Mýtné vzroste, nově zahrne i emise CO₂. Autobusy dostanou nejvyšší sazbu

Kontrolní mýtná brána v Dasným u Českých Budějovic. Pramen: CzechTollKontrolní mýtná brána v Dasným u Českých Budějovic. Pramen: CzechToll

Provozovatelům nehrozí žádné sankce, pokud ponechají vozidlo zařazené v nejdražší emisní třídě 1, kam spadne automaticky.

127 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nasranej

Absurdistán.

Jaaa

A opravdu jsou ty poplatky směřovány do nápravných opatření, nebo zase na další dálnice? (Nevím, ptám se.)

Aileeen

Třeba na dokončení tolik potřebné dálniční sítě, ale tam by bylo potřeba mnohem, mnohem více.
Ne, opravdu nemám chuť ztrácet drahocenný čas svého života tím, že budu cestovat vlakem.

Pan Pravda

A pak se bude zase vlada silene divit, jak muzou ti nenazrani obchodnici zvysovat koncovy ceny.

Peeetr

Protože skoro všechny supermarkety u nás ovládají nadnárodní řetězce, a ty se rozhodli nejprve svážet do centrálních skladů a teprve z nich zase do regionů, aby mohli mít republikově jednotné letáky.
Kdyby přidali na informatice, a letáky i promoakce dělali víc pro jednotlivé kraje, tak můžou daleko víc ubrat na spotřebě nafty.

Pan Pravda

Distribuce pres centralni sklady celkovy prepravni naklady snizuje, protoze ti do obchodu nejede padesat kamionu od dodavatele s pulpaletou, ale jeden z centralniho skladu s veskerym sortimentem.

Petr David

Tak to je sakra zjednodušené.

peter

Takze povedzme mame dve predajne P1 a P2 na jednej trase. Obidve predavaju tovary A, B. V predajni P1 sa vypredal tovar B, a v predajni P2 sa vypredal tova A aj B. Takze podla vas je lepsie poslat kamion s tovar A az do predajne P2 a potom poslat dalsi kamion s tovarom B do predajne P1 a P2, takze poslat 2 kamiony namiesto toho aby tie kamiony tovar doviezli do centralneho skladu a odtial isiel len jeden kamion ktory by viezol tovar A aj B pre predajne P1 a P2 ?

Joker

A tak eko-kněžstvo pokračuje v omezování mobility prostého lidu.

Pan Pravda

Tak zase bude auto o neco vyhodnejsi, nez bus, o tom neni sporu.

Jaaa

Než na vás taky dojde.

Jaaa

Až nebudete poškozovat ostatní, jezděte si do aleluja.

Aileeen

To už vadí i autobus? Kam to vy bojovníci proti silniční dopravě chcete dotáhnout?

Jiný Petr

Asi až k pěškobusům.
Pak ale taková města jako Praha zkolabují, bez lidí z krajů jim tam nebude fungovat skoro nic. (jen z Kladna denně dojíždí do Prahy 23 tis. lidí)

Aileeen

To jim samozřejmě vůbec nedochází. Každé město je závislé na svém okolí.

Jaaa

Ale dochází. Vám nedochází, že žijete na úkor ostatních.

Aileeen

Ale prosím, demagogiii stranou, ano?

Jaaa

Co to kecáte? Pokud bus poškozuje okolí, měl by škody platit. Pokud je jeho provoz v rámci veřejného zájmu, tak škody nechť uhradí onen veřejný zájem.

Nebo vám prostě nevadí, když vás někdo zmrzačí a žádnou kompenzaci nedostanete, jo?

Aileeen

Prosím, diskutujte konstruktivně, ne demagogicky. On vlak žádné škody svému okolí nepůsobí?
Proč by mě měl někdo mrzačit? Co to je za blábol?

MP22

Přesně tak, zlé hloupé ekokněžstvo které řeší nesmysly!!

A nebo je to jinak a opravdu potřebujeme změnit způsob dopravy, života a přehodnotit konzumní styl utržený ze řetězu?

