořízení, než kdyby to byl klasický „spalovák“, ale můžou se plácat po ramenou, že jsou velmi zelení…
Jediná možnost, aby zaměstnanci byli motivováni/nuceni nabíjet co nejvíce elektřinu.
pánové, to jsou zas konspirace. Tohle budou zřejmě referenční vozy pro management, které budou jezdit spoustu soukromých km. Asi jedine úplný pitomec by si tohle auto nenabíjel. Fleet manager na správě železnic snad taky není úplný hlupák, aby zároveň nezřídil ve firmě nabíjení ve formě sloupku vedle parkovacího stání, protože na tohle nabíjení bohatě stačí 230V/16A.
Tak u referenčních vozů je většina (dle tebe) hlupáků. Dvě třetiny aut v životě nabíjeny nebyli. A parkovací sloupky na to vliv nemají.
A na to je seriózní nějaká analýza, nebo to psali na Autofóru? PHEV si logicky nebude brát domů ten, kdo nemá kde nabíjet. Pokud pak někdo PHEV dostane, tak snad bude auto ve vlastním zájmu nabíjet, protože bude jezdit 4x levněji, případně zdarma, když firma poskytne v sídle firmy i nabíjení. nezlobte se, ale lidí nejsou natvrdlí, aby jezdili na benzín, když mohou jezdit mnohem levněji na elektřinu. Jasně, že PHEV bude jezdit z nějaké části vždycky na benzín, ale pokud má někdo zásuvku doma a v práci, tak s tím poměrně velké procento km pokryje. To, co říkáte, prostě… Číst vice »
To platí, pokud zaměstnavatel neproplácí benzín a rozdává elektřinu (stojan v garážích firmy zdarma)
Bohužel model, kdy si zaměstnanec sám platí PHM přímo, jsem ještě neviděl. Maximálně zaměstnavatel přepočítává spotřebované pohonné hmoty podle průměrné spotřeby ve VTP a ceny PHM dle vyhlášky.