Správa železnic poprvé zavádí zdvojené zábradlí. Ekonomické a esteticky přijatelné, vysvětluje
Zdvojené zábradlí v Brandýse nad Orlicí. Foto: Správa železnic
Zábradlí je u nástupiště a hned vedle i na propustku.
Zábradlí je u nástupiště a hned vedle i na propustku.
No, vy se tady smějete správě železnic, ale u nás ve městě předělávali (asi ŘSD, protože je to silnice 1. třídy) čtyřpruhovou silnici na dvoupruhovou, (prý kvůli přechodům, protože souběžná jízda vadila bezpečnosti) a přitom vybudovali uprostřed travnatý dělicí pás a doprostřed toho travnatého pásu dali zábradlí 😮 Pravda, není modré…
Nikdo zase asi nemá co na práci, tak dělá z komára velblouda. Věc, kterou si 90% lidí ani neuvědomí. Holt si zase akorát postěžovat na Správu železnic jak je neschopná. Za mně je ta modernizace povedená a v pořádku. Článek v podstatě o blbosti.
Každá modernizace, která ani nepřinese zvýšení rychlosti, je povedená a v pořádku:-)
Tato modernizace přinesla normované perony, vlak od Ústí nad Orlicí nebude muset čekat až odjede os na Třebovou, a hlavně trať se nerozpadne během příštích let a tak nebude ochromen koridor. Málo?
Ano, málo. Na udržení provozuschopnosti SŽ čerpá peníze, proto je poněkud zoufalé schovat zanedbanou údržbu pod investiční akci. Ano, za zřízení odbočky chválím. Zvláště, když se v této době měl dávno stavět v tomto úseku tunel.
Přestavění peronů na normovanou výšku a přístupnost těžko uděláte v rámci údržby, to je na řádné stavební řízení. Fetiš rychlosti neni úplně všechno. A stejně ji tam bez normovaných peronů zvyšovat nemůžete.
Jene začni tu filtrovat příspěvky z Dlazdene a hned bude jasno (;jasné do doby, než bude pokyn od vedení, poště to z mobilu)
To není Dlážděná, ale hlavně Olšanská a Sokolovská, případně Nerudova Olomouc:-)
Zabradlomanie první bohuzel i dost MHD, jakoby se nějaký zlomyslny skret snažil cilene lidem protáhnout cestu na tramvaj. Treba uplne zprznena zastavka tramvaje Na Hroude ve směru na Nádraží Hostivař, kde vyúsťuje boční ulice primo doprostřed zabradli, aby si to lidi pekne obešli směrem nahoru nebo dolu, protože je to cele v kopci. Senioři asi dle autorů potrebuji pohyb a je třeba se postarat o to, aby tramvaj nedovedl za žádnou cenu. Bydlím cely zivot nedaleko a nepamatuji si přitom jedinou nehodu, že by se tam něco stalo v časech bez zábradlí.
Nedoběhli
To, že to nakreslíte podle norem a neesteticky, když jste to mohl nakreslit podle norem a esteticky, je vaše chyba. Je samozřejmě možné, že zadání vedlo na to, že to esteticky navrhnout nešlo. Ale tenhle přístup „splňuje to normu, tak to stačí“, je mor. To je důvod, proč je v ČR všechno tak drahé a nekvalitní. A taky proč musíme mít normy tak přísné – když se všechno dělá jen tak, aby to normu sotva splnilo.
No ty vole, tři metry zábradlí navíc. To mohlo dráhy zachránit.
Jak přece víme, Správa a SUDOP jsou neomylné a tedy i nekritizovatelné. To tu bylo v diskusích řevu (a na k-repu ješě víc), když je pár obcí na 171 poslalo s podobně odvedeným řemeslem do řiti a najalo si vlastní architekty. Prorože přece všichni maj držet hubu a krok a komu se nelíbí první projekt nakreslenej nějakým podprůměrným projektantem, kterej na místě nikdy ani nebyl, tak brzdí pokrok.