Já nevím, každý nechť si odpoví sám, tady je malá nápověda:

https://berkeleyearth.org/global-temperature-report-for-2023/

Pan Pravda

No, ja sve priority ridim podle prani svyho syna a pokud chce radsi zaletet k mori, nez se projit do Klanovickyho lesa, zeleny vize neresim.

Peeetr

Jen je třeba si uvědomit, že spiknutí globálních elit se dohodlo na celosvětovém zákazu danění kerosinu, protože oni taky daleko raději létají po celém světě, zvláště do bývalých kolonií a tam, kde jsou levné služby s otrockým závanem minulosti.

MP22

Inu i s takovými jako vy tu musíme žít, nedá se nic dělat.

Pan Pravda

Je to tak, ja zas musim zit s jedovatejma papirovejma brckama a neoddelitelnejma vickama.

Matěj

Přírodě nejvíce pomůžete, když žít nebudete..

MP22

No už žiji, tak to tu chci nějak dožít. A víte co? Já žiju celkem šťastně. A víte jak se to pozná, že žijete šťastně? Že se nehoníte za konzumem a že přejete ostatním dobré, ostatní, to jsou i národy daleko od nás postižené například globálním oteplováním. Ale to vás možná nezajímá, vy si hledíte pouze na sebe, protože nic jiného než sebe ve své prázdné duši nemáte. Já prosím budu žít a budu vždy hájit zájmy udržitelného života i pro další generace co přijdou po nás. Protože mě jde v první řadě o štěstí většiny, vám jen o penízky… Číst vice »

TU 134

Nechci hladovět, trpět a mrznout abych za odměnu zase jen mrznul

Pan Pravda

Pokud my si paralyzujeme dopravu a prumysl proto, abychom zachranovali zeme tretiho sveta, tak nas akorat ty zeme tretiho sveta prevalcujou, protoze si na to hrat nebudou. To je presne o tom, ze cesty do pekla byvaji dlazdene dobrymi umysly.

MP22

Země třetího světa nás převálcují, ale jinak než vy si myslíte. Pokud my nezačneme i takovými regulacemi tlačit na výrobce a provozovatele čehokoliv, aby hledali technologicky pokročilejší řešení a nasazovali ty, co už jsou objevené, tak se brzy stane to, že obyvatelé těchto zemí třetího světa, kteří se masivně rozmnožují, přijdou i o ty omezené zdroje vody a obživy. A potom se bude dít to, že tito zoufalý všehoschopní lidé půjdou pro tu vodu a obživu tam, kde je jí dostatek. Nepůjdou všichni k nám, to určitě ne, ale tyto hladové vlny v kombinaci s válkami o zdroje, jaké si… Číst vice »

Matěj

Aha tak vy jste vlastně skoro šťastný lidumil a k nirváně stačí když vás ostatní nebudou obtěžovat a budou vás poslouchat, jak je to podle vás správně 🙂 Ty kecy o udržitelnosti a, že myslíte na ostatní si nechte prosím pro nějaké podobně pošahané.. Dokud budete žít stejně jako já, pouze s tím rozdílem, že nemáte a nechcete auto, tak jste jen pokrytec nic víc.

Jaaa

To není pravda. Přírodě nejvíc pomůžu, když se budu snažit omezovat sobce. ;-P

Matěj

Začněte hlavně u sebe a až to budete mít zmáklé, teprve začněte trousit rozumy na ostatní. . Díky mistře

Aileeen

Pak se omezte.

Jaaa

Jj, okamžitá spotřeba dítěte je alfa a omega vašeho života.

Jsem zvědav, co vám poví, až mu bude 30. Dost možná bude stejnej sobec jako vy. 😛

pavel.mertlik

Lži, dogmata a vylhané statistiky se hodí vždy. Pojďme si říct jinou věc. Kolik celosvětových emisí (čehokoliv) vytvoří doprava v EU? A o kolik se sníží (opět celosvětově) zavedením dalších eko poplatků?
A nadto by mě zajímalo jaký smysl má zdražit jízdu autobusů, nebyla ještě nedávno snaha omezovat IAD?

