egoe-plus
Autobusy Infrastruktura Železnice

Správa železnic opravila nádražní budovu v Semilech, chystá se propojení s autobusy

Nádraží Semily po opravě. Pramen: Správa železnic
Nádraží Semily po opravě. Pramen: Správa železnic

Správa železnic se dnes pochlubila dokončením opravy nádražní budovy v Semilech. „Zrekonstruovali jsme celou budovu, včetně tří bytů uvnitř, a také bezprostřední okolí. K dispozici Vám budou nové odbavovací prostory, nové veřejné toalety, samozřejmostí je orientační a informační systém,“ uvedla SŽ na facebooku.

Tím by ale úpravy semilského nádraží neměly skončit. Správa železnic připravuje i rekonstrukci nástupišť za zhruba 150 milionů korun, čehož chce využít město a propojit železnici s autobusy. Autobusové nádraží by mělo vyrůst hned u vlakového. Náklady na jeho vybudování se odhadují na 35 až 40 milionů korun.

„Musíme přesunout autobusové nádraží, které je už 20 let v dočasných podmínkách na průtahu městem. Máme šanci vyřešit obě věci – vybudovat průtah i autobusové nádraží,“ řekla v listopadu starostka města Lena Mlejnková. Jako zázemí pro vlakovou i autobusovou dopravu bude podle Mlejnkové sloužit právě zrekonstruovaná nádražní budova.

Správa železnic se chce letos pustit do rekonstrukcí výpravních budov například i v Písku, Táboře, Plzni, Berouně nebo Českých Budějovicích.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondřej

Je to poněkud mdlé.

Mirvald

Dovoluji si upozornit na nedovolené užívání zakázané zkratky Správy železnic (S a další písmeno).

Jan Sůra

Upozorňujte. Třeba na hlavním nádraží. Nicméně SŽ vydala sama interní nařízení, v které používání zkratky umožňuje.

Georg

tak urcite je to lepsi nez komunisticky stav s jednou spadlou bocni vezi, nicmene puvodne to vypadalo o dve ligy lepeji: https://player.slideplayer.cz/46/11672993/data/images/img27.jpg

Placebo

Ty jo nástupiště za 150 míčů v Semilech , to je neuvěřitelný za jaký kraviny jsou na SŽ schopní utrácet a na potřebné stavby potom nejsou peníze.

Chytrý za 2

Prosím vás podívejte se jak tady u nás vypadá většina nádraží. Pětasedmdesát let po válce !

Fanda

A bufáč je kde?

Majkl

Já tam teda to prodejní okno vidím

Jindra

Bufáč tam nebyl nikdy. Jen okýnko na rohu s něčím do ruky. Do hospy se chodilo naproti přes ulici.
Dřevěné zastřešení nástupiště je tuším zcela nové, za což jsem rád. Stejně jako za opravu budovy. Už teď se těším se na nový terminál v sousedství vlaků.

lokodepo

Nic proti budování dopravních terminálů, ale zrovna Semily jsou zářným příkladem špatného hospodaření s veřejnými prostředky. DSŽ netušila, že už několik let připravuje tento terminál, a přesto v rámci „odstranění propadů rychlosti“ udělala rekonstrukci první staniční koleje, která se opět bude demontovat, aby se tam vybudoval podchod a nástupiště?

XXXD

Proč by se tam měl stavit podchod?

David

Protože podchody musí být dle SŽ všude, jiné řešení neexistuje. Nebo jako existuje ale SŽ má zakázané ho používat. Stejně jako podhody měly být na Malé Skále a stejně jako budou v Turnově. Ještě Loukov u Mnichova Hradiště by mohl mít podchod 😁😁

Jiří Šrámek

V Loukově bych postavil dva. Jeden tam a druhý zpátky.

Lektor

Já teda nevidím žádný problém, v Semilech dávno je a lidi ho normálně používají, v Malé Skále se to přímo nabízí protože stanice je vysoko nad přístupovou komunikací a lidi na vlak i dneska musí po schodech a v Turnově díky tomu odpadne šaškárna s vlaky od Jičína.

David

Ano zmizí úvrať ale dalo se to řešit zabezpečeným přechodem. SŽDC záměrně nakreslila variantu s přechodem nesmyslně, aby ji nikdo nepodpořil 🙂 měli jsme s nimi jednání.

Lektor

Třeba proto, že už tam je, ikdyž se teda z normových důvodů nepoužívá slovo podchod, ale lidi ho normálně používají.

Jézeďák

Původně měl být autobusák, tedy terminál, vlastně dohromady je to ten terminál, takže opravdu autobusák, za silnicí pod nádražní budovou vpravo při pohledu přes koleje. Místo tam víceméně je zachováno, ale od doby kdy se propaguje převedení nákl. dopravy na koleje i zde dojde k zabrání nynějšího nákladiště. Stejně jako např. již dříve v Žel. Brodě nebo v Tanvaldě. Takže podchod to by už bylo hustý. Ale budiž, děj se vůle investora.

Jézeďák

Nad peronem je dvojplášťová střecha nebo jak se tomu říká. Pěkně tam, po odbourání původní dopr. kanceláře z jedné a zrušení zástěny z druhé strany, protahuje. Takže ohledně tý střechy předpokládám zateplení peronu. Jestli to takhle půjde dál, tak věřím , že těch 150 mil. se tam podaří proinvestovat !

Vít Jůza

Že se chlubí dneska …. vypadalo to hotové už včera, od kdy přesně, to nevím, denně tam necestuji.

p.ondrash

Tak snad se tam objeví i fajn nádržka a můžu vyrazit na pořádný trek 🙂

Zdar u

Hospida funguje hned přes silnici a podle mě o docela dobrá.

Asdf

Bufet z boku byl vice neż klasický a „boží“.

Přemek

I nadoblačné ceny? Už je to dávno, co jsme tam byl naposledy…

Hen ten oný

Na každém slušnějším nádraží by měla být restaurace. Taky slušná.

K.S.

Oprava ucházející, jenom mám trochu obavu o kvalitu a životnost materiálu.

p.ondrash

..krásné obavy co 😀 happy 21ct

Chytrý za 2

Krásný příklad pozitivního přístupu Správy železnic k železniční nemovitosti.

BND30

Se mi líbí, jak dobudovali to druhé, nižší, „křídlo“.

Martin V.

A to tam původně bylo? Nenašel jsem žádné historické fotky, ale čekal bych to. Třeba jedna věž s hodinami v Brně hl.n. dostala zásah při bombardování a už ji později neobnovili. V Semilech to taky jsou válečné škody?

BND30

http://www.fotohistorie.cz/FullFoto.aspx?photoID=12596
Snad se odkaz zobrazí. Budova byla vrácena pod fotografie z roku cca 1920 do původní podoby.

Martin V.

Teda skoro do původní podoby. Jedno křídlo dostavěli (štít, orientaci hřebene střechy), druhé o patro snížili. Ale vypadá to hezky a pokud bude ta budova i funkčně v pořádku, tak to je rozhodně pokrok.

Hen ten oný

To je ostatně vidět z fotografií.