Ja ľudí zo „Zábradlománie“ nechápem. Typizovaný priepustok so svojim zábradlím, nástupište so svojim zábradlím. Keby tam neboli tie veľké červené šípky, tak by to jeden ani nebol schopný poznať. A to je tak pri viacerých stavbách. Posledne napr. Rožnov, kde chceli všetkých ľudí hnať na jeden centrálny prechod v okamihu, keď pri súčasnom riešení bude 99% vlakov jazdiť z prvého nástupišta, na ktoré sa takto dá dostať odkiaľkoľvek. Len preto aby bolo menej zábradlia? NIe je to zvrhlé? Ja som mal pred pár rokmi prvýkrát v živote zlomenú nohu (pol roka s nechodiacou sádrou/ortézou). Od tej doby som sa naučil… Číst vice »
Zlomenou nohu jsem měl taky, ale posedlosti postavit všude zábradlí si opravdu vážit nebudu. Proč například na Švestkové dráze není ani metr zábradlí zatímco na stanicích obdobných tratí v majetku SŽ ano? Věřím, ze když pracujete pro firmu ze skupiny AŽD, tak to nebudete mít problém objasnit. Upozorňovat na něco a zastavovat provoz na
magistrále je něco jiného, což snad pochopí i exot ze Starmonu.
Viete, že som na Švestkové dráze nikdy v živote nebol? Čo som videl fotky, tak v staniciach moc 550mm nástupíšť nie je. Ale predpokladám, že keď tam také postavia, tak tam v normou požadovaných prípadoch a tam, kde k tomu je dôvod, to zábradlie bude. Aby to nedopadlo ako na Slovensku, v Považskej Bystrici, kde by ste bol asi aj VY malým množstvom zábradlia potešený, ale ľudia, ktorí majú napr. problémy s kolenami musia prejsť pol nástupišťa, aby došli k prvému zábradliu, ktoré im umožní tie dva schody na nástupište prekonať. Čo by tam dali za (ďalšie kritizované) riešenie napr.… Číst vice »
Díky, jako vždy mimo. Stačilo skončit po první větě.
Ja myslím, že nie. Ten druhý odstavec je tam pomerne dôležitý.
Švestkovka je po kompletní rekonstrukci a zastávky, které zůstaly obsluhované prošly rekonstrukcí, zvýšením nástupišť na 550 mm nad temenem kolejnice, instalací přístřešků s informačními panely technologie e-papír, signalizačními majáčky zastávky na znamení.
A jsou tam někde postranní nástupiště na dvoumetrovém náspu?
Stanice na Švestkovce ale mají, co se týče jiné než první koleje „od budovy“, úzké (a asi i nižší než 550 mm nad TK) nástupiště.
Na tak úzké nástupiště by se ani zábradlí nevešlo.
Nicméně stav s takto úzkým nástupištěm podle mě není „moc k chlubení“.
Ne asi, je to klasický úzký a nízký perón. V Libčevsi se dokonce z tohoto perónu nastupuje „ostrovně“. Norma v takovém případě zábradlí nepožaduje, protože není z čeho padat.
A případně je nutno padat na obě strany. Takových ostrovů se zábradlení netýká, jen jednostranných.
Tak na AŽD není u SŽ je, v čem je problém? Aspoň je o co se opřít při čekání na vlak.
V tom, že platíme z veřejných prostředků zbytečné výdaje.
Vypadá to, že dalším stupněm ve vývoji zábradlí bude nádraží v Rožnově pod Radhoštěm. Do příštího aprílu to pokrok určitě stihne. Zahradí půlku města. Přitom se jedná o konečnou stanici. Přiznejme si, že nejsme bohatá země a zastupitele většinou přestane po zvolení zajímat život obyč občana, který ho volil. Nevěřím, že by obec neměla možnost vnést železnici do projektu svůj názor. Ovšem zábradlí je odzkoušená věc, naštve, ale nezklame a je levná. V Rožnově je situace taková, že zábradlí bude asi zbytečné na obou stranách. Ono totiž se zvedly koleje asi o metr oproti původnímu stavu včetně nové (tučné) betonové… Číst vice »
Člověk by si řekl, že je to jen aprílový vtip. Jenže ona je to tvrdá realita. Kocourkov.