MP22

Patrně jste nepochopil můj text, no nevadí. Vy si na mě jednou vzpomenete. Zatím hledejte výmluvy a bagatelizujte. A nadávejte na všechno eko, jednou se budete bít do hlavy.

Jaaa

Jj, když nevíte coby, nařknete všechny ostatní ze lži. Ukazuje to pouze tolik, že jste právě kompletně vypnul rozum a bráníte jen svoje ego.

Jako ve školce: “Všichni jste pitomci, jenom já jsem letadlo”, že.

Aileeen

Krásně jste se popsal.

Cestovatel z Vysočiny

Neuvěřitelná stupidita. Poplatek za CO2. A kdy obdobný poplatek zaplatí elektrozázraky vyrobené z čínských komponent, kde se chrlí do vzduchu CO2 hlava nehlava, abychom si tady potom mohli hrát na spasitele zeměkoule. Je to tak trapné, ubohé a zločinné. A ještě jedna věc. Proč mýtný systém namísto ptákovin nezpoplatňuje skutečně škodlivé dopady, tedy například průjezdy obcemi? Typickým příkladem je Havlíčkův Brod, kde zprovoznili jakýsi obchvat, ale kamiony stejně jezdí dál přes město, protože je to kratší a rychlejší, a problém se řeší tím nejhloupějším způsobem – že tam otravuje policie a kontroluje kamiony, jestli jsou dopravní obsluha nebo dálkový tranzit.… Číst vice »

Jaaa

Myslím, že by opravdu neškodilo, aby každý skutečně platil to, co ostatním způsobuje. Všude a ve všem, tak jak je to fér. Pak by takových prostinkých nářků na bruselské byrokraty ubylo.

Petr

Prujezd Havlbrodem neni zpoplatnenej kvuli Bruselu?

Leinad

Proč prvního července 2019, před tím se snad nevyrobilo žádné autom smrdící míň, elektrák?
Loby výrobců.

JackBrno

A hádejme, kdo to všechno zaplatí? No jistě, zase my, střední třída, které se ta nová daň promítne do cen veškerého zboží a služeb. Zelení komunisté budou mít víc peněz pro rozdělení mezi kamarády produkující ideologicky uvědomělé technologie… Ti původní komanči s RVHP by před těmi dnešními zelenými bledli závistí, neměli ani zdaleka takové možnosti, jak okrádat celou společnost. Ale holt novináři to svinstvo bez reptání a bez otázek přejímají a podporují, tak to jinak nebude.

Milan

Tak to su zvedavej jak dlouho bude takovej nazor jeste legalni
Jinak jednoznacnej souhlas s vami

MP22

Právo na to být tupec tu bude vždy, ničeho se nebojte

Jiný Petr

No po pravdě už se začínám bát, že nás se zdravým rozumem a neochotou přijímat „new speek“ brzo začnou zavírat za vlastní názor a budeme nuceni k převýchově (holt minulost se stále opakuje – a ani si musíme zopakovat 50. léta, jen nebudou lakovaná na červeno, ale na zeleno). Svoboda a volné myšlenky nejsou dovoleny, rozvracet si EU socialismus nedáme!

Petr David

Daň a mýtné, to jsou dvě rozdílné věci. Výkonové mýtné je zpoplatnění dopravy. Jak by jste zpoplatnění řešil vy?

Filip

Nijak ty auta platí silniční daň tak proč ještě mýto ? Pak to tady tak vypada inflace drahota vše zatížené jen poplatky

Petr David

Mýtné je výkonostní poplatek, kolik ujedete, tolik zaplatíte. Asi jako kolik rohlíků si dáte v samošce do košíku, tolik dáte pokladní. Neznám rozumnější způsob.

Tomáš Záruba

Tak ty věci zdraží o půl procenta, úplná apokalypsa.

