Stagnace: Výběr mýtného v roce 2023 zůstal těsně pod hranicí 15 miliard

Kamiony na D8. Foto: ŘSDKamiony na D8. Foto: ŘSD

Z celkové částky uhradili domácí dopravci 47 procent, oproti předchozím rokům to znamená ústup.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirik

Tyhle nadpisy jsou zvláštní. Stagnace je snad v tomto případě očekávaná. Je nějaký stav a ten bude dlouhodobý.

Jarek

Jezdím po D1 osobákem a ty desítky kiometrů dlouhé kolony kamionu nyní nejvíc okolo Brna vidím jako nasycení dopravní kapacity.Víc už by se vybralo jen kdyby stejné kolony byly i o víkendech, kdy je těch kamionu opravdu minimum.

Peeetr

Víc by se snadno vybralo, a kamionů možná o něco ubylo, kdyby se sazba mýtného řádně zvedla, taky se díky satelitní technologii dá zpoplatnění snadno rozšířit na většinu jedniček, které někdy slouží k objížnění dálnic.

David

Kdyby u Brna ty kolony nebyly, tak se ty kamiony otoci treba vicekrat … to cekani se do ceny dopravy promitne vic, nez to ze jede.

digi

Njn takhle to poznáme všichni protože za daně vsech se rozšiřují dálnice… pro občana nula od nuly pojde, pro špeditera větší zisk…

Blume

Uz jen 6 let a bude po kolonach (u Brna). Ale mozna se jen posunou o 10km nekterym smerem. Moznosti jsou 3 😀😁

Jaroslav

Žádný strom neroste do nebes, když se vezme kolik zbytečných cest kamiony se realizuje ve jménu EU globálních forem obchodu. By bylo lepší, kdyby výběr mýtného poklesl.

Jiří Kocurek

Zeptám se: U vás mají v obchodě pouze pivo z nějbližšího pivovaru, protože jiné by si nikdo nekoupil?

Jíte rýží? Sorry, je možná trošku moc na tělo, ale… nebudu se přece ptát z čeho semka píšete.

KarelI

On nepsal, že to má klesnout na nulu, takže vaše argumentace je nesmyslná.

Matěj

Ale má nejvíce těchto pseudoekologů má plná ústa jak by ostatní měli nebo neměli něco dělat, ale sami si neuvědomují jak zatěžují přírodu a prezentují se jako kdyby jejich život byl čistý jako lilie, přestože zrovna u elektroniky, kterou obnovují rok co rok je jisté, že její koupí a užíváním zatížili přírodu více, než provoz osobního automobilu.

PetrH

Blbost. Jednak osobní doprava má větší dopad než ta nákladní. Nákladní má totiž mnohem lepší poměr užitečná hmotnost/celková hmotnost.
A že zrovna ekologové obměňují elektroniku rok co rok je blábol.

Jiří Kocurek

Píšu o poklesu na nulu?

O neprotřebnosti přepravy bude rozhodovat kdo? Úřad zcela nestraný, k zakleknutí nezneužitelný, úředníci zcela prostí charakterévých vad, takže „doktůrek ve třetím patře bez výtahu a se zlomenou hnátou“ se nestane obětí pomsty zafrustrátovaného mindráka…

… jako tomu bylo na úřadech KSČ, ktetří zakázali kapele hrát z politických důvodů a pana Stanleyho za tímto účelem roznáckovali.

Petr David

Jasně , opět exrém. Taky máte v životě všechno, nebo nic?

Matěj

Jelikož Vám podobní také chtějí extrém = zrušit IAD, tak se nelze ničemu divit.

Petr David

Já nikdy v životě nehlásal nic o zrušení IAD, ani nikoho takového neznám. Vy evidentně ano. Sem s odkazem na nějaký takový příspěvek. Díky.

Petr David

Můžu poprosit o konkrétní příspěvek. Nebudu se prohrabovat celou diskuzí, když vy znáte přesné místo. Jestli tedy mohu.

Matěj

Tak znova „Vám podobní“ ne Vy.

Petr David

Tak kde konkrétně píše někdo o zrušení IAD. Nebo chcete říci, že Vám je jedno, co sem napíšete?