Já nic, já v tom prsty nemám a byl bych prti takovému nesmyslu.
Škoda, že jsem to nevyfotil. Dneska jsem se kochal jistou sanační stavbou, kde je investorem MF, danou část bude mít ve správě Povodí Odry a bylo tam totéž. Zábradlí podél stezky a dole na gabionu pro jistotu ještě jedno. (A taky byly obě modré. :))
Hm, a není to málo, Antone Pavloviči…!? Dvě sestry…!?
Blansko město
Nový podchod je laděn do šedé barvy (i nová zábradlí jsou šedá). Ovšem na jednom místě, kde je za nástupištěm pouze trávník a stromy, si nějaká „chytrá“ hlava řekla, že proč to dělat pěkné a hodila tam prosnulé modré zábradlí. #mynic
RAL 5017 forever!
To jsem vám chtěl říct, až zase půjdete na nějakej ten pól, KRÁT DVĚ TO MĚLO BEJT!!!
To by jako ty 3 – 4 m zábradlí na mostku nějak změnily celkový dojem, kdyby tam nebylo?
Řekl bych, že jeden projektoval mostek a na zábradlí na něm je předpis. Druhý nástupiště a na náspu ho musí mít také.
Takových podobných věcí najdete všude dost. Postaví se areál třeba nějakého šopink parku a výsledek jsou dvě lampy vedle sebe veřejného osvětlení. Jedna starší u stávající ulice a druhá nová parkoviště.
Deset tisíc sem, deset tisíc tam. Daňový poplatník to s radostí zatáhne. A v Americe zase bijou černochy.
Bití černochů- co řeknete na zábradlí vedoucí pár cm za přístřeškem na nástupišti?
https://kolejcieszyn.pl/157.php?s=skoczow
Prostě to tak je téměř všude, nemá smysl obviňovat jen SŽ.
Můžeme tomu spílat, ale taková je doba…
Radši dají deset tam, deset sem, než mít problémy s jinými, co to schvalují a dávají pokuty za statisíce sem, statisíce tam.
V galerii se dá kochat dalšími nesmyslnými zábradlími.
Neřeknu nic, protože a) zábradlí tam mohlo být dřív než přístřešek, nebo b) na ty dva metry se ho nevyplatí přerušovat a řešit nestandardní zakončení.
Ze zkušenosti mi to přijde jako logické vysvětlení. Dva objekty, dva různí projektanti, podle dvou různých norem a nikdo to ve výsledku nezkoordinoval (ani HIP ani investor) a výsledkem je toto.
Vždycky se to tak dělalo. Příště napíšu oslavný článek, jak to skvěle kluci vymysleli.
Paragraf c.1. Už i ty brtute ? 👏
Lepsi je se podivat na puvodni misto:
https://en.mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=14050198&newest=1&yaw=4.777&fov=1.571&pitch=0.157&x=16.2859068&y=49.9996475&z=18
Z nej je videt, ze puvodni zabradli, resp. nastupiste zvetsuje az na zabradli na propustku, nove nastupiste je z prefabrikatu, ktere k nenu nedosahuje, tudiz rozhodne je lepsi nove zabradli na nastupisti protahnout po hrane prefabrikatu.
Jestli bylo nutne osazovat to dalsi na zrekonstruovanem propustku v tomto provedeni je diskutabilni, ale navazovat na nej z nastupiste by urcite bylo neekonomicke. Spise pokud tam z bezpecnostniho hlediska byt musi, tak kolem celeho propustku a to neni.
