Doprava ve městě Tramvaje

Škoda dodá do Německa další tramvaj z finské pobočky, poslední z celé série

Tramvaj ForCity Smart Artic X34 v německém městě Schöneiche. Foto: Škoda Transtech
Tramvaj ForCity Smart Artic X34 v německém městě Schöneiche. Foto: Škoda Transtech

Finská společnost Škoda Transtech ze skupiny Škoda Transportation se domluvila s dopravním podnikem ve městě Schöneiche na dodávce další tramvaje ForCity Smart Artic X34. Půjde už o třetí tramvaj, kterou firma do města nedaleko Berlína dodá.

Nový kontrakt za zhruba tři miliony eur oznámila Škoda Transportation v tiskové zprávě. Tramvaj bude vyrobena ve finském závodě v Kajaani a do Německa bude dodána na jaře 2020. Smlouva navazuje na koupi dvou ojetých tramvají ForCity Smart Artic, které jezdily v Helsinkách. Třetí tramvaj bude poslední vyrobené vozidlo tohoto typu.

“Díky dobrým zkušenostem a vysoké spokojenosti s těmito vozidly chce náš dopravní podnik využít příležitost k zakoupení nového vozidla před ukončením výroby této série tramvají. Tímto nákupem zajistíme budoucnost našeho vozového parku,” řekl Detlef Bröcker, generální ředitel dopravního podniku v Schöneiche (Schöneicher-Rüdersdorfer Strassenbahn GmbH). Tramvaj bude dodána počátkem příštího roku.

Škoda Transtech vyvinula tramvaj ForCity Smart Artic Helsinki ve spolupráci s dopravním podnikem v Helsinkách (HKL). První tramvaje Artic jsou v Helsinkách v provozu od roku 2013, v současné době jezdí 60 těchto vozů s cestujícími. Dopravní podnik v Helsinkách objednal celkem 72 vozidel tohoto typu.

Jednosměrná tříčlánková tramvaj ForCity Smart Artic Helsinki má rozchod 1 000 mm, je dlouhá 27,4 metru a je plně nízkopodlažní.

Škoda Transportation získala už dříve v Německu i větší zakázky. V loňském roce zvítězila v tendru na dodávku 80 tramvají pro dopravní podnik Rhein-Neckar-Verkehr, vozy budou jezdit na tratích mezi městy Mannheim, Ludwigshafen a Heidelberg. První tramvaje ForCity Classic navíc nedávno vyrazily na koleje v  Chemnitzu.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
A.R.
Host
A.R.

Obdivuju vedení města, že chtějí udržovat tak malý provoz. Schöneiche s Rüdersdorfem mají dohromady necelých 30 tisíc obyvatel. To samé malá obec Woltersdorf, kde je taky jedna trať.
A tady Kladno nebo Havířov nemůže mít ani trolejbusy.

xyz
Host
xyz

Při počtu tří nízkopodlažních vozidel může již dojít k situaci, kdy veškeré spoje v tomto tramvajovém maloprovozu budou vedeny právě těmito novými tramvajemi. Pro pokrytí vozby všech spojů jsou (při 20min. intervalu v pracovních dnech + při ostrých obratech na obou konečných, kteréžto ostré obraty tam jsou i nyní praktikovány) potřeba právě 3 soupravy.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Odhaduji, že právě to je asi cílem: sjednotit typ skutečně provozovaných („nových“) vozidel a ta starší ponechat jen jako zálohu a pro příležitostný spíše „nostalgický“ provoz

Eskimo Joe
Host
Eskimo Joe

Tohle přepisování obvykle vágních tiskových zpráv jednou novinařinu zabije.

Partneři



CSCARGO