Matěj

Asi antispam mi nedovolí poslat odkazy a čeká se na schválení, tak prozatím aspoň jeden https://zdopravy.cz/mytne-vzroste-nove-zahrne-i-emise-co2-autobusy-dostanou-nejvyssi-sazbu-191060/#comment-1221604

Petr David

Zkuste jeden jediný příspěvek. Nebo jen tak kecáte?

Matěj

Již sem poslal a nebo tento https://zdopravy.cz/mytne-vzroste-nove-zahrne-i-emise-co2-autobusy-dostanou-nejvyssi-sazbu-191060/#comment-1221914
ale bohužel zdá se, že zdopravy.cz má ty odkazy nějaké nefunknční. Nekecám, kdyžtak se mýlím, ale dle mne je tu skupina nadšenců veřejné dopravy, kteří IAD z nějakého důvodu (většinou se vymlouvají na ekologii) nesnáší a nejraději by ji úplně zrušili, budu rád když se sami přihlásí, namátkou Jaaa, František, M19, M22, Orange Pilled a další.

Jiří Kocurek

František … řidičák doufám nikdy nedostane. Proč? Přál řidičům aby je srazil kamion. Takováhle chrakterová vada má být stopkou.

Matěj

Já taky nechápu tu agresivitu a nenávist vůči jednomu druhu dopravy a lidem, kteří ji mají rádi nebo ji využívají od těch, kteří preferují veřejnou, zvlášť na webu o dopravě.

Jiří Kocurek

Kakýkoliv použitý příklad bude extrém žejo? Protože správný příklad by se nesměl dotknout žádného omezovače. Trefil jsem?

Jiří Kocurek

Ale zkusím to: ovčí střeva, koňské žíně

Úřad žádost vyřizující je přece dostačně erudován, aby věděl.

Housle přece nikdo zakazovat nebude.

Low cost

Nebo soja, která se dováží přes půl zeměkoule, naproti tomu kvalitní hovězí se pase i na našich loukách, ale fuj je to hovězí (nevím proč jsem právě dostal chuť na steak…).

Otakar

Neroste? Tak přidáme další zdanění, ať se platí více. Od února budou zase rekordy… a to by byl čert dlužen, aby letošek nebyl opět rekordní. A další rok rozšíříme poplatek … to by bylo, aby tento strom nerostl do nebe.

Petr David

Mýtné není daň, ale poplatek za cestu. Jediné spravedlivé řešení.

Low cost

Ten růst mýtneho byl způsoben tranzitem. Až si z nás ostatní EU ekonomiky vemou případ a propadnou se taky do nerůstu, tak se dočkáte a výběr mýta bude padat. Jen teda doufám, že propagátoři nerůstu a green dealu pak nebudou jako první brečet, že státu došly prachy na granty pro jejich neziskovky, ze kterých žijí.

David

Co treba zatim u sebe a nekupovat balenou vodu? Pripadne kupovat jen ceske ovoce a zeleninu i kdyz je drazsi? Nebo jedete jen po cene?

A co obleceni? Neco levneho z dovozu a nebo se to aspon sije u nas? Boty?

peter

No, cakal som takyto argument. Pre vase info, ja napriklad mam nejaky obnos v penazenke, nemam kreditku bez limitu. Ked miniem viacej penazi za drahsie potraviny a oblecenie, tak nepojdem do restiky 2 krat do mesiaca ale len raz. Do divadla nepojdem 4 krat do roka ale len raz, skrtnem nejake koncerty a podobne. Budem sediet doma na zadku a napchavat sa drahsimi potravinami s pocitom, ze zachranujem svet. Citrusi si budem moct dovolit len 2 krat do roka ako za komunistov.
Ak vam taky zivot vyhovuje, kludne si ho zite.

Aileeen

A proč bych se měl omezovat jen na to, co se vyrábí a pěstuje u nás? Mám třeba rád pomeranče, proč bych se jich měl vzdát? Nebo ocením kvalitní oblečení a sportovní vybavení, které se u nás v podstatě ani nevyrábí. Co s tím, zakážete mi sportovat?

Aileeen

Nějak mě nepřekvapuje, že jsem se ani nedočkal odpovědi… čím to asi bude?