Doprava ve městě Tramvaje

Škoda dodala do německého Schöneiche poslední tramvaj ForCity Smart Artic

Třetí tramvaj ForCity Smart Artic pro německé Schöneiche. Pramen: Škoda Transportation
Třetí tramvaj ForCity Smart Artic pro německé Schöneiche. Pramen: Škoda Transportation

Finská společnost Škoda Transtech, která patří do skupiny Škoda Transportation, získala homologaci pro třetí tramvaj ForCity Smart Artic pro německé město Schöneiche. Škoda to oznámila v tiskové zprávě.

Dopravní podnik v Schöneiche u Berlína koupil dvě tramvaje ForCity Smart Artic už v říjnu 2018. Šlo o vozidla, která byla dříve v provozu v Helsinkách. V loňském roce si dopravní podnik objednal třetí tramvaj; její výroba proběhla v závodě Škody v Otanmäki.

„Jsme rádi, že jsme získali všechna povolení k provozu v Německu a poslední tramvaj z této série Škoda ForCity Smart Artic slouží v provozu s cestujícími v Německu. Jedná se o stoprocentně nízkopodlažní vozidlo, které poskytuje komfortní a spolehlivou jízdu. Škoda Transtech ji vyvinula v úzké spolupráci s dopravním podnikem v Helsinkách,“ uvedl Zdeněk Majer, předseda představenstva Škody Transtech a senior viceprezident skupiny Škoda Transportation.

Jednosměrná tříčlánková tramvaj ForCity Smart Artic má metrový rozchod, je dlouhá 27,4 metru a plně nízkopodlažní.

Skupině Škoda Transportation se v Německu na tramvajovém trhu v posledních letech daří. V loňském roce zvítězila v tendru na dodávku tramvají pro dopravní podnik v Bonnu. Výrobce tam dodá 26 vozidel z platformy ForCity Smart. V roce 2018 Škoda získala zakázku na dodávku tramvají pro dopravní podnik Rhein-Neckar-Verkehr. Celkem osmdesát tramvají v základní dodávce se dostane v příštích letech do provozu na tratích mezi městy Mannheim, Ludwigshafen a Heidelberg. Tramvaje ForCity Classic rovněž slouží v Saské Kamenici.

 

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
xyz

Konečně po dvoudenní pauze můžu přispívat do diskuse. 🙂 Tato tramvaj je hezkým příkladem „dodání jednoho kusu“, které zde bylo v jiném, nedávném článku vytýkáno některým českým dopravním podnikům, zatímco německé byly dávány za vzor ve společném výběrovém řízení několika dopravních podniků. Je zjevné, že to je případ od případu. K dodání nových tramvají – O. K., aspoň má ten provoz (který jsem si před 4 lety projel, tehdy s mixem KT4 s nízkopodlažním středním článkem a s tramvají Duewag – obousměrnou, vysokopodlažní) zajištěnu budoucnost. A to bez úvah typu přerozchodování + propojení s berlínskou sítí (která je od výchozí… Číst vice »

_Pavel_

Dnes je ovšem doba, kdy co město, to unikátní tramvaj, což pak asi ovlivňuje zájem výrobce do něčeho takového v malé sérii jít. Tady sice se jedná o 1 kus, ale nevymýšleli se nějaké „převratné novinky“, ale vzalo se to, co se ve velkém dodává do Helsinek. 🙂

Lokutus

Vypadá nádherně. Škoda že tak hezké vozy děláme jen pro export a pro nás jen šrot bez klimatizace a pořádaných oken co by se daly v rozpáleném voze otevřít a né jen na 10cm vyklopit 🤔🙄🤨

Kubrt

Tyto vozy „neděláme my“, ale Finové. Nicméně, i plzeňská Škoda umí už léta tramvaje s klimatizací, takže to reklamujte u svého DP, co si objednává.

_Pavel_

Tak vzhledově se mi moc nelíbí, což je otázkou vkusu… Ale co teď dodává Škoda do Tampere, to už vypadá fajn. 🙂

Jan

Tato barevná kombinace patří výhradně do Helsinek! Nechápu proč do Německa nenavrhli nějakou jinou barevnou úpravu…

Pavel

Tak já to chápu 🙂 Koupili 2 tramvaje z Helsinek, protože Schöneiche používalo podobné barvy (jen trochu bledější odstíny), tak ušetřili za přelakování. A aby třetí kus nebyl exot, tak nechali i u něho stejnou kombinaci 🙂 Jinak o tom rozhoduje město a není to asi úplně věc Škody.