egoe-plus
Automobily

Přestavba kodiaqů na policejní vozy vyjde stát na 130 tisíc korun za vůz

Škoda Kodiaq v policejním provedení. Foto: Škoda Auto
Škoda Kodiaq v policejním provedení. Foto: Škoda Auto
Stát podle ministerstva využil výhodných cen z velké rámcové smlouvy.

Ministerstvo vnitra a Policie České republiky zveřejnily další informace o zakázce pro Škodu Auto, která promění původně civilní vozy Škoda Kodiaq na policejní zásahová auta. Proměna každého auta vyjde na 130 tisíc korun.

Vyplývá to z informací v registru smluv. Podle něj došlo k dohodě o přestavbě už loni na podzim, za všech 500 vozidel zaplatí stát navíc 64,8 milionu korun bez DPH. Jde o vozidla, které ministerstvo vnitra původně nakoupilo pro své organizace jen v civilní verzi. Podle ministerstva je takový postup výhodnější.

Ministerstvo  vnitra uzavřelo nejprve se Škodou Auto smlouvu rámcovou smlouvu na dodávku až 1853 vozidel Škoda Kodiaq. Pět set nakonec projde proměnou na policejní vozy. Nabízí se tak otázka, proč se nesoutěžily policejní vozy rovnou v tomto provedení.

Před vyhlášením každého zadávacího řízení probíhá sběr požadavků napříč resortními organizacemi a zadavatel má zakázku zdůvodněnou předpokládanou potřebou organizací. Konkrétní počty se pak odvíjejí od jednotkových cen, v případě Škody Kodiaq byla cena velmi výhodná a ministerstvo vnitra může nakoupit, v případě potřeby, vozidel více. Jedná se o rámcovou dohodu, ze které neplyne povinnost odebrat celé množství vozidel,“ řekl Adam Rözler z oddělení komunikace ministerstva vnitra. Průměrná cena nových kodiaqů různých stupňů výbav ve smlouvě byla 477 tisíc korun bez DPH.

Do hor i do města

Podle něj přestavby vozidel plánované při vyhlášení zadávacího řízení nebyly, požadavek vzešel od Policie ČR, která tento typ vozidla potřebuje do výkonu služby.

Policie dosud využívá z kategorie SUV vozidla Hyundai ix35. „Policie ČR disponuje rozsáhlým vozovým parkem, do kterého budou nyní ve větší míře zařazena vozidla s vyšší průjezdností lehkým terénem a špatnými cestami, s pohonem 4×4 a se zvýšeným podvozkem. Důvodem zařazení takovýchto vozidel do vozového parku policie je zejména nutnost vybavit vozidla policejní výbavou a potřebou převážet ve vozidlech policejní materiál, jehož hmotnost má vliv na podvozek, zejména na světlou výšku a odpružení. Při stále se snižující světlé výšce u nových typů vozidel, a z výše popsaných důvodů, bylo nutné přistoupit k pořízení konstrukčně odlišných typů vozidel a jejich zařazení do výbavy policie,“ uvedl policejní mluvčí Ondřej Moravčík.

Pět set nových vozů nemá jezdit jen v podhorských oblastech. „Budou vykonávat službu i v městských aglomeracích, kdy i v nich se vozidla v řadě případů pohybují na nezpevněných komunikacích nebo překonávají zpomalovací prahy či silniční retardéry,“ dodal Moravčík.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dorota

Kdysi měli v Praze za Kotrouše u Měšťáku Hamry, aby mohli jezdit přes koleje.

PAVEL ŠULC

K ČEMU????

pan z kupe

Červené majáky jsou otřesné, oko na červenou nereaguje a modrá (narozdíl od červené) byla v provozu unikátní.

Žabák

Od policie bych se nejdřív rád dozvěděl jak to bylo s tou Bečvou, a až pak že si zase kupujou kotel drahejch aut… (protože ty stávající zřejmě nepřejedou se souhlasem policie umístěné retardéry)

FACEPALM

Ale za Vrbětice si ta auta zaslouží. 😃
Bečva už nikoho nezajímá, mrtvá řeka = mrtvé téma.

thegrid

Bylo by fajn, kdyby policie vytáhla paty z těch aut. Poslední dobou je vídám jenom v nich.

Stony

Aspon jsou videt. Driv nebyly videt ani ty auta. Takze pokrok:)

Vašek

Není pravda že nebyli vidět. Vzhledem k tomu, že tu máme policajtů jak v banánové republice po převratu, tak jsou za každým druhým stromem. Např. Dánsko, stejná hustota zalidnění a mají polovinu fízlů v poměru k počtu obyvatel co my. Nebo Finsko, obrovská země, polovina obyvatel a mají na obyvatele téměř 4x méně policajtů, co máme my.