Panoramix

Ano, to by odpovídalo podílu mýta v celkových nákladech dopravců. Opravdu si ale myslíte, že to dopravci nezneužijí k navýšení cen o 5 – 10 %? Já tedy nic jiného nepředpokládám. ☹️

Otakar

Viděl jste ceny doprav? Tady nejste v holdingu, který drží monopol. Ceny doprav se za posledních 20 let změnily … no jak to říct … velmi kosmeticky.
Z kdysi krásného oboru s docela velkými maržemi to dnes je nízkomaržový obor dohánějící to objemem.

pavel.mertlik

Jenže právě díky takovým argumentům si každý hodí procento sem a tam, vždyť o nic nejde, a pak máme nejvyšší inflaci v EU. Vždyť o nic nejde.

M19

Jestli příjem vaší rodiny není alespoň 70 tisíc měsíčně, tak zapomeňte, že jste střední třída. 😉

PetrH

Člověk, který takhle žvaní, rozhodně moc nevydělá.

M19

Myslíte nick JackBrno? Také si myslím.

PetrH

Jistě.

PetrH

Mýto jde přímo do rozpočtu ŘSD. Máte pravdu, těm bych nedával vůbec nic, tam je to samej komunista!
Jinak váš příspěvek je krásná ukázka, proč jsou čeští pravičáci jen k smíchu. A proč jste zaostalá země.

Jaaa

A kolik máte příjem na domácnost, že jste “střední třída”?

Pokud poškozujete ostatní, musíte jim to minimálně kompenzovat. Nebo jako “střední třída” nemusí?

Aileeen

Tak tohle už není ani demagogie, ale čistá dementologie.

Martin J.

Sazba za CO2 u busu já navrhovaná zcela minimální, mohou být zařazeny buď do emisní třídy CO2 c.1 nebo c.5, což by platilo pro ty zcela bezemisní, s pohonem ciste na elektro či vodík. Busy nemohou dostat CO2 c.2, 3, 4 protože pro ně nejsou definovány tzv. podskupiny vozidel dle přímo účinného nařízení 2019/1242 EU. Samotná mýtná směrnice pak má číslo 1999/62 ES ve znění směrnice 2022/362 EU. Implementace je masakr, ale jednoduše platí, že zařazení do emisní třídy musí být evropsky jednotné, tam nebyla mozna žádná diskrece na úrovni členských států.

Otakar

Zase na druhou stranu, busy platí úplné nic oproti nákladní dopravě.

jkjk

„For buses and coaches, Member States may choose to apply the same or lower values than those applied to heavy goods vehicles.“ (čl. 7cb odst. 2)
Tedy členský stát autobusům zlevnit, pokud chce (třeba na samotné mýto mají v podstatě 75 % slevu).

Pražec

Autobus dostane přirážku k mýtu, letecké palivo stále nedaněné.
Takhle tu udržitelnou ekonomiku nevybudujeme.

Milan

Ale my zadnou udrzitelnou ekonomiku netvorime
Jsem realista je to jen novej socialismus jinak, predtim nam sebraly tovarny a zjistily ze to je mooc prace to ridit tak ted nam jen seberou vse co vyprodukujeme ale „muzeme“ podnikat dal

Honza

Vystihl jste to naprosto přesně……bohužel…..

Jiný Petr

Ano, socialismus se vrátit v plné síle. Jen už není z Moskvy a červený, ale je zelený a z Brusele. Jinak rozdíl téměř žádný

pavel.mertlik

Tak hlavní rozdíl je že na Brusel můžete nadávat, na Moskvu jste nemohl.

Mysel

Zatim.

Milan

Jo pohoda zaplatime a kdyby to bylo malo tak muzeme jeste pridat staci rict
Ono to nic neresi ze se bude platit za CO2 ale zase bude neco do aparatu jmenem cerna dira

bydleni_fanousci.0t

Stupidní, potřebujeme snížit daně, ne vše zcentralizovat a zavést nové odvody…
Může za to EU nebo je to aktivita Prahy? Podle jakého předpisu to je?

Anonym ze severu

EU.

Jaaa

Snížit daně? Pán chce do středověku?

