lot
Autobusy Cestovní ruch

Startuje linka z Pardubic na Lipno. Jízdenky bude prodávat i FlixBus

Autobusy společnosti Enjoy Europe. Pramen: Enjoy Europe/FlixBus
Autobusy společnosti Enjoy Europe. Pramen: Enjoy Europe/FlixBus
Startuje nová autobusová linka z Prahy přes Hradec a Prahu na Lipno.

Do projektu agentury Enjoy Europe, která dneškem spouští přímou autobusovou linku z Pardubic na Lipno, se zapojil i FlixBus. Jízdenky na linku jsou k sehnání i v jeho prodejní síti. „FlixBus díky tomu rozšíří nabídku vnitrostátních spojů a zastávek a svým zákazníkům nabídne další kombinace cestování po Česku,“ uvedla firma v tiskové zprávě.

Linka z Pardubic přes Hradec Králové, Prahu, České Budějovice a Český Krumlov do Lipna nad Vltavou je vůbec první pravidelnou linkou cestovní agentury Enjoy Europe. Firma ji bude provozovat na komerčním základě. Ceny se pohybují mezi 380 a 450 korunami za plnocenou jízdenku.

„S cestovní agenturou Enjoy Europe spolupracujeme v oblasti prodeje jízdenek již od roku 2019. Skrze zavedení nové vnitrostátní linky můžeme spolupráci rozšířit. Věříme, že díky rozšířené nabídce oslovíme nové zákazníky ve východních Čechách a stávajícím zákazníkům, tak přineseme nové možnosti cestování po Česku,“ uvedl manažer společnosti FlixBus pro rozvoj podnikání Zdeněk Tesárek.

Autobusy budou novou linku obsluhovat od pátku do neděle a ve státní svátky. Z Pardubic autobus vyjede z autobusového nádraží v 5:44 a v Hradci Králové zastaví v 6:08. V Praze zastaví na Černém Mostě v 7:24 a na zastávce Roztyly v 7:58, dále pokračuje přes střední Čechy, České Budějovice a Český Krumlov. U vodní nádrže Lipno staví v Černé v Pošumaví, ve Frymburku a na konečnou do Lipna nad Vltavou přijede v 11:20 hodin. V opačném směru bude odjíždět v 12:30 v pátek a v 15:10 o víkendech.

„Jde o komerční linku, kterou chceme oslovit zejména tuzemské turisty a nabídnout jim jednoduché přímé spojení napříč regiony. Nejvíc by samozřejmě měla táhnout Šumava,“ sdělil jednatel Enjoy Europe Jan Veselý. Ten byl jedním z organizátorů květnové hromadné jízdy Prahou, kterou zájezdoví dopravci uspořádali, aby podpořili své požadavky vůči vládě. Zájezdoví dopravci žádají pomoc kvůli téměř absolutnímu výpadku příjmů během virové krize. Provoz na nové lince bude zajištěn právě zájezdovými autobusy (Mercedes-Benz Tourismo).

FlixBusu doposud přímé spojení mezi Pardubicemi a Prahou chybělo. Z Prahy do jižních Čech jezdí zelené autobusy jednou denně v rámci vnitrostátní linky do Českého Krumlova, v regionu dále staví několik mezinárodních linek FlixBusu. Přes Šumavu vede například mezinárodní spoj z Vratislavi do Salcburku, který jezdí denně a staví v Horní Vltavici.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
kakov

partnerský dopravce Skript na svém webu uvádí zajímavou informaci:

Od 1. září 2020 na lince 610003
Hradec Králové > Pardubice > Humpolec > Tábor > České Budějovice

http://www.skript-bus.cz/linkova-doprava.php

Svojšín

O tom se tu píše už nějakou dobu Mlho

Leoš Konečný

Úplně zbytečná linka, za chvíli ji zruší. Kdysi jezdil i Regiojet z Krumlova do Lipna nad Vltavou ale toto prodloužení zrušil pro nezájem. Kdo by se na Lipno trmácel autobusem, každý pojede autem.

Ondra L.

Skutečně pozoruhodny argument. Jak si vlastne vubec vysvetlujete existenci verejne dopravy?

kakov

no tenhle argument není tak absurdní, jak na první pohled pro neznalého vypadá, v první řadě je potřeba se zamyslet na důvodech konání cest, (například) když jede někdo na úřad do Prahy, má víc důvodů jet veřejnou dopravou než autem (zácpy v Praze, problémy s parkováním), na druhou stranu, když jede někdo na dovolenou má naopak více důvodů jet autem (hodně zavazadel, věcí, více osob=“drahé“ jízdné) zvláště pokud jede někam, kam jezdí jen bus, dále je dobré si uvědomit, že na Lipno jezdila řada dopravců a nikdo to dlouhodobě nevydržel, to nesvědčí o nějakém masívním zájmu cestovat busem na Lipno,… Číst vice »

Leoš Konečný

Myslíte komerční??? No možná se vám to bude zdát neuvěřitelné, ale vysvětluji si ji jako výdělečnou a pokud ne, tak prosím jen o vysvětlení z čeho budete platit provoz této linky? Možná máte nějaký revoluční nápad, na který pan Jančura ani ostatní dopravci nepřišli

noerf

U Regiojetu byl problém v tom, že díky prodloužení části linek na Lipno, potřeboval více autobusů, řidičů a vznikali v Krumlově větší prostoje, navíc obsazenost na a z Lipna byla nízká.
Tady u toho individuálního spoje je otázka, jestli se vyplatí jezdit na Lipno nebo nechat stát v Krumlově autobus déle.

