Doprava ve městě Tramvaje

Obrazem: Škoda představila novou tramvaj pro Mannheim a okolí

Model nové tramvaje pro dopravní podnik Rhein-Neckar-Verkehr (rnv). Foto: Škoda Transportation
Model nové tramvaje pro dopravní podnik Rhein-Neckar-Verkehr (rnv). Foto: Škoda Transportation

Škoda Transportation ukázala poprvé, jak budou vypadat tramvaje pro její největší tramvajovou zakázku na západoevropském trhu v historii. Pro dopravní podnik Rhein-Neckar-Verkehr (rnv) dodá nejméně 80 tramvají, které budou jezdit mezi městy Mannheim, Ludwigshafen a Heidelberg.

Na slavnostní akci v Mannheimu ukázala takzvaný mock-up, tedy model v životní velikosti. Měří 16,5 metru a váží více než deset tun. Model ukazuje finální design, stejně tak podobu interiéru včetně sedadel, držadel, dveří, tlačítek, displejů nebo dotykových ovladačů. Kabina řidiče vychází z modelu ForCity Smart Jokeri, která bude sloužit v Helsinkách. K samotné výrobě mock-upu byly použity překližky, plexiskla a sklolamináty.

„Díky tomuto unikátnímu modelu můžeme ukázat vnější design a interiér vozidel nejen dopravnímu podniku, ale také veřejnosti. Těšíme se na ohlasy veřejnosti, které společně s rnv vyhodnotíme a zcela jistě ovlivní finální design před samotnou výrobou vozidel. Kontrakt pro rnv je jednou z našich hlavních priorit, jedná se o největší exportní tramvajovou zakázku v naší historii,“ říká předseda představenstva a generální ředitel skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina.

Vozidla budou provozována ve třech spolkových zemích Německa. Jedná se o Bádensko-Württembersko, Hesensko a Porýní-Falc. Soutěž na tramvaje byla vypsána už v březnu 2017. Tendru se zúčastnili významní světoví výrobci kolejových vozidel. První vozidla budou nasazena do provozu začátkem roku 2021. Součástí kontraktu je rovněž opce na dalších 34 vozidel. Celková hodnota dodávky včetně opcí bude dosahovat téměř 10 miliard korun.

Škoda Transportation dodá tři délky tramvají stejného technického provedení – tříčlánkové, čtyřčlánkové a šestičlánkové. Společnost pro německý trh vyrobí zhruba 31 kusů třicetimetrových vozů, 37 vozidel čtyřicetimetrových a dvanáct šedesátimetrových tramvají, které budou nejdelší na světě. Jedná se o obousměrné nízkopodlažní tramvaje s otočnými podvozky a rozchodem 1000 mm. Vozidla budou vybavena nejmodernějšími informačními systémy, kamerami a mnoha dalšími inovacemi. Maximální provozní rychlost vozidel bude 80 km/h. Vozidla rovněž poskytnou bezbariérový přístup pro cestující na vozíčku a dětské kočárky.

16 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
    • Praha mohla těžko zaplatit vývoj tramvají, které původně vyvinul Transtech a v Praze vůbec nejezdí.

  • A kdepak se budou vyrábět? Ve Finsku, v Čechách nebo v obou zemích? Úmyslně nepíšu závodech, bo v případě výroby u nás by se asi podílelo těch závodů víc.

  • Podle třetího obrázku to vypadá, že v tramvaji budou překližkové sedačky podobné jako v Praze, jejichž základní vlastností je, že se sice nešpiní, ale za to se na nich nedá sedět.

    • Možná do toho modelu osadili oba typy, aby si objednatel mohl vybrat …

    • Ve 2. třídě budou polstrované, ve 3. třídě dřevěné a 1. třída na fotkách není, tam budou kožená křesla :-))))

  • Ty tři entity jsou spolkové země, ale ne státy . Státem je Freistaat Bayern.

    • Bavorsko je spolková země jako každá jiná. Označení Freistaat Bayern je pouze jejím oficiálním označením, které na postavení Bavorska jako spolkové země z hlediska administrativního členění Spolkové republiky Německo nic nemění.

    • Bavorsko je spolková země jako každá jiná. Oficiální označení Freistaat Bayern na jejím postavení v rámci Spolkové republiky Německo nic nemění.

    • A když jste tak chytrej, tak nám povězte, jaký je rozdíl, mezi spolkovou zemí a státem?
      Jsem zvědavý 😉

    • Mudrlanti, co takhle příště před začátkem blábolení zkusit google? Není ona náhodou tím státem Bundesrepublik Deutschland skládající se z Bundeslanden? I na často vysloveně pomatené Wikipedii najdete správné info. Takto se zdá, že nezvládnete do google zadat ani jednoslovný dotaz.

      • Nevychází snad moje a Xaverova reakce právě z Vámi uvedené skutečnosti, vy „mudrlante“?

      • Tomuhle se říká promarnit příležitost mlčet. Že jste nepochopil napsané, není naše hloupost 😉

Newsletter

Partneři


Výběr editora