Jiný Petr

Ono by úplně stačilo vrátit daně na úroveň první republiky – nemusíte jít do středověku – kde mimochodem – pokud se zrovna nevedla na daném území válka – žádné daně nebyly.

No třeba u spotřební daně z tabáku tento stát už přestřelil – byť daně zvyšuje, tak vybírá stále méně (meziročně o 6 mld., proti plánu pak o 12 mld dokonce). A skutečně to není úbytkem kuřáků.
Někdy méně znamená více.

Gouda

„nemusíte jít do středověku – kde mimochodem – pokud se zrovna nevedla na daném území válka – žádné daně nebyly.“

To není pravda. Naopak, jelikož existovalo nevolnictví, byla práce často de facto zdaněná 100%. Vyplácení různých poplatků (ať už se jim říkalo „daně“ nebo jinak) je dobře známým elementem feudálních a teokratických struktur.

PetrH

Už jste daně snížili a od té doby je ve státním rozpočtu solidní díra :). Já jsem velmi pro státní bankrot, ale nevím, jak se vám bude líbit, to těch dálnic moc nebude.

Jiný Petr

To jste si, ale vybral jen jednu část, které vám zrovna vyhovuje – pokud spočítáte celkové daňové zatížení (zdanění ekonomiky) – tak to už je dlouhodobě stejné, resp. roste (dočasné výkyvy o 0,1% fakt neberu jako znížení)

Franta Palkoska

jj super,, zdražme dopravu všeho zboží.

Petr David

Všeho ne, kupujme co se dá, u domácích producentů. U toho dovezeného z dálky zaplaťme ničení prostředí.

Franta Palkoska

To máte pravdu. Ale už mě rozčiluje, jak tahle údajně pravicová vláda zdražuje život nám všem, pravicové vládnutí má být úplně o něčem jiném.

Franta Palkoska

Mínusů spousta, ale rád si přečtu i názor někoho jiného, proč to vidím špatně..?

Honza R.

Máte možnost vybírat peníze plošně (třeba daněmi), nebo výkonově (třeba mýtnými poplatky). Co z toho je levicové a co pravicové?

JackBrno

Pravicové je vybírání výkonové, ovšem ne pod ideologickým zdůvodněním. To je jen čistokrevný zelený komunismus, před kterým by rudí soudruzi bledli závistí.

PetrH

Pravicové je půjčovat si.

joachimstahl

…ale správný pravičácký režim je o zvyšování daní a lineárním zdražování…o inflaci nemluvě.

Karel

Nekomentuji nijak zvýšení mýta, jen chci zmínit, že (jak je napsáno i v článku) změna vychází z evropské směrnice, na které se museli dohodnout státy EU, autorem není aktuální vláda ČR.

Otakar

To mu je jedno, teď je moderní házet na vládu i počasí, tak za to může vláda a tečka.

adamgolias

pravicove vladnuti je 100 let o bohatnuti bohatych. a komedie z ods je spolek klausovych pohrobků bez názoru a vize. oni vyhrali volby jen tim , že ,,se vymezili,,.

Aileeen

Soulad s pravidly EU fakt nemá nic společného s tím, jestli je vláda pravicová nebo levicová, tohle by musel udělat každý.
Svůj protivládní mindrák si můžete léčit jinde.

Franta Palkoska

Je super, že si do mě kopnete, aniž byste mě znal. Ač jsem volil subjekt, který se nedostal do parlamentu, tak jsem byl první, který se radoval, že se po 8 letech podařilo odstavit Babiše od kormidla. Ale teď je mi smutno, když vidim, že tahle koalice vůbec netuší, že jí často volila střední pracující třída, kterou ona ovšem holí ze všech nejvíce.

Aileeen

Nepotřebuju znát, stačí vidět ty bláboly, jaké píšete.
Ale jistě, stejně jako všichni čeští gaučoví odborníci, to umíte líp.