Jinak příslušníků VB bylo koncem 80. let pro celé ČSSR 31000 plus dalších 13000 členů STB. Nyní jen pro ČR 40500 PČR a dalších přes 10000 strážníků. My jsem normální policejní stát.

FACEPALM

Proboha buďte opatrný s tim chlastem, už se to zjevně vymyká vaší kontrole… Policistů je v některých oblastech stále nedostatek, ono se řekne lehce, že jich je tolik a tolik tisíc, ale to neznamená, že jsou všichni nasazení v terénu. Máte spoustu lidí v kancelářích nebo na speciálních utvarech, to je jak v armádě, ta má tuším přes 20 tisíc vojáků, ale to neznamená 20 tisíc vojáků na bojových utvarech. Často se do toho zápočtou i pracovníci MO. To přirovnání s Finskem je taky úplně mimo mísu, vždyť velká část Finska vůbec není osidlena, to potom opravdu moc policistů nepotřebujete,… Číst vice »

FACEPALM

Dodatek k tomu Finsku:, Žil jsem tam 7 let a znám jejich chování, velký rozdíl oproti nám, máme se od nich co učit.

Jiří Kocurek

Například čekání na autobus: https://9gag.com/gag/awnz9L8

Baraba

Ano, u nás je velký problém v obecném nedodržování práva a úmyslném obcházení všeho možného. Bohužel je to i proto, že policie nechce nijak právo vynucovat.

Žije v nás soustavná pokřivená představa neomezené svobody. Bohužel si téměř nikdo neuvědomuje, že moje svoboda končí tam, kde začíná omezovat druhého. A pokud i policie bude vše řešit jen domluvou, nezmění se vůbec nic.

Jiří Kocurek

Ono to „nedodržování“ má ještě jednu zásadu: Materiální aspekt. Když není nikdo, kdo by byl přestupkem omezen, natož ohrožen, tak se nejedná o přestupek.
Chůze po špatné straně 2,5 m široké vozovky v noci. Kdyby tam někdo jel, tak mě uvidí mnohem dřív, než když půjdu po správné straně, kde navíc není kam uskočit. Na správné staně je totiž zemní val uvnitř prudké zatáčky, nahoře na té mezi roste křoví.

Dorota

Jako co učit, pořádat ty jejich chlastací zájezdy do Tallinu?

Vašek

Jestli já piji, tak ty jsi neustále zfetovanej. Jasné fizlu je málo, jen jich je skoro 2x tolik, co před 30 lety na cele Ceskoslovensko. Navíc mají kamery, vysílačky s použitelným rozsahem, počítače s evidencemi atd. Kdyby jich byla půlka, nikdo by to nepoznal. Máme jednu z nejmenších kriminalit na světě, ale není to zásluhou policie, protože objasnenost je vysloveně mizerná.

Karel Mio

Kde chybeli, kdyz jich 30 nebo kolik tisic kempilo na hranicich okresu.

Kalanis

Bojí se vira?

Jan Sova

Pochopil bych menší sérii speciální úpravy Kardiaqů do horských oblastí. Např. bez star-stopu, bez gelových baterií, nějaké výztuhy/zesílení materiálu tu a tamhle, spec. okna nebo rozmraz oken, bufiky atp. Předělat civilní mega-sérii jako pro všechny útvary stejně, aby to přeskočilo alespoň retardér, mi ovšem zavání amaterismem od generálského stolu.

SaulGoodman

„Budou vykonávat službu i v městských aglomeracích, kdy i v nich se vozidla v řadě případů pohybují na nezpevněných komunikacích nebo překonávají zpomalovací prahy či silniční retardéry,“ dodal Moravčík.

Tak jsem rád, že zdroje jsou. Chápu, že to dosud muselo být traumatizující, překonávat takovéto nástrahy jen v Octávce. Přímo to muselo polici paralyzovat. Jen si říkám, jestli radši neměli jít do géčkových Mercedesů, přeci jen tam to odpružení bude na jiné úrovni a nelze vyloučit, že někdy při zásahu budou muset i přejet obrubník!