Největší sranda je, že dvojité zábradlí už tam bylo i předtím.
Já se těším, až nastane doba, kdy Správa železnic jednou řekne: „jo, tak tohle jsme fakt posrali“ 🙂
Toho se těžko dočkáme. 😉
No, kdyby to byla tahle vec, tak ok, ale rict to o treba cele stavbe, to je o zidli…
Správa je úřad a úřad chyby nedělá. Ani kdyby rozhodnutí vydal 30. února.
Ozábradlování zastávky má jednu trestuhodnou chybu. Chybí zábradlí z nástupiště směrem do kolejí. To je vskutku škandál! Co kdyby tam náhodou spadla babička? To opravdu chceme riskovat lidské životy?
Neblbněte. Na SŽ jsou schopni se toho chytit!
To ale existuje:
https://www.youtube.com/watch?v=ELcp9jzlzKM
cca 6:00, 11:45, 15:00
Na nových Vršovicích to je, ne? 😉
Mluvíte mi z duše.
Počkejte, až vás začnou instalovat okolo tratí v mezistaničních úsecích, jako bezpečnostní opatření zabraňující střetu vlaku s člověkem…
Tak nejezděte třeba raději do Španělska aby vás netrefilo. Tam se na nástupiště bez platné jízdenky a průchodu turniketem ani nedostanete. Vše oploceno. Zábradlí u nás můžete přelézt, když už máte tu potřebu.
Co babička … ale matka samoživitelka …
Ještě se podívejte na porad na CT1 Z metropolí. O zatrubneni Vltavy v Praze.
P.S. Obojí souvisí s datumem 1.4. A blahopřeji redakci, ze tady stovky lidi nemají smysl pro humor
Unikl Vám asi hned 1.řádek článku:
„(I přes datum vydání nejde o aprílovou zprávu)“
Ten jsme doplnili po některých reakcích.
Psal jsem to 1 minutu po Vojtěchovi, takže to tak velmi pravděpodobně už bylo 🙂
Tento text není vtip. My apríl nedržíme, z puberty jsme již vyrostli.
Ostatně s Dobrou správou se člověk nasměje 365 dní v roce. A příští rok 366.
Chybí ještě zábradlí, které by zabránilo nárazu do zábradlí, jak tohle mohl někdo schválit??
SZ – Správa Zábradlí
SŽ – Správa žbrdlení
Příprava na aligátory. Globální oteplování 💁♂️
Když se na to podíváte pořádně, tak já tam vidím trestuhodnou nedbalost obce, případně Povodí Orinoka – dráha si úkol splnila na 200 %, ale to trubkové zábradlí dole (mezi tělesem dráhy a chodníkem) nejen, že nemá spodní tyč a tedy tamtudy budou padat batolata do vody po desítkách, ale dokonce – považte – u portálu propustku asi třičtvrtě metr zábradlí chybí úplně! Na obou stranách! A já se ptám proč? Dráha zde už léta vynakládá obrovské prostředky na vytvoření zcela bezpečného světa, kde nikoho nenechá padnout, a někdo jiný její záslužné úsilí takto sprostě a navíc úplně primitivně torpéduje!… Číst vice »
Tak otázkou je, jestli by celá stavba byla zkolaudována, protože, byť se to zábradlí může jevit jako nesmysl, tak technické normy mohou říkat něco jiného, a bez jejich splnění by ta stavba nevyhověla.
Tak tak. Pokud to není apríl, tak je dokonce možné, že jsou to stavby dvě. Norma pro první stavbu, tedy propustek, může říkat něco ve smyslu, že na kolmé zárubní zdi nad nějakou výšku bude zřízeno zábradlí. No a norma pro druhou stavbu, tedy nástupiště, zase může nařizovat zábradlí bez ohledu na to, že o metr dál (níž) už jedno je.