Franta Palkoska

Aha 🙂

Milan

Ano treba jak sem ted vezl bagr z prahy do olomouce ale abych neprodukoval co2 tak priste koupime dalsi bagr a jeden bude v praze a druhej v olomouci sice to vyprodukuje kufr co2 jeho vyroba ale co nadelat hlavne ze ten zlej kamion nepojede

Petr David

Když se zvedne mýtné (v tomto případě o stokoruny?) tak se vyplatí koupit druhý bagr? Víte co je to výkonové mýtné?

Milan

Tak co teda mame delat aby ten kamion nejel?
Koupit druhej bagr nebo v praze bagrem a v olomouci lopatou?
To myto produkci co2 vubec neresi a nemuze vyresit a vlacek uz vubec ne
Ale jako symbol absolutniho luxusu sem si dnes koupil Klastornou(mineralku) a protoze sem jakejsi hogo fogo tak byla s CO2 jako v plne palbe zadna jemne sycena

Petr David

Mýto řešení je. U nás si můžeme koupit česnek ze Španělska, nebo náš. Ten ze Španělska je dovezený z dálky a ten dovoz ničí životní prostředí. Je spravedlivé, když doprava zboží z dálky je úměrně zpoplatněna.

Milan

A ten kamion co jel do spanelska velz nejaky cesky vyrobek tam ale treba muze jet priste tam s ceskym vyrobkem a nazpatek bez cesneku sice to nas vyrobek prodrazi a tim bude nekonkurenceschopny ale coz nadelat hlavne ze nebude spanelskej cesnek v obchode😉

Petr David

Hlavně bude konkurenceschponý český pěstitel. Za mne super.

Milan

Kdyby byl tak vozi ten nas cesnek do spanelska ale jelikoz to u nas nebude takove terno tak proste se vozi spanelskej
Ale to mate jedno, dopravu je potreba zdanit a omezit a pak bude vse nejlepsi
Asi sem staromodni ale nase prumyslova ekonomika potrebuje levne energie a levnou dopravu nic z toho uz za chvilku mit nebude tak si treba otevreme vsichni kavarny a malebne hospudky treba na nadrazi.

Petr David

Jirka?

Jaaa

Pán asi neví, jaký je rozdíl mezi zemědělskou podporou v ČR a ve Španělsku.

Low cost

Ano třeba nenažraný brácha Jurečky s dotacemi skoro za miliardu mi dodá ještě předražené zelí, které jinde i dopravou umí vypěatovat za třetinu. Co se napřed zaměřit na efektivitu českého zemědělství? Jsem dokonale přesvědčen, že když čeští zemědělci nabídnou levnější produkty než z dovozu lidé si je budou kupovat a dovoz se omezí sám díky trhu, ale to je asi moc jednoduché. Lepší je si vyřvat zdražení mýta, než se snažit a ty hejlové to zaplatí.

Petr David

“ Lepší je si vyřvat zdražení mýta,…“

Švýcaři si vyřvali mnohem více, mají tam nějakého Jurečku?

M19

Ta nízká cena z dovozu je díky tamním dotacím.

Granja

A nic jiného, co tu nemáme, nebo urgentně potřebujeme, vézt z toho Španělska už nesmí?

Low cost

A nebo je třeba začít řešit, že čeští zemědělci produkují předražený česnek a tak si kupujeme ten levnější ze Španělska, že jo.

Petr David

Doplním, že na západ od nás více dotovaný. A i kdyby tomu tak jednou třeba nebylo, tak co je divné něco zpoplatnit na ujetý km a hmotnost? Nebo chcete ještě dotovat nákladní dopravu se všemi negativy? Fakt?

David Petr

To je presne ono my sami se rozhodneme co je spravne a ne ze nam nekdo omezi nebo zakaze dopravu aby to bylo tak jak on si mysli ze je to nejlepsi
Svoboda dela clovek a jen svobodny clovek muze zajistit svobodu

Jaaa

Vy budete asi hodně mladý a naivní. Svoboda znamená především to, že nemusím trpět poškozování aktivitou někoho jiného.

Aileeen

A proto budete omezovat jeho svobodu?