kakov

„navíc obsazenost na a z Lipna byla nízká“

tohle je právě ta stěžejní informace, kdyby obsazenost byla velká, určitě by to Jančura ponechal…..

pak je na místě položit si otázku, zda právě Enjoy bude úspěšnější

Leoš Konečný

No určitě nebyl problém této linky na Lipno v tom, že by potřeboval více autobusů. Pokud si vzpomínám, prodloužení bylo pouze pro dva páry spojů denně, což o moc víc autobusů nespotřebuje, vzhledem k tomu, že v Krumlově v průměru „odpočívají“ cca 4 – 5 žlutých autobusů než vyrazí na linku, ale jde o to, že zájem o cestu na části této linky byl skutečně nízký a proč platit tedy pohonné hmoty, poplatky za stání busu, licenci linky (i když to je jednorázový poplatek), když se může otočit v Krumlově. Prostě na Lipno jezdí skupiny lidí a rodiny a ty… Číst vice »

Petr766

Tak autobusy mají, řidiče stejně nějak platit musí i když díky covidu nejezdí, tak se to aspoň zkusí, třeba to nějaké tržby přinese.

Od lesa

Z Hradce bych to vzal ještě na Trutnov, pak Prahu a přidal bych také Chomutov.

kakov

to je dobré! 😀 a trefné, osobně moc nechápu ty Pardubice, ty pro bus dopravu nikdy moc lukrativní nebyli, nevím tedy jak úspěšný byl ČEBUS v první polovině 90. let ale jinak všichni co jezdili z Pardubic na Prahu toho docela rychle nechali

Prikryl

Naucte se psat to je cestinarsky freestyle

kakov

má to vliv na dojivost nebo na přírůstky? 😀

Tomas

to sice nema, ale fakt se to blbe cte.

kakov

tak se napřed oba dva naučte sami psát česky, tj. s diakritikou, až potom rejpejte

Spálená tlumivka

„FlixBusu doposud přímé spojení mezi Pardubicemi a Prahou chybělo.“ Myslím, že takovéhle spojení chybělo leda šotoušům, ale FlixBusu ne. Na téhle trase se nedá autobusem konkurovat vlaku. Pro úsekovku Hradec-Praha už to bude podstatně zajímavější, ale tam je zase problém v tom, že HK-Praha se jezdí hlavně v pracovní dny, zatímco Enjoy pojede jen v pátek a nepracovní dny.

Svojšín

Tlumivka ohořelá: Někde se nechali slyšet, že budou jezdit celotýdenně.
Ale pokud solupracují s Flixem, tak bych asi raděj počkal, jak se to….

kakov

to flixbus nemusí zajímat, pokud bude jen prodávat jízdenky a neponese riziko tržby, on bude mít v síti další trasu, tj. nabídne víc možností cestování, prodá víc jízdenek……

Svojšín

Čekám na zveřejnění JŘ HK – ČB přes Humpolec.
Doufám, že to nedají 15min. před Car Tour

Koro

Z Pardubic do Prahy přes Hradec 😀

Libor

…jsem vážně zvědavý, jestli tento „projekt“ dlouhodobě udrží. Ale držím palce….

Právě jsem vystoupil

Nevydrží, ale nechme se překvapit

kakov

osobně si myslím že nevydrží, zatím žádný dopravce, který přišel s nějakou „inovativní“ jinak řečeno neobvyklou linkou to dlouho nevydržel, ale uvidím

Spálená tlumivka

Hradec a Pardubice jim vybere Car Tour, který místní klientela dobře zná, protože tahle linka jezdí do Budějic už dlouhá léta (BTW, odjezd nové linky z Pardubic 1 minutu před Car Tourem, to bude určitě náhoda). Z Prahy do Budějic jede ve stejný čas žluťák, který navíc odjíždí z Knížecí (zatímco za Enjoy člověk musí na Roztyly nebo Čerňák). Příjezd do Budějic má Enjoy ve stejnou dobu (jako SA a Car Tour), ale jsem moc zvědavý, jak bude Enjoy stíhat jízdní doby, protože žluťák má cestou z Prahy do Budějic jedinou zastávku, zatímco Enjoy jich má 11. Upřímně, každému novému… Číst vice »

Leoš Konečný

A hlavně bych určitě chtěl jet nějakým obyčejným Mercedesem bez služeb namísto luxusním žlutým Irizarem s vybavením FUN a Relax, záchodem, kávou a jedinou zastávkou a který ještě jezdí po hodinách. 🙂

Svojšín

Koro: Všichni ostatní jistě chápou, že pro cestující z Pardubic do Prahy ta linka nebyla zamýšlena…

kakov

takže proč Pardubice? myslíte, že kalkulují s přepravou místní frekvence Pce-HK? Podle mě je to asi proto, že jejich partner má zázemí v Pardubicích. Jinak mi ty Pardubice nedávají smysl.

Svojšín

Kakov:Kalkulují s cestujícíma Pardubice – Jižní Čechy.
Tím netvrdím, že takových bude nějaké zajímavé číslo, to už spíš ten Hradec.