Třeba u nás máme zábradlí podél zastávky, aby lidi nepadali na fotbalové hřiště, i když je pod metrovým náspem ještě plot…
Technická norma říká něco o hloubce 1,5 metru, pokud ji nezměnili.
Podle mě to vzniklo takto (neobhajuji, vysvětluji): dva stavební objekty = dva projektanti = dvě normy; koordinace = 0. Pak se to dostane do vyššího stupně dokumentace a s koordinací nic neuděláte, i kdybyste chtěli.
Navíc např. normové požadavky dle 73 6201 (projektování mostů) jsou někde v rozporu s 74 3305 (obecná norma na zábradlí), ačkoliv bych čekal, že alespoň toto bude v souladu.
Me spise zarazi, proc je na propustek objednano jine zabradli, jinak tam samozrejme neni nutne… Spise me zarazi, proc nebylo vymeneno to zabradli u cesty, kdyz uz se tam stavelo…
Jiné zábradlí může souviset s jinou stavbou/projektem/dodavatelem. Viz výše. Zábradlí u cesty by byla zase úplně jiná stavba/projekt/dodavatel…
A o tom, jestli je zábradlí nutné nerozhodujeme my uživatelé, ale úřad. Třeba já si taky myslím, že na mém schodišti o šíři 1100mm stačí zábradlí na jedné straně, ale stavební úřad je prostě jiného názoru. Můžete všichni hádat, kolik mám nakonec zábradlí…
Ale to ja chapu, ale taky musim rict, ze chapu, ze zabradli na konci nastupiste je prubezne po cele delce, propustek nepropustek, delat tam diru a navazovat na jine by mi prislo uplne mimo. Co se tyce komplikace mezi dodavateli, tak predpokladam, ze je jen jeden projekt, nemuze si kazdy davat co chce. Takze bud to je jina stavba, tudiz tam v projektu bylo zabradli jak na propustku, tak na nastupisti, a tusiz to bez bej nejde zkolaudovat,… nebo je to stejna stavba, stejny projekt, a pak je otazkou jak to bylo projektovano a jake zmeny v projektu nastaly behem… Číst vice »
Jistota je jistota, řekla jeptiška a natáhla na svíčku kondom.
Aaaaa, apríl!
Bohužel ne.
Tak jsem konečně našel čas sem dneska kouknout, co je za nové články, hledaje zda bude nějaký aprílový a když jsem nasel tenhle, tak jsem si ho s chutí rozkliknul, že to bude on… a ono ne?
Ne, apríl to není (i proto je zde až večer).
Zapomněl jsem, že Dobrá Správa je tak nějak aprílem sama o sobě po celý rok.
Ale netrvďte mi, že to vyjádření na konci je myšleno vážně, případně že ho psal někdo při smyslech.
Je to přesně tak, jak poslali. Po dvou týdnech a dvou urgencích.
A že já se tomu vlastně divím…
Za devatero výlukami,
Á sedmerem hákovnic,
Bylo pět stahovaček a
Rychlostníků pro naklápěcí vozidla
A také za jedním polorozpadlým mostem,
Dlouhými a obsáhlými rozkazy výpravčích,
Line se tam dráha krásným údolím,
Ínspiruje mnohé svým švarným zábradlím.
Jj, čím víc zábradlí, tím víc Adidas.
☹️
Proč pánbůh stvořil dráhu? Proto aby měl všechny blbé pohromadě 😁.
Jít kolem Cimrman tak dí: „A není to málo? Správo železnic.“
Je to hnusné, ale naše.
At zije cesky zeleznicni prumysl. Zasadili jsme tem cizakum dalsi ranu!
Já už to nedávám. 😆
Navrhl bych pro jistotu přesměrovat potok. Přeci jen, komu nezabrání jednou zábradlí, tomu nezabrání ani to druhé, odlišné.
Nebo méně nákladné, ale stejně bezpečné řešení, akvadukt.