Jaaa

Představte si, že omezím vaši svobodu rozrajtovat mi moje louky vaší čtyřkolkou.

Je to “svoboda” nebo ne?

Aileeen

Vaše louky jsou mi celkem ukradené. Ale na vymýšlení demagogických přirovnání jste teda mistr, to se musí nechat.

Franta Palkoska

Na tomhle příkladu je krásně vidět, jak další restrikce a daně zaplatí vždycky nejvíc ten poslední – zákazník. 🙂 Naše firma pravidelně řeší obdobnou záležitost. Stavíme současně na Moravě a v Čechách. Náklaďáček s bagrem v pravidelných intervalech putuje po D1, doteď to vyřešila jednodenní známka. S touhle daní se doprava prodraží, tudíž se prodraží celá stavba a zákazník bude muset zaplatit víc. A tak to je se vším, firmy si nebudou snižovat svůj standart, ale zvýšené náklady akorát přenesou dál. Proto bylo vtipné pozorovat hejly, kteří tleskali zvýšení daně z nemovitosti, protože je „nemorálně nízká“, ale odnesou to zase… Číst vice »

Petr David

Zvýšení mýtného není daň, je to poplatek za cestu.
Jestliže kvůli se převozu bagru zdraží zakázka tak výrazně, tak si zákazník může vybrat jinou firmu. U nás ta možnost je. Výkonové zpoplatnění je správná věc.

Franta Palkoska

mýtné – daň – poplatek , je to jedno a totéž, nezáleží jak to nazveme. Vybrat si samozřejmě může, ale to zdražení promítnou všichni. Hezké jak to hájíte, ale ostrouhá zase jen zákazník.

Petr David

Považuji za naprosto normální zaplatit dopravu, která likviduje naše životní prostředí, dopravu která zároveň likviduje naše silnice a kvůli které se dokola intenzivně betonuje. Zaplatí to zákazník, to je správné, protože se podílí na likvidaci přírody.

Aileeen

Můžete ho posílat vlakem, když je takový problém zaplatit poplatek za používání dálniční sítě.
Jo jo, používat, to by se chtělo, pro zlepšování a rozšiřování byste byl taky, ale platit, to ne…

peter

Aha, takze vlakom to bude lacnejsie ako po dialnici ? Pokial nie, tak tu vyzsiu cenu zase zaplati zakaznik.

Vlakom to bude travat rovnako dlho ako po dialnici ? Pokial to bude trvat dlhsie, tak asi kto zaplati tie prestoje, ked ten bager nazaraba a strojnik nema co robit. No samozrejme, zase zakaznik.

Aileeen

Když mu tak vadí, že musí zaplatit o něco dražší mýtné, může jet vlakem, ne? Vždyť to je, podle místních komunistů, budoucnost světové přepravy. Koleje do každé ulice!

zyx

A ví se, zda to má nějaké zdůvodnění, proč autobusy nemohou být přeřazeny do kategorií s nižší sazbou?

Honza R.

Co jsem dohledal v NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) 2022/1379 ze dne 5. července 2022, je stanovení emisních skupin pro autobusy velmi komplikované. Kousek výš to popisuje Martin J.
https://zdopravy.cz/mytne-vzroste-nove-zahrne-i-emise-co2-autobusy-dostanou-nejvyssi-sazbu-191060/#comment-1221340

Pražan

Aby se mohl hledat způsob zvýhodnění, aby lidé přesedli z aut do autobusů. Bude to dotované z výnosů co2

M19

Otázka pro redakci (Jan Šindelář): To zařazení do nejdražší emisní třídy bude platit i pro autobusy s jiným pohonem než nafta?

Miroslav

Neplatí pro elektrobusy a autobusy s pohonem na vodík. Spalováním CNG a LPG vzniká CO2 též.

M19

A co bio-CNG? Ha? Jsem netušil, že jste redakce. 😉

Radim

No ještě aby dostali nějaké sankce, když platí nejvíc 😀 To by mne pobavilo, kdyby dostali pokutu za to, že (dobrovolně) platí na mýtě nejvíc