Správa železnic opravila nádražní budovu v Semilech, chystá se propojení s autobusy
Nádraží Semily po opravě. Pramen: Správa železnic
Správa železnic se dnes pochlubila dokončením opravy nádražní budovy v Semilech. „Zrekonstruovali jsme celou budovu, včetně tří bytů uvnitř, a
Je to poněkud mdlé.
Dovoluji si upozornit na nedovolené užívání zakázané zkratky Správy železnic (S a další písmeno).
Upozorňujte. Třeba na hlavním nádraží. Nicméně SŽ vydala sama interní nařízení, v které používání zkratky umožňuje.
tak urcite je to lepsi nez komunisticky stav s jednou spadlou bocni vezi, nicmene puvodne to vypadalo o dve ligy lepeji: https://player.slideplayer.cz/46/11672993/data/images/img27.jpg
Ty jo nástupiště za 150 míčů v Semilech , to je neuvěřitelný za jaký kraviny jsou na SŽ schopní utrácet a na potřebné stavby potom nejsou peníze.
Prosím vás podívejte se jak tady u nás vypadá většina nádraží. Pětasedmdesát let po válce !
A bufáč je kde?
Já tam teda to prodejní okno vidím
Bufáč tam nebyl nikdy. Jen okýnko na rohu s něčím do ruky. Do hospy se chodilo naproti přes ulici.
Dřevěné zastřešení nástupiště je tuším zcela nové, za což jsem rád. Stejně jako za opravu budovy. Už teď se těším se na nový terminál v sousedství vlaků.
Nic proti budování dopravních terminálů, ale zrovna Semily jsou zářným příkladem špatného hospodaření s veřejnými prostředky. DSŽ netušila, že už několik let připravuje tento terminál, a přesto v rámci „odstranění propadů rychlosti“ udělala rekonstrukci první staniční koleje, která se opět bude demontovat, aby se tam vybudoval podchod a nástupiště?
Proč by se tam měl stavit podchod?
Protože podchody musí být dle SŽ všude, jiné řešení neexistuje. Nebo jako existuje ale SŽ má zakázané ho používat. Stejně jako podhody měly být na Malé Skále a stejně jako budou v Turnově. Ještě Loukov u Mnichova Hradiště by mohl mít podchod 😁😁
V Loukově bych postavil dva. Jeden tam a druhý zpátky.
Já teda nevidím žádný problém, v Semilech dávno je a lidi ho normálně používají, v Malé Skále se to přímo nabízí protože stanice je vysoko nad přístupovou komunikací a lidi na vlak i dneska musí po schodech a v Turnově díky tomu odpadne šaškárna s vlaky od Jičína.
Ano zmizí úvrať ale dalo se to řešit zabezpečeným přechodem. SŽDC záměrně nakreslila variantu s přechodem nesmyslně, aby ji nikdo nepodpořil 🙂 měli jsme s nimi jednání.
Třeba proto, že už tam je, ikdyž se teda z normových důvodů nepoužívá slovo podchod, ale lidi ho normálně používají.
Původně měl být autobusák, tedy terminál, vlastně dohromady je to ten terminál, takže opravdu autobusák, za silnicí pod nádražní budovou vpravo při pohledu přes koleje. Místo tam víceméně je zachováno, ale od doby kdy se propaguje převedení nákl. dopravy na koleje i zde dojde k zabrání nynějšího nákladiště. Stejně jako např. již dříve v Žel. Brodě nebo v Tanvaldě. Takže podchod to by už bylo hustý. Ale budiž, děj se vůle investora.
Nad peronem je dvojplášťová střecha nebo jak se tomu říká. Pěkně tam, po odbourání původní dopr. kanceláře z jedné a zrušení zástěny z druhé strany, protahuje. Takže ohledně tý střechy předpokládám zateplení peronu. Jestli to takhle půjde dál, tak věřím , že těch 150 mil. se tam podaří proinvestovat !
Že se chlubí dneska …. vypadalo to hotové už včera, od kdy přesně, to nevím, denně tam necestuji.
Tak snad se tam objeví i fajn nádržka a můžu vyrazit na pořádný trek 🙂
Hospida funguje hned přes silnici a podle mě o docela dobrá.
Bufet z boku byl vice neż klasický a „boží“.
I nadoblačné ceny? Už je to dávno, co jsme tam byl naposledy…
Na každém slušnějším nádraží by měla být restaurace. Taky slušná.
Oprava ucházející, jenom mám trochu obavu o kvalitu a životnost materiálu.
..krásné obavy co 😀 happy 21ct
Krásný příklad pozitivního přístupu Správy železnic k železniční nemovitosti.
Se mi líbí, jak dobudovali to druhé, nižší, „křídlo“.
A to tam původně bylo? Nenašel jsem žádné historické fotky, ale čekal bych to. Třeba jedna věž s hodinami v Brně hl.n. dostala zásah při bombardování a už ji později neobnovili. V Semilech to taky jsou válečné škody?
http://www.fotohistorie.cz/FullFoto.aspx?photoID=12596
Snad se odkaz zobrazí. Budova byla vrácena pod fotografie z roku cca 1920 do původní podoby.
Teda skoro do původní podoby. Jedno křídlo dostavěli (štít, orientaci hřebene střechy), druhé o patro snížili. Ale vypadá to hezky a pokud bude ta budova i funkčně v pořádku, tak to je rozhodně pokrok.
To je ostatně vidět z fotografií.