Správa železnic poprvé zavádí zdvojené zábradlí. Ekonomické a esteticky přijatelné, vysvětluje

Zdvojené zábradlí v Brandýse nad Orlicí. Foto: Správa železnicZdvojené zábradlí v Brandýse nad Orlicí. Foto: Správa železnic

Zábradlí je u nástupiště a hned vedle i na propustku.

(I přes datum vydání nejde o aprílovou zprávu) Stanice Brandýs nad Orlicí, která aktuálně prochází rozsáhlou modernizací, bude mít na české železnici jednu premiéru. Správa železnic tu na propustku přes Dolenský potok instalovala zdvojené zábradlí. Cestující by tak měli mít ještě větší jistotu, že náhodou omylem neskončí v potoce.

Ukazují to snímky Správy železnic, na které upozornila facebooková skupina Zábradlománie. Ta dlouhodobě mapuje posedlost některých projektantů na železnici instalovat zábradlí i na místa, kde se to může zdát zcela zbytečné.

V případě stanice Brandýs nad Orlicí vzniklo zábradlí nejdříve z obou stran propustku, následně ještě u nástupiště, které přes propustek vede.

Detail zdvojeného zábradlí v Brandýse nad Orlicí. Foto: Zábradlománie / Správa železnic

Detail zdvojeného zábradlí v Brandýse nad Orlicí. Foto: Zábradlománie / Správa železnic

Správa železnic odpověděla na dotaz k řešení s dvojitým zábradlím po dvou týdnech. Odpověď přinášíme v kompletním znění.

„Podoba ohraničení nástupiště a propustku se zvolila především z důvodu náročnosti technického řešení. Integrovat čelo propustku do zídky pod nástupiště by vyžadovalo nejen podstatně větší zásah do koryta potoka, ale i značné navýšení objemu železobetonových konstrukcí. Proto zde bylo navrženo kolmé ukončení propustku s přesypovou konstrukcí. Výsledné provedení je výhodné z hlediska následné údržby, značně ekonomičtější a esteticky přijatelné.“

Tagy Brandýs nad Orlicí trať 010 Ústí nad Orlicí - Brandýs nad Orlicí
117 komentářů