Zatímco kvalita servisu leteckých dopravců se hodnotí už několik let různými společnostmi, na železnici zatím nic takového neexistuje. Zaplnit takovou mezeru na trhu se rozhodli dva fanoušci železnice Tomáš Kalousek a Igor Chovanec průzkumem kvality společností, které provozují jídelní vozy.
V době mizejících jídelních vozů a celoevropskému úpadku stravování ve vlacích založil Tomáš Kalousek nejprve facebookové stránky Cestování na talíři, které se věnují kombinaci dvou zážitkových činností – cestování a ochutnávání.
Po vzoru hodnocení Skytrax, které je asi nejznámějším ratingem pro aerolinky a jejich služby, se rozhodli provést podobný průzkum i ve vlacích, zatím jen na území České republiky a Slovenské republiky. Jde o následující poskytovatele těchto cateringových služeb: Jídelní a lůžkové vozy (JLV, klient České dráhy, ČD), Wagon Slovakia Košice (WSK, klient Železničná spoločnosť Slovensko, ZSSK), Wagony restauracyjne i sypialne (WARS, klient Polskie koleje państwowe InterCity, PKPIC), Utasellátó (klient Magyar Államvasutak START, MÁV START), Henry am Zug (klient Österreichische Bundesbahnen Personenverkehr, ÖBB Personenverkehr), LEO Express a RegioJet. Společnost ARRIVA vlaky není do aktuálního průzkumu zahrnuta.
V celkem 33 otázkách zjišťují dotazy na kvalitu a nabídku jednotlivých jídel a nápojů, řeší i kvalituji služeb, úslužnost personálu, rychlost nebo jazykovou vybavenost.
Dotazník se nachází na této stránce.