Bylo by spíše potřeba spolupracovat s ČVUT a hledat řešení jak zadržet vozidla o vyšší hmotnosti než je os.vozidlo ,aby se odvrátilo podobná situace jako se stala na Slapech .
Proteče to z akvaduktu na trolej, a co pak, ptám se co pak? 😆
Bude mokrá trolej, snad nezrezne.
Pod napětím ?
Okolo troleje se přece udělá zábradlí!
Kdy se vyjádří „Modré zábradlí“?
Mým budováním bojuje Správa Zábradlí proti nárůstu neuspořádanosti vesmíru (odborně entropie https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Entropie).
Doufám, že obsah článku souvisí s datem zveřejnění.
Nesouvisí.
Přesto si myslím, že se najde nemálo trot(ll)ů, kteří budou zcela vážně hýkat blahem a zdůvodňovat, jak je to zábradlí nutné z hlediska norem EU a bezpečnosti železnice, protože se zcela určitě najde někdo, kdo přeleze (podleze) horní zábradlí a v ten moment se ocitne v přímém ohrožení života nad propustkem …
Teď sestoupím z prvního zábradlí a vydám se k druhému. Je to malý krůček pro člověka – a veliký skok pro lidstvo.
No… Jelikož na této straně nástupiště není východ, od cestujících se očekává, že půjdou několik set metrů k budově a pak zase zpátky, ale zároveň se asi očekává, že budou přeskakovat zábradlí, tak je potřeba alibi s potokem… Přesto by ale bylo jednodušší postavit těch pár schodů…
Vidím dvě různá zábradlí. Vše je tedy v pořádku. Navíc to je krásně logicky vysvětleno.
Prostě u nich dělá někdo, kdo ujíždí na zábradlích…. Někdo zase rád projektuje protihlukové stěny.
kdy uz Nejezchleba, Hofhanzla a dalsi odtama vyvedou Kuklaci?
Dovedete si přestavit města, kde by byly všechny chodníky obklopeny zábradlím? 😂
Nástupiště je vpodstatě chodník.
Ale ano…
V Brně se to také, po jedné veleúspěšné rekonstrukci, dokonale povedlo.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/02/mendl7.jpg
A na jiném místě (u nádraží) ho konečně sundávají…
V případě prostoru před brněnským hlavním nádražím se asi KAMB, (která se svými slovy má mimo jiné „podílet i na tvorbě kultivovaných ulic, náměstí a parků“), podařilo tuto uhájit v přívětivé podobě – bez zábradlí.
https://kambrno.cz/vystavy/vystava-umeni-menit-brno/
Musíte se ale intensivně modlit, aby někdo ve skrytu svého úřadu trpělivě nečekal na první dopravní konflikt mezi tramvají a spěchajícím, unaveným, nebo s mobilem si hrajícím pěšákem a pak nezačal z titulu své funkce do světa vytrubovat nutnost dadatečného zvýšení bezpečnosti veřejného prostoru právě tak, jak to vyvedli na Mendláku.
SŽ zase perlí.
Líbilo by se mi knižní vydání těch nejlepších vyjádření. Případně by to mohl nějaký dobrý herec přednést jako poezii.
Apríl:)
Apríl to fakt není, na ten si tu nehrajeme.
Já mám dojem, že #mynic si z nás dělá apríl celé roky, tak by třeba mohli na jeden den přestat 😀
A není to málo, Antone Pavloviči? Proč ne rovnou trojité zábradlí, případně pokud by někoho i tak přepadl závan nebezpečí, může si vyzvednou své osobní zábradlí a připevnit si ho k pasu.
Plus optické závory, které by při přelezení automaticky zavolaly IZS. A bublinkovou fólii na všechny svahy, schůdky a obrubníku!
Na nejvytíženější body bych nainstaloval zabradlí nad
Zábradlí nad zábradlí.
Alibismus, že by se dal krájet.
ne, jen to vymyslet co nejdrazsi.