Daniel

Škoda Kodiaq není žádné luxusní vozidlo. Úprava Octávií taky něco stojí a pokud vidíte např. skoro na zem posazené Octávie prvosledových hlídek, kde často jezdí tři policisté s těžkým vybavením, tak usoudíte, že Kodiaq není špatná volba. Chápu, že jsou lidé, kteří by už z principu nacpali policii zpět do fábií, ale jde čistě jen o symboliku. Stát nebude o nic bohatší.

SaulGoodman

Ta výška se dá řešit jinak, například ty Scaly mají tvrdší pružení, aby to tolik nekleslo s výbavou. Když se podíváte na fotky z testů, je jasně vidět, že oproti sériovému provedení jsou zvedlé. Já jako nejsem žádný ACAB fanatik, pro mě za mě ať mají Kodiaqy někde na venkově teda, jestli potřebuji terénní schopnosti (byť si myslím, že na to jsou lepší jiná auta). Ale jako tohle mi prostě přijde jako úplný výsměch. Nakoupí se civilní auta, následně se řekne, že se udělá přestavba, protože jsou potřeba v podhorských oblastech, a pak z toho vyleze, že se jim blbě… Číst vice »

Daniel

Už dlouho se spekulovalo, že kvůli zvyšující se výbavě budou Kodiaqy dalším stupněm standar. policejní výbavy. Ono se to tak nenápadně stalo i u záchranek, kde už dneska většinu doktorských vozidel u krajských představují právě kodiaqy, které nahradily škoda yeti. Vyjímkou je Praha, která jede mercedesy už přes 30 let. Mě to neuráží i když uznávám, že i octávky jsou důstojné vozy a dají se samozřejmě i vytunit. Otázkou je, jestli jde pak o tolik levnější řešení.

Willy

Kromě přejíždění retardérů, se v článku také jasně píše o „vyšší průjezdností lehkým terénem a špatnými cestami“. Ale to už se zjevně nehodilo do vašeho absurdního hejtu.

Vašek

Kdyby šlo o náklad, tak třeba Berlingo, nebo Caddy je mnohem lepší volba. Ale ne, to je moc levný. Jinak užitečné zatížení je u Octavie 645kg a u Kodiaqu 675kg, obrovský rozdíl.

Willy

Nejde jen o náklad, jde hlavně o průjezdnost lehkým terénem a špatnými cestami, s pohonem 4×4 a se zvýšeným podvozkem. Kodiaq je tedy zcela adekvátní předpokládanému využití.

Vašek bus

No myslím si že cenovka za “ zástavbu “ policejních nezbytností VRZ, radiostanice , nějaké ty držáky na jejich vybavení bude asi dost podobná jako když by se to zastavovalo i do té Fabie a nejsem kovaný v ceníku škodovky ale myslím si že erár určitě ty auťáky nekupuje díky tomu množství za stejnou cenu jako nějakej Lojza z Horní Dolní takže ty Kodiaqi vyjdou možná nastejno s Oktávkama.

Karel Mio

Tak ale erar by pri odebranem mnozstvi dostal slevu i na ty Oktavky.

David

Je rozdíl u zásahu ci kontroly to nechat stát na plné ulici a třeba i zastavit tramvaj a nebo to nechat na chodníku. Na to najíždění na chodníky ty oktávky ne vždy jsou. Pár tydnu v roce se hodí 4*4 i kvůli sněhu, to aby se sněhem nemuselo čekat půl dne na neprůjezdné křižovatce, protože to někdo na letácích opřel o autobus. Ti policajti v tom tráví celé dny. V rámci tenderu ty Kodiaky staly jen 477k bez DPH! Přesednout do Octavii by zase tolik neusetrilo. Obecně i policie na západě přesedá do SUV. Ta auta se na tu práci… Číst vice »

SaulGoodman

No ok, tak proč to takhle vnitro neřekne a neudělá výběrko na policejní SUV? Místo toho nakupují Oktavky, pak Scaly, ale po roce přijdou s pohádkou, že civilní SUV vnitra najednou potřebují pro policii, což ale údajně při jejich koupi nevěděli a s přestavbou na policejní nepočítali. Jejich argumenty jsou mix „měli jsme dobrou cenu“, „někdy je špatný terén“ a „vozíme toho hodně“, což ani jedno prostě nevysvětluje ten postup. Že vzešel požadavek od policie je hezké, ale tohle rozhodně nejsou věci, co by nevěděli před rokem. Působí to na mě dojmem, že prostě měli rámcovku na Kodiaqy, tak si… Číst vice »

Baraba

Spíše je jasné, že kdyby se dělalo nové výběrko na policejní SUV, nemusela by Škoda tak jednoduše vyhrát.